[ آموزشی ] - نکات کاربردی در عکاسی

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
20 نکته سریع برای عکاسی پرتره : [برگرفته از سایت http://persiangfx.com/]

انجام یک عکاسی پرتره عالی یکی از پر چالش ترین نوع عکاسی است. پس، در اینجا 20 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا بهتر عکاسی پرتره انجام داده و جریان کاریتان را پیشرفت دهید.
باید بر روی نورپردازی، ترکیب بندی و دیگر تکنیک ها تمرکز داشته باشید، اما بیان شخصیت موضوع و دید خلاقانه خودتان نیز مطرح است. با این نکات، امیدوارم به روندی دست یابید که برای شما کار کند.


1. Henri Cartier-Bresson

Cartier-Bresson عکاسی است که لحظه ها تعیین کننده کار او هستند. مهم نیست که چقدر بر روی مورد پرتره کنترل دارید، وقتی که تمام عناصر در جای مناسب قرار دارند، تنها در زمان مناسب شاتر را کلیک کنید. در ادامه شما باید، "...دوربین را در بین صورت و لباس شخص قرار دهید." (Henri Cartier-Bresson)

این یک عکس پاسپورت و یا گواهینامه رانندگی نیست. این یک پرتره است.


2. حالت دید از پایین

یک حالت خوب پرتره، زمانی که یک عکس از صورت، قسمتی از شخص و یا تمام بدن است، شروع کردن از پاها است. اگر پاهای مدل شما در حالت خوبی قرار نگرفته است، کارتان خراب می شود.

یک قانون خوب این است که مدل شما وزن خود را بر روی پای عقبی انداخته و در دوربین به حالت سه رخ قرار گیرد. همچنین باید شانه های خود را به عقب داده و تا نیمرخ اش کمی لاغرتر به نظر آید.


453.jpg
یک حالت خوب باعث می شود که شکل فیگور بهتر شده و نورپردازی شما را بهبود می بخشد. حالت بد، هیکل مدل را نامتناسب نشان می دهد. (عکاس Daniel Sone)

3. دست ها را فراموش نکنید
اگر دست های مدل به حالت مشت شده باشد، حتی اگر نورپردازی شما کامل تنظیم شده باشد، مانند یک تکه گوشت تخت به نظر می آیند. اگر عکس شما درباره دست ها است، مشت کردن آن ها کمترین جذابیت را ایجاد می کند. حتی عکاسان بوکسور ها نیز این کار را نمی کنند. جهت های کوناگون دست را نشان داده و از زاویه هایی استفاده کنید که آن ها را دلچسب تر نشان دهد. مشتری های خانم شما از این کار خیلی خوششان خواهد آمد.

4. گردن تان را بکشید
عکاسان در فضای دو بعدی کار می کنند، پس ایجاد یک ظاهر سه بعدی بسیار مهم بوده و یک چالش محسوب می شود. به مشتریان خود کمک کنید تا گردن هایشان را کشیده نگه داشته و سرشان را به حالتی نگه دارند که خط فک پیدا کنند. با این کار صورت شکل بهتری پیدا کرده و سر و گردن حالتی مجزا پیدا می کنند.




2.jpg
این دو عکس با وبکم گرفته شده. به تفاوت زیاد آن ها توجه کنید، تنها چند اینچ گردنش را حرکت داده است


5. زمانی که شک دارید از حالت رامبراند استفاده کنید

برای بسیاری از افراد می توانید از کار نورپردازی رامبراند "بالا و 45 درجه" استفاده کنید، کاری ساده و کلاسیک. من این تنظیم نور را زمانی استفاده می کنم که زمان ندارم، نمی دانم که آیا مشتری در حالتی عاقلانه و یا نگران به نظر خواهد آمد. تنها نور را در زاویه 45 درجه قرار داده و از هر دو پلان افقی و عمودی عکاسی کنید.
پیشنهاد می کنم که این تکنیک را به خوبی یاد گرفته و با تغییرات متفاوتی آن را انجام دهید، پس شما می توانید در زمان کنم و تنها با یک نور (فلش، ثابت و یا پنجره) به ظاهری کلاسیک دست یابید.


3.jpg
عکاس فشن و مدیر مجله، Victoria Will Jackson نمونه هایی از نورپردازی رامبراند را در یک کارگاه نشان می دهد. تنها با یک نور تکی با پس زمینه سیاه. (عکاس Daniel Sone)

6. پیشگیری بهتر از درمان
این یک نکته در فاز برنامه ریزی است. یک برنامه خوب و مرتب، یک ارتباط خوشایند با مشتری، مدیریت اولیه در کل کار داشته باشید. تمام لوازم و مواردی را که در کارتان نیاز دارید را بررسی کنید. با این کار اگر باطری فلش و یا دوربین شارژ نداشته باشد کار شما مختل نمی شود.

7. کمی کمک بگیرید
من اغلب تنها کار می کنم، اما از ارزش داشتن کمک در زمان عکاسی اطلاع دارم که کار های جانبی را انجام می دهد. سعی کنید در روزهای بادی کسی را داشته باشید که منعکس کننده و یا منبع نور را نگه داشته و یا اسم مشتری ها را به شما یاد آوری کند. در این حالت شما می توانید بهتر بر روی کارتان تمرکز داشته و نگران این موارد کوچک نباشید.


4.jpg
مورد ساده ای مانند نگه داشتن منعکس کننده می تواند کمک خوبی برای یک عکاس باشد. (عکاس Daniel Sone)

8. عمق میدان را بررسی کنید (DoF)
نیازی نیست که دقیقاً بدانید که چند اینچ وضوح قابل قبول از پلان فوکوس در 8 فوت در f/3.5 در یک لنز 100mm وجود دارد، اما شما باید ایده خوبی در رابطه با اینکه چطور هر لنز در اندازه دیافراگم های مشترک عمل می کند. همچنین باید بدانید که چطور فاصله دوربین تا موضوع بر روی DoF تاثیر می گذارد پس شما می توانید از لنز های بلندتر و کوتاه تر با تنظیم کردن فاصله تان استفاده کنید. این تمرین قابل استفاده را با نما های متفاوت و با لنز های خیلی سریع در جاهایی که DoF خیلی باریک است، انجام دهید.

9. پس زمینه های گیج کننده را حذف کنید
یک پرتره، حتی زمانی که یک پرتره در طبیعت است، در مورد مدل شما است. یک عنصر پس زمینه گیج کننده یک مانع بزرگ در عکاسی پرتره است که چشم ها را از موضوع ما منحرف می کند. چشم انسان به رنگ های روشن جذب، متن و شیپ هایی مانند انسان می شود. بهتر است که آن ها را از فریم کاریتان دور کرده و DoF را کاهش داده و یا آن ها را رتوش کرده و از کارتان خارج کنید. همچنین، از ستون ها، درخت ها و چیز هایی که انگار از سر مدل رشد کرده اند پرهیز کنید. اینها حالت سه بعدی را از بین می برند.

10. زاویه برخورد = زاویه انعکاس
به یاد داشته باشید در هر زمان ممکن است که با سطوح براق و انعکاسی مانند عینک، مبلمان پولیش شده و پنجره ها سر و کار داشته باشید. می توانید از این نکته ها به عنوان فرصت استفاده کنید، اما بسیاری از اوقات آن ها مزاحم هستند - تصویر و یا اتصالی را که ایجاد می کنید را می شکنند. لطفاً دوربین را از زاویه انعکاس خارج کرده، نورها را حرکت داده و یا مدل را جابه جا کنید تا به این شکست ها کمک کرده و یا تابش نور آن عینک را کاهش دهید.


5.jpg
من از قاب های شبکه ای استفاده کردم، نور اصلی را تقریباً عمود بر زاویه دوربین قرار دادم تا انعکاس تا جای ممکن از چشم دور باشد. (عکاس Daniel Sone)

همچنین اگر نمی توانید به راحتی از شر آن ها خلاص شوید، شما می توانید منبع نور را بزرگ تر و ملایم تر کرده تا هر درخششی خوشایند شود.

11. تغییرات در نسبت کنتراست
نسبت های نورپردازی را (کنتراست) را مطابق با مدلتان و هدفتان در گرفتن این عکس تنظیم کنید. می توانید با تنظیم کردن قدرت نورها، سختی آن ها، فاصله و زاویه و تنظیمات دوربینتان و چند چیز دیگر این کار را انجام دهید. تنظیم کردن کنتراست نورپردازی ظاهر و یا حتی پیامی را که شما قصد دارید انتقال دهید را تغییر می دهد.


6.jpg
به تغییرات فاحش نسبت های کنتراست و تفاوت حالت کلی با تغییر حالت در نور ها توجه کنید. می توانید ببینید که چقدر برجستگی ها صورت مشخص شده است. (عکاس Daniel Sone)

12. چیزی که در چشم ها وجود دارد
اگر از شخص و یا حیوانی عکاسی می کنید، باید در چشم ها حالتی زنده داشته باشند. چشم های "مرده" اغلب نور یکنواختی داشته و زمانی که به آن نگاه می کنیم سایه روشن خاصی در آن وجود ندارد. حتی اگر هدف شما انتقال حالت یک مرده و نگاهی تهی است، داشتن نورپردازی درست کار بسیار سختی است. شیپ، اندازه و حالت نورپردازی در چشم ها بسیار مهم است.


7.jpg
این نمای نزدیک سایه روشن مشخصی را از منبع نور اصلی نشان می دهد. می بینید که در مردمک به طور مناسبی نورپردازی شده است. (عکاس Daniel Sone)


13. برای مواقع خاص یک جعبه لوازم داشته باشید
منظور من جعبه کمک های اولیه نیست، با باند و گاز استریل، اما وسایل برای آرایش مشتریتان لازم می شود. ما همیشه به آرایشگر نیاز نداریم، پس با خودتان چند وسیله آرایشی لازم داشته باشید تا در زمان کار از آن ها استفاده کنید. یک آینه آرایشی کوچک، کش مو، سنجاق سر، دستمال صورت، برس مو و حتی دستمال مرطوب بدون بو و ضد حساسیت بچه نیز همراه داشه باشید. با استفاده از این ها مدل شما دیگر پیشانی و بینی براقی نداشته، مو ها مرتب و حتی می توانند در روزهای خیلی گرم به خودشان رسیدگی کنند.


8.jpg
این خانم خیلی خوشحال بود به این خاطر که من به او آینه و شانه دادم زیرا مو های او به خاطر رطوبت و گرما وز شده بود. وسایل آرایش او در ماشین بود و خیلی از ما فاصله داشت. (عکاس Daniel Sone)


14. برای مواقع خاص یک جعبه لوازم دیگر داشته باشید
بهتر است که یک جعبه کمک های اولیه نیز داشته باشد، به خصوص در زمان هایی که در فاضای باز کار می کنید مانند پارک و یا جنگل. من خشره کش و کرم نیش حشره نیز به همراه دارم. برای لوازمم کیف های پلاستیکی و کش می آورم (در زمانی که باران می بارد). این وسایل را به طور فشرده قرار دهید، مخصوصاً وقتی که تنها هستید.

15. اینجا نیست اینجا نیست
حتی اگر تمام روز را هم برای وقت گذرانی با مدلتان زمان دارید، وقت تلف کردن اصلاً کار جالبی نیست. زمانی که برای عکاسی به جایی می روید باید همه وسایلتان را همراه خود ببرید و نباید در زمانی که به مکان عکاسی می روید وسایلتان را توی ماشین بگذارید. زیرا ممکن است مجبور شوید کار را تعطیل کرده و به طرف ماشینتان بدوید تا وسایلتان را بردارید. این کار زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. آماده کردن وسایل به این معناست که شما باید تمام ابزار های کارتان را در دستتان داشته باشید.

16. قرارداد ها و مجوز ها، آن ها را داشته باشید
مشتری ها از عکاسان انتظار دارند که شعبده بازی کنند، به خصوص زمانی که فکر می کنند همه چیز با فتوشاپ درست می شود. زمانی که شما کاری را انجام می دهید، قراردادهای واضح که شامل نوع رتوشی که شما انجام می دهید و اینکه چقدر زمان می برد بسیار مهم است. این عاملی است که ارزش کار شما را تعیین می کند.
حتماً مجوز درست داشته باشید تا به شما اجازه داده شده باشد که در هر کجا که می خواهید عکاسی کنید. حتی بعضی از پارک های عمومی نیز به مجوز احتیاج دارند تا شما بتوانید از زمین های آن ها برای عکاسی حرفه ای و یا دیگر استفاده های خارجی "استفاده معمولی" از آن ها استفاده کنید. ممکن است برای رفتن به بخش ها و حوزه های متعدد در زمانی که به فضا ها و مکان های گوناگون برای عکاسی نیاز دارید به چندین مجوز احتیاج داشته باشید. و همچنین قبل از شروع کار قرارداد را امضاء کنید.

17. از مدل امضاء بگیرید
جدا از مورد قرارداد، بهتر است که از مدل امضا بگیرید که شما را آزاد بگذارد تا در موارد دیگر نیز بتوانید از عکس آن ها استفاده کنید. با داشتن امضاء از شخص می توانید در هر کجا که لازم شد از عکس آن ها استفاده کنید. در بالای قرارداد می توانید این را قید کنید که شخص مورد نظر مشکلی با استفاده شما از عکس خودش در جاهای دیگر نداشته باشد.

18. شخصیت داشته باشید
اگر شخصیت خیلی آرامی داشته باشید، نمی توانید در مورد کار کسی را علاقهمند کنید، به خصوص زمانی که مدل یا مشتری کار شما را نفهمد و برای آن ارزش قائل نباشد و به این فکر می افتد که چرا دارد پول و زمانش را برای انجام این کار هدر می دهد.
اگر همکاری و یا بیان درست را نداشته باشید در زمان مورد نظر به آن نیاز پیدا می کنید. دوستانه، همدل و هدفمند باشید. در نهایت هدایتگر خوبی باشید. من افرادی را داشته ام که تنها "5 دقیقه" وقت داشتند اما برای نیم ساعت با من ادامه دادند، از کار لذت برده و از اینکه برنامه زندگیشان را کمی تغییر داده اند خوشحال بودند.

19. قوانین را بدانید، سپس آن ها را بشکنید
قانون سوم، مارپیچ طلایی، قرار دادن مدل درست در وسط کادر و غیره. این ها قوانینی هستند که شما باید قبل از اینکه آن ها را بشکنید در آن حرفه ای شده باشید و سپس یک عکس عالی بگیرید. در غیر این صورت عکس شما حتی برای افراد ناشی نیز احمقانه به نظر می رسد.
راه قطعی برای عکسی پرتره وجود ندارد، اما قوانینی بر آن حکمرانی می کند که راه شکستن درست و غلطی دارد. مخصوصاً زمانی که شما می خواهید یک عکاس آزاد و خارج از محدوده قوانین باشید.

20. کار را ساده بگیرید
مفاهیم و ابزار کارتان را تا جای ممکن ساده بگیرید. اگر ابزار شما و دستیارتان در راه مانده اند، نباید آن ها را مانع موفقیتتان قرار دهید. بسیاری از بهترین پرتره ها با کمترین تجهیزات (دوربین، لنز، نور طبیعی) عکاسی شده اند. پس، به این فکر نکنید که باید بهترین و جدیدترین وسایل را داشته باشید، وسایل را کنار بگذارید. کار را ساده کنید و خواهید دید که چه تجربه موفق و خوشایندی خواهید داشت، هم برای خودتان و هم برای مشتری.

مشاهده پیوست 206287

فویل آشپزی. یک نور در یک اتاق. سبک رمبراند.کاری ساده. (عکاس Daniel Sone)

در زمان عکاسی بعدیتان این نکات را به یاد داشته باشید
این 20 نکته را در عکاسی پرتره بعدیتان به یاد داشته باشید. بعضی از آن ها خیلی مهم بوده و به طور مسقیم بر عکس های شما تاثیر می گذارند در حالی که بقیه آن ها جریان های کاری هستند که بهره وری شما را بالا برده و نحره کار با مشتری را توضیح می دهد. همه و همه این ها به شما کمک می کند تا بتوانید عکاس پرتره بهتری باشید.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
انعکاس های عکاسی می تواند فوق العاده مورد توجه قرار گیرد و نتایج حیرت انگیزی ایجاد کند، اما بعضی وقت ها دستیابی به این عکس های دراماتیک ممکن است سخت تر از چیزی باشد که در ابتدا فکرش را می کردید. در این مقاله من چند نکته در مورد انعکاس ها ذکر می کنم و به شما در گرفتن چند عکس چشمگیر کمک می کنم.



1.jpg

مرحله 1. اصول
انعکاس ها به اشکال مختلف وجود دارند، از عکس مناظر دراماتیک گرفته تا ترکیب بندی های درشت (macro composition) پر جزئیات، اما چند تکنیک اساسی وجود دارد که هنگام سر و کار داشتن با انعکاس ها به شما کمک می کند.

در خصوص عمق زمینه، سعی کنید یک رقم f بالا مثلاً f/11 یا بیش تر را انتخاب کنید، این کار با افزایش افکت انعکاس کمک می کند سوژه های عکس طوری یکنواخت شوند که با رابطه نزدیک تری به چشم آیند.

فوکوس خیلی به فاصله بین سوژه و انعکاس بستگی دارد.ابتدا، سعی کنید تمرکزتان روی سوژه و سپس روی انعکاس باشد. این کار نتایج نسبتاً متفاوتی ایجاد می کند و اولویت شما به این بستگی دارد که تا چه حد می خواهید توجه به انعکاس جلب شود.

در پایان، به فکر زاویه نور و این که چه طور بر انعکاس تأثیر می گذارد باشید. در صحنه آرایی یک استودیو می توانید این کار را طوری ترتیب دهید که تأکید بیش تر بر روی انعکاس باشد، اما در یک صحنه آرایی طبیعی ممکن است بخواهید حالت های مختلف را امتحان کنید تا زاویه ای که در آن انعکاس بیش تربه چشم می آید را پیدا کنید.


2.jpg

مرحله 2. آب و مناظر
ابهت، رنگ ها و الگوهایی که طبیعت ارائه می دهد ممکن است چشمگیر باشد و برای من، ماهیت این در کوه هایی با قله های پوشیده از برف که در بالای یک دریاچه صاف و آرم در حال انعکاس است تداعی می شود. چنین منظره ای رؤیای یک عکاس است، اماشما چگونه پتانسیل آن را برای گرفتن یک عکس چشمگیر به حداکثر می رسانید؟

ابتدا، وقتی نور در بهترین حالت است، چه صبح زود چه عصر هنگام غروب برای عکاسی بروید. حتماً سه پایه تان را با خود ببرید و سعی کنید از یک جفت فیلتر استفاده کنید. یک فیلتر پلاریز کننده به شما کمک می کند میزان درخشندگی آب را کنترل کنید و یک فیلتر تراکم خنثی به اطمینان از این که آسمان بیش از اندازه در معرض نور قرار نگرفته کمک می کند.

برای ملایم کردن آب سرعت های شاتر نسبتاً طولانی تر را امتحان کنید، و همانطور که قبلاً ذکر کردم، حتماً عمق زمینه و زاویه نور را مد نظر قرار دهید و سعی کنید برای میزان درام بیش تر روی آب تمرکز کنید.



3.jpg


مرحله3. اشیاء درخشان!
عکاسی مربوط به انعکاس محدود به عکاسی مناظر آبی نمی باشد، سطوح انعکاسی زیادی از قبیل آینه، شیشه، فلز، سرامیک و حتی چوب صیقلی شده نیز وجود دارد.

به خاطر سپردن این که سطوح درخشان از این قبیل نور را جذب نمی کنند اهمیت دارد، بنابراین در صورت استفاده از نور مصنوعی، با دقت درباره مقدار و زاویه نور مربوط به سطح تان فکر کنید. می توانید نورپردازی از پشت یا بالای سوژه تان را امتحان کنید.

این امر درباره استفاه از فلاش نیز صادق است.

سعی کنید مطمئن شوید که سطح تان عاری از خراش و جای انگشت است، بخصوص وقتی تمرکز روی جزئیاتی در انعکاس می باشد. کار با سطوح صاف راحت تر است چرا که انعکاس های کامل تری ارائه می دهند.

پس از این که سطح را پیدا کردید، سعی کنید از سوژه های مختلف استفاده کنید تا ببینید به چه انعکاس هایی می توانید دست یابید. می توانید از هر چیزی که دلتان می خواهد استفاده کنید، اما هر چه شکل جالب تر باشد، ایجاد انعکاس نیز جالب تر خواهد بود.



4.jpg


مرحله 4. تجربه و لذت
عکاسی انعکاسی معمولاً بعنوان انتزاعی توصیف می شود، که بنظر من بجاست، اما هنگام استفاده ار انعکاس ها نوع عکس هایی که می گیرید کاملاً به خودتان بستگی دارد.

ممکن است دلتان بخواهد از یک سطح انعکاسی استفاده کنید تا یک عکس غیر قابل پیش بینی را جالب تر کنید، ممکن است بخواهید عکس های حیرت انگیزی از مناظر واقعی بگیرید، یا ممکن است بخواهید برای ایجاد عکس های انتزاعی هنری چشمگیری زاویه ها و نو
رپردازی را امتحان کنید. لذت این در تنوع عکس های بالقوه است، حالا به خودتان بستگی دارد بروید و از آن ها عکس بگیرید!


5.jpg

منبع

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
در چند سال گذشته، عکس گرفتن از بچه ها جنبه سیاسی پیدا کرده و نگرانی های عمومی زیادی در این زمینه وجود دارد. اما با درک لذتی که یک کودک در خانواده جدیدش ایجاد می کند، نباید برای ثبت دوران کودکیش تردیدی به دل راه داد.

حرف زدن راحت تر از عمل کردن است، و وقتی به عکس گرفتن از کودکان می رسیم هیچ درست و نادرستی وجود ندارد، اما امید است نکات زیر به شما کمک کند به نتایج بهتری دست یابید. در سال های آینده می توانید نگاهی به این گنجینه خاطرات بیندازید!



1.jpg

مرحله 1. سعی کنید عکس طبیعی باشد

روش مورد علاقه من برای عکس گرفتن از بچه ها در یک محیط کاملاً طبیعی است، یعنی جایی که کودک با وسایل و مردم اطرافش خوش حال است. این باعث می شود موقعیت خیلی راحتی برای عکس گرفتن ایجاد شود زیرا کودک شاد و سرحال است.

در این زمینه، تجهیزات و لوازم را به حداقل برسانید، چون لازم است خیلی این طرف و آن طرف بروید و با نوری که دارید کار کنید. داشتن یک لنز خیلی سریع برای گرفتن حالت های چهره چند ثانیه ای سودمند است. سعی کنید در محل خوبی قرار بگیرید و واکنش های سریعی برای ثبت آن لبخندها داشته باشید!



2.jpg


مرحله 2. توجه کودک را جلب کنید
کار کردن با کودکان آسان نیست، زود حواس شان پرت می شود و ممکن است واقعاً متوجه نباشند چه خبر است، اما سعی کنید یک نقطه کانونی برای آن ها ایجاد کنید تا ترغیب شوند به آن واکنش نشان دهند.

می توانید به آن ها اجازه دهید با اسباب بازی مورد علاقه شان بازی کنند، اما اگر می خواهید به طرف شما نگاه کنند شکلک در بیاورید یا یک جوک برایشان بگویید، و به هر طریقی توجه شان را به خودتان جلب کنید.

سعی کنید خودتان را تا حدی پایین بکشید که تا بالای سرشان برسید و تعامل بین خودتان و کودک را افزایش دهید.


3.jpg


مرحله 3. صبور باشید
بچه ها به طور غیر قابل پیش بینی عمل می کنند، یک لحظه لبخند می زنند و بالا و پایین می پرند، لحظه ای بعد، گریه سر می دهند و خودشان را قایم می کنند، بنابراین یک عکاس باید خیلی صبور باشد و با ساز بچه برقصد.

اگر پدر و مادر کودک کنارش باشند بهتر است- بخصوص وقتی لازم است کودک راحت باشد. بچه ها به چیزهای اطرافشان واکنش نشان می دهند، بنابراین اگر به نتیجه دلخواه تان نرسیدید، سعی کنید از شخص دیگری برای آن لحظات فوق العاده ی واکنش کمک بگیرید.


4.jpg


مرحله 4. رسمی یا غیر رسمی؟
مسئله دیگر موقع عکس گرفتن از کودکان صحنه آرایی است طوری که بیش تر شبیه یک عکس پرتره شود. اگر توجه تان بیش از حد به صحنه آرایی نباشد و خود کودک را بیش تر درگیر عکس کنید نتایج بهتری به دست می آورید.

بیش تر بچه ها خیلی خوب دستورالعمل ها را دنبال نمی کنند، بنابراین رساندن آن ها به حالت موردنظرتان خیلی سخت است. شما باید از فرصت ها استفاده کنید و آماده باشید تا از یک لبخند بشاش عکس بگیرید.

درباره محل عکس گرفتن خوب فکر کنید - اگر یک عکس رسمی تر می خواهید، کودک را به زمین بازی نبرید!



5.jpg


مرحله 5. مفرح باشید!

بیش تر وقت ها، بودن با بچه ها لذت بخش است (اگر انرژی داشته باشید!) و شما باید بتوانید آن لحظات فوق العاده و احساساتی که می توانید با خانواده و دوستانتان سهیم شوید را ثبت کنید و آن ها را بعدها مرور کنید.


همان طور که شخصیت و موقعیت یک شخص را در یک عکس پرتره نشان می دهید، می توانید همین کار را برای کودکان انجام دهید. اگر آن ها زرنگ و پر جنب و جوش هستند؛ ببینید می توانید ماهیت این انرژی را در عکس وارد کنید. اگر کمی
بچه تر و خجالتی است - این حالت را نشان دهید.


6.jpg

منبع

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
عکاسی از حیوانات اهلی خیلی شبیه عکاسی از کودکان است- نوازش کردن و ترغیب آن ها به یک کامپوزیشن بی عیب سخت است. اما وقتی این کار را به خوبی انجام دهید نتیجه آن ارزشمند است.
اگر شخصاً با سوژه آشنا باشید کار با حیوانات خیلی راحت است. نکات زیر چند ایده درباره این که چه طور عکس های فوق العاده ای از حیوانات بگیرید به شما ارائه می دهند.


مرحله 1. روی ویژگی ها تمرکز کنید

یکی از اولین مواردی که باید مد نظر قرار دهید اینست که می خواهید حیوان را در عکس چگونه به تصویر بکشید. ببینید آیا حیوان ویژگی، عادت یا فیزیک خاصی دارد که بتوانید از آن عکس بگیرید. این امر می تواند به خوبی روی ژست هایی که می خواهید حیوان در عکس ها داشته باشد تأثیر بگذارد. تأثیر ویژگی های چهره حیوانات، از قبیل دندان و چشم، را امتحان کنید و به حد اعلی برسانید. شاید بتوانید حیوان را ترغیب کنید واکنش خاصی نشان دهد، اما یک قانون خوب که باید با آن شروع کنید تمرکز روی چشم هاست.

1.jpg

مرحله 2. جهت

خیلی سخت است که عکس یک حیوان را طبیعی جلوه داد، زیرا حیوانات دستور العمل ها را دنبال نمی کنند و بطور غیر قابل پیش بینی عمل می کنند. اما شما می توانید برای این که حیوان واکنش نشان دهد و کارتان را آسان تر کد چند کار انجام دهید. سعی کنید توجه آن ها را جلب کنید- یا اسمشان را صدا بزنید یا از یک چیز لذت بخش یا بیسکویت استفاه کنید تا توجه شان به شما جلب شود. اگر شما صاحب حیوان نیستید، سعی کنید صاحبش حضور داشته باشد، زیرا حیوان به دستورهای صاحبش بهتر از دستورهای شما پاسخ می دهد. اگر دوست دارید، می توانید حیوان را با صاحبش یا حیوانات دیگر مقابل هم قرار دهید- این کار ممکن است لحظات فوق العاده ای فراهم کند.، اما شاید هم مشکل بزرگی ایجاد کند.

