آموزش ساخت کتاب برای موبایل با برنامه پرنیان

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
آموزش ساخت کتاب برای موبایل با برنامه پرنیان


شروع آموزش:

آماده کردن متن:
برای ساخت کتاب با برنامه پرنیان شما نیاز به متن نوت پد(Notepad) دارید به اينصورت كه متن را از داخل ورد(Word) و یا پی دی اف هایی که قابلیت کپی(Copy ) و پیست ( Paste) دارند داخل Notepad كپي كرده و از منوي File گزينه Save as… را انتخاب كنيد. سپس در پايين ديالوگ Save as… در قسمت Encoding حتما باید گزينه Unicode را انتخاب كنيد و فايل را ذخيره نماييد.( اگر مورد دیگری را انتخاب کنید برنامه در هنگام ساخت کتاب ارور می دهد)

شروع ساخت کتاب

مرحله اول:
به برنامه پرنیان وارد شده و بعد هم پوشه Parnian Mobile E-Book Studio 0.9.5 رو باز کنید- ParnianCreator را باز کرده و بعد بر روی انتخاب متن کلیک کرده و فايل متني كه براي تبديل آماده كرده ايد، را انتخاب می کنید و بعد هم در قسمت نام نويسنده، مترجم، تصویر جلد، توضيحات و...وارد كردن اطلاعات است- در اینجا شما می توانید از اسامی فارسی استفاده کنید و یا از انگلیسی
در قسمت سایر توضیحات می توانید یکسری اطلاعات را بنویسید ( فارسی و انگلیسی) -این قسمت صفحه اول کتاب است و در ص اول نمایش داده می شود.

مرحله دوم:
بعد به مرحله بعد می روید که دارای دو آیکون صفحه بندی و پیش فرض ها است
در قسمت صفحه بندی باید یکی از قسمتهای حداکثر تعداد کلمات در یک صفحه و یا حداکثر تعداد پاراگراف در یک صفحه فعال باشد که معمولا برای ساخت کتاب بهتر، قسمت حداکثر تعداد کلمات در یک صفحه رو تیک می زنند و عدد 65 یا 70 رو انتخاب می کنند.
قسمت افزودن شماره صفحه به پایین صفحه رو هم تیک بزنید تا شماره صفحه کتاب برای شما نمایش داده شود.

در قسمت پیش فرض ها هم سه آیکون وجود دارد :
1- زمینه پیش فرض که سلیقه ای است و بستگی به انتخاب شما دارد.
2- قلم پیش فرض که این هم سلیقه ای است و بستگی به انتخاب شما دارد .
3- اما آیکون پشتیبانی از علامتها و کلمات لاتین حتما باید فعال(تیک خورده ) باشد تا حروف انگلیسی هم نمایش داده شود.

مرحله آخر:
مرحله بعد باید انتخاب فایل کنید که دو نکته رو توجه کنید
1- حتما باید در این قسمت نام به انگلیسی ذخیره شود( مثلا فینگلیش بنویسید ketab)
2- باید فایل رو در یکی از درایوها ذخیره کنید و از ذخیره کردن کتاب بروی Desktop و یا My Document خودداری کنید چون اگر این دو نکته رو رعایت نکنید کتاب شما ساخته می شود ولی نمایش داده نمی شود.

بعد هم تبدیل رو میزنید که کتاب در عرض کمتر از 1 دقیقه ساخته می شود و بعد از اینکه کتاب ساخته شد این پیغام به شما داده می شود که کتاب با موفقیت ساخته شد آیا می خواهید آن را تست کنید که شما با زدن بلی می توانید ان کتاب رو مشاهده کنید.


دریافت نرم افزار پرنیان:http://s1.picofile.com/file/64238722...5_120.rar.html
 

Similar threads

بالا