آموزش تصویری 3Ds Max به زبان پارسی!

HexaDesigner

عضو جدید
درود به همه دوستان
من به تازگی آموزش نرم افزار Autodesk 3Ds max از سطح ابتدای شروع کردم، خیلی خوشحال میشم دوستان این آموزش ها رو ببینند و واسه بهبود کیفیت اون ها راهنماییم کنن.

با سپاس! :smile:
 

HexaDesigner

عضو جدید
part1: Introduction to User Interface

part1: Introduction to User Interface

اولین آموزش:

در آغاز کار با interface یا صفحه اولی که هربار یه نرم افزاری رو باز کنیم، میبینیمش آشنا میشیم. همون شکل ها و دکمه هایی و لیست و... که بعضی نرم افزارها خیلی خوشگل و آسون یه آدم عاقل و حرفه ای طراحیش کرده و در بعضی نرم افزارها هم فقط بستنش که صفحه پر شه!

خوشبختانه Max خیلی ساله داره به پیش می تازد و از آماتور در طراحی این نرم افزار قدرتمند خبری نیست. interface یا همون شکل و شمایل رو هم میشه به صورتی که میخوایم عوض کنیم تا حسابی برامون راحت به این کار هم میگن Customize User Interface!

توو این ویدئو فقط یاد میگیریم چی به چیه! اسم ها رو به انگلیسی میگم تا جاهای دیگه هم بدردمون بخوره، سعی کنین انگلیسیتون رو قوی کنین این طوری خیلی کارتون آسون میشه.




بعد از دیدن این ویدئو باید بدونید که:
- Caption Bar
- Application Menu
- Main Menu
- Main Toolbar
- Viewports Layouts
- Viewports
- command Panel
- Animation Controls
- Viewports Control
چی هستند و کجا هستند!
 

HexaDesigner

عضو جدید
3Ds Max Tutorials - part2: Create- Modify

3Ds Max Tutorials - part2: Create- Modify

دومین آموزش:

در این ویدئو آموزش ساخت اشکال ساده و تغییر این اشکال رو داریم

به این حجم ها میگن primitivies یا ابتدایی، با همین شکل های سادی کلی مدل پیچیده و باحال میشه ساخت، مدل سازی توو مکس با همین ساده ها شروع میشه و پله پله پیچیده میشه
لازمه این مدل ها رو بشناسیم تا بتونیم وقتی خواستیم یه مدل سخت رو بسازیم استارت کار رو که خیلی مهمه مثل آب خوردن بزنیم و بیوفتیم توو غلتک مدل سازی
حتما رسمشون کنین و با پارامتراشون بازی کنین.

YouTube




در پایان این درس باید بتونیم:

علاوه با آشنایی با اشکال مختلف Standard Primitives اونا رو بکشیم و پارامترهاشون رو تغییر بدیم.
 

HexaDesigner

عضو جدید
3Ds Max Tutorials - part3: Navigating In 3Ds Max Viewports

3Ds Max Tutorials - part3: Navigating In 3Ds Max Viewports

آموزش سوم:


توو این ویدئو نحوه چرخش، زوم و پن کردن در نماهای دید ۳Ds Max رو یاد می گیریم.

اینکه یاد بگیریم چه طوری تو viewportهامون بگردیم و یه چرخی وسط objectها بزنیم بسیار در سرعت کار ما تاثیر داره، حتما باید با موس و کیبورد این کار رو انجام بدیم و قلقش دستمون بیاد، با چندبار تمرین کردن روون میشه کار.
تمرین عملی، نه چشمی یا فکری! مکس را اجرا کنید و امتحان فرمایید!



YouTube


در پایان این ویدئو باید:

بتونیم زوم، چرخش و پن کردن رو با موس و کیبورد انجام بدیم و کلیدهای ترکیبی بزرگ کردن viewport رو به خاطر بسپاریم!
 

HexaDesigner

عضو جدید
3Ds Max Tutorials - part4: Switching Viewports

3Ds Max Tutorials - part4: Switching Viewports

آموزش چهارم:
توو این ویدئو با روش های تغییر viewportها به همدیگر و shortcut یا کلیدهای میانبر اونا آشنا میشیم.

تغییر نماهای دید در مدل سازی بسیار مهمه! خیلی وقتا لازم میشه یه جسم رو از نمای روبرو بکشیم و بلافاصله بخوایم ببینیم از نماهای بالا چه شکلی شده. در 99% موارد خود من یه نما رو بزرگ میکنم و تمام صفحه باهاش کار میکنم، اگه بخوام هی اون نما رو کوچیک کنم و برگردم توو 4 نمای اصلی وقت زیادی گرفته میشه. با چندتا shortcut ساده میتونم خیلی راحت نمای دیدی که هستم رو به نمایی که لازم دارم تغییر بدم.



YouTube



در پایان این ویدئو باید:
بتونیم نماهای دید رو به همدیگه تغییر بدیم و shortcutهای تبدیل نماها به همدیگرو یاد گرفته باشیم!
 

HexaDesigner

عضو جدید
3Ds Max Tutorials - part5: Viewports Modes

3Ds Max Tutorials - part5: Viewports Modes

آموزش پنجم:
در این ویدئو با حالت های مختلف نماهای دید و نحوه تغییر اونا آشنا میشیم، حالت های مختلف دید هم میتونن جالب باشن و هم مفید و بسیار کاربردی. یه نکته هست هر چی نمای دید خوشگلتر بشه فشاری که روی سیستم ما میاره بیشتره چون باید چیزای زیادی رو محاسبه کنه تا ظاهر دید رو اون طوری به ما نشون بده، پس عملا حالت های دید جذاب جز قشنگی کاربردی ندارند میشه واسه چند لحظه عوضش کرد و دید ظاهر کار چه طوری میشه اما واسه استفاده مداوم به شخصه اصلا پیشنهاد نمیکنم.

چنتا از این حالت ها خیلی مهم و کاربردی در مدلسازی هستند، و باید یاد بگیریمشون و مثل تغییر نماهای دید به همدیگه اینا رو هم به همدیگه با سرعت تغییر بدیم.

YouTube
در پایان این ویدئو باید:
بتونیم سه حالت مهم نماهای دید رو به هم تغییر بدیم و shortcutهای این کار رو به خاطر بسپریم.
 

HexaDesigner

عضو جدید
3Ds Max Tutorials - part6: Move, Rotate, Scale

3Ds Max Tutorials - part6: Move, Rotate, Scale

آموزش ششم:

در این ویدئو با نحوه جابجا کردن، چرخاندن و تغییر مقیاس آشنا میشیم.

عملا حرف های من رو ویدئو اضافه است! یه بار امتحان بشه آموزش تمومه! بسیار آسان و پر استفاده هستند. shortcutهای این سه دستور باید حتما یاد گرفته شود!



YouTube



در پایان این ویدئو باید:
با نحوه Move, Rotate و Scale در سه حالت آشنا شده و shortcutهای اونا رو به یاد سپرده باشیم!
 

HexaDesigner

عضو جدید
3Ds Max Tutorials - part7: Creating More Geometries

3Ds Max Tutorials - part7: Creating More Geometries

آموزش هفتم:

در
این ویدئو با ساخت geometryهای بیشتر و پارامترای اونا آشنا میشیم. شناخت احجام آماده مکس به کارمون در مدلسازی سرعت میده، حداقل یک بار تمام این موارد رو بکشید و پارامتراشون رو تغییر بدید تا توو ذهنتون بمونه
چون ما همین objectهای ساده رو میسازیم و بعد پله پله تغییرشون میدیم و به مدلی که میخوایم تبدیلشون میکنیم.



YouTube



در پایان این ویدئو باید با ساخت انواع موارد زیر آشنا شده باشیم:


- Standard Primitives
- Extended Primitives
- Doors
- Windows
- AEC Extended
- Stairs
 

Similar threads

بالا