2.jpg


مرحله 3. خودتان را با آن ها هماهنگ کنید

مطمئن شوید یک لنز کاملاً سریع دارید، زیرا بدون شک حیوان خیلی این طرف و آن طرف می دود. تا می توانید تحرک داشته باشید، بنابراین تجهیزات زیادی دنبال خودتان راه نیندازید. شما باید بتوانید به حرکات حیوان پاسخ دهید.
همراه با حیوان بالا و پایین بروید، و فکر کنید دارید یک عکس پرتره می گیرید، چون می خواهید ازصورت سوژه و ابراز احساسات یا هر ژستی که می گیرد عکس بگیرید. همچنین، اگر می توانید، سعی کنید به حدی نزدیک شوید که بتوانید از جزئیات خز یا پوست عکس بگیرید و فریم را با سوژه تان پر کنید.

3.jpg


مرحله 4. محیط

مد نظر قرار دادن محیط و چیدمان محلی که در آن عکس می گیرید نیز بسیار مهم است. حیوان را به محلی ببرید که نور کافی داشته باشد- این محل می تواند در پارک، یا در خانه نزدیک پنجره یا یک منبع نور قوی باشد.
همچنین می توانید از شمع استفاده کنید، و حیوان را بسته به اندازه اش کنار یکی از وسایل خانه یا حتی در دست یک شخص قرار دهید! بخاطر داشته باشید که محیطی که انتخاب می کنید بر رفتار حی
وان تأثیر می گذارد. احتمالاً جایی آشنا در داخل خانه باعث می شود رام و مطیع باشد، اما در بیرون از خانه یا حتی جایی که برایش ناآشناست ممکن است بتوان عکس های هیجان انگیزتری گرفت.

4.jpg


مرحله 5. کار متفاوتی انجام دهید

امیدوارم به چند ایده جدید درباره این که چه طور و کجا می توانید عکس بگیرید دست یافته باشید، اما از امتحان چیزی خلاقانه یا متفاوت نهراسید.
به فضایی که معمولاً حیوان تان را در آن می بینید فکر کنید و سعی کنید او را از آن محیط جابجا کنید و به یک محل یا محیط جدید ببرید. من برای یک عکس پرتره از حیوان مخالف گرفت
ن یک عکس بسیار دقیق از جزئیات صورت نیستم، اما لطفاً خلاق بودن را فراموش نکنید.

5.jpg
منبع
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آیا تا بحال این مثل قدیمی را شنیده اید که "اگر عکس هایتان به اندازه کافی خوب باشد، به اندازه کافی نزدیک نیستید"؟ امروز می خواهیم واقعاً به عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک نزدیک شویم. عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک عکاسی نمای نزدیک است، که معمولاً روی قسمت های کوچک تمرکز می کند. در اینجا پنج نکته درباره عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک ارائه می دهیم.

تجهیزات درست را انتخاب کنید
عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک به کمی تجهیزات نیاز دارد، بخصوص یک لنز نزدیک از موضوعات کوچک و فیلترهای نمای نزدیک. دراین زمینه عکاسی اگر تجهیزات بهتری داشته باشید شانس بیش تری برای گرفتن عکس های بهتر دارید. بنابراین بیایید به تجهیزات اصلی که تجربه عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک را بهتر می کند نگاه سریعی بیندازیم.
دوربین DSLR یا دوربین فشرده با کارآیی نزدیک از موضوعات کوچک.
لنزهای نزدیک از موضوعات کوچک (Macro lens) (در صورت استفاده از DSLR)

سه پایه
فلاش (در صورت امکان خارجی)
رفلکتور

1.jpg


نمای زنده (Live View)
طی چند سال گذشته، یک عملیات نمای زنده تقریباً در همه دوربین های دیجیتال وجود دارد که هنگام عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک فوق العاده مفید است. هرگز نمی دانید سوژه تان قرار است کجا باشد. شما باید بتوانید از چیزی خیلی نزدیک به زمین عکس بگیرید و در این حالت ممکن است دسترسی به نمایاب فایده ای نداشته باشد. روشن کردن نمای زنده راحت است و لازم نیست خم شوید و کمرتان اذیت شود.

در بیش تر دوربین های DSLR جدید صفحه نمایش بزرگ تر است و روی صفحه نمایش خیلی راحت تر از نمایاب می توانید بفهمید تصویر چقدر واضح و شفاف است. دوربین هایی مثل Canon 60D و G12 نیز صفحه نمایش های متحرک دارند که می توانید آن ها را برگردانید و به اطراف بچرخانید. این صفحه نمایش ها هنگام عکسبرداری از زاویه های غیر عادی بسیار مفیدند.


2.jpg
2 حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک (Macro mode)

فشرده:
کاربران دوربین های فشرده باید به سراغ حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک بروند. پیدا کردن حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک آسان است چرا که معمولاً با لوگوی گل کوچکی مشخص شده است.
در حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک می توانید به سوژه تان خیلی نزدیک شوید و همچنین به دوربین بگویید دریچه دیافراگم را بیش تر باز کند، بک گراند را تار کند و سوژه را در کانون قرار دهد.

DSLR:
کاربران DSLR در دوربین های ابتدایی نیز حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک را دارند، اما من توصیه می کنم از حالت های دستی استفاده کنند زیرا آزادی عمل بیش تری برای عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک می دهند.

درشت نمایی یک لنز مایکرو مناسب 1:1 (اندازه واقعی) است. اما درشت نمایی بیش تر لنزهای دیگر فقط 1:2 (نصف اندازه واقعی) است، در این لنزها می توانید لوگوی گل کوچک با جزئیاتی درباره حداقل فاصله کانونی را پیدا کنید. مثلاً لنز کیت من 0/28متر یا 0/9 فوت است. عدد را پیدا کنید و آن را بخاطر بسپارید زیرا اگر جلوتر بروید نمی توانید خیلی خوب فوکوس کنید.


3.jpg

3. از سه پایه استفاده کنید
مشکل بدیهی در عکاسی نمای نزدیک لرزش دوربین است، بنابراین بهتر است از سه پایه استفاده کنید چون امکان عکس های مات را کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد بدون از دست دادن ترکیب بندی تان تنظیمات مختلف را انجام دهید.

علاوه بر استفاده از سه پایه، استفاده از سرعت شاتر بالا و همچنین cable release نیز به کاهش لرزش دوربین کمک می کند. اگر نمی توانید یک سه پایه بزرگ را این طرف و آن طرف ببرید پس می توانید از یک سه پایه "Manfrotto 709B Digi Table Top Tripod" استفاده کنید. اما اگر از دوربین فشرده استفاده می کنید می توانید از یک سه پایه کوچک استفاده کنید. همچنین سه پایه موردعلاقه من یعنی Gorillapod را فراموش نکنید.


4.jpg

4. دریچه دیافراگم
همان طور که قبلاً گفته شد هنگام عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک دریچه دیافراگم خیلی فرق می کند. در بیش تر دوربین های فشرده نمی توانید در حالت عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک دریچه دیافراگم را تغییر دهید. اما در صورت استفاده از دوربین SLR انتخاب یک دریچه دیافراگم بزرگ تر (عدد کوچک) را به شما توصیه می کنم تا عمق زمینه کم مطلوبی بدست آورید. در بیش تر ماکرو لنزها دریچه دیافراگم حدود F2.8 قابل قبول است.

6.jpg

5. از فلاش استفاده کنید
سایه ها بدترین کابوس کسانی است که در زمینه عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک کار می کنند، بنابراین فلاش خیلی مهم است. اگر دوربین DSLR دارید و می توانید از پس یک فلاش خارجی برآیید پس شانس زیادی دارید چون می توانید آزادانه سوژه را از هر زاویه ای که دلتان می خواهد روشن کنید. اما اگر ازفلاش توکار استفاده می کنید پس توصیه می کنم حدود ظهر با استفاده از فلاش توکار دوربین عکس بگیرید. همچنین می توانید از یک منتشر کننده نور (diffuser) نیز استفاده کنید تا نور شدید فلاش غیر طبیعی بنظر نرسد. بر خلاف تصورتان، اگر منبع نور بزرگ تر از سوژه باشد (مثلاً سری فلاش در مقایسه با یک حشره کوچک یا softbox بزرگ در مقایسه با صورت یک شخص)، هرچه منبع نور به سوژه نزدیک تر باشد نور ملایم تر می شود. اما در مورد عکاسی نزدیک از موضوعات کوچک، نزدیکی فلاش باعث مشکلات زیادی در رابطه با نوردهی بیش از حد می شود. فلاش
ی که مستقیماً از یک فوت روی سوژه تنظیم شده حتی با کم ترین قدرت ممکن است در f/22 خیلی روشن باشد. یک منتشر کننده به حل این مشکل کمک می کند. رفلکتور نیز به روشن شدن صحنه کمک می کند.


5.jpg
منبع

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
لرزش دوربین یکی از مشکلاتی است که همه عکاسان با آن مواجه هستند. اگر چه بیش تر لنزها دارای تکنولوژی VR (کاهش لرزش) یا IS (تثبیت تصویر) هستند، اما همه کس از عهده آن بر نمی آید و حتی بهترین ماها دست کاملاً ثابتی نداریم. در اینجا چند نکته هست که به شما کمک می کند تأثیر (میزان) لرزش دوربین را کاهش دهید.

1.jpg




مرحله 1. آرنج ها را جمع کنید!
سعی کنید خوب و محکم بایستید - پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و صاف و محکم بایستید. دوربین را محکم به طرف صورت تان نگه دارید. نکته مهم این ست که آرنج هایتان را جمع کنید این کار به حفظ تعادل بالاتنه کمک می کند و احتمال تکان خوردن دستتان را کاهش می دهد. همچنین به دم و بازدم کمک می کند و نفس تان را در طول مدت عکس گرفتن حفظ می کند چرا که حتی نفس کشیدن هم ممکن است باعث لرزش های ناخواسته شود.

2.jpg




مرحله 2. حالت ایستادن را حفظ کنید
دو حالت ایستادن دیگر نیز وجود دارد که می تواند به حفظ تعادل شما کمک کند. اولین حالت عبارت است از چمباتمه زدن به پایین در حالیکه یک زانو به طرف بالاست، و استفاده از زانو به عنوان تکیه گاهی برای آرنج تان. دوباره بخاطر داشته باشید دوربین را محکم بطرف صورتتان بگیرید و نفس تان را بیرون بدهید!
گزینه دیگر دراز کشیدن روی زمین و استفاده از آرنج ها بعنوان تکیه گاه است. این باعث ثبات زیادی می شود. اما معمولاً به خاطر زاویه ای که ایجاد می شود عکس گرفتن را سخت می کند. اما نمی دانید شاید این کار باعث شود یک نمای جالب داشته باشید.
3.jpg




مرحله 3. تکیه بدهید
یکی از بهترین روش ها برای ثابت ماندن پیدا کردن یک تکیه گاه محکم مثل دیوار، حصار یا تیر چراغ برق برای تکیه دادن است. بسته به میزان ارتفاع، می توانید دوربین تان را روی جسم مذکور تکیه بدهید، اما معمولاً بهتر است فقط تکیه بدهید تا کمی وزنتان گرفته شود و ثبات بیش تری داشته باشید.
نکته دیگر که به شما کمک می کند نزدیک شدن تا حد امکان به سوژه تان است. عامل کمک کننده دیگر این است که تا حد امکان به سوژه نزدیک شوید، هرچه کم تر مجبور باشید زوم کنید، تأثیر لرزش کم تر می شود.


4.jpg

مرحله 4. و البته... از سه پایه استفاده کنید!
آخرین نکته استفاده از سه پایه است. این کار ثبات را تضمین می کند و ریسک لرزش دوربین را کاهش می دهد.
مسلماً همیشه حمل یک سه پایه تمام قد آسان نیست، بنابراین خریدن یک سه پایه کوچک جیبی ارزش دارد. همچنین می توانید برای جلوگیری از هر گونه لرزشی که هنگام فشردن شاتر از دوربین منتقل می شود استفاده از cable release یا تایمر دوربین تان را امتحان کنید.
نکات خودتان را به اشتراک بگذارید!
این ها فقط چند تکنیکی است که من برای حل این مشکل به کار می برم. آیا شما هم نکته ای دارید؟ خوشحال می شوم آن ها را بشنوم، پس لطفاً نظریه ای بگذارید و ایده های تان را هم به اشتراک بگذارید!


منبع
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
ممکن است که شهر شلوغ در نگاه اول کاملا بسته بندی شده و بهم ریخته به نظر برسد، اما می تواند در عکاسی منظره نفس را در سینه بیننده حبس کند. ممکن است بعضی ها فقط به بتن های خاکستری و یا گرافیتی های خیابانی به عنوان آیتم های خسته کننده و غیر جذاب نگاه کنند اما اینها در حقیقیت می تواند عناصر و اشیاء خوبی برای عکاسی باشد. شهرهای شلوغ دارای پتانسیل های فراوان برای عکاسی هستند. اشیا و سوژه های بسیاری زیادی وجود دارد که می تواند به شما در شکار صحنه های غیرعادی و جذاب کمک کند.

عکاسی از مناظر شهری می تواند شامل عکاسی از بناها و معماری ها، نماهای شهری و صحنه های تصادفی از مردم باشد. با این تنوع، هر عکاس سوژه های فراوانی برای انتخاب دارد. یک عکاس همچنین می تواند روی یک تم خاص کار کند، قبل از اینکه کار عکاسی را آغاز کند. به این ترتیب، کارهای ساده تر می شود. امروز ما برای کسانی که در عرصه عکاسی تازه کار هستند نکاتی در مورد نحوه گرفتن عکس از مناظر شهری گردآوری کرده ایم که مطمئنا برای آنها سودمند خواهد بود.

1. همراه داشتن لوازم مناسب

1-city-scape.jpg

قبل از اینکه محل کار خود را برای گرفتن عکس از مناظر شهری ترک کنید، مطمئن شوید ابزار و لوازم مناسب را برداشته اید. سه پایه و لنزهای اضافی را با خود ببرید بنابراین می توانید عکس های مختلفی بگیرید. همچنین شما می توانید تجهیزات شخصی دیگر که مورد نیاز دارید را همراه داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید لوازم ضروری را با خود ببرید، بنابراین می توانید به آسانی به اطراف حرکت کنید. همچنین می توانید یکی از دوستان خود را نیز برای همراهی دعوت کنید. همیشه وقتی یک فرد دیگر شما را همراهی می کند عکس های بهتری می گیرید.

2. لوکیشن یا محل عکس برداری خود را انتخاب کنید

2-marinshe-two.jpg

نقاط بسیار خوب زیادی در شهر وجود دارد. ابتدا برنامه ریزی کنید دوست دارید از کدام یک بازدید کنید. به این ترتیب، شما مسیری که باید بروید را از قبل می دانید. سپس بررسی کنید چه زمانی برای گرفتن عکس در آن محل مناسب است.

3. حس شهر را بیان کنید


3-leaves-city.jpg

همه ما می دانیم که هر قسمت از شهر داستان های مختلفی برای گفتن دارد. این را در عکس خود نشان دهید. این داستان هم می تواند منفی و هم مثبت باشد. اما هر چه هست می تواند انتخاب شما در نحوه بیان ی
ک حس خاص و یا بازگو کردن یک داستان معین به شیوه گرفتن عکس باشد. شما می توانید جزییات دیگری مثل برگ های ریخته شده در نزدیک یک ساختمان قدیمی و یا سطل زباله با زباله هایی که در اطراف آن پراکنده شده است را به تصویر بکشید. هر چیزی که به بازگو کردن داستان کمک می کند می تواند یک گزینه مناسب باشد.

4.عکاسی در حومه شهر را امتحان کنید


4-steelas-mono.jpg

اولین فکری است که به ذهن شما می رسد گرفتن عکس از مرکز شه
ر، یعنی جایی که بیشتری مردم در حال رفت و آمد هستند می باشد. اما شما می توانید حومه شهر را نیز امتحان کنید. شما می توانید قسمت های جذاب تری را در این نواحی ببینید. حتی ساختمان هایی را پیدا می کنید که قبلا توسط نقاشی های خیابانی اشغال نشده اند.

5. زمان مناسب را انتخاب کنید

5-right-time.jpg


برای عکس برداری از مناطق شهر زمان مناسب وجود دارد. اگر می خواهید از شهر در زمانی که ساکت و تمیز است عکس برداری کنید، می توانید این کار را در اوایل صبح انجام دهید. این کار به شما ا
جازه می دهد از معماری های شهر و خیابان های ساکت عکس بگیرید. شما همچنین می توانید هنگام سپیده دم انجام دهید، اما حتما یک نفر را عنوان همراه با خود ببرید. اگر می خواهید از خیابان های شلوغ با تعداد زیادی ماشین و مردم عکس بگیرید، زمان نهار بسیار مناسب است. شما همچنین می توانید زمانی که هوا تاریک و روشن است یا به عبارت عامیانه گرگ و میش است عکس برداری خود را انجام دهید که نتایج جالبی به دست خواهید آورد. سعی کنید از ساعات طلایی یعنی ظهر و حتی شب عکس برداری کنید.

6. به تم یا مضمون عکس خود فکر کنید


6-ben-heine.jpg


تم های گوناگونی وجود دارد که شما می توانید با محیط های مختلف در شهر ایجاد کنید. شما می توانیدسعی کنید عکس هایی از ساختمان های بلند و مدرن، ساختمان های قدیمی، نمای پایین عمارت و انبارها، مکان های صنعتی و محیط های دیگر بگیرید. شما می توانید گرفتن عکس از زمان هایی که رویدادی در شهر اتفاق می افتد نیز عکس برداری کنید.

7. عکس برداری از مردم


7-fall-person.jpg

ممکن است بعضی از عکاسان به ندرت از محیط عکس بردایر کنند و در عوض مردم را درگیر کار عکاسی خود کنند، این هم یک گزینه بسیار خوب است. وقتی شما در یک عکس ساختمان ها و مردم را داری
د، این یک صحنه قدرتمند می سازد. این کار همچنین باعث روح بخشیدن و پویا تر شدن عکس شما می شود.

8. عکاسی با شیوه های غیرمعمول


8-paris-again.jpg

این کار نیازمند رفتن به مکان های توریستی شهر و مناطق دیگر است. با گرفتن عکس با شیوه های منحصر به فرد، به عکس خود پیچ و تاب بدهید. در انجام این کار خلاقانه عمل کنید. زوایا و فریم های مختلف را امتحان کنید. اجازه دهید عکس شما برجسته و چشم گیر باشد.


9. زیاد تحقیق و بررسی کنید

9-riverside-paris.jpg

بله، شما با شهر خود آشنا هستید، اما با شهرها و بسیاری مناطق و مکان های دیگر چطور. این در تحقیق در مورد مناطق ناشناس مفید است، همچنین می توانید با تاریخچه آن مناطق بیشتر آشنا شوید. همچنین با محدودیت های احتمالی موجو
د در آن نواحی بیشتر آشنا می شوید و این کار به شما کمک می کند کار خود را با امنیت بالا انجام دهید.

