آموزش استفاده از "Siri " - رسمی اپل

Arman 512™

عضو جدید
استفاده از سیری (این مطالب به تائید اپل رسیده است)
چطور از سیری سوالی بپرسم ؟
برای گفتگو با سیری شما دکمه دایره ای یا همان Home را در آیفون ۴ اس و آیپد جدید (فقط در iOS6 ) نگه میدارید. دو صدای زنگ کوتاه “بیپ خواهید شنید و می بینید که در صفحه نمایش دستگاهتان عبارت ? what Can i help you with دیده خواهد شد. کافیست شروع به حرف زدن کنید . ایکون میکروفون سیری شروع به روشن شدن میکند تا متوجه شوید که سیری دارد به شما گوش میدهد. پس از اینکه یک دیالوگ را به سیری گفتید و مکالمه انجام شد دوباره آیکون میکروفون ر لمس کنید تا بتوانید مجدد با siri صحبت کنید.
بیشتر از یک راه برای صحبت با سیری وجود دارد. وقتی که صفحه نمایش دستگاه شما روشن است کافیست برای مثال آیفون ۴ اس را به نزدیکی گوش خود ببرید شما همان دو صدای کوتاه “بیپ ” را خواهید شنید و سیری به شما گوش می دهد …



البته که سیری” باهدفون و هدستهای بلوتوث هم امکان استفاده دارد. هنگامی که از هدفون ها با ریموت کنترل و میکروفون استفاده میکنید میتوانید دکمه وسطی این دستگاهها را فشرده و نگه دارید تا با سیری صحبت کنید.
با هدست بلوتوث هم کافیست دکمه call و برقراری نماس را فشرده و نگه دارید تا سیری فعال شود.
سیری منتظر می ماند تا صحبت شما تمام شود ، اما میتوانید آیکون میکروفون را هر زمان فشار دهید تا سیری متوجه شود که حرفتان پایان یافته است. مخصوصا هنگامی که در محیطهای پرسر و صدا هستید این تکنیک می تواند برایتان مفید باشد.

پس از انکه از سیری سوالی پرسیدم یا خواستم کاری انجام دهد چه اتفاقی میافتد ؟!
بعد اینکه صحبت شما تمام شد ، “سیری”متنی را که شما گفته اید به صورت نوشتاری نشان میدهد و پاسخ مناسبی را میدهد.اگر”سیری” بای تکمیل پاسخ به درخواست شما به اطلاعات بشتری لازم داشته باشد از شما سوال خواهد پرسید. برای مثال اگر شما بگوئید :

reminde me to call mom

یعنی یادم بنداز به مادرم تلفن کنم ، سیری از شما خواهد پرسید :

“What time would you like me to remind you?”
چه زمانی دوست داری به تو یادوری کنم ؟

هنگامی که از هدفون یا هدست استفاده میکنید سیری متن ها و پیغامهای ایمیل های نوشته شده توسط شما را قبل ز اینکه بفرستیدشان را یکبار برایتان میخواند همین کار را برای خواندن موضوع هایی که در قسمت reminder و یادآوری ها گذاشتید انجام می دهد. تصور کنید اینکار هنگامی که شما برای مثال در حال رانندگی هستید چقدر میتواند مفید باشد !

آیا لازم هست خواسته هایم را به شیوه و با ادبیات خاصی به سیری بگویم تا سیری بتواند پاسخ دهد ؟

خیر. شما میتوانید همانطور که با یک شخص معمولی صحبت میکنید با سیری هم صحبت کنید. با همان صدای طبیعیتان و البته همان تن صدای مکالمه ای نرمال. اگر میخواهید بدانید هوا در فردا به چه صورت هست ؟ میتوانید به سادگی بگوئید : آیا فردا باران خواهد بارید !! یا حتی بگوئید فردا چتر لازم دارم ؟ مهم نیست چطور سوال می کنید ، سیری پیش بینی هوا را در همه این مدلها به شما خواهد گفت.

آیا سیری برای کار کردن محدودیت دارد ؟ آیا لازم هست به آن آموزشی دهم ؟!

سیری در محدوده و فضای بسته خاصی نیست . لازم نیست تغییری در نحوه استفاده خود بدهید. هر چقدر بیشتر از سیری استفاده کنید بهتر متوجه منظور شما خواهد شد . دلیلش هم یادگیری لهجه و مشخصات صدایی شماست. سیری از الگوریتم های تشخیص صدا استفاده میکند تا بتواند صدای شما را به یکی از لهجه هایی که برایش قابل فهم هست دسته بندی کنید.از آنجا که بیشتر مردمی که از سیری استفاده میکنند لهجه های مختلفی دارند و از زبانهای مختلفی استفاده میکنند سیری اقدام به یادگیری و تطبیق لهجه ها میکند تا بهتر شود .
البته که سیری از اطلاعات موجود در لیست تماس های شما ، گالری موسیقی ، تقویم ها و لیست یادآوری ها استفاده میکند تا متوجه شود که شما چه میخواهید .به این صورت به طور درست به خواسته شما برای مثال به هنگامی که قصد تماسی را دارید ، یا می خواهید آهنگ پخش کرده و یا قرار ملاقاتی را نتظیم کنید پاسخ می دهد.
اگر بخواهید میتوانید هر چه که سیری از صدای شما یاد گرفته را ریستارت کرده و پاک کنید ، برای اینکار کافیست سیری را خاموش-روشن کنید برای این منظور می توانید از یه منوی settings رفته و از قسمت general , سپس siri استفاده کنید.

منبع : Apple.com
ترجمه : i-os.ir انجمن تخصصی سیستم عاملهای آیفون و مک (tech news)

________________________________________________________________________________

 
بالا