[آموزش عکاسی] - از کودکان بدون سختی عکس بگیریم

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
لنزک: برای آموزش عکاسی از کودکان و رفع مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد به سراغ یک عکاس حرفه ای رفتیم تا راه کار های ساده ای برای عکاسی پرتره از کودکان در محیط باز به ما آموزش دهد تا به وسیله آن هر کسی بتواند عکسهای حرفه ای و با کیفیتی از کودکان بگیرد.

با عکاس حرفه ای ما آشنا شوید

شریل لانگ عکاس کودکان و نوزادان به صورت تمام وقت است که Tintern ساکن است. او در مسابقه انجمن عکاسان مطبوعاتی بوستون (BPPA) تا مرحله نهایی پیش رفته و جایزه ممتازی در زمینه عکاسی مادر و فرزند کسب کرده است. او در محیط های باز عکاسی می کند تا با استفاده از نور طبیعی و محیط به کودکی که از او عکس میگیرد شخصیت بدهد و داستانی را با عکس بیان کند.

با کارآموز ما آشنا شوید


دبی کودک ۱۵ ماهه ای به اسم کایرن دارد و به عکاسی علاقه زیادی دارد. او در عکاسی از دبی به مشکلاتی بر خورده که می خواهد با کمک شریل عکسهای حرفه ای بگیرد و از تجربیات او استفاده کند.
تنظیمات مورد نیاز در این تکنیک

قبل از شروع عکاسی، شریل به دبی نکاتی کلیدی در مورد تنظیمات دوربین را گفت که برای بدست آمدن بهترین نتیجه بهتر است از این تنظیمات استفاده کند.



عمق میدان را کنترل کنید

شریل پیشنهاد کرد: «دبی باید در حالت اولویت با دیافراگم (Aperture Priority – AV) عکس بگیرد و مقدار دیافراگم را f/2.8 یا f/4 بگذارد.» او اینگونه ادامه می دهد: «وقتی مقدار دیافراگم را انتخاب کردم، کمتر پیش می آید آن را تغییر دهم، چرا که وقتی با دیافراگم باز عکس می گیرید فوکوس فقط بر روی سوژه انجام می شود و پس زمینه محوی خواهید داشت و با این کار سوژه را از پس زمینه جدا می کنید. دوربین شما به طور خودکار سرعت شاتر را به مقدار مناسبی انتخاب می کند.»



مقدار ایزو را نسبت به سرعت شاتر در اولویت قرار دهید

«وقتی مقدار دیافراگم خود را انتخاب کردید، سرعت شاتر با توجه به شرایط نوری محیط توسط دوربین انتخاب می شود. اگر سرعت شاتر بیش از حد پایین بود به طوری که لرزش دست در عکس ثبت شود مقدار ایزو را آنقدر بالا می آوریم تا لرزش دست در عکس ثبت نشود. به عقیده من اندکی نویز هم در عکس بد نیست، به عکس جلوه جالبی می دهد.»



چگونه عکاسی از کودکان را بیاموزیم

«سبک عکاسی من خیلی اصولی است: همه چیز به ثبت احساس و ساخت یک داستان در عکس خلاصه می شود. عادت دارم به دنبال عکسهایی باشم که ناگهانی هستند، مثل زمانی که از یک کودک بدون آنکه بداند عکس بگیرم. من فقط با نور طبیعی عکس میگیرم، چراکه به عکس لطافت و احساس بیشتری می دهد.»

«وقتی از نوزادان یا کودکان عکاسی می کنید باید آماده باشید که سریع حرکت کنید، همیشه باید حواستان جمع باشد تا کوچکترین لحظه ای را از دست ندهید. برای عکاسی از نوزادان و کودکان تکنیک سفت و سختی وجود ندارد: همه چیز به ثبت لحظه درست و نشان دهنده حالت کودک است، و برخورداری از بیشترین مقدار نور طبیعی ممکن.»

چگونه توجه کودک را در هنگام عکاسی به چیزی جلب کنیم


اگر از فرزند شخص دیگری عکس می گیرید، شریل اعتقاد دارد که خیلی مهم است که شخصی سعی کند توجه کودک را جلب کند. «اگر افراد زیادی دور کودک جمع باشند چشم و حواس کودک مدام به همه جا پرت می شود و به راحتی نمی توان عکس خوبی از او گرفت.»

«دقت کنید که فقط یک شخص توجه کودک را به خود جلب کند ( این شخص می تواند عکاس، مادر و یا پدر کودک باشد) در این صورت چشمان او به یک نقطه متمرکز می شود، که کار شما را برای ثبت یک عکس خوب بسیار راحت تر می کند.»



با نور و سایه بازی کنید

برای اینکه نحوه برخورد نور به صورت سوژه تان را بهتر درک کنید، یک تکه کاغذ سفید را تا کنید، و فرض کنید هر سمت آن یک قسمت از صورت سوژه شماست. وقتی کاغذ را جایی نگه می دارید که قرار است صورت سوژه آنجا باشد می توانید با دیدن قسمتهای روشن و قسمتهایی که سایه افتاده است بهترین حالت را برای صورت انتخاب کنید.

بچه ها صورت های گردی دارند، و من دوست دارم در عکسی که از آنها می گیرم سایه ای روی صورتشان نباشد تا برق چشمانشان به خوبی جلوه کند. با استفاده از این کاغذ می توانم بهترین مکان قرار گرفتن برای کودک و دوربین را پیدا کنم به طوری که بهترین نور را داشته باشم.

همچنین وقتی می خواهید از شخصی عکس بگیرید، یک چشم خود را ببندید و فقط با یک چشم به آن شخص نگاه کنید تا چیزی که دوربین می بیند را شما هم ببینید. به این صورت شما همه چیز را به صورت دو بعدی می بینید. رنگها، جنس سطوح و نور را واضح تر خواهید دید.


همیشه روی چشم فوکوس کنید

کودکان حرکات خیلی سریعی دارند، پس تقریباً غیر ممکن است که بتوان به صورت دستی روی آنها فوکوس کرد. من همیشه فوکوس خودکار (AF) را بر روی حالت Al Servo می گذارم. در این حالت دوربین با حرکت کردن نقطه ای که روی آن فوکوس شده، فوکوس را تغییر می دهد. همیشه روی چشم سوژه فوکوس کنید، این یکی از نکات مهم و اساسی در عکاسی پرتره است.
از سه قانون ترکیب بندی پیروی کنید

شریل از دبی می خواهد که به دنبال پس زمینه هایی باشد که جلوه طبیعی داشته باشند، تا بافت و جزئیات زیادی را به تصویر بکشد. خیلی مهم است که دبی کجا بایستد و چه کادری را برای عکاسی از کایرن انتخاب کند، چرا که ترکیب بندی خوب در کادر می تواند عکس را بسیار خوب یا بسیار بد کند. در قسمت دوم این مطلب به شرح سه قانونی که استفاده از آنها حیاتی است خواهیم پرداخت.

منبع : برترین ها
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا