آموزش برندسازی از طریق طراحی سایت

minajafari1

عضو جدید
آموزش برندسازی یکی از محبوب ترین موضوعاتی است که مدیران شرکت های مختلف به دنبال آن هستند. از طریق یادگیری آموزش برندسازی و دنبال کردن روش هایی همچون طراحی سایت و دیگر راهکارهای دیجیتال مارکتینگ قادر خواهید بود خیلی زود برندتان را به گسترده‌ای از مردم معرفی کنید.ابتدا بهتر است به یک تعریف خوب از برند برسیم و بدانیم این لغتی که به دفعات شنیده و حتی به دفعات مورد استفاده قرار می‌دهیم دقیقا چه معنی دارد. چرا باید به برند توجه کنیم و چرا باید از طریق دنبال کردن آموزش برندسازی تلاش کنیم نام تجاری خود را به گوش افراد بیشتری برسانیم و آن را معروف، خاص و منحصر به فرد کنیم؟بسیاری از افراد تصور می‌کنند منظور از برند یک نشانه یا عبارت و علامت و ترکیبی از آن‌ها است که برای متمایز و خاص کردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این منحصر به کالا نیست و حتی کسب و کارهای ارائه کننده خدمات نیز می‌توانند از مزایای یادگیری آموزش برندسازی بهره ببرند.


[h=2]اهمیت فراگیری آموزش برندسازی[/h]دلیل اصرار مدیران شرکت ها و مجموعه به آموزش برندسازی مشخص است. اهمیت نام و تاثیر آن در ذهن ها امروز به حدی است که سبب می‌شود یک محصول با وجود داشتن کیفیت درخور و در اندازه محصولی دیگر، به خاطر داشتن اسمی متفرقه و شناخته نشده به قیمت پایین‌تری به فروش برسد. از نظر تعاریف قانونی باید برند را همان نشان تجاری بدانیم که کاربرد آن، دقیقا همان چیزی که است عموم مردم تصور می‌کنند؛ این نام سبب می‌شود کالاهای یک شرکت از دیگران متمایز شود!مقاله پیشنهادی: برند تجاری خود را هم‌اکنون پایه‌گذاری کنیدبعد از شنیدن نام یک برند خاص، باید بتوانید مجموعه‌ای از محصولات و یا خدمات دارای دسته‌ای خاص و منحصر به فرد از ویژگی ها را به خاطر بیاورید. اینجاست که تفاوت برند با مارک مشخص می‌شود. مارک مفهوم بسیار ساده‌تری به شمار می‌رود.


به عنوان نمونه می‌توان به سامسونگ در بازار گوشی هوشمند اشاره کرد. با شنیدن اسم سامسونگ در بازار موبایل، یک گوشی دارای نمایشگر سوپر AMOLED بسیار باکیفیت را در ذهن تداعی می‌کنیم! برای اپل نیز چنین وضعیتی وجود دارد، به طوری که با شنیدن نام آن، یک گوشی آی او اسی بسیار روان و سریع جلوی چشممان خواهد آمد. این دسته از شرکت ها از سال‌ها قبل به اهمیت آموزش برندسازی پی برده و خود را برای آن آماده کرده‌اند. در واقع آن‌ها تلاش کرد‌ه‌اند محصولات و خدماتی خاص ارائه کنند تا کاربران بتوانند برای متمایز کردن آن‌ها از دیگر رقبایشان، دلیلی داشته باشند.برخلاف تصور برخی افراد، این موضوع که حین خرید به برند توجه کنیم بسیار خوب بوده و سبب می‌شود اجناس باکیفیت را خریداری کنیم، اما این انتخاب باید توام با عقل باشد. به عنوان نمونه، کاربری که جذب برند سامسونگ در بازار گوشی شده است، نباید دو هزار دلار بیشتر به منظور خرید یکی از محصولات آن پرداخت کند!


