آموزش ایجاد خطای دید در عکاسی

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سیب ها را چه شکلی دوست دارید؟ در این آموزش کوتاه لنزک ما به شما نشان می دهیم که چطور در عکاسی یک خطای دید جالب بسازید و با استفاده از میوه ها، یک صحنه تاثیر گذار اشیاء بی جان خلق کنید.
همه ما به دیدن میوه ها و سبزیجات خود به صورت کامل و دست نزده عادت داریم، پس چرا کمی قطعه قطعه کردن آنها را امتحان نکنیم؟ تغییر شکل چیزهایی که از آن عکس می گیرید می تواند یک راه عالی و خلاقانه برای گرفتن تصاویر غیرمعمول باشد. در اینجا ما می توانیم یک چیز طبیعی و گرد در نظر بگیریم، سپس آن را به یک مجسمه زاویه دار تبدیل کنیم.
این یک پروژه عکاسی عالی برای امتحان کردن در خانه است. شما می توانید برای نورپردازی از یک پنجره بزرگ که نور طبیعی را تامین می کند استفاده کنید، یا برای یک محیط کنترل شده تر، از فلاش (همانطور که ما انجام داده ایم) یا لامپ های خانگی برای روشن کردن سوژه خود استفاده کنید.
هیچ محدودیتی برای پرداختن به جزئیات وجود ندارد. عکس شما می تواند یک تصویر در مقیاس بزرگ باشد، متشکل از اقلام بسیاری باشد که صرفا نصف شده اند، یا می توانید کارهای پیچیده تری بر روی غذاهای خود انجام دهید و از نزدیک تر عکس بگیرید.
آموزش عکاسی خطای دید – گام به گام:
۱
[h=2]از بالا عکس بگیرید[/h]
شما می توانید از یک قطعه پارچه یا کاغذ به عنوان پس زمینه استفاده کنید. آن را روی زمین بگذارید و از بالا عکس بگیرید. این کار عکس های شما را صاف و مسطح خواهد کرد تا به ایجاد خطای دید کمک کند. شما می توانید از فلاش یا لامپ های خانگی متصل به یک سه پایه برای پُر کردن سایه ها استفاده کنید.
۲
[h=2]محصول خود را خرد کنید[/h]
میوه هایی که تنوع رنگ زیادی دارند و راحت قابل برش زدن هستند را انتخاب کنید. از هر چیزی که ساختار خود را از دست خواهد داد، اجتناب کنید. سیب، خربزه و امثال آنها عالی خواهند بود، چون شکل خود را حفظ می کنند و با کمی تمرین می توانند تقریبا به هر شکلی درآیند.
۳
[h=2]ایده های تازه[/h]
ایده های مختلف بسیاری را امتحان کنید؛ این یک تکنیک خلاقانه و آزمایشی است، چون شما هیچ وقت نمی دانید چه چیزی ممکن است در نهایت جواب دهد. شکل خود را پشت و رو کنید، هر چیزی که به ذهنتان می رسد. فقط به یاد داشته باشید که برای حفظ خطای دید، بهتر است معلوم نشود که میوه بُرش خورده است.
م
[h=2]منبع[/h]برگرفته از: Digital Camera World
 

Similar threads

بالا