[آموزش عکاسی] - پنج دلیل برای نه گفتن به دوربین DSLR

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
روزنامه هفت صبح: دلایل خوبی برای خریدن یک DSLR وجود دارد: اگر سریع ترین فوکوس و فرزترین عملکرد ثبت عکس را می خواهید، شکست این خانواده کار سختی است ولی دقت داشته باشید که این مورد بیشتر به درد عکاسان حرفه ای ورزشی و البته عکاسی از حیات وحش می خورد.

عکاسی با DSLR های رده بالا در نور کم، نتایج بسیار خوبی دارد که برای عکس گرفتن در محیط داخلی و بدون فلش عالی است. چند نفر از شما به هزینه بالای این انتخاب فکر می کند؟



1- خیلی کم از تنظیمات تجملی آن استفاده خواهید کرد


یکی از مزایای خرید DSLR انعطافی است که در کنترل تنظیمات به شما می دهد. می توانید به سرعت گشادگی دهانه دیافراگم، سرعت شاتر، ایزو و فوکوس دستی را تنظیم کنید اما جالب است بدانید که در یکی نظرسنجی که 9 ماه قبل سونی انجام داد، دو سوم کاربران گفتند که هرگز دوربین شان را از حالت خودکار خارج نمی کنند. این یعنی بیشتر افراد همانطور از یک DSLR استفاده می کنند که از تلفن هوشمند و دوربین ببین و بگیر بهره می برند، پس ابتدا مطمئن شوید که شما از آنها نیستید.

2- ممکن است عکس بهتری به دست نیاورید


در مقطعی ممکن بود یک DSLR را فقط برای بهترین کیفیت عکس بخرید ولی با سطح کیفی دوربین های امروزی، کیفیتی قابل قبول را می توان از یک دوربین رده بالای ببین و بگیر هم به دست آورد. بیشتر دوربین های کامپیکت جدید برای گرفتن تصاویری با کیفیت بالا ایده آل هستند. حتی بخش بزرگی از انعطاف و کنترلی که یک DSLR به شما می دهد را در خود دارند.



3- DSLR ها بزرگ و حجیم هستند


یک دوربین DSLR در جیب شما جا نمی شود، در خیلی از کیف ها هم جا نمی شود و این مشکلی نیست که به مرور حل شود.

4- به اشتراک گذاری عکس ها زجرآور است


هر چنددوربین های مجهز به وای - فای دارند بیشتر می شوند ولی هنوز باید نزدیک اینترنت بی سی باشید. با یک تلفن هوشمند یا یک دوربین هوشمند نظیر آنچه سامخسونگ رو کرده، ارسال عکس به شبکه های اجتماعی بسیار ساده تر شده، چون چنین دستگاه هایی دائما به اینترنت وصل هستند و رابط کاربری شان هم ساده است.



5- DSLR ها گران هستند

حتی مدل های رده پایین این خانواده هم فشار زیادی به حساب بانکی شما وارد می کنند. در بیشتر مواقع باید یک لنز هم بخرید که ارزان نیست. دست آخر کلی پول خرج کحرده اید تا یک دوربین بخرید ولی از کجا معلوم جزو دو سوم افرادی که همیشه از حالت عکاسی خودکار استفاده می کنند، نباشید؟

برترین ها
 

Similar threads

بالا