آموزش نرم افزار معدنی dips

با سلام
مهندسین عزیز این فایل بصورت zip می باشد
موفق باشین
 

پیوست ها

  • dips learn.rar
    2 مگایابت · بازدیدها: 1

mas.me1986

عضو جدید
پسورد نداره

پسورد نداره

عزیزم پسورد می خواد اگر داری پسوردو بزار
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
سلام به همه دوستان خوبم ...

این دوست عزیزمون معلوم نیست که فایلشون رو از کجا گیر آوردن و پسورد آن چی هست ... پس من آموزش دیگری از این نرم افزار رو قرار می دهم تا دوستان استفاده کنند ....



توضیحات مختصری درباره منوی این نرم افزار :

نرم افزار "Dips" برای آنالیز تاثیرات جهت یافتگی داده های زمین شناسی توسط شرکت نرم افزاری Rocscience طراحی شده است. این نرم افزار کاربرد گسترده ای در اختیار کاربران قرار داده و برای افراد مبتدی تا حرفه ای قابل استفاده می باشد.
این نرم افزار ضمن رسم استریو گرام و آنالیز و نمایش داده های ساحتاری، از تکنیک های مختلفی همچون طرح آماری یر اساس جهت یافتگی ها، تعیین متوسط جهت یافتگی های فضایی و آنالیز کمی و کیفی جهت یافتگی های ساختارهای گوناگون بر اساس داده های زمین شناسی استفاده می نماید.
خروجی این نرم افزار علاوه بر آنکه می تواند به صورت مجزا مورد تحلیل قرار گیرد، در بسیاری از موارد با فرمت ویژه تهیه شده و در نرم افزار دیگر به عنوان ورودی، مورد استفاده قرار میگیرد
در شکل زیر صفحه اصلی نرم افزار نشان داده شده است.




شکل(1):نمای صفحه نرم افزار DIPS


 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
برای بررسی این نرم افزار از فایل های مثالی که هنگام نصب آن ایجاد میشود استفاده خواهد شد.
در پوشه ای که نرم افزار را روی آن نصب نموده اید، پوشه ای به نام EXAMPLE وجود دارد که چندین مثال از این نرم افزار در آن قرار گرفته است.
از طریق
در Toolbar و یا با انتخاب گزینه openاز منوی File، فایل مثالی به نام EXAMPLE.DIPرا باز میکنیم.
صفحه Worksheet نرم افزار همانطور که در شکل زیر دیده می شود، باز خواهد شد.
البته می توان چنین صفحه ای را از
در Toolbar و یا گزینه New از منوی File یه صورت خالی بوجود آورده، داده های مورد نظر را وارد نموده وسپس آن را ذخیره نمود.






همانطور که دیده می شود این فایل دارای 40 ردیف داده می باشد همچنین 7 ستون دارد که دو تای آنها مربوط به جهت یافتگی (orient1 وorient2)، یکی مربوط به کمییت (Quantity)، یکی مریوط به میزان گردش (TRAVERSE) و در نهایت 3 ستون(SRFACE،TYPE،SPACING،M) نیز مریوط به توضیحات اضافی می باشند.

نرم افزار DIPSاز قابلیت تولید پلاتهای محتلفی برخوردار می باشد. در ادامه به بررسی انواع پلات ها و طریقه تهیه آنها خواهیم پرداخت.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
برای ایجاد یک پلات قطبی می توان از
درToolbar بالای صفحه نرم افزار استفاده نمود.همچنین راه دیگر نبز انتخاب گزینه Pole Plot از منویViewمیباشد بدین ترتیب Pole Plot مطابق شکل زیر رسم خواهد شد.





هر قطب در این پلات نمایانگر بک جفت داده از دو ستون اول Worksheet می باشد
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
همانطور که دیده شد در پلات قطبی تمام نقاط یکسان دیده می شوند، ولی در پلات پراکندگی امکان آن وجود دارد که هر مجموعه از نقاط که در یک محدوده خاص وجود دارند با استفاده از یک علامت ویژه نشان داده شوند.
برای ایجاد چنین پلاتی می توان از
طریق Toolbar اقدام نکود .همچنین راه دیگر استفاده از گزینه Scatter Plot منویView می باشد.شکل زیر نمایی از پلات پراکندگی را نشان می دهد.


این پلات نمای بهتری از داده ها ارائه می نماید، چون قطب های نزدیک به هم را در یک گروه قرار داده و هر گروه را با یک علامت خاص نشان میدهد.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
برای ایجاد این پلات میتوان از طریق
در Toolbarویا گزینهContour Plot منوی View اقدام نمود در شکل زیر تصویر یک پلات کنتوری نمایش داده شده است.




نمایی از CONTOUR PLOT تولید شده توسط نرم افزار DIPS




پلات کنتوری یا پلات دارای خطوط تراز در واقع یک نمایش کاملا آشکار از شدت وتمرکز داده های ورودی ارائه می دهد. البته این حالت در پلات قطبی نیز قابل مشاهده می باشد، ولی لازم است توجه شود که در این مثال فقط 40 سری داده داشته ایم،حال اگر ردیف های داده بسیار زیاد باشد،مثلا چند صد یا هزار داده،آنگاه دیگر پلات قطبی کاملا شلوغ بوده و قابل تحلیل نمی باشد،در این حالت استفاده از پلات کنتوری مرسوم است.
از آنجایی که در فایل داده های این مثال اطلاعات مربوط به Traverse نیز وجود دارد میتوان از قابلیت (اثر ترزاقی) استفاده نمود.


برای این منظور میتوان از طریق
در Toolbarاقدام نموده ویا از منوی View به انتخاب گزینه terzaghi weighting پرداخت شکل زیر تصویر پلات کنتوری را پس از بکار گرفتن terzaghi weighting نشان می دهد.
همانطوری که مشاهده میشود تغیراتی در پلات کنتوری به وجود آمده است .بدین صورت که اثر داده ها واضح تر شده و داده هایی که قبلا دبده نمی شدند نسز آشکار شده اند. برای برگشت به حالت اول می توان از طریق
در Toolbar اقدام نموده و یا از منوی View گزینه Terzaghi Weighting را انتخاب نمود.لازم به ذکر است که با راست کلیک کردنروی هر پلات گزینه هایی جهت ویرایش و انجام تغییرات خاص در اختیار کاربر قرار میگیرد.


نمایی ازcontour plot با terzaghi weighting
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
و در نهایت فایل آموزشی این نرم افزار :

عنوان: برداشت و پردازش اطلاعات ناپيوستگيها و آموزش نرم افزار Dips

نويسنده: مهندس علي ميردار منصور پناهي ...


این نرم افزار توسط گروه معدن، عمران و مکانيک سنگ دانشگاه تورنتو نوشته شده است. کاربرد اين نرم افزار در بررسي سيستم درزه ها و نيز اثرات درزه ها بر منطقه ميباشد.اطلاعت تکميلي تر اينکه اين نرم افزار از دستورات خاصي جهت اجراي خواسته هاي ما تبعيت مي کند که اين امر ايجاب مي کند داده ها را طبق مثال هايي که در خود نرم افزار موجود است وارد کنيم در غير اين صورت حتي اگر در ايجاد فواصل دقت نکنيم دستورات ما اجرا نخواهد شد.


منبع:سایت معدنی
 

پیوست ها

  • Learn.001.pdf
    2.2 مگایابت · بازدیدها: 8

rahimadeli

عضو جدید
آقا نرم افزار بدون pass مثل ساندویچ بدون نوشابه میمونه
بده برادر بده
 

pary*

عضو جدید
سرکارییییییییییییه؟
خب نذار فایلو اه
وقت آدمو میگیرین با این فایلا
 

#MaHDi#

عضو جدید
کاربر ممتاز
سرکارییییییییییییه؟
خب نذار فایلو اه
وقت آدمو میگیرین با این فایلا
چه سرکاری خانم محترم؟ پست 16 رو ملاحظه فرمودین شما؟ همین الان من دانلودش کردم پسوورد هم نمیخواد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

pary*

عضو جدید
سلام دوستان من نرم افزار دیپسو نصب کردم اما اصلا new غیرفعاله من چطور میتونم اطلاعاتو وارد کنم؟ فقط میشه exampelهارو باز کرد
 

pary*

عضو جدید
من این فایل که قدیمی هستش رو نمیخوام
ورژن 5 دیپس رو دارم آموزش اونو میخوام این فایلی که گذاشتنو صدبار از این سایت و سایت های دیگه دانلود کردم به امید اینکه فایل جدیدی باشه
اما همووووونه
جای دیگه از این سایت فایل جدیدشو گذاشتن که پسورد نداره دانلود کردم اما رمز میخوااااد باور کنید رمز مییییخواااد
 

Similar threads

بالا