آموزش های برای بالا رفتن خلاقیت شما در عکاسی

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
امروز میخوایم چند نکته ی دیگه رو برای بالا رفتن خلاقیت شما در عکاسی بیان کنیمخب این روزها دنیا پر از سوژه های الهام بخش عکاسان و هنرمندانه ،اما گاهی این خلاقیت در شما جریان پیدا نمی کند و به بن بست می رسید .وقتی در چنین شرایطی گیر می کنید ، امکان دارد که ناامید بشید و یا حتی به فکر انجام کار دیگری بیفتید .بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا با یکی از عکاسان مشهور ۵۰۰px به نام دینا بلنکو (Dina Belenko) در این مورد صحبت کنیم .توصیه ها و تمرین های او می تواند شما را در بالا بردن خلاقیت و مهارت داستان گویی برای عکاسی کمک کند .در ادامه می تونید تعدادی از کارهای اونو هم مشاهده نمایید .دیانا به کمک تکنیک ، قدرت تخیل و مهارت های هنریش به اشیاء مختلف جان میدهکه نتیجش عکس های اجسام بی جان جادویی و تماشاییه .. طراحی و جمع آوری از : پگاه سعادت
 

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توصیه های برای گرفتن عکس های عالی

توصیه های برای گرفتن عکس های عالی

[h=3]توصیه های برای گرفتن عکس های عالی[/h]هر عکاسی ممکن است به لحظاتی برخورد کند که ایده جدیدی ندارد ، یا اینکه عکس هایش از لحاظ تکنیکی مناسب ، اما همچنان کسل کننده به نظر برسند .
در حالی که هیچ دستورالعمل جهانی برای گرفتن یک عکس وجود ندارد ، هر عکاسی ترفند و حقه های خودش را دارد . بسیار خب ، این لیست من هست : [h=3]پیش از هر چیز ، یک داستان بگویید[/h]برای هر یک از اشیاء صحنه یک انگیزه و محرک پیدا کنید ، یک جهت و مسیر مناسب . این اشیاء چیستند ؟ چگونه به اینجا آمده اند ؟ چه کسی آنها را به اینجا آورده است ؟ چه کسی سردسته آنها است ؟ اصلا اینجا چه خبر است ؟
یک عکس خوب مثل صحنه اوج یک فیلم است . با داشتن چنین دیدی نسبت به عکس ها ، بیننده قادر خواهد آنچه قبلا اتفاق افتاده را ببیند و حدس بزند که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد . برای عکس خود یک داستان منطقی تعریف کنید ( داستانی که دارای آغاز ، میانه و انتها باشد ) و خیلی ساده از نقطه اوج آن عکس بگیرید .
[h=3]یک نقشه ذهنی بسازید و از آن استفاده کنید[/h]این کار تمرین مناسبی برای شما است تا بتوانید از ذهنتان کار بکشید و آن را به حرکت وادارید . فکر می کنم که به سادگی بتوانید یک مقاله در مورد چگونگی استفاده از نقشه ذهنی ( mind map ) پیدا کنید ، اما من در اینجا به طور مختصر آن را برای شما بیان میکنم : تم اصلی را بنویسید ( شیئی که با آن کار میکنید یا حالتی که می خواهید انتقال دهید و چیزهای شبیه این ) ، زیرشاخه های اصلی را رسم کنید ( شرایط عکاسی، پیوستگی ها ، وسایل موجود و در دسترس ، ایده های پشتیبان و لوکیشن ) . این پارامترها را با استفاده از شاخه ها و انشعابات پشتیبان تصحیح کنید . آنگاه از خود بپرسید که کدامیک از جزئیات حاصل مناسب یکدیگرند ؟ سپس تصویر مورد نظر خود را براساس این یافته ها بسازید .وقتی که برای اولین بار درمورد نقشه های ذهنی شنیدم ، به نظرم کار بی فایده ای آمد . فکر می کردم که می توانم به همان صورت همه وابستگی های موضوع را در یک ستون بنویسم . اما نقشه های ذهنی نتیجه بهتری را به شما می دهند . این نقشه ها ساختاری را ایجاد می کنند که به شما اجازه خواهد داد تا تعداد زیادی از عناصر را با هم ترکیب و ارتباطی میان آنها ایجاد نمایید که در نگاه اول ممکن نبود . آنها بسیار ساده و کاربردی هستند .تصویر پایین ، نقشه ذهنی ای را نشان می دهد که من برای عکس « حبس شده در اتاق » ساخته ام .