10. عکس ها
ی ماکرو را امتحان کنید

10-macro-city.jpg

صحنه های پانوراما از زندگی شهری بسیار زیبا و جذاب هستند اما امتحان کردن شات های ماکرو هم خالی از لطف نیست. این به بیننده اجازه می دهد جزییات یک سری شئ خاص را مشاهده کند. این عکس ها مثل عکس های پانوراما جذاب و زیبا هستند.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
عکاسی یکی از اشکال جذاب و مفرح هنر است که افراد زیادی مبادرت به انجام آن می کنند. به دلیل اشکال هنری گسترده ای که در این رشته وجود دارد در هر شات می تواند شامل صحنه های منحصر به فردی باشد. مردم سراسر دنیا نتایج شگفت انگیز پس از عکاسی تحسین می کنند. آیا می دانید چه چیزی باعث می شود عکس ها برجسته و جذاب شوند. این به دلیل ترکیب عکاسی است که هر کس واجد آن است. در حقیقت اگر شما عکسی بگیرید که ترکیب بندی عکاسی در آن وجود نداشته باشد کار بیهوده ای انجام داده اید. شما نمی توانید بدون وجود این عنصر یک عکس کاملا زیبا بگیرید. تکنیک های ترکیب بندی عکاسی زیادی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد اما این خلاقیت و اصلاحات و تغییرات عکاس است که باعث منحصر به فرد شدن نتیجه می شود. برای درک بهتر اهمیت ترکیب عکاسی، در ادامه مزایای آن را بر خواهیم شمرد.

1. باعث جذاب تر شدن عکس می شود

1-appealing-shot.jpg



مطمئنا هدف اصلی یک عکاس این است که عکسی که می گیرد برای همه جذاب باشد به گونه ای که بتواند آن را تحسین کرده و از او قدردانی کند. از آنجا که عکاس همیشه می خواهد به عکس هایش توجه شده و بیننده از آن تعریف و تمجید کند، بهترین کار این است که تکنیک های ترکیب بندی عکاسی را مد نظر داشته باشد.

2. برای انتقال یک داستان متقاعد کننده


2-convincing-image.jpg



مطمئنا یک عکس حاوی هزاران حرف است. یک عکس ساده می تواند حاوی یک داستان باشد اما همان عکس می تواند پیچیده شود، اگر عکس را ترکیب کنید. انجام این کار می تواند کمک کند داستان تصویر بهتر شده و به طبع تصویر دراماتیک تر و متقاعد کننده تر خواهد بود. ارزش یک عکس زمانی بیشتر خواهد شد که یک داستان جذاب و منحصر به فرد را به سادگی بازگو کند چون می توانید آن را به خوبی ترکیب کنید.

3. تصویر حرفه ای تر به نظر می رسد


3-more-professional.jpg


همه عکاسان حرفه ای نیستند اما همه عکاسان تکنیک ها ترکیب عکاسی مختص به خود را دارا هستند. سعی کنید از آن تکنیک ها استفاده کنید بنابراین خواهید توانست عکسی بگیرید که نتیجه آن کاملا حرفه ای به نظر برسد. از آن به بعد شما تشویق خواهید شد مهارت های و تجارب عکاسی خود را در تکنیک های مختلف بهبود ببخشید.

4. دارای تعادل است

4-image-balance.jpg


تعادل برای یک تصویر ارزشمند است. شما باید مطمئن باشید عناصری که در تصویر وجود دارد متعادل به نظر می رسند و بد شکل و ناهموار نیستند. همچنین باید ببینید سوژه و پس زمینه کاملا درون چارچوب قرار دارند، در این صورت یک عکس خوب خواهید داشت. اگر پس زمینه بیش از اندازه بزرگ باشد سوژه شبیه یک نقطه به نظر خواهد رسید و این اصلا خوب نیست.

5. باعث منحصر به فرد شدن عکس می شود

5-unique-pics.jpg


آثار هنری باید در نوع خود منحصر به فرد باشد. عکس های شما منحصر به فرد خواهد شد اگر، تکنیک
های ترکیب بندی عکاسی خاصی را به روش خود در آنها اعمال کنید. عکس های مختلف بگیرید و از بین آنها بهترین را انتخاب کنید. به این ترتیب، حتی اگر از همان سوژه توسط عکاسان دیگر مورد استفاده کقرار گیرد، به دلیل اعمال تکنیک های ترکیب مختلف، هر یک از عکس زیبایی و جذابیت خاص خود را خواهد داشت و در نوع خود تک خواهد بود.

6. شخصیت را نشان می دهد


6-sense-personality.jpg


ترکیب عکس می تواند حس شخصیت را منتقل کند. عکس می تواند شخصیت شما را نشان دهد و همچنین بیانگر هدف خود عکس باشد. جدا از بیان داستان ورای خود، همچنین به بیننده می گوید چه کسی عکس را گرفته است.

7. روح و زندگی بیشتری به عکس می بخشد


7-life-images.jpg



با به کار بردن ترکیب مناس تصویر، می توانید به آن روح و زندگی ببخشید مخصوصا اگر س
وژه عکس اشیاء بی جان باشند. مطمئن شوید تصویر به درستی ترکیب شده که در این صورت عکس شما زنده تر خواهد شد. عکس هایی از این قبیل توجه و تشکر بیشتری را به خود جلب می کنند.

8. اجازه می دهد عکس برجسته تر به نظر برسد


8-stand-out.jpg


با وجود میلیون ها عکسی که از طریق
اینترنت در اختیار کاربران قرار می گیرد، اما هنوز این چالش وجود دارد که چگونه می توان توجه بینندگان را به عکس جلب کرد. شما می توانید برای دست یابی به این هدف از ترکیب تصاویر استفاده کنید. به همین دلیل، ترکیب هر عکس اهمیت زیادی پیدا می کند در نتیجه نتیجه ای که به دست می آید در میان سایر عکس ها برجسته تر به نظر می رسد.

9. به شما اجازه می دهد احساسات درونی سوژه را به تصویر بکشید


9-essence-shot.jpg


مهم نیست سوژه چیست، شما مطمئنا می توانید ذات و جوهره یا احساسات درونی حقیقی آن را به تصویر بکشید، تنها اگر آن را ترکیب کنید. اگر عکس بگیرید و آن را ترکیب نکنید تصویر شما در رده تصاویر آماتور و بچگانه قر
ار می گیرد. بنابراین با ترکیب تصویر به سوژه خود معنای عمیق تری ببخشید.

10. موجب حیرت بیننده می شود

10-awes-viewers.jpg


اگر بتوانید ذات و جوهره یا حس درونی سوژه را شکار کنید، داستانی را منتقل کرده اید و باعث جذاب تر شدن تصویر خواهید شد، برای اطمینان، همچنین قادر خواهید بود بینندگان را دچار وحشت و حیرت کنید. اینکه عکاس چطور توانسته احساسات سوژه را به تصویر بکشد باعث برانگیخته شدن احساسات بینندگان خواهد شد.

منبع

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
گرفتن عکس خارج از استودیو تفاوت های زیادی دارد. این یک مکتب و سبک متفاوت در گرفتن عکس است و زمانی که صحبت از نورپردازی به میان می آید، نکاتی که باید در نظر داشت نیز متفاوت خواهد بود. اما چیزی که باعث می شود عکاسی در محیط باز هیجان انگیزتر شود این است که تنوع و تعداد سوزه هایی که در یک شات قرار می گیرند بیشتر است. این عکس می تواند به خاطر عناصر درون آن دراماتیک تر به نظر برسد. اما در این نوع عکاسی ممکن است با چالش های زیادی مواجه شویم مخصوصا زمانی که شدت نور خورشید بسیار زیاد است.

عکاسی محیطی همچنین مانند عکس برداری از زیبایی های طبیعت در بهترین حالت است. راه های مختلفی برای انجام این نوع عکاسی وجود دارد. این عکس های می توانند لنداسکیپ، عکاسی در شب، و مناظر شهری و بسیاری انواع دیگر باشد. اما سبک عکاسی هر چه باشد و سوژه هر چیزی باشد، زمانی که صحبت عکاسی در محیط باز به میان می آید، نکات مشترکی را باید مد نظر داشت.

1. از نور محیط به درستی استفاده کنید



1-lighting.jpg

یکی از قسمت های چالش برانگیز در عکاسی محیطی این است که چگونه از نور محیط استفاده کنید. شما باید این کار را به نحو احسن انجام دهید چون وقتی این کار به درستی مدیریت شود، نور محیط می تواند باعث دراماتیک تر شدن عکس شود. بهتر است عکس ها در اوایل صبح یا اواخر عصر گرفته شود چون در این زمان ها نور ملایم تر و دارای رنگ زرد گرم است.

2. به دنبال سایه بگردید

2-shade-light.jpg



زمان هایی از روز وجود دارد که نور خورشید بسیار شدید استمخصوصا در وسط روز. از نور خورشید دوری کنید برای این کار به سوژه اجازه دهید زیر سایه یک درخت یا ساختمان بایستد. سایه باعث می شود نور ملایم تر شده و سوژه چشم خود را راحت تر باز نگه می دارد.

3. از نور پس زمینه استفاده کنید

3-backlighting.jpg



اگر سعی کنید از نور پس زمینه استفاده کنید می توانید عکسی بگیرید که فوق العاده زیبا به نظر برسد. برای انجام این کار اجازه دهیدسوژه جلوی نورخورشید یعنی پشت به خورشید قرار بگیرد. این باعث ایجاد افکتی می شود که در آن نور پشت وژه قرار دارد. داشتن یک پس زمینه روشن باعث می شود تاکید بیشتری روی سوژه شود.

4. یک محل عکس برداری خوب پیدا کنید

4-location.jpg



انتخاب یک محل خوب برای عکس برداری اهمیت زیادی دارد. با انتخاب یک محل مطمئن باشید به یک نتیجه دراماتیک دست پیدا خواهید کرد. یک منطقه باز و فراخ مناسب است چون شما را قادر خواهد کرد فضای فراوان و کافی داشته باشید. محل مناسب برای عکاسی جایی است که وقتی زاویه دوربین را تغییر می دهید می توانید یک عکس خوب بگیرید.

5. از محیط اطراف خود شناخت داشته باشید


5-surroundings.jpg


به دنبال سوژه های جذاب اطراف خود باشید. مزیت گرفتن عکس در محیط باز این است که امکانات نامحدودی از عناصر جذاب را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند در عکس شما گنجانده شود. از مزایای عناصر اطراف خود مثل ترافیک و یا سیم های آویزان یا هر چیزی که داستان خوبی به تصویر شما می دهد استفاده کنید.

6. از یک بازتاباننده با رفلکتور استفاده کنید.

6-reflector.jpg


به جای استفاده از فلش های زیاد در یک جلسه عکس برداری، می توانید از نورهای ساختگی که به وسیله رفلکتورها ایجاد کرده اید استفاده کنید. با این کار با آسانی می توانید نور را دقیقا روی سوژه متمرکز کنید. رفلکتور یکی از ابزارهایی است که هنگام عکاسی در فضای باز باید آن را داشته باشید.

7. از کادرهای ملایم استفاده کنید

7-softboxes.jpg


کادرهای ملایمبه شما کمک می کند قسمت هایی که دارای نور شدید آفتاب است از یک نور طبیعی زیبا برخوردار شود. این کار نور ملایم تری به تصویر شما اضافه خواهد کرد. برای این کار می توانید از یک چارچوب که از یک ماده سفید درست شده درون یک لوله pvc استفاده کنید. این کار برای گرفتن یک عکس خوب نیز مفید است.

8. به سایه های توجه داشته باشید

8-outdoor-pic.jpg



ببینید هنگام گرفتن عکس سایه اشیای بزرگتر روی سوژه شما گسترده نشده باشد. این باعث خراب شدن تصویر می شود. وجود سایه در عکس مشکلی ندارد تا زمانی که مشکلی ایجاد نکنند و باعث زیباتر شدن تصویر شما شوند. سایه باعث عمق و بعد بخشیدن به تصویر می شود.

9. انتخاب لباس هنگام عکس برداری از مدل

9-clothing-selection.jpg



وقتی از شخصی در فضای باز عکس می گیرید، باید ببینید چه لباسی پوشیده است. از به کار بردن لباس هایی که دارای طرح های شلوغ مثل لباس های گلدار و یا پولک دار اجتناب کنید. در عوض، از رنگ های تیره یا
رنگ های متوسط استفاده کنید. توصیه می کنم از رنگ های روشن ساده و یک دست استفاده کنید. به این ترتیب توجه بیننده بیشتر به سوژه منعطف می شود.


10. از لنزهای مختلف استفاده کنید

10-various-lens.jpg


بسته به سوژه، لنزهای مختلفی وجود دارد که برای کار شما مناسب است. لنزهای با زاویه باز برای عکاسی منظره مناسب است. لنزهای Ultra-long یا فوق العاده طولانی برای عکاسی از حیات وحش کارایی خوبی دارد. به کار بردن یک لنز طولانی تر می تواند فوکوس یا تمرکز بیشتری روی سوژه ایجاد کند و پس زمینه ملایمی ایجاد نماید. یک لنز با فاصله کانونی طولانی می تواند سوژه و پس زمینه را از هم متمایز کند.

منیع
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
اگر می خواهید نکات تاثیرگذاری در مورد هنر عکاسی یاد بگیرید، در اینجا لیستی از 15 وب سایت برتر عکاسی برای شما آماده شده است. در این سایت ها می توانید، راهنمایی ها، نکات و تکنیک های لازم برای گرفتن عکس های با کیفیت را کسب کنید. همچنین تعدادی سایت وجود دارد که در آنجا می توانید عکس های خود را آپلود و مدیریت کنید. همچنین سایت هایی وجود دارد که برخی از عکاسان معروف و آثار آنها را در اختیار شما قرار می دهد.

1. Digital Protalk

photowebs01.jpg



Digital Protalk یک وبلاگ است که توسط عکاس بین المللی و معروف مجالس ازدواج، David Ziser راه اندازی شده است. در این وبلاگ اطلاعات زیادی در مورد نورپردازی، لایت روم، عکاسی، فتوشاپ و بسیاری نکات مفید و کاربردی دیگر برای کسانی که عکاسی را به عنوان حرفه خود انتخاب کرده اند ارائه شده است.

2. Beyond Megapixels


photowebs02.jpg



این سایت یک راهنمای جامع و کامل در رابطه با عکاسی دیجیتال است. اگر یک عکاس تازه کار باشید، این سایت شما را در هر مرحله از عکاسی، از انتخاب دوربین و لنز تا گرفتن عکس، راهنمایی می کند، شما همچنین می توانید نکات مفیدی را از این سایت کسب کنید. به علاوه، مقالات جالب زیادی در مورد عکاسی در این سایت در دسترس می باشد.

3. My Shutter Space

photowebs03.jpg


My Shutter Space یک سایت اجتماعی است. در اینجا، هر کس می تواند پروفایل خود را بسازد، عکس های خود را آپلود کرده و به اشتراک بگذارد و با بقیه افرادی که عکاسی برایشان جالب و شگفت انگیز است ارتباط برقرار کند. این سایت همچنین کمک می کند تا عکاسان عکس های خود را بفروشند. جدا از این، بخش فروم سایت یکی دیگر از جذابیت های این سایت است که در آن می توانید به جواب سوالات خود دست پیدا کنید.

4. Pet in Canvas

photowebs04.jpg


این سایت جایی است که می توانید عکس های حیوانات خانگی زیبا و جذاب را پیدا کنید. اگر به حیوانات خانگی علاقه زیادی دارید، این سایت ارزش بازدید را دارد.

5. Pixie

photowebs05.jpg


Pixie یکی دیگر از سایت هایی است که برای شما امکان به اشتراک گذاشتن عکس های تان را فراهم می کند. مدیریت مطالب در این سایت بسیار ساده است، فقط کافی است ثبت نام کرده و عکس هیا خود را به اشتراک بگذارید.

6. Fotki


photowebs06.jpg


یکی دیگر از وب سایت های اجتماعی بسیار محبوب وب سایت Fotki است. شما می توانید دوستان جدید
ی پیدا کنید که علایق مشترکی با آنها دارید و همچنین عکس های خود را آپلود کنید. ویژگی منحصر به فرد این سایت این است که این فرصت را برای شما فراهم می کند تا در مسابقات عکاسی زیادی شرکت کنید. جدا از امکان آپلود عکس در این سایت شما می توانید ویدئوهای خود را نیز آپلود کنید.

7.
Outdoor Photographers

photowebs07.jpg


این یک سایت واقعا منحصر به فرد است که حاوی مقالات اطلاع رسانی و راهنماهای بسیار جامع می باشد. شما می توانید عکس های مورد علاقه خود و نیز داستان مستتر شده در پشت عکس را به اشتراک بگذارید.

8. Photobucket


photowebs08.jpg


همانطور که از نام این سایت پیدا است، این سایت حاوی مجموعه گسترده ای از عکس و همچنین مسابقه است. شما می توانی
د با استفاده از ابزارهای ویرایش قابل دسترس در این سایت عکس های خود را ویرایش کرده و افکت های جذابی به آنها اضافه کنید.

9. 500 px


photowebs09.jpg


این یک سایت اجتماعی معروف است که شما را قادر می سازد با عکاسان دیگر ارتباط برقرار کرده و کمک می کند تا عکس های خود را به اشتراک بگذارید، آنها را به فروش بگذارید و یا عکس های مورد علاقه خود را خریداری نمایید.

10. Guide to Film Photography

photowebs10.jpg


این سایت یک راهنمای کامل و کاربردی در زمینه عکاسی است. این سایت در همه زمینه ها، در زمینه عکاسی سیاه و سفید، عکس های متحرک و یا عکس های استاتیک، اطلاعات و تکنیک های مفیدی را درهمه زمینه های عکاسی در اختیار شما قرار می دهد.

11. Strobist

photowebs11.jpg


این سایت برای افراد مبتدی بسیار مفید است و آنها را قدم به قدم
م تا رسیدن به سطح بالاتر راهنمایی می کند. این سایت حاوی راهنماها و آموزش های مرتبط با هنر استفاده از دوربین با فلش خاموش با DSLR برای گرفتن عکس می باشد. همچنین یک دوره Lighting 101 نیز فراهم کرده که برای مبتدیان بسیار سودمند است.

12. Photography Tips and Techniques


photowebs12.jpg


این سایت از سال 1997 راهنمای عکاسان بوده و هست. مقالاتی مرتبط با همه زمینه های عکاسی را می توانید در این سایت پیدا کنید.

13. EPhotozine

photowebs13.jpg


این یک سایت عکس اجتماعی است. در اینجا کاربران عکس های خود را به اشتراک می گذارند،
با افراد دیگر ارتباط برقرار می کنند، در مورد تجارب عکاسی خود با دیگر اعضای آنلاین گفتگو می کنند. به علاوه، مقالات اطلاع رسانی زیادی نیز در این سایت وجود دارد.

14. By Thom

photowebs14.jpg


در این سایت که توسط Thom Hogan پایه گذاری شده است، به طور اخص در مو
رد دنیای Nikon صحبت می شود. همچنین این سایت اطلاعاتی در مورد جدیدترین ابزارها در اختیار کاربران قرار می دهد. مقالات موجود در سایت یکی دیگر از امکانات جذاب و جالب ان است.

15.
School of Photography

photowebs15.jpg


این وب سایت دوره های عکاسی آنلاین با ارائه مدرک را در دو سطح برگزار می کند؛ سطح 1 برای مبتدیان و سطح 2 برای حرفه ای ها.

علاوه بر سایت های نام برده شده در این مقاله، سایت های دیگری نیز وجود دارد که به اندازه این سایت ها مفید هستند. عکاسی برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد. برای بعضی، عکاسی یک سرگرمی است، برای بعضی دیگر، یک علاقه مندی است در حالی که برای برخی دیگر یک شغل و حرفه و برای بعضی دیگر به معنای شکار لحظات به یادماندنی است. به هر حال، هر معنی پشت عکس باشد، باید بگویم عکاسی هنری است که می تواند خلاقیت ذهن یک فرد را به خوبی منعکس کند.

منبع

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
عکاسی ماکرو یکی از انواع تکنیک های رایج عکاسی در جهان است که وجود این امکان به خاطر وسایل عکاسی بسیار خوبی است که روز به روز رد حال پیشرفت و ارتقا هستند. 30 سال قبل عکاسی ماکرو چیزی نبود که هر کسی قادر به انجام آن باشد نه به این دلیل که تکنیک ها و ترفندهای خاص زیادی داشت. اما خوشبختانه امروزه تعدا آن قابل توجه است.

macro-photography02.jpg



اگر نمی دانید عکاسی ماکرو چیست، اجازه دهید آن را به عنوان تمرکز نزدیک یا کلوز آپی از یک سوژه که با استفاده از لنزهای با کیفیت و قدرتمند گرفته می شود تعریف کنیم. لنزی که نیاز دارید باید بتواند در مقیاس 1:1 متمرکز شود، در غیر این صورت عکس ماکرو تاثیری نخواهد داشت. یک دوربین 35 میلی متری دارای یک فضای 24x36 میلی متری در فیلم است، بنابراین تمرکز یا فوکوس باید روی سوژه یا شئی باشد که یا این نوع صفحه هماهنگی دارد.

عکاسی ماکرو به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد چون آسان تر می توان روی جزییات کوچک عماصر متمرکز شد. در دنیا واقعی اگر کاملا به این جزییات نزدیک نشوید نمی توانید آنها را ببینید، اما با به تصویر کشیدن آن ممکن است ساعت ها بدون خستگی به تماشای آن بنشینید. عکاسی ماکرو بسیار جذاب و هیجان انگیز است، هر چند هنوز هم هر کسی نمی تواند این نوع عکاسی را انجام دهد.

قسمت خوب عکاسی ماکرو این است که شما می توانید روی هر چیزی تا حد قابل توجهی تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که تنها طبیعت سوژه عکاسی ماکرو نیست- به خلاقیت خود اجازه دهید در این مورد تصمیم بگیرد، چون در حقیقت هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بهترین گزینه برای عکاسی ماکرو دوربین دیجیتال SLR است. اگر شما دارای دوربینی با لنز قابل تعویض هستید، این حتی بهتر هم هست، چون شما می توانید روی همان سوژه به شیوه ای متفاوت متمرکز شوید. لنزهای ماکروی مخصوص و همچنین لنزهای 200 و 1800 میلی متری نیز وجود دارد که برای عکاسی ماکرو توصیه می شود. این لنز ها ارزان نیستند، اما اگر در زمینه عکاسی ماکرو جدی هستید، بهتر است یکی از آنها را تهیه کنید.

اگر نمی خواهید هزینه زیادی صرف خرید لنز کنید، سه گزینه دیگر نیز دارید: یک تیوپ اکستنشن، که بین بدنه دوربین و لنزها قرار می گیرد و فضای بیشتری بین سنسور دیجیتال و فیلم ایجاد می کند، به این ترتیب امکان بزرگنمایی را فراهم می کند. حلقه معکوس، که به شما کمک می کند لنز را به صورت معکوس قرار دهید. آخرین گزینه دیوپتر کلوز آپ است که امکان فوکوس نزدیک تر را فراهم می کند، اما کیفیت عکس زیاد خوب نخواهد شد.


macro-photography01.jpg



اگر قصد دارید کار عکاسی ماکرو را آغاز کنید، مطمئن شوید ابزاره خوبی برای این کار را دارید. لنزها به تنهایی ار عهده این کار بر نخواهند آمد. هر چند، اگر با دوربین های با کیفیت مثل Canon 1DS Mark III ادغام شوند این کار را به خوبی انجام خواهند داد. Nikon و Canon معمولا برندهای خوبی برای این وسایل این نوع عکاسی هستند.

نمی خواهیم خیلی وارد قضایای فنی شویم چون این مقاله تنها یک معرفی است. امیدوارم قبلا F stop را شنیده باشید، برای عکاسی ماکرو بهتر است این پارامتر برای مثال روی f/8 تنظیم شده باشد. از یک فلش یا شاتر این کمک می کند عمق میدان بهتری به دست آورید. افزایش F stop باعث کوچک شدن روزنه می شود سپس نور کافی به سنسور نخواهد رسید. اگر یک F stop بالا تر دارید، از یک شاتر طولانی مدت تر استفاده کنید. شما می توانید از منابع نور دیگر نیز استفاده کنید، اما مطمئن نیستم بتوانید همه جا آن را همراه خود ببرید.

اگر از یک سوژه ساکن عکس برداری می کنید توصیه می کنم از سه پایه استفاده کنید، چون نمی خواهید هنگام گرفتن عکس دوربین حرکت کند. ممکن است سوژه ها با چشم غیر مسلح به آسانی قابل دیدن نباشند، در حالی که در یک عکس ماکرو روی آنها تمرکز شده باشد بسیار واضح خواهند بود. بنابراین باید به دوربین خود اجازه دهید در بهترین حالت ها پاراکترهای خود عمل کند، بنابراین هنگام عکس گرفتن آن را حرکت ندهید.

macro-photography03.jpg


اگر چه من هرگز از چنین چیزی استفاده نکرده ام، بافت ها و اشکال کارایی خوبی دارند، اما شما باید از نگاه و چشم انداز خود به آنها نگاه کنید. شما می توانید استودیوی ماکروی کوچک خود را راه اندازی کنید و برای این کار فقط به یک جعبه نیاز دارید. آن را باز کنید و با یک رنگ فابریک زیبا رنگ آمیزی نمایید. چراغ مطالعه با لامپ قابل رویت برای نورپردازی استدیوی کوچک شما مناسب خواهد بود.
در اینجا می توانید 10 قانون مهم که باید هنگام گرفتن عکس ماکرو بدانید را مطالعه کنید:

دوربین لرزش نداشته باشد: همان طور که قبلا گفتیم، هنگام عکاسی نباید دوربین حر
کت کند، یا حداقل لرزش را داشته باشد. این در هر نوع عکاسی مهم است، اما رد عکاسی ماکرو اهمیت بیشتری دارد، چون دوربین باید در یک زمان کوتاه روی جزییات عناصر متمرکز شود، در حالی که اگر بخواهیم از یک منظره عکس برداری کنیم این کار به مراتب ساده تر خواهد بود. پس زمینه: بهتر است هنگام عکس برداری از به کار بردن پس زمینه ای که با سوژه هم رنگ است اجتناب کنید، این در حالی است که نورهای روشن و آشفتگی نیز توجه بیننده را از سوژه دور می کند.

پردازش پست: اگر در شرایطی که هوا یا محیط بسیار روشن است عکاسی ماکرو انجام دهید، می توانید با اضافه کردن مقداری exposure مثبت آن را جبران کنید. همین طور اگر در یک محیط خیلی تاریک عکس برداری می کنید، اگرچه نتیجه در هر دوی این حالات خوب نخواهد بود؛ نور طبیعی بهترین حالت است، ابزارها نمی توانند جایگزین آن شوند.

فوکوس یا تمرکز: فوکوس در عکاسی ماکرو از اهمیت زیادی برخوردار است، چون تفاوت بین یک عکس نرمال و ماکرو در همین است. همه عکاسان فوکوس دستی را توصیه می کنند، حتی اگر فوکوس اتوماتیک روی بهترین دستگاه ها به خوبی کار کند. هنگامی متمرکز شدن روی سوژه، باید سعی کنید روی قسمت مرکزی یا وسط آن زوم کنید.

آب و هوا: ممکن است باران یک مشکل بزرگ نباشد، به هر حال، عکاسی ماکرو در باد نتیجه خوبی نخواهد داشت. این مشکل مثل لرزیدن یا تکان خوردن دوربین است، که در هر دو حالت دوربین و سوژه باید کاملا ساکن باشند. هنگامی که سوژه در حال حرکت کردن و تکان خوردن است دوربین نمی تواند روی جزییات زیادی از آن تمرکز کند، بنابراین عکاسی ماکرو برای ماشین ها، انسان در حال حرکت و غیره نیست.

شارپ بودن: در عمق میدان حداکثر باید از دریچه f/11 تا f/22 استفاده کنید برای رسیدن به نتیجه بهتر دوربین باید به موازات سوژه قرار داشته باشد و فراموش نکنید که عکس های ماکرو بیشتر اوقات در اولین تلاش ها برای گرفتن عکس خوب از کار در نخواهد آمد. عکس های بیشتری بگیرید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید و بعد از گرفتن اولