آموزش پاکسازی مرحله به مرحله پوست صورت

118file

عضو جدید
آموزش پاکسازی پوست


آموزش پاکسازی صورت یا به اصطلاح فِیشال در بین بسیاری از خانم ها محبوبیت دارد. در پاکسازی صورت آلودگی های زیر پوست از بین رفته، چروک های صورت تا حدی کم شده و پوست روشن و شفاف می شود. به دلیل این محبوبیت نیز بسیاری از سالن های زیبایی و مراکز خدماتی این کار را انجام می دهند. البته هرکدام از این مکان ها شیوه های خاصی برای انجام این کار دارند و از کرم ها و یا مواد متنوعی استفاده می کنند.



آموزش پاکسازی صورت یا فِیشال در 10 مرحله





مرحله 1 آموزش پاکسازی پوست صورت




برای انجام این کار قبل از هر چیز باید آرایش های به جا مانده بر روی پوست را به خوبی پاک کرد و منافذ پوست را باز نمود. بعد از آن که پوست تمیز شد نیز باید از یک کلینزر شیری یا کرمی و یا لوسیون ژله ای استفاده کرده و آن را به آرامی بر روی پوست صورت و گردن ماساژ داد. برای مالیدن کلینزر بر روی پوست می توان از اسفنج های آرایشی، یک تکه پارچه تمیز و یا پدهای آرایشی پنبه ای استفاده کرد و پس از چند دقیقه آن را با کمک آب ولرم شست.



مرحله 2 آموزش پاکسازی پوست صورت





در این مرحله باید یک آبرسان را روی دو پد پنبه ای زده و آن ها را روی چشم ها قرار داد. سپس باید میزان انعطاف پذیری و سفتی پوست بررسی شده و پس از تشخیص نوع پوست از لحاظ چرب یا خشک بودن در مورد روش مناسب برای انجام پاکسازی پوست با مشتری مشورت شده و خواسته های او را بررسی کرد.



مرحله 3 آموزش پاکسازی پوست صورت




پس از آن که نوع پوست و نیاز مشتری تشخیص داده شد، نوبت به استفاده از ماسک ها و یا کرم های لایه بردار رسیده و از محصولاتی که آنزیم های لایه بردار دارند در این مرحله استفاده می شود تا پوست قدیمی را از بین برده و پوست جوان و جدیدی را جایگزین آن کند. البته این ماسک و یا کرم ها باید کمی روی صورت بمانند تا تاثیر بهتری داشته و همچنین جوش های سر سیاه و لکه های پوستی را از بین ببرند.




مرحله 4 آموزش پاکسازی پوست صورت




با توجه به نوع محصولی که برای لایه برداری استفاده شده است، در این مرحله رطوبت و بخار بیشتری به پوست می رسد. برخی از مراکز برای این کار از یک تکه پارچه مرطوب ولرم برای این کار استفاده کرده و برخی دیگر از بخار مستقیم آب استفاده می کنند. رطوبت موجود در بخار آب و یا حوله مرطوب باعث تعرق پوست شده و علاوه بر باز کردن منافذ پوست به دفع آلودگی های پوست نیز کمک می کند.




مرحله 5 آموزش پاکسازی پوست صورت





در این مرحله جوش های سر سیاه از بین رفته و حتی ممکن است جوش های سر سفید نیز کوچک و یا محو شوند. البته برای درک بهتر این که در کدام قسمت ها لکه یا جوشی باقی مانده می توان از ذره بین استفاده کرد. در این صورت اگر جوشی روی پوست باقی مانده بود، می توان با کمک دو پنبه تمیز و محل را نگه داشته و جوش را به طور دستی از بین برد. البته این روش کاملا سنتی بوده و امروزه از ابزارهای استیل مانندی برای این کار استفاده می کنند.





مرحله 6 آموزش پاکسازی پوست صورت







در این مرحله انجام ماساژ شروع می شود. زیرا ماساژ پوست را جوان تر و شاداب تر می کند. البته برای انجام این کار حتما باید از روغن های مخصوص ماساژ و یا کرم های مخصوص انجام این کار استفاده کرد. می توان ماساژ را روی صورت و یا گردن انجام داده و حتی آن را تا به روی شانه ها هم برد تا فرد احساس ریلکسی بیشتری پیدا کند. فراموش نشود که ماساژ به تنفس بهتر فرد و تنفس بهتر پوست کمک می کند.



مرحله 7 آموزش پاکسازی پوست صورت





با توجه به نوع پوست و نیاز آن، در این مرحله از ماسک های مناسبی کمک گرفته می شود. به طور مثال برای پوست های چرب، از ماسک خاک رس استفاده می شود تا چربی پوست را کنترل کند. برای پوست های خشک هم می توان از ماسک هایی استفاده کرد که بیشتر آبرسان هستند و رطوبت پوسترا تامین می کنند.



مرحله 8 آموزش پاکسازی پوست صورت





داشتن بدنی آرام و رها از نگرانی ها به داشتن پوستی زیبا کمک می کند به همین دلیل نیز می توان غیر از صورت و گردن بقیه اعضای بدن مانند کمر، دست ها، پاها و حتی کف سر را هم حداقل به مدت 10 دقیقه ماساژ داد تا در این زمان ماسک هم جذب پوست شود.




مرحله 9 آموزش پاکسازی صورت





پس از برداشتن ماسک بهتر است از یک سرم تقویتی روی پوست استفاده شود. سرم های مختلف پوستمی توانند لکه ها یا التهابات پوستی را از بین برده و یا افتادگی و چروک های روی پوست را تا حدی کاهش دهند. همچنین کسانی که پوست های حساسی دارند نیز می توانند از این سرم ها استفاده کنند.



مرحله 10 آموزش پاکسازی پوست صورت




در آخر و برای پایان کار نیز می توان از یک کرم لیفتینگ چشم و کناره های دهان کمک گرفته و چروک ها و یا خطوط خنده را از بین برد.


 

Similar threads

بالا