آموزش ساخت آسمان رویایی در فتوشاپ

palet

عضو جدید
Step 1

یک سند جدید ایجاد کنید . 2 بار روی لایه آن کلیک کنید تا Layer Styles باز شود. سپس به قسمت Gradient Overlay رفته و رنگهای صورتی . آبی و مشکی را انتخاب کنید و Style را روی Radial بزارید.


Step 2

یک لایه جدید روی لایه قبلی بسازید و آنرا ”ps clouds” بنامید. رنگ های سطل رنگ خود را به ترتیب (رنگ بالایی سفید ) و رنگ پشت آنرا سیاه کنید. سپس به قسمت Filters>Render>Clouds بروید

Step 3
چوت تعداد ابرها زیاد است برای نظم در قسمت لایه های یک گروپ به نام “cloud” بسازید. حالا ابزار براش را انتخاب کنید و از قسمت تنظیمات براش تنظیمات خود را تنظیمات زیر انجام دهید.


Step 4

در حالی که تنظیمات براش خود را در مرحله قبل انجام دادید در گروپ cloud 3 لایه خالی بسازید به نام های زیر بسازید.
front
middle
last

دوبار کلیک روی لایه front بزنید و تنظیمات زیر را انجام دهید. در آخر اوکی را بزنید . سپس روی لایه front راست کلیک کنید و Copy Layer Style را بزنید و رو روی 2 لایه دیگر خالی راست کلیک کنید و Past Layer Style را بزنید.(در این قسمت آخر ما تنظیماتی که برای یک لایه انجام دادیم را برای لایه های دیگه بدون درده سر کپی کردیم)


Step 5

با استفاده از ابزار براش شروع به نقاشی ابرها بکنید.


Step 6

بعد از اتمام طراحی روی گروپ ابرهای راست کلیک کنید و Convert To Smart Object blend mode را بزنید. و آنرا به یک شی ء تبدیل کنید و را روی Multiply بزارید.


Step 7

حالا مراحل 4 و 5 را دوباره اجرا کنید و این مراحل را 4 بار انجام دهید و ابرهای را در جاهای مختلف پراکنده کنید.

Step 8
از لایه هایی که که ساختید 2 لایه را انتخاب کنید و Blend Mode را روی Overlay بزارید و آن لایه ها رو یکی کنید و نام آنرا clouds back بزارید.


Step 9

به برنامه Illustrator رفته و ابزار بیضی را انتخاب کنید و Stroke آنرا 40px بزارید


Step 10

در این مرحله استروک های بیشتری اظافه کنید.
40px بنفش
80px آبی
120px سبز
160px زرد
200px قرمز


Step 11

برنامه فتوشاپ بازگردید و رنگین کان خود را به فتوشاپ منتقل کنید. با از تفاده از بزارMagic Wand Tool (W) یا همان ابزار عصای جاویی سفیدی داخل رنگین کمان را حذف کنید. و آنرا به convert to Smart Object کنید.
این لایه رنگین کمان را داخل گروپی به نام rainbow 1 بزارید.


Step 12

حلا برای پاک کردن بین رنگین کمان بین 2 ابرها بزار Lasso Tool (L) را انخاب کنید و روی روی گروپ لایه رنگین کمان ( روی خود رنگین کمان نه!!) کلیک کنید. مسیر رنگین کمان بین 2 ابر را انتخاب کنید سپس به مسیر
Layer>Layer Mask>Hide Selection
بروید . متوجه شدید؟ قسمت انتخابی به وسیله ماسک های مخفی شد نه پاک

از گروه لایه قبلی ( رنگین کمان ) یک duplicate (کپی) بگیرید.


Step 13

4 لایه خالی بسازید و ابزار براش ریز خود را انتخاب کنید و تنظیمات زیر را انجام دهید و روی پایه های رنگین کمان انجام ابرهای ریز بکشید.


Step 14

یک لایه جدید جدید پشت لایه رنگین کمان و ابرها بسایز و آنرا با رنگ سیاه پرکنید. و Blend Mode آنرا روی Color Dodge بزارید.

سپس ابزار براش رو انتخاب کنید و برای ساخت چند ستاره زیبا تنظیمات زیر را انجام دهید.


Step 15

مرحله 14 را دوباره تکرار کنید. با این تفاوت که به جای ستاره از دایره استفاده کنید.


THE END

مراحل تمام شد
توجه داشته باشید که در این آموزش بیشتر به استفاده از ابزار براش توجه شد. شما حتما نباید با این آموزش شروع به این طرح کنید . تمامی این آموزش ها روشی هستند برای یاد گیری ایده و اینکه بدانید با یک ابزار چنین کاری مشود انجام داد.
حالا شما با این آموزش میتوانید یک طرح کارتونی کنید یا طراحی وبسایت یا ... پس در نهایت شمایید که تصمیم میگیرید .


 

Similar threads

بالا