[آموزش عکاسی] - چند نکته مفید جهت عکاسی از فضاهای داخلی

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز




برای مشاغل و حرفه های کوچک، عکسبرداری از فضاهای داخلی بسیار مهم است. دفاتر املاک، معماری، طراحی داخلی، رستوران ها و بیمارستان ها، همه و همه نیازمند تصاویری از فضاهای داخلی جهت جذب بیننده هستند. مهم است که عکاسان بتوانند مناظر و فضاها را دیدنی تر و جذاب تر نشان دهند.
جهت ارتقاء مهارت های عکاسی در این زمینه، چند نکته مهم برای شما ارائه کرده ایم. پیشنهاد می کنیم آن ها را مطالعه نموده و امتحان کنید؛ تا زمانی که کاملاً خبره و ماهر شوید.







1. پرسپکتیو صحیح را انتخاب کنید
عکاسی از فضاهای داخلی مستلزم این است که چند قدم به عقب رفته و از داخل گوشه عکس بگیرید، یا حتی با دوربین در بین دیوارها فشرده شوید! زمانی که به فضای مورد نظرتان می نگرید، تمام گوشه ها را امتحان کنید تا پرسپکتیو مناسب را بیابید. پس از آن بر روی صحنه زوم کنید.







2. از نورپردازی صحیح استفاده کنید
هدف شما، متعادل کردن نور است به طوری که نور بیش از حد زیاد یا کم نباشد. هیچ چیز نباید بیش از حد زننده باشد. از نور موجود در اتاق به خوبی استفاده کنید. با سایه ها بازی کنید. چراغ های مختلف را امتحان کنید و هر کدام لازم است را روشن نگه دارید. اگر کاملاً بر نور طبیعی تکیه کنید، بهترین زمان عکسبرداری به موقعیت و ابعاد پنجره ها بستگی دارد. برای کسب بهترین نتیجه به نور ملایم نیاز دارید. صبح زود یا عصر عکسبرداری را انجام دهید.







3. زوایای گسترده
زمانی که می خواهید از گسترده ترین فضای ممکن عکس بگیرید، در نظر گرفتن زاویه دید عریض بسیار مهم است. برای این کار، به چرخ دنده سفارشی و ویژه نیاز دارید. اکثر عکاسان ماهر و حرفه ای با این موضوع موافقند که لنز 16mm تا 24mm زاویه بهینه ای به شما خواهد داد. زاویه بیش از حد عریض نیز به تخریب پرسپکتیو منجر می شود؛ پس مطمئن شوید لنزی را انتخاب کرده اید که برای ابعاد اتاق مناسب است.







4. صاف و مستقیم عکس بگیرید
در عکاسی از فضاهای بیرونی، ایجاد افکت حاشیه گذاری می تواند ظاهر زیبایی به عکس شما بدهد؛ ولی زمانی که داخل ساختمان هستید، می خواهید خطوط عمودی را راست و مستقیم نگه دارید. ابتدا دوربین را تراز کنید. اگر لنز به سمت بالا متمایل است، خطوط عکس مورب خواهند افتاد. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که از بالا عکس بگیرید. ارتفاع مناسب به فضای واقعی بستگی دارد، ولی لازم نیست بیش از حد ارتفاع داشته باشید.

5. عکس را محو نکنید
شما می خواهید عکس هایتان واضح باشند؛ پس بهتر است از سه پایه استفاده کنید. از تایمر دوربین استفاده نمایید تا مطمئن شوید که عکس در اثر حرکت های ناخواسته محو و تار نمی افتد.







6. فضا را تنظیم کنید
در مورد چیزی که می خواهید در عکس نشان دهید، فکر کنید و اتاق را بر حسب آن بچینید. ممکن است بخواهید وسایلی اضافه کنید که عکس شما مانند عکس های مجلات باشد. در بقیه موارد، ممکن است بخواهید مبل را بردارید یا آن را به مکان دیگری انتقال دهید تا قسمت هایی از اتاق را برجسته تر نموده و قسمت هایی را بپوشانید.







7. ذوق و سلیقه به خرج بدهید
نمونه های عکاسی داخلی می تواند بر حسب ابعاد فضا، آیتم های موجود در فضا و هدف عکس متغیر باشد. اگر در یک آژانس املاک، استودیوی طراحی مبلمان، هتل ها یا حتی جاهای دیگر هستید، در مورد هدف از عکس فکر کنید. بیننده با دیدن آن باید چه چیزی را متوجه شود. این مهم است که شما ذهن متفکر و خلاقی داشته باشید و همه چیز را تجربه کنید؛ زیرا طراحان داخلی باهم متفاوتند. زیاد عکس بگیرید. با مرتب کردن و مشاهده کردن این عکس ها می توانید به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید.

نمونه هایی از عکاسی داخلی:




















 
بالا