آموزش ساخت USER /حساب کاربری با دستورات Command Prompt

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
Command Prompt یا خط فرمان چیست ؟ خط فرمان صفحه ای است که بوسیله آن می توانید با تایپ یک سری از دستورات همان کاری که بوسیله محیط گرافیکی در ویندوز اجرا می کنید را انجام دهید . برنامه خدماتی سطر فرمانی(command line) واقع در ویندوز یک برنامه قدرتمند است، اما شکل و ظاهر زیبایی ندارد. این برنامه فقط متن نشان می دهد و از گرافیک بهره نمی گیرد. اما یک مسیر ارتباطی مستقیم بین شما و سیستم عامل فراهم می سازد.
تفاوت های cmd , command prompt چیست؟ هیچ تفاوتی بین این دو گزینه وجود ندارد فقط CMD میانبر خط فرمان می باشد که می توانید با تایپ CMD در کادر RUN سریعتر به این صفحه دسترسی داشته باشید .
در ادامه میخواهم روش ایجاد کردن یک حساب کاربری بوسیله دستورات کامندی را آموزش بدهم . این بخش تشکیل شده از 20 مطلب آموزشی می باشد که سعی میکنم در طول 2 هفته کل مطالب را در بخش آموزش قرار بدهم .
1. بر روی منوی Start کلیک کرده و در کادر جستجو تایپ کنید CMD
2. برای اینکه متوجه شوید این برنامه چه کاری می تواند انجام دهد ، دستور Control Panel را در کادر باز شده تایپ کنید و نتیجه را مشاهده نمائید .بعد از تایپ هر دستور بر روی کلید اینتر کلیک کنید .
3. حال میخواهم با استفاده از یک سری دستورات به راحتی و بدون احتیاج از قسمت های مختلف ویندوز یک حساب کاربری ایجاد کنم .
با استفاده از دستور net user username password /add می توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید . به جای Username و Password نام کاربری و رمز عبورتان را تایپ کنید .
net user username password /add
4. وارد کنترل پنل شویم و ببینیم حساب کاربری ایجاد شده است یا خیر
5. برای حذف حساب کاربری هم کافیست از دستور Delete/ به جای Add/ استفاده کنید . برای پاک کردن نیاز به تایپ رمز عبور نیستnet user username /delete



منبع
 

Similar threads

بالا