آموزش نرم افزار Dialux به همراه فایل ویدئویی

p-electric

عضو جدید
Dialux نرم افزاری جهت محاسبات روشنایی می باشد که کار طراحی روشنایی را برای کاربران و مهندسین برق بسیار ساده کرده است. این نرم افزار با قرار دادن ابزار های ویژه طراحی این امکان را به کاربر می دهد که فایل اتوکد خود را با پسوند dxp در داخل نرم افزار Dialux باز کرده و چراغهای موجو در بازار را با دانلود Plugin های رایگان دراینترنت نظیر Osram یا Philips در طراحی خود با صلیقه شخصی قرار دهد و محاسبات روشنایی را که با دست بسیار زمان گیر و خسته کننده و با خطای زیاد می باشد را در این نرم افزار انجام دهد. همچنین این نرم افزار این قابلیت ویژه را داراست که تمامی اجزا و وسایل بکار رفته در یک خانه را(نظیر مبلمان یا میز مطالعه یا حتی گلدان) می تواند به طراحی اپراتور بیافزاید.
همچنین از دیگر قابلیت های ویژه این نرم افزار محاسبه روشنایی معابر می باشد و البته تمامی این طراحی ها را به صورت سه بعدی می توان مشاهده کرد و تمامی محاسبات در قالب یک فایل PDF عرضه می شوند. در واقع با یک طراحی مناسب و بجا و استفاده از لامپهای دارای شعاع نور مناسب می توان به بهترین شیوه از روشنایی که اساس زندگی مدرن می باشد بهره برد در زیر برخی طراحی های روشنایی بوسیله این نرم افزار را می بینید:

لینک های آموزشی این نرم افزار: http://www.dial.de/CMS/English/Articles/DIALux/Download/Handbuecher.html
لینک آموزشهای ویدیویی این نرم افزار: http://www.dial.de/CMS/English/Articles/DIALux/Download/Download_d_e_fr_it_es_cn.html
منبع: مرجع مقالات برق
 

ir_majhool

عضو جدید
میتونید از پلاگین های عالی شرکت مازی نور هم استفاده کنید
پلاگین ها در سایت خود شرکت هست
بعد از نصب پلاگین ها با اینکه بنظر کامل میرسه ولی شرکت حدود 300 مگ هم آپدیت براش درنظر گرفته که کارو خیلی حرفه ای میکنه
مزیت پلاگین های مازینور نصبت به خارجی ها اینه که این پلاگین ها بر اساس لامپ های موجود در بازار ایران طراحی شده اند.
 

astiran

عضو جدید
سلام دوست عزیز نرم افزار دیالوکس علاوه بر اینکه پلاگین های مخصوص تجهیزات روشنایی داره باید پلاگین های مربوط به تجهیزات و لوازم داخلی ساختمان (مانند نمونه هایی که در قسمت material برنامه وجود دارد) هم داشته باشه آیا شما نمی دونید این پلاگین ها رو بایستی از چه سایتی دانلود کنیم ؟ ممنون میشم اگه کمکی به من بکنید
 

m.khameh

عضو جدید
negar2020 عزیز بابت فایل اکسلت ممنون خیلی مفید بود ولی نمی دونم چرا پست درست نیست؟!آخه هر چه قدر امتحانش می کنم باز نمی شه(فقط می تونم read-only کنم)
 

emad sahraee

عضو جدید
منظور از حرفه ای یعنی طراحی کردنه؟ که بله من انجام دادم با چراغ های مازی نور.
 

Similar threads

بالا