آموزش فهرست نويسي در Word 2007

RFID

عضو جدید
در این نوشتار به صورت اجمالی و مرحله به مرحله طریقه ایجاد فهرست مطالب در برنامه word 2007 آموزش داده مي شود ، استفاده از این روش باعث صرفه جویی در زمان و نیز زیبا تر شدن فهرست می شود . لازم به توضیح است که قبل از شروع به کار سعی کنید سرفصل هایی از متن خود را که میخواهید در فهرست قرار گیرند ، با یک فونت و اندازه مشخص ، از سایر قسمت های متن جدا کنید . نکته آخر اینکه با کمی تمرین و کنجکاوی میتوانید به قابلیت های دیگر این روش پی برید .
1- ابتدا در متن مورد نظر یک صفحه خالی برای فهرست ایجاد می کنیم .
2- یکی از سرفصل های متن را انتخاب می کنیم .
3- در سر برگ home در قسمت styles ، فلش کوچک گوشه سمت راست را میزنیم تا کادر styles باز شود ، درپایین این کادر سه دکمه وجود دارد ، دکمه سمت چپ یعنی new style را میزنیم .
4- در کادر باز شده مشخصات سر فصلهای متن را انتخاب می کنیم این مشخصات شامل نام، فونت، اندازه، رنگ و... می باشد (به طور پیش فرض مشخصات سرفصلی که انتخاب کریم فعال است) در نهایت ok کرده و از کادر خارج می شویم .
5- سبکی که تولید کردیم در سربرگ home و در قست styles با نامی که برایش انتخاب کردیم نمایان می شود .
6- به متن می رویم و سر فصل هایی را که می خواهیم در فهرست قرار گیرند را انتخاب کرده و پس از انتخاب هر یک ، دکمه مربوط به سبکی که ایجاد کردیم را میزنیم تا فرمت سرفصلها شبیه فرمت سبک گردد . این کار را برای تمامی سر فصل ها یی که میخواهیم در فهرست قرار گیرند انجام میدهیم (هر نوشته ای از متن که این سبک روی آن اعمال شود به فهرست خواهد رفت) .
7- حال کلید مکان نما را در ابتدای صفحه سفیدی که برای فهرست ایجاد کردیم میبریم .
8- به سربرگ references رفته و گزینه table of contents را کلیک میکنیم .
9- در پایین کادر باز شده عبارت insert table of contents را کلیک میکنیم .
10- در کادر باز شده دکمه options را کلیک میکنیم .
11- در این صفحه تمام سبکها وجود دارند و معمولا جلوی سبکهای heading 1 ، heading 2 ، و heading 3 اعداد 1 و 2 و 3 نوشته شده است . تمامی این اعداد را پاک کرده و در مقابل سبکی که خودمان ایجاد کرده ایم عدد 1 را می نویسیم
12- در نهایت تمام کادرها را ok می کنیم به این ترتیب فهرست ما ایجا شده است .
13- درنهایت میتوان کل فهرست را انتخاب کرده وفونت واندازه آن را تغییر دهیم .
 

heydarheydar

عضو جدید
دوست عزيز واقعا ممنون،فقط من يه مشكل دارم اعداد سمت راست ميخوره و عنوانها سمت چپ بايد چه كنم؟؟؟؟؟
 

javad_arash2003

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزيز واقعا ممنون،فقط من يه مشكل دارم اعداد سمت راست ميخوره و عنوانها سمت چپ بايد چه كنم؟؟؟؟؟
دوست عزیز
شما بااستفاده از right to left و یاleft to right ( شکل زیر) می تونید درستش کنید
البته ابتدا متن رو انتخاب کنید و سپس از این گزینه ها استفاده کنیدppp.JPG
 

flora_kh

عضو جدید
اشکال

اشکال

من بعد از اینکه استایل مورد نظرم رو می سازم و آیکونش را هم در سر برگ home در قسمت styles می بینم ولی هر چی روی نوشته ها و سرفصل هام می رم و روی آن استایل کلیک می کنم فقط عدد مربوط به سرفصل رو نشون می ده و فونت و استایل های دیگش اعمال نمی شه. مشکل چیه؟
ممنون
 

arjanizary

عضو جدید
سلام
لطفا برای 2010 را نیز توضیح دهید
من تا اینجا رفتم که Home-->Change Styles بعد از آن New style رو ندیدم!
 

arshad65

عضو جدید
سلام
من توی word فهرستم رو به صورت اتوماتیک ایجاد کردم و شماره گذاری کردم . شماره عنوان ها را در متن درست نشون میده مثلا 2-4-1 ولی توی فهرست بعضی ها را درست نشون میده و بعضی ها رو برعکس یعنی 1-4-2 چطور این مشکل رو برطرف کنم؟
یه سوال دیگه راهی وجود نداره که با هر بار آپدیت کردن فهرست ها فونت و شماره قلم و سایر خصوصیات فهرست بهم نخوره، یعنی بعد از آپدیت کل فهرست این تنظیمات تغییر نکنه؟
قول میدم سوال آخر باشه:d
چرا بین شماره ها و تیترها در فهرست فاصله زیادی می افته یعنی 1-3-7 مقدمه
ممنون
 

erfanjafari

عضو جدید
اینم ی آموزش ویدئویی نحوه کار با ورد جهت تنظیم پایان نامه است ک با ورد 2013 کار شده و چن تا نکته بدرد بخور و کاربردی توش هست که گفتم در اختیار همه بذاریم ک بتونن ازش استفاده کنند .امیدوارم همیشه موفق باشید و ممنون بابت سایت خوبتون
( اگه لینک خرابه پ.خ بدید جای دیگه آپلود کنم ) :gol::heart:

http://www.mediafire.com/download/0nb1yk8ku89a977/word.rar

http://bayanbox.ir/id/4379132417839158397?info

http://uploadboy.com/j0q4fbj7vrdz.html

 

Arezoya

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام. مرسی بابت آموزشای این تاپیک:gol:. من تونستم طبق دستوراتی که گفتین فهرست تهیه کنم، منتهی دو تا مساله پیش اومد. یکیش اینکه فهرست مطالبی که درست کردم تو یه کادر خاکستریه، امکانش هست بدون کادر باشه؟......دوما اینکه من وقتی می خوام سرفصل ها رو برای استایل انتخاب کنم تو بعضی از موارد سرفصل ها جابه جا میشن. مثلا وقتی یه سرفصلی سمت راست صفحه هستش به سمت مرکز صفحه حرکت می کنه....فک کنم باید چنتا استایل ایجاد کنم، درسته؟
 
آخرین ویرایش:
بالا