[h=3]اجازه ندهید که جسم و ماده تخیلات شما را کنترل کنند[/h]ما معمولا با خود فکر می کنیم « اگر این دوربین را داشتم … » یا « اگر این وسیله را داشتم … » درصورتی که هرچیزی که لازم داشته باشید را دارید . شما یک ذهن خیال پرداز دارید ، پس از آن استفاده نمایید! نیازی نیست که همه عکس ها واقع گرایانه باشند . اگر به یک اژدها نیاز دارید ، احتیاجی نیست که حتما یک سوسمار بزرگ بسازید که از دهانش آتش بیرون بیاید . می توانید تنها با برش طرح آن از روی کاغذ این کار را انجام دهید .موضوع این عکس ها تنها با برش های کاغذی به وجود آمدده است :
به کارهای Kouoichi Chiba ، Catherine MacBride و Oleg Oprisco نگاه کنید : آنها از مواد و مصالح بسیار ساده ای در این عکس ها استفاده نموده اند . این قدرت تخیل آنها است که به این عکس ها زیبایی بخشیده است ! [h=3]تکریم و ستایش[/h]این روش بسیار جالب و خلاقانه ای است ، همچنین تمرین بسیار خوبی برای استفاده از روش های هنرمندانه می باشد . ایا علاقه ای به نقاشی یا فیلم دارید ؟ یک هنرمند ، کارگردان یا سازنده الهام بخش را انتخاب کنید و تلاش نمایید با استفاده از سبک او عکس بگیرید . تکنیک ها ، رنگ ها و زاویه های ممتاز کار او را بررسی و تلاش نمایید تا داستان خودتان را با درنظر گرفتن این پارامترها بیان کنید . این کار نه تنها تمرین بسیار خوبی برای شما است ، بلکه به وسیله آن یک کار پست مدرن و جالب را خلق می کنید .گرامی داشت Kazimir Malevich :
گرامی داشت Wes Anderson :
[h=3]یک پروژه بزرگ را آغاز کنید[/h]یک تم کلی انتخاب نمایید و به خودتان قول دهید که با پیروی از آن بهترین کارتان را خلق خواهید کرد . بزرگترین سری کارهایی که تاکنون انجام دادید چه بوده است ؟ پنج عکس ؟ ده تا ؟ پانزده تا ؟ این عدد را در دو ضرب کنید .
اگر احساس می کنید که ایده هایتان تمام شده است ، نگران نباشید چون بالاخره موج دیگری از آنها به ذهنتان خواهد رسید . من قبلا هیچوت بیشتر از ۵ عکس از یک موضوع و تم نگرفته بودم ، اما حالا مشغول یک پروژه کتاب بی نهایت هستم ( عکس زیر را نگاه کنید ) . تاکنون ۳۰ عکس خلق کرده ام.
من مجبورم که نبوغ بیشتری در هر عکس به خرج بدهم ، اما تاکنون از این کار خسته نشده ام . شما می توانید به صورت دلخواه و اتفاقی یک تم انتخاب کنید ، یا اینکه کاری را انتخاب کنید که دوست دارید برای مدتی طولانی انجام بدهید اما وقت کافی برای آن را ندارید . تعداد عکس ها به شما اجازه می دهد تا سوژه را از نزدیک نگاه کنید و کمی بیشتر در آن کاوش نمایید . در این صورت احتمال دارد که شما چیزی را یافته و خلق نمایید که هیچ کس تا به حال ندیده باشد . اینها حقه هایی هستند که من در کارم از آنها استفاده می کنم . آنها را امتحان کنید . مطمئن هستم که برخی از آنها به کار شما خواهند آمد .
 

Similar threads

بالا