آموزش گام به گام عکاسی برای افکت نوردهی دوگانه

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اگر به خاطر داشته باشید، در آموزش «ساخت افکت نوردهی دوگانه در فتوشاپ» گفتیم که به عکسی پرتره با پس زمینه خلوت نیاز دارید و برای آموزش این افکت از عکسی آماده استفاده کردیم. در مطلب امروز لنزک نحوه عکاسی با چیدمانی ساده برای پرتره مناسب این افکت را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
[h=2]گام اول:[/h]پس زمینه عکس باید کاملاً سفید باشد تا بتوانید از آن به عنوان عکس اصلی افکت نوردهی دوگانه استفاده نمایید، یک پارچه سفید رنگ هم می تواند کار شما را راه بیاندازد. مطمئن شوید که پشت پس زمینه فضای کافی برای قرار دادن منبع نور مورد نظرتان وجود دارد.
[h=2]گام دوم:[/h]اگر امکانش را دارید سعی کنید از پنجره ای بزرگ که از آن نوری قوی می تابد پشت پس زمینه استفاده کنید. نور طبیعی تن رنگی گرمی ایجاد می کند و با گذشتن از پارچه سفید نور نرم و لطیفی به وجود می آورد. اگر استفاده از نور طبیعی خورشید برای شما امکان پذیرد نبود، یک نور قدرتمند و پخش هم می تواند مناسب باشد. من منبع نور خودم را بر روی سه پایه ای تقریباً هم ارتفاع سوژه و به اندازه ۲ تا ۳ قدم عقب تر از پس زمینه قرار دادم.
زمانی که بخش های دیگر اتاق را تاریک کردید، باید چیدمانی چون زیر داشته باشید:
[h=2]گام سوم:[/h]متقاعد کردن دوربین برای ثبت عکسی خوب، در این شرایط که یک نورپردازی از پشت (backlit) قوی داریم، کار دشواری است. پس زمینه روشن به همراه سوژه ضد نور یا سیلوئت شده، برای سنسور دوربین گیج کننده خواهد بود. عکاسی در حالت دستی (Manual) بهترین راه برای من بود. تنظیماتی که من برای گفتن این عکس انتخاب کردم به شکل زیر است:
دیافراگم: f/4
سرعت شاتر: ۱/۶۰ ثانیه
ISO: 400
چند عکس امتحانی بگیرید تا بهترین تنظیمات برای عکسی که نورپردازی از پشتی شدید دارد، اما نه آنقدر که مدل کاملا سیلوئت و ضد نور شود (باید مقداری نور برای مشخص کردن چهره او وجود داشته باشد)، به دست آید.
[h=2]گام چهارم:[/h]از مدل خود بخواهید تا به پهلو و دقیقا جلوی منبع نور بایستد. از او بخواهید سر و چانه خود را بالا نگه دارد. این حالت کمی غیر طبیعی و مسخره به نظر می آید، اما خطوط و انحنایی که ایجاد می کند بهترین حالت برای عکس پروفایلی ای است که می خواهیم داشته باشیم.
م
[h=2]منبع[/h]برگرفته از: tutsplus
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
ممنون از مطالب خوبتون برای عکاسی:gol:

متاسفانه عکس ها دیده نمیشن و جای نشون دادن عکس به سایت مورد نظر ارجاع میدن...اگه میشه دوباره آپلودشون کنید
ممنون:gol:
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حتی تو خود سایت هم عکسا برام همون جوره که اینجاست، چیزی نمی بینم!
شما تو این سایت عضو هستین؟
شاید علت ندیدن عکسا برای من اینه که تو این سایت عضو نیستم
:que:
احتمال های متعددی میتونه داشته باشه

یک نوع مرورگر ک شاید عکس رو بلاک کرده نشون بده

مرورگر ابدیت یا تعویض کن شاید درست بشه


بعضی از کد های ابدیت پی سی یا لب تاب رو فعال کنی نشون شابد بده

برای من نشون میده
 

Similar threads

بالا