برای آموزش برندسازی باید به یک نکته خاص توجه کنید. نخستین این که متاسفانه، امروز برندهایی وجود دارند که با وجود ارائه محصولات باکیفیت کمتر در مقایسه با برخی رقبای خود، فروش و سوددهی بهتری دارند. پس نتیجه می‌گیریم برای آموزش برندسازی باید پیش از تلاش به منظور بهبود کیفیت، در حوزه دیگری تمرکز کنیم.مقاله پیشنهادی: چگونه یک برند موفق بسازیم؟باید تلاش کنید برای برندسازی نام و مخصوصا نشان و لوگوی برندتان را همه جا جلوی چشم کاربران قرار بدهید. به این ترتیب نامتان در ذهن آن‌ها حک خواهد شد. تصور کنید فردی ناآشنا به نام گوشی‌سازان، به یک فروشگاه وارد شود وقتی فروشنده از وی درباره برند گوشی مورد علاقه‌اش سوال کند، به خاطر این که وی همه جا با برند سامسونگ رو به شده است، آن را عنوان می‌کند.پیشتر در آموزش برندسازی عنوان می‌شد برای این که همه جا حضور داشته و در ذهن کار حک شوید، کارهایی همچون تبلیغات تلویزیونی را به صورت گسترده در کنار تبلیغات بیلبوردی انجام دهید. به عنوان نمونه تاکنون تبلیغاتی را دیده‌اید که به طور همزمان از چند شبکه و یا به طور پیاپی از یک شبکه پخش می‌شوند. اگر این شرکت بیلبوردهایش را نیز در اتوبان های پررفت و آمد قرار بدهد، به نتیجه مورد نظر یعنی نفوذ در ذهن مشتریان بالقوه خواهد رسید.



اما امروز در آموزش برندسازی از روش متفاوتی استفاده می‌شود، چرا که در عصر اینترنت و الکترونیک قرار داریم. در این عصر کاربران بخش عمده‌ای از روز را اینترنت می‌گذرانند، پس به وسیله حضور همه جانبه در بسترها و پلتفرم های مختلف این شبکه کامپیوتری قادر خواهیم بود به هدفی که پیشتر از طریق تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردی قابل دسترس بود برسیم. همانطور که گفتیم، در آموزش برندسازی عنوان می‌شود نفوذ در ذهن ها با حضور همیشگی و افزایش کیفیت و همچنین ایجاد محصولات خاص فاکتورهای اساسی به شمار می‌روند. قطعا درباره کیفیت کار شما، دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند نظر بدهد و فقط برای گزینه اول در اختیارتان خواهد بود.می‌توان چند مورد از وب سایت های معروف و تقریبا مرتبط و نزدیک به هم را شناسایی کرد و با آن‌ها قرارداد بست تا بنرهای شما را در گوشه‌ای وب سایتشان قرار بدهند. به این ترتیب کاربران با ورود به هر وب سایت بعد از سر زدن به دیگری، نام شما را خواهند دید.فرض کنید کاربر بعد از ویزیت این وب سایت ها وارد اینستاگرام و تلگرام شود. اگر در چند مورد از صفحه های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی نیز تبلیغ داده باشید، باز هم جلوی چشم وی ظاهر خواهید شد! این گونه می‌توانید در ذهن وی نفوذ کنید. این کاربر به خرید محصولات و یا دریافت سرویس از شما مشتاق خواهد شد. اگر بتوانید به وسیله ارائه سرویس و یا کالایی باکیفیت، خاص و منحصر به فرد نظرش را به خود جلب کنید، پیروز میدان خواهید بود.


واقعیت است که هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند محصولات یک برند معروف دارای کیفیت پایینی هستند، بلکه نارضایتی کاربران و شکایتشان از برندهای معروف همیشه قیمت بالای محصولات آن‌ها است. بر اساس آموزش برندسازی تا یک نام خاص کالاهایی با کیفیت و دارای ویژگی های استثنایی تحویل مشتریان ندهد، هرگز به معروفیت دست پیدا نخواهد کرد.
قدم بعدی از سفارش تبلیغات بنری می‌تواند سئو سایت باشد. به منظور حضور در همه جا می‌توانید از پربازدیدترین وب سایت دنیا یعنی گوگل کمک بگیرید. به عبارت دیگر، اگر بر روی سئو سایت خود کار کرده و کاری کنید که در صورت جستجو شدن کالاها و یا سرویسی خاص، نام وب سایت شما نمایش داده شود، به شیوه‌ای بسیار خاص‌تر از قبل در ذهن کاربر نفوذ خواهید کرد.
کاربران با دیدن بنرهای تبلیغاتی، هر چند در یک وب سایت بسیار محبوب باشند، چندان جذب اعتبار آن شرکت تبلیغ دهنده نمی‌شوند، چون می‌دانند بحث پول و تبلیغ در میان است. اما همین کاربران اعتماد خاصی به گوگل داشته و اگر این موتور جستجو وب سایتی را به آن‌ها در نتیجه یک جستجوی خاص نمایش بدهد، آن را به عنوان یک برند معتبر خواهند شناخت.





 
بالا