آموزش تصویری ساخت ساعت چوبی دست ساز

Takesh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز






Diys.ir | آموزش چگونگی ساخت ساعت چوبی دست ساز خانگی با تخته چوب های دور ریز همراه با عکس از مراحل کار ساخت و توضیحات

با درود فراوان . جعبه های میوه را اگر یادتان باشد با کنارهم چسبانده شدن تعدادی تخته های چوبی در کنار هم توسط میخ ساخته میشدند ؛ البته اکنون بیشتر این جعبه ها دیگر پلاستیکی شده اند ولی هنوز هم اگر بگردید این جعبه های چوبی یافت میشوند چراکه در برخی کارگاه های ساخت مبل و.. از این تخته ها استفاده زیاد میشه . آموزش امروز نیز استفاده از همین تخته های دور ریز هست که شما اگر با دقت به تصاویر دقت کنید کاملا با مراحل ساخت آشنا خواهید شد و خواهید توانست یکی از این ساعت چوبی های زیبا را بسازید و حتی با کمی نبوغ و تغییر در آن لذت فراوانی ببرید .
لوازم مورد نیاز جهت چگونه طرز ساخت ساعت چوبی :
قطعه / ماده
تعداد / وزن
تخته چوب
به تعداد لازم
میخ کوب و میخ کش
1عدد
عدد های 12و3 و6و 9
4 عدد
موتور ساعت
1 عدد

گام نخست :

در اولین مرحله از ساخت ساعت چوبی دست ساز خانگی باید منتاژ معکوس انجام دهیم , یعنی اگر جعبه چوبی دارید باید تمام تخته ها را از هم جدا کنید مانند تصویر و متناسب با اندازه و کاربردشان در گوشه ای جمع کنید تا متناسب با نیاز مان در پروژه ساخت ساعت چوبی از آنها استفاده کنیم .


تخته چوب های مازاد

گام دوم :

در مرحله بعدی ساخت ساعت چوبی دست ساز خانگی با تخته های چوبی 2 عدد از چوب های قطور که در جعبه چوبی ها معمولا به عنوان ستون اصلی استفاده میشوند رو مانند عکی بصورت موازی قرار دهید و تخته های چوبی بلند را روی آنها بچینید و توسط پیچ یا میخ به ستون ها محکم کنید مانند کاری که ما در عکس ها انجام داده ایم شما نیز طبق تصاویر پیش روید تا به تصویر نهایی برسید .


ساخت ساعت چوبی

چیدمان الوار چوبی

گام سوم :

در مرحله بعدی شما برای ساخت ساعت چوبی باید عدد هایی را که از لوازم ابزار فروش ها خریداری کرده اید توسط میخ یا پیچ بر روی سطح چوب محکم کنید (البته نکته ای که باید بگویم این است که شما میتوانید قبل از این مرحله سطح روی آن را سمباده بزنید و یک لایه رنگ فندقی بزنید و…) مانند عکس .


نصب شماره برای ساخت ساعت

آموزش ساخت ساعت دست ساز

ساخت ساعت دیواری

گام چهارم :

در آخر برای تکمیل شدن مراحل ساخت ساعت چوبی دست ساز خانگی فقط کافی است موتور ساعت را در جای خود نصب کنید و سپس باطری بیندازید و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید .


نصب موتور ساعت دیواری

گام نهایی :

در آخر ساخت ساعت چوبی دست ساز خانگی , ساعت چوبی را به دیوار نصب کنید و از مشاهده دست ساخته خود نهایت لذت را ببرید .


آموزش ساخت ساعت چوبی دیواری

آموزش نصب

چگونه ساعت دیواری نصب کنیم



نمای دکوراسیون ساعت از بغل

همواره از دست ساخته خود لذت خواهید برد , موفق باشید .
منبع : سرزمین دست ساخته های ایران | Diys.ir

در انجمن تخصصی گفتگو Diys به ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید
=========================================

مطالب مرتبط به علاقه شما






 

Similar threads

بالا