آموزش فعال کردن remote desktop

modireserver

عضو جدید
چنانچه بخواهید به سرور راه دور خود متصل شوید باید خاصیت ریموت کردن را با فعال کردن remote desktop اکتیو کنید، در این آموزش با فعال سازی ریموت دسکتاپ ویندوز سرور ۲۰۱۲ آشنا خواهید شد تا بتوانید، به صورت دسترسی ریموت از راه دور می‌توانید از تمامی امکانات یک ویندوز به صورت گرافیکی استفاده کنید.

ویندوز سرور نسخه‌ای از خانواده ویندوز می‌باشد که به منظور نصب بر روی سرورها تهیه و ارائه شده است، در مقایسه با ویندوزهای نسخه‌ی دسکتاپ استیبل تر بوده و امکان کرش آن به مراتب کمتر است و از سخت افزارهای قدرتمند سرور با مقادیر بالای رم و سی پیو پشتیبانی می‌کند.
چنانچه از مجازی سازها بر روی سرور اختصاصی خود استفاده می‌کنید و به راحتی می‌توانید با فعال کردن remote desktop نمایش دسکتاپ ویندوز سرور را از داخل مجازی ساز داشته باشید و مراحل را پیگیری نمایید و چنانچه سرور شما در بستر شبکه داخلی است و دسترسی به مانیتور سرور رو دارید به صورت فیزیکی به راحتی می‌توانید مراحل را انجام دهید.
قدم‌به‌قدم فعال سازی ریموت دسکتاپ (فعال کردن remote desktop)

۱ – ابتدا در محیط ویندوز بر روی منوی استارت کلیک کنید و در صفحه‌ی باز شده بر روی This PC کلیک راست کنید.

۲ – حال بر روی Properties کلیک کنید، در پنجره‌ی باز شده بر روی Remote settings کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات ریموت دسکتاپ شوید.
۳ – در پنجره‌ی جدید باز شده در سربرگ Remote گزینه Allow remote connections to this computer را فعال کنید و در انتها بر روی Apply و بعد Ok کلیک کنید.

به همین راحتی امکان فعال سازی ریموت دسکتاپ ویندوز سرور را انجام دادید و از این به بعد خواهید توانست با ابزار Remote Desktop Connection در سیستم شخصی خود و با داشتن اطلاعات IP و یوزر و پسورد به سرور خود لاگین کنید همچنین می‌توانید از آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز استفاده کنید. پورت پیش فرض سرویس Remote Desktop برابر ۳۳۸۹ هستش که توصیه می کنیم جهت جلوگیری از هک شدن سرور و انجام عملیات کرک بر روی سرورتان پورت دیفالت آن را تغییر دهید.

منبع
 
بالا