[آموزش عکاسی] - 11 ایده خلاقانه برای عکاسی از کودکان

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز



کودکان، ستودنی ترین و زیباترین سوژه برای عکس هستند، ولی عکاسان می دانند که این زمینه از عکاسی چه قدر چالش برانگیز و مشکل است. کودکان همیشه برای عکس گرفتن مشتاق و آماده نیستند! یک خبر خوب این است که با استفاده از جذابیت های ذاتی کودکان و به کمک این نکات و ترفندها، می توانید عکس های زیبایی از این فرشته های کوچولو بگیرید. این تکنیک ها را امتحان کنید تا در این زمینه مهارت به دست بیاورید. از آن پس می توانید گالری عکس های زیبایتان را به نمایش عموم بگذارید. در این جا 11 نکته و ترفند برای شما ارائه کرده ایم تا بتوانید عکس کودکان خود را زیباتر و جذاب تر کنید:




1. تخت خواب های غیر معمولی
مردم همیشه عکاسی از کودکان را دوست دارند. ولی این کار، زمانی جذاب تر می شود که کودک را بر روی یک صندلی یا تخت بخوابانند. مثلاً یک کدو تنبل یا یک سبد لباسشویی!











2. پاهای دوست داشتنی
پاهای کوچک! آیا چیزی دوست داشتنی تر از این هم هست؟ بر روی پاها زوم کنید تا عکس زیبایی داشته باشید.







3. تمرکز بر روی چشم ها
با زوم کردن عکس بر روی چشم ها، حرف های زیادی برای گفتن خواهید داشت. حتی برای نوزادان تازه متولد شده هم چشم ها نشان دهنده شخصیت بچه ها هستند. کافیست امتحان کنید و ببینید چه عکس های فریبنده ای خواهید داشت.







4. دوقلوها
چه چیزی از داشتن یک بچه لذت بخش تر است؟ قطعاً داشتن دو بچه! عکس العمل بچه ها نسبت به هم دیدنی است و زمانی که از این عکس العمل ها عکس می گیرید، در واقع لحظات زیبایی را ذخیره کرده اید.







5. حیوانات خانگی دوست داشتنی
یکی از هیجان انگیزترین لحظات زندگی یک خانواده، ارتباط کودک با حیوانات خانگی است. بگذارید بچه ها با آن ها بازی کنند و در این لحظات از آن ها عکس بگیرید.







6. زمان غذا خوردن
کودکان آداب غذا خوردن سر میز را نمی دانند؛ ولی این ویژگی در حین عکسبرداری بسیار خوب و مفید است. در واقع، زمان غذا خوردن می تواند فرصت فوق العاده ای برای عکسبرداری باشد.







7. آینه و انعکاس
همه والدین، لحظه ای را که کودک باهوششان خود را در آینه مشاهده کرده است به یاد دارند. آینه ای تعبیه نموده و از صحنه های کنجکاوی فرزندتان عکس بگیرید.







8. تعطیلات
فصل تعطیلات، زمان خوبی برای عکس گرفتن از کودک است. خانواده ها معمولاً دوست دارند از اولین تعطیلاتی که فرزندشان در آن شرکت دارد عکس بگیرند. برای جذاب تر کردن این عکس ها می توانید از اشیائی استفاده کنید که حسّ تعطیلات را تداعی می کنند.







9. کودک در آغوش مادر و پدر
یک روش خوب برای ثبت روابط عاشقانه میان والدین و نوزادانشان، عکس گرفتن از نوزاد در حال استراحت بر روی دست های پدر و مادر است. اولین چیزی که در این مورد باید به آن دقت داشته باشید، در نظر گرفتن نسبت هاست. کودکان نسبت به دستان والدینشان بسیار کوچک هستند. عشقی عمیق نسبت به این موجود کوچک و دوست داشتنی!







10. عکس هایی با افکت های ویژه
این مورد علاوه بر ترکیبی از اشیاء و ملزومات، به ویرایش نیز نیاز دارد. برنامه هایی که برای ویرایش عکس ساخته شده اند می توانند به شما کمک فراوانی در این زمینه بنمایند.
می توانید با مراجعه به بخش آموزش افکت های ویژه در فتوشاپ با کمی تمرین و کسب مهارت از این افکت ها در عکس های خود استفاده نمایید.







11. کلکسیون آنلاین از عکس های کودک
داشتن یک کلکسیون حرفه ای و تأثیرگذار برای همه عکاسان مهم است و زمانی که عکاسان در زمینه های خانوادگی کار می کنند، این اهمیت دوچندان می شود. در این حالت می توانید عکس های زیبای خود را در قالب های جالبی به نمایش بگذارید.

 

Similar threads

بالا