آموزش ساخت سایت از مبتدی تا حرفه ای

ehsansedaghat

عضو جدید

آموزش ساخت سایت حرفه ای​

در این مطلب که در ادامه مبحث آموزش ساخت وب سایت حرفه ای است، به آموزش طراحی سایت از مبتدی تا حرفه ای به زبان ساده بپردازیم تا افرادی که قصد طراحی سایت را دارند بتوانند به راحتی برای خودشان طراحی وب سایت انجام دهند.

مراحل ساخت سایت​

۱. تهیه دامنه و هاست

برای شروع کار باید یک هاست و دامنه تهیه نمایید تا سایت شما در سراسر دنیا قابل مشاهده و دسترسی باشد. دامنه آرسی است که توسط آن می توان به سایت شما دسترسی پیدا کرد همانند google.com که توسط آن به سایت گوگل دسترسی پیدا می کنیم و هاست فضایی است که در آن سایت طراحی شده بارگذاری می‌شود.

۲. اتصال دامنه به هاست

در گام بعدی باید هاست و دامنه را به یکدیگر متصل کنید. اگر این دو را از یک شرکت تهیه کرده باشید خود شرکت این کار را انجام می‌دهد.

۳. انتخاب روش ساخت سایت

در نهایت طراحی سایت که می‌تواند طراحی سایت اختصاصی باشد یا طراحی سایت وردپرسی که ساده ترین و کم هزینه ترین آن‌ها سایت وردپرسی است.
همچنین اگر سایت شما فروشگاهی باشد شما میتوانید با طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی یا استفاده از فروشگاه ساز آماده، ساخت سایت خود را آغاز کنید.

هاست (سرور) چیست؟​

فضایی که روی یک کامپیوتر می باشد و این کامپیوتر بصورت 24 ساعت روشن است و همیشه به اینترنت متصل می باشد تا کاربران هر زمانی که قصد داشتن به سایت دسترسی داشته باشند و با توجه به میزان اطلاعات سایت مقداری از حافظه سرور را خریداری می کنند.

بعد از دریافت هاست یک IP از طرف هاست برای شما ارسال می شود که یک نام و حوزه منحصر بفرد می باشد و کامپیوتر می شناسد. در واقع فضایی در اینترنت برای ذخیره اطلاعات سایت روی اینترنت می باشد.

همیشه بعد از ثبت دامنه باید برای خرید هاست اقدام کرد و بعد از اینکه هاست خریداری شد و روی دامنه ثبت شد نوبت به پیاده سازی سایت روی هاست و دامنه می باشد.

آموزش ساخت سایت با وردپرس​

یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس است. هزینه طراحی سایت با وردپرس بسیار مناسب است و همین موضوع یکی از امتیازات مهم این نوع طراحی سایت محسوب می شود. توسط وردپرس شما می‌توانید به راحتی و با کمترین دانشی نسبت به کامپیوتر و اینترنت یک وب سایت حرفه ای را در کمترین مدت ممکن راه اندازی کنید. با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا شما می‌توانید انواع و اقسام سایت‌های تجاری، شخصی، فروشگاهی و ... را بدون کد نویسی راه اندازی نمایید.

آموزش ساخت سایت رایگان​

در مطالب 5 منبع طراحی قالب وب سایت رایگان و آموزش قدم به قدم ساخت سایت بدون دانش برنامه نویسی گام به گام آموزش ساخت سایت رایگان را برای شما عزیزان آموزش داده‌ایم. از بهترین راه ها برای راه اندازی سایت رایگان و کم هزینه استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان همچون وردپرس است.

آموزش ساخت سایت با گوگل​

با استفاده از ابزاری که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد شما می‌توانید به سادگی و بدون کد نویسی در کمترین زمان ممکن یک سایت ساده راه اندازی کنید. اگر نیاز به سایتی حرفه‌ای با قابلیت‌های متنوع ندارید می‌توانید برای شروع کسب و کار اینترنتی از گوگل کمک بگیرید. ( google sites )

ابزار های ساخت سایت چگونه کار می کنند؟​

برای طراحی سایت دو راه وجود دارد اول اینکه از پایه به صورت تخصصی با زبان برنامه نویسی سایت کد نویسی شود و یا سایت با استفاده از ابزار های طراحی وب سایت، طراحی شود بعضی از افراد تصور می کنند اگر با ابزارهای طراحی وب سایت انجام شود نمی توان تغییرات در آن بوجود آورد و این تصور کاملا اشتباه است زیرا اگر با استفاده از ابزار های آماده طراحی سایت انجام شود می توان در حد نیاز تغییرات به وجود آورد.

پرکاربرد ترین زبان برای طراحی سایت زبان برنامه نویسی PHP و ASP می باشد ولی سایت های زیادی وجود دارند که در طراحیشان از این زبان ها استفاده نشده است. زبان های دیگری نیز وجود دارد که برای نمای سایت از آنها استفاده می شود یعنی هرچه که در ظاهر سایت برای شما قابل استفاده است از زبان html و css استفاده شده است به این دو زبان بیشتر زبان نشانه گذاری می گویند خیلی از این زبان ها را حتی مرورگر ها هم نمی توانند تشخیص دهند و برای تکمیل بقیه نماهای دیگر می توان از برنامه های جاوا اسکریپت و... استفاده کرد.

برای ساخت سایت چه ابزار‌هایی لازم است؟​

برای طراحی سایت نیازی نیست حتما زبان برنامه نویسی را کامل بلد باشید برای طراحی وب سایت می توان مانند میلیون سایت های طراحی شده دیگر از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده کرد بعضی از افراد تصور می کنند سایت هایی که با استفاده از سیستم محتوا وردپرس طراحی می شوند دارای امنیت و کیفیت نیستند در صورتی که اینگونه نیست نه تنها دارای کیفیت و سرعت لازم می باشد بلکه کار کردن با ابن سایت بسیار راحت می باشد حتی برای کسانی که آشنایی چندانی با مدیریت سایت ندارند نیز بسیار راحت می باشد.

برای طراحی سایت با استفاده از سیستم محتوای وردپرس در مدت زمان کوتاه می توانید سایت خود را طراحی کنید حتی نیازی نیست تا کلمه از زبان برنامه نویسی بلد باشید و استفاده کنید با چند قدم می توانید سایت دلخواه خود را طراحی کنید. بعد از طراحی سایت خود می توانید بعضی از برنامه های جذاب را برای سایت خود نصب کنید در کمترین زمان قسمت های سایت را به دلخواه خود تغییر داده و قسمت هایی را کم و زیاد کنید.

نکات مهم در آموزش طراحی سایت که باید بدانید:​

  1. زمان ثبت دامنه توجه داشته باشید نام دامنه حتما کوتاه باشد تا کاربران راحت تر به ذهن بسپارند، نام دامنه معنی دار باشد و ترجیحا تلفیقی از نام فارسی و انگلیسی اما فین‌گیلیش نباشد، از استفاده از اعداد و خط تیره اجتناب کنید همچنین نام دامنه باید قابل فهم باشد تا ماندگاری آدرس سایت در ذهن کاربران بیشتر شود.
  2. قبل از خرید هاست دقت فرمایید کدام هاست قوی تر و بهتر است همچنین قوی بودن پشتیبانی شرکتی که برای خرید هاست انتخاب می کنید خیلی مهم است در ضمن زمان خرید هاست از پرداخت هزینه زیاد صرفه نظر کنید زیرا گران بودن هاست همیشه به معنای قوی بودن هاست نیست و میزان حجم زیادی برای خرید هاست انتخاب نکنید بعد از زمانیکه به حجم بیشتری نیاز داشتید فضای هاست خود را ارتقا دهید.
منبع:
https://www.webpouya.com/blog/item/324-creating-a-site-from-beginner-to-professional.html
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا