آموزش Etabs2013 & Safe14 مطابق ویرایش4-2800

nicetitle

عضو جدید
در رابطه با مطالب این ایبوک موارد زیر قابل ذکر است:

  1. جزوه بر اساس ویرایش 92 مبحث ششم، نهم و دهم می باشد.
  2. تمامی محاسبات بر اساس ویرایش چهارم استاندارد 2800 می باشد.
  3. جزوه بر اساس ETABS 2013 نوشته شده است.
  4. در این جزوه تحلیل دینامیکی طیفی، نیز طراحی دیوار برشی، طراحی سقف کامپوزیت، طراحی دالها و پی ها گنجانده نشده است.
  5. طراحی بر اساس آیین نامه های ACI 2011 و AISC 2010 می باشد و در طرح سازه های فولادی از روش Direct Analysis Method استفاده شده است. در رابطه با طراحی فولاد توجه شود که در ویرایش جدید مبحث 10 ایران روش ASD حذف شده است و عملا تمامی سازه ها می بایست به روش LRFD طراحی شوند.
  6. ایبوک حاضر جهت تدریس سر کلاس تهیه شده است و بنابراین توضیحات آن کافی نمی باشد و مطالعه آن تنها برای افرادی توصیه می شود که مطالعات قبلی در رابطه با طراحی با نرم افزار ETABS را دارند. به ویژه برای کسانی که قبلا از آیین نامه های ACI 318-99 و AISC ASD89 استفاده کرده اند و تمایل به یادگیری نکات جدید مربوط به آیین نامه های جدید را دارند، توصیه می شود قسمت های مربوط به تعیین پارامترهای طراحی فولاد و بتن را مطالعه نمایند.

این ایبوک در دو جلد تهیه شده است. جلد اول این ایبوک کاملاً بر اساس ویرایش چهارم استاندارد 2800 آپدیت شده است. ولی جلد دوم مطابق بر پیش نویش ویرایش چهارم استاندارد 2800 می باشد که طبق قولی که جناب اقای دکتر داده اند ؛ به زودی جلد دوم نیز بر اساس تغییرات نهایی ویرایش چهارم استاندارد 2800 بازنویسی خواهد شد. سپس در جلد دوم آپدیت شده نیز مجدداً در همین صفحه برای دانلود رایگان کاربران عزیز قرار داده خواهد شد.علاقه مندان میتوانند در صورت تمایل از لینک زیر ایبوک شماره 62 را به رایگان دانلود نمایند.



دانلود رایگان نسخه کامل جلد اول ایبوک شماره 62

دانلود رایگان نسخه کامل جلد دوم ایبوک شماره 62

دانلود رایگان فایل تحت اکسل محاسبه نیروی زلزله وارد بر سازه بر اساس ویرایش چهارم استاندارد 2800

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا