آموزش اکسس

woodywood

عضو جدید
با توجه به اینکه امکان توضیح دادن تمامی موارد وجود ندارد سعی میکنم جزوه های آموزشی مفیدی براتون قرار بدم

اولین جزوه که توصیه میکنم حتماً دانلود کنید به زبان فارسی و مختص افراد مبتدی می باشد

از اینجــــــــــــــــا دانلود کنید

فرمت PDF شامل 46 صفحه حجم 1136Kb آپلود شده در سایت رپیدشیر و تا 90 روز از همین تاریخ فرصت دانلود دارید و پس از اون حذف خواهد شد




دوستان سعی کنید اگه تعداد فایل های آپلود شما در سایت زیاد نیست فایل های خودتون رو توی باشکاه آپلود کنید تا موندگاریش بالاتر باشه
 

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
آموزش جدید در اکسس

آموزش جدید در اکسس

شماره 1 :

با سلام خدمت دوستان

با اجازه اساتید میخوام آموزش برنامه ایی در اکسس را بگم که توسط این برنامه میشه گزارش روزانه ایی از فعالیتهای انجام شده در یک پروژه را به صورت کامل ارائه داد

برنامه شامل چندین بخش است که در اینجا به صورت خلاصه توضیح میدم و در پستهای بعدی کاملا توضیح داده خواهند شد :

ورود اطلاعات در 6 بخش انجام میشود که شامل :
1-
ورود اطلاعات مربوط به مواد و مصالح و تجهیزات
2- ورود اطلاعات مربوط به نیروی انسانی
3-
ورود اطلاعات مربوط به ماشین آلات
4-
ورود اطلاعات مربوط به کارهای انجام شده
5-
ورود اطلاعات مربوط به مشکلات و موانع و راهکارهای آن
6-
ورود اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوا و جلسات و بازدیدها



توضیح :
خواهشمندم سوالاتی که پرسیده میشه مربوط به همین آموزش باشن ;) و جواب سوالات مربوط به اکسس را در پستهای قبلی میتونین پیدا کنین :D

برنامه فوق شامل فرمهایی است که ورود اطلاعات توسط آنها انجام میشه
در پست بعدی ( شماره 2 ) به ساخت فرم مربوط به ورود کالا و تجهیزات و مصالح به سایت میپردازیم



 

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
ساخت فرم مربوط به ورود کالا و تجهیزات و مصالح به سایت

ساخت فرم مربوط به ورود کالا و تجهیزات و مصالح به سایت

شماره 2 :

اولین قدم جهت ساختن فرم ورود اطلاعات ایجاد کردن جدولی است که اطلاعات در آن ذخیره شوند
در زیر عکسی از فرمی که قرار است طراحی کنیم را میبینیم



پس ابتدا ما باید جدولی مانند شکل زیر داشته باشیم



ما باید برای هر فیلدی که در فرم اطلاعات در آن تایپ میشود در جدول ستونی داشته باشیم
جهت ساختن جدول در اکسس 2007 به منوی Create رفته و از آنجا گزینه Table Designe را انتخاب مینمائیم
ملاحظه مینمائید که پس از کلیک کردن بر روی Table Designe وارد محیطی همانند شکل زیر میشویم



اکنون باید ستونهای خود را تعریف نمائیم
نام ستونها را به صورت زیر در ستون Field Name مینویسیم :
ID
Supplier
Packing No
Type Of package
Code
Equipment Name
Ref No
Report No
Item No
Description
FST BWG
QTY
Single Weight
Total Weight Acc To Packing List
Total Net Weight Acc To Supplier
Total Gross Weight Acc To Supplier
Total Net Weight Acc To GGP
Receipt No
Packing Date
Resived Date
Damaged
Shortaged
Remark
Unit
Date
Area
Stuff
QTY For Stuff
Unit For Stuff
Month
Week
Total QTY
Made In


پس از آن باید نوع اطلاعاتی که باید در هر فیلد ثبت شوند را در ستون Date Type به ترتیب زیر مینویسیم :
AutoNumber
Text
Text
Text
Text
Text
Text
Text
Text
Text
Text
Number
Number
Number
Number
Number
Number
Text
Date/Time
Text
Text
Text
Memo
Text
Date/Time
Text
Text
Number
Text
Number
Number
Number
Text



در قسمت Field Properties میتوانیم اطلاعات مربوطه را کاملتر نمائیم
به عنوان مثال جهت فیلدی که نوع آن را Text گذاشته ایم میتوانیم در قسمت Field Size تعداد حروفی را که در آن قرار میگیرند مشخص کنیم یا جهت فیلد Number نوع اعشاری یا صحیح بودن اعداد و نمایش تعداد حروف اعشار را مشخص کنیم

در زیر میتوانید عکس تکمیل شده این قسمت را ملاحظه نمائید :



پس از انجام مراحل فوق با کلیکردن بر روی گزینه view در بالای صفحه سمت چپ میتوانید جدولی را که طراحی نمودید ملاحظه نمائید ، در هنگام کلیک کردن از شما پرسیده میشود که آیا تغییرات ذخیره شوند یا خیر که شما باید فایل مربوطه را Save نمائید
من این جدول را با نام Packing List ذخیره کرده ام .


نکته :
نامهایی که در بالا آورده شده صرفاً به عنوان مثال میباشند و شما میتوانید از نامهای دیگری استفاده نمائید .

توصیه :
بهتر است از اسامیی که در اینجا گفته میشود جهت نامگذاری و ذخیره استفاده کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانم سریعتر شما را راهنمایی نمایم .














 

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی فرم

طراحی فرم

شماره 3 :

پس از ساختن جدول اینک میتوانیم فرم مربوط به ورود اطلاعات را طراحی نمائیم
لذا ابتدا از طریق منوی Create در اکسس 2007 بر روی Form Design کلیک میکنیم ( عکس زیر )



اکنون از طریق منوی Design/Control از ابزارهای موجود جهت طراحی فرم استفاده میکنیم
جهت سهولت کار شما فرم طراحی شده را قرار میدهم تا بهتر متوجه شوید ( جهت Unzip کردن نیاز به برنامه Win Rar دارید )
عکس مربوط به فایل ضمیمه میباشد .





توجه :
پس از دانلود فایل و Unzip کردن آن و پس از اینکه وارد اکسس 2007 شدید و فایل مربوطه را باز کردید جهت دیدن فرم بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Design Veiw را انتخاب نمائید .






















 

پیوست ها

  • EXP2.rar
    23.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

yoosefy

عضو جدید
agha kheili aghaee
man ye proje excel daram
mitooni komakam koni?
****(ye miveforoosh baraye kharide toot az pc estefade mikonad
gheimate har jabe az toot 6$ va gheimate kharide an 4$ast .agar akhare rooz chizi baghi mand ba 1$ zarar be kompoot sazi miforooshad. tajrobe neshan dade taghaza beine 10 ta 20 jabe mibashad vali tozie monaseb va monazami nadarad.baraye sadegie kar tozi ra yeknavakht dar nazar gereftim.hal ehtemale har 10 entekhabe ma 0.1 ast ba in osaf dar excel tarahi konid mizan kharide eghtesadi jabe tootra
 

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
agha kheili aghaee
man ye proje excel daram
mitooni komakam koni?
****(ye miveforoosh baraye kharide toot az pc estefade mikonad
gheimate har jabe az toot 6$ va gheimate kharide an 4$ast .agar akhare rooz chizi baghi mand ba 1$ zarar be kompoot sazi miforooshad. tajrobe neshan dade taghaza beine 10 ta 20 jabe mibashad vali tozie monaseb va monazami nadarad.baraye sadegie kar tozi ra yeknavakht dar nazar gereftim.hal ehtemale har 10 entekhabe ma 0.1 ast ba in osaf dar excel tarahi konid mizan kharide eghtesadi jabe tootra
اولا مرسی
دوما چرا فارسی ننوشتین
سوما این تاپیک آموزش اکسس است نه اکسل
 

mohammad_fm1367

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان. من یک سوال داشتم.
تو اکسس یه بانک اطلاعاتی درست کردم. می خوام براش موتور جستجو درست کنم که یه اسمو که بدم برام پیداش کنه. خود اکسس جستجو می کنه اما باید اسم کاملا مطابق اونی باشه که وارد شده. من می خوام اگه یه قسمت از اسم هم که نوشته بشه، اکسس اونو برام پیدا کنه.
چکار باید بکنم؟:que::que:
سلام خوبی
اگه می خوای یه اسم ناقص وارد کنی باید اخرش ستاره بزاری و بعد query کنی
 

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوشتن فرمول در VB

نوشتن فرمول در VB

شماره 4 :

پس از طراحی فرم اکنون میبایست فرمول مربوط به دکمه Append را بنویسیم
جهت نوشتن فرمول ابتدا بر روی دکمه Append راست کلیک کرده و گزینه Build Event را انتخاب میکنیم
سپس در کادر باز شده گزینه Code Builder را انتخاب نموده و دکمه Ok را کلیک میکنیم .
در پنجره باز شده که در محیط Microsoft Visual Basic میباشد ( شکل زیر ) در بین نوشته های

Private Sub Command99_Click()

End Sub




کد زیر را تایپ میکنیم



Dim mytablea As New ADODB.Recordset
Dim mycona As New ADODB.Connection
Set mycona = CurrentProject.Connection
Set mytablea.ActiveConnection = mycona
'------------open Input Table-----------------------
mytablea.Open "Packing list", mycona, adOpenKeyset, adLockOptimistic, adCmdTableDirect
mytablea.AddNew
mytablea![Date] = Text67
mytablea![Supplier] = Text38
mytablea![Packing No] = Text40
mytablea![Type Of package] = Text41
mytablea!
کد:
 = Text42
        mytablea![Equipment Name] = Text43
        mytablea![Area] = Text145
        mytablea![Ref No] = Text44
        mytablea![Report No] = Text45
        mytablea![Stuff] = Text46
        mytablea![Item No] = Text47
        mytablea![FST BWG] = Text48
        mytablea![Description] = Text49
        mytablea![QTY] = Text64
        mytablea![Unit] = Text78
        mytablea![Single Weight] = Text65
        mytablea![Total Weight Acc To Packing List] = Text66
        mytablea![Total Net Weight Acc To Supplier] = Text68
        mytablea![Total Gross Weight Acc To Supplier] = Text84
        mytablea![Total Net Weight Acc To GGP] = Text81
        mytablea![Receipt No] = Text88
        mytablea![Packing Date] = Text69
        mytablea![Resived Date] = Text91
        mytablea![Damaged] = Text109
        mytablea![Shortaged] = Text111
        mytablea![Remark] = Text107
        mytablea![QTY For Stuff] = Text164
        mytablea![Unit For Stuff] = Text166
        mytablea![Mount] = Text93
        mytablea![Week] = Text96
        mytablea![Total QTY] = Text176
        mytablea![Made In] = Text470
    mytablea.Update
    List118.Requery
    List132.Requery
    List134.Requery
    List139.Requery
    List174.Requery
    List183.Requery
    List150.Requery
    Combo127.Requery
    Combo182.Requery
    Combo160.Requery
    Combo177.Requery
    Combo54.Requery
    PackingList.SetFocus
    Text68 = 0
    Text84 = 0
    Text81 = 0
    Text88 = ""
    Text46 = ""
    Text176 = 0
    Text164 = 0
    Text166 = ""
    mytablea.Close
[/LEFT]
[B][COLOR=Blue][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]
[/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][CENTER][IMG]http://www.upic.ir/images/36664269905747015270.jpg[/IMG]
[/CENTER]
[B][COLOR=Blue][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS]

در پست بعدی به اختصار به توضیح کدهای فوق میپردازیم ;)



[/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/RIGHT]
 

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
توضیحی در باره فرمولهای پست قبل

توضیحی در باره فرمولهای پست قبل

شماره 5 :

در این پست توضیحی خلاصه در مورد کدهای آورده شده در پست قبل میپردازیم تا شما درک کاملتری نسبت به آنچه گفته شد پیدا کنید.

Dim mytablea As New ADODB.Recordset
Dim mycona As New ADODB.Connection
Set mycona = CurrentProject.Connection
Set mytablea.ActiveConnection = mycona


با استفاده از فرمول بالا شما امکان اضافه شدن اطلاعات وارد شده در فرم فوق را به جدولی که به آن لینک میشود را میدهید.

------------open Input Table-----------------------'​

وقتی از علامت ' در ابتدای نوشته ها در ویژوال بیسیک استفاده میکنید متن فوق به عنوان Comment شناخته میشود
در اینجا نیز منظور من این بوده که فرمول زیر مربوط به باز کردن جدول جهت ورود اطلاعات میباشد.



mytablea.Open "Packing list", mycona, adOpenKeyset, adLockOptimistic, adCmdTableDirect
mytablea.AddNew​

نام جدول ورود اطلاعات را Packing List گذاشته بودیم
در این دستور گفته میشود که جدول فوق باز شود و یک سطر جدید در آن اضافه گردد



mytablea![Date] = Text67
mytablea![Supplier] = Text38
mytablea![Packing No] = Text40
mytablea![Type Of package] = Text41
mytablea!
کد:
 = Text42
        mytablea![Equipment Name] = Text43
        mytablea![Area] = Text145
        mytablea![Ref No] = Text44
        mytablea![Report No] = Text45
        mytablea![Stuff] = Text46
        mytablea![Item No] = Text47
        mytablea![FST BWG] = Text48
        mytablea![Description] = Text49
        mytablea![QTY] = Text64
        mytablea![Unit] = Text78
        mytablea![Single Weight] = Text65
        mytablea![Total Weight Acc To Packing List] = Text66
        mytablea![Total Net Weight Acc To Supplier] = Text68
        mytablea![Total Gross Weight Acc To Supplier] = Text84
        mytablea![Total Net Weight Acc To GGP] = Text81
        mytablea![Receipt No] = Text88
        mytablea![Packing Date] = Text69
        mytablea![Resived Date] = Text91
        mytablea![Damaged] = Text109
        mytablea![Shortaged] = Text111
        mytablea![Remark] = Text107
        mytablea![QTY For Stuff] = Text164
        mytablea![Unit For Stuff] = Text166
        mytablea![Mount] = Text93
        mytablea![Week] = Text96
        mytablea![Total QTY] = Text176
        mytablea![Made In] = Text470
[/LEFT]
[COLOR=Blue][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][B]
در اینجا Text هایی را که در فرم طراحی کرده بودیم را به ستون مربوط به آن در جدول Packing list وصل میکنیم
[/B][/FONT][/SIZE][/COLOR]mytablea![نام ستون در جدول] = Textشماره Text در فرم
[COLOR=Blue][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][/FONT][/SIZE][/COLOR][LEFT]mytablea.Update[/LEFT]
[COLOR=Blue][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][B]پس از ارتباط دادن تمامی Textهای مدنظر به ستونها در جدول فرمول بالا را مینویسیم تا جدول Update شود


[/B][/FONT][/SIZE][/COLOR][LEFT]List118.Requery
    List132.Requery
    List134.Requery
    List139.Requery
    List174.Requery
    List183.Requery
    List150.Requery
    Combo127.Requery
    Combo182.Requery
    Combo160.Requery
    Combo177.Requery
    Combo54.Requery[/LEFT]
[COLOR=Blue][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][/FONT][/SIZE][/COLOR][COLOR=Blue][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][B]دستورهای بالا نیز اجازه آپدیت شدن لیستها و کومبوها را پس از کلیک کردن دکمه Append  میدهد


[/B][/FONT][/SIZE][/COLOR][LEFT]PackingList.SetFocus

[/LEFT]
[COLOR=Blue][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][B]در پایین فرممان ما دو صفحه Packing List  و Received Material داریم که فرمول بالا صفحه مربوط به Packing List را فعال میکند


[/B][/FONT][/SIZE][/COLOR][LEFT]Text68 = 0
    Text84 = 0
    Text81 = 0
    Text88 = ""
    Text46 = ""
    Text176 = 0
    Text164 = 0

    [/LEFT]
[COLOR=Blue][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][B]
وقتی بعد از علامت مساوی Text عددی بنویسیم یعنی مقدار آن را برابر ب آن عدد قرار بده
[/B][/FONT][/SIZE][/COLOR][COLOR=Blue][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][B]وقتی بعد از علامت مساوی Text از علامت " " استفاده میکنیم اگر بین دو کوتیشن مقدار باشد مقدار Text را برابر با آن قرار میدهد و اگر خالی باشد مقدار Text را نیز پاک کرده و چیزی داخل آن نمینویسد.


[/B][/FONT][/SIZE][/COLOR][LEFT]mytablea.Close[/LEFT]
[COLOR=Blue][SIZE=3][FONT=Comic Sans MS][B]با استفاده از فرمان بالا جدول فوق بسته میشود.



[/B][/FONT][/SIZE][/COLOR][/RIGHT]
[/LEFT]
 

mohammad_fm1367

عضو جدید
آموزش اکسس 2007 رو بزارین یا یک مثال به همراه query بزارین من تو query زدن خیلی ایراد دارم ممنون
مثلا برای یک شرکت که کارش توزیع کالا می باشد باید چطوری query بزنم لطفا راهنمایی کنید.;)
 

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
اکنون شما طراحی کنید !

اکنون شما طراحی کنید !

شماره 6 :

با توجه به آنچه گفته شد اکنون شما میتوانید یک فرم طراحی کنید و اطلاعات را از طریق فرم در جدول ذخیره کنید
لذا اقدام بعدی طراحی فرمهایی است که در زیر عکس آنها را قرار میدهم
اگر موفق نشدید اعلام کنید تا فایلشون را بگذارم



























در مطلب بعدی به تنظیمات دیگر در فرمها میپردازیم که بسیار کاربردی میباشند .;)


 

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها من اموزش اکسس 2007رو لازم دارم هر کی داره بی زحمت سریع بزاره تو سایت یا بفرسته ایمیلم
mohammad_fm1367@yahoo.com
با تشکر

آموزش اکسس 2007 فارسی اگر بخواید من تا بحال ندیدم ولی انگلیسیش را تو همین تاپیک هست میتونین دانلود کنید

آموزش اکسس 2007 رو بزارین یا یک مثال به همراه query بزارین من تو query زدن خیلی ایراد دارم ممنون
مثلا برای یک شرکت که کارش توزیع کالا می باشد باید چطوری query بزنم لطفا راهنمایی کنید.;)

در حال حاضر بنده دارم سعی میکنم یک مثال در اکسس 2007 را به صورت کامل بیان کنم
اگر با من در این مثال همراه باشید علاوه در Query چیزهای دیگه ایی هم گفته میشه
در این مثال Query های زیاد و چندگانه ایی وجود داره

البته اگر از تاپیک استقبال نشه ادامه نمیدم :que::que::que:


در مورد مثالی که گفتید بیشتر و کاملتر توضیح بدین تا اگر تونستم Query آن را براتون بنویسم :gol:





 

mohammad_fm1367

عضو جدید
آموزش اکسس 2007 فارسی اگر بخواید من تا بحال ندیدم ولی انگلیسیش را تو همین تاپیک هست میتونین دانلود کنید



در حال حاضر بنده دارم سعی میکنم یک مثال در اکسس 2007 را به صورت کامل بیان کنم
اگر با من در این مثال همراه باشید علاوه در Query چیزهای دیگه ایی هم گفته میشه
در این مثال Query های زیاد و چندگانه ایی وجود داره

البته اگر از تاپیک استقبال نشه ادامه نمیدم :que::que::que:


در مورد مثالی که گفتید بیشتر و کاملتر توضیح بدین تا اگر تونستم Query آن را براتون بنویسم :gol:


من queryیک شرکت واسطه که کارش فرستادن محصولات به شهرستان توسط کامیون هستش رو می خوام
با تشکر از تاپیک پر محتوات
ایشالا همه با هم شرکت می کنیم در پرسش و پاسخ ها
 

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
لطفا کاملتر توضیح دهید

لطفا کاملتر توضیح دهید

آموزش اکسس 2007 فارسی اگر بخواید من تا بحال ندیدم ولی انگلیسیش را تو همین تاپیک هست میتونین دانلود کنید



در حال حاضر بنده دارم سعی میکنم یک مثال در اکسس 2007 را به صورت کامل بیان کنم
اگر با من در این مثال همراه باشید علاوه در Query چیزهای دیگه ایی هم گفته میشه
در این مثال Query های زیاد و چندگانه ایی وجود داره

البته اگر از تاپیک استقبال نشه ادامه نمیدم :que::que::que:


در مورد مثالی که گفتید بیشتر و کاملتر توضیح بدین تا اگر تونستم Query آن را براتون بنویسم :gol:


من queryیک شرکت واسطه که کارش فرستادن محصولات به شهرستان توسط کامیون هستش رو می خوام
با تشکر از تاپیک پر محتوات
ایشالا همه با هم شرکت می کنیم در پرسش و پاسخ ها


اگر لطف کنی و بصورت کامل توضیح بدی ممنون میشم
مثلا میخوای Query برات چیکار کنه
گزارشی از ماشینهای ارسال شده را برات بگیره
گزارشی از موجودی انبار بگیره
گزارش روزانه میخوای
...
اگر جداولش را در اکسل داری برام بفرست تا ببرمشون تو اکسس و گزارشهایی را که میخوای برات درست کنم
 

mohammad_fm1367

عضو جدید
اگر لطف کنی و بصورت کامل توضیح بدی ممنون میشم
مثلا میخوای Query برات چیکار کنه
گزارشی از ماشینهای ارسال شده را برات بگیره
گزارشی از موجودی انبار بگیره
گزارش روزانه میخوای
...
اگر جداولش را در اکسل داری برام بفرست تا ببرمشون تو اکسس و گزارشهایی را که میخوای برات درست کنم
اقا ممنون از محبتی که نسبت به من داری و داشتی
من مشکلم حل شد با تشکر
 
  • Like
واکنش ها: 179

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
عدم همکاری دوستان !!!

عدم همکاری دوستان !!!

با سلام خدمت همه دوستان

وقتی تصمیم گرفتم دوباره تو این تاپیک پست بدم و یک بحث آموزشی راه بندازم انتظارم این بود که استقبال میشه و پرسش و پاسخهای زیادی خواهیم داشت و منم چیزایی رو که بلد نیستم از شما ها میپرسم
ولی متأسفانه هیچ استقبالی از برو بچ ندیدم به جز یکی 2 مورد
همینجا از همه دوستانی که وارد این تاپیک شدن و نظر دادن تشکر میکنم و همینطور که گفتم با توجه به اینکه استقبالی نشد ترجیح میدم وقتمو تلف نکنم

موفق باشید و استوار :gol:
 

mysticism

عضو جدید
سلام خسته نباشید
دو تا سوال دارم
1- در اکسس 2007 یه جدول و یک فرم ایجاد کردم . روی فرم یک دکمه جستجو ایجاد کردم و یک یاز فیلد های من نام هست .جطور می تونم با وارد کردن نام و زدن دکمه جستجو بقیه اطلاعات نمایش داده شود؟
2-با چه پسوندی و پطور بانکو ذخیره کنم که برای اجرا نیازی به اکسس نباشه یا به عبارتی پروژم اجرایی بشه؟
ممنون
 

179

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام خسته نباشید
دو تا سوال دارم
1- در اکسس 2007 یه جدول و یک فرم ایجاد کردم . روی فرم یک دکمه جستجو ایجاد کردم و یک یاز فیلد های من نام هست .جطور می تونم با وارد کردن نام و زدن دکمه جستجو بقیه اطلاعات نمایش داده شود؟
2-با چه پسوندی و پطور بانکو ذخیره کنم که برای اجرا نیازی به اکسس نباشه یا به عبارتی پروژم اجرایی بشه؟
ممنون
در مورد سوال اول فایل اکسستو برام بفرست تا ببینم چیه و از چه کدی در برنامه نویسی استفاده کردی و بعد اصلاح میکنم و برای شما میفرستم
در مورد سوال دوم : نمیشه برنامه های اکسس را روی سیستمی که آفیس نصب نشده اجرا کرد
حتما باید آفیس داشته باشید و نمیشه از اونها فایل اجرایی EXE ساخت
 
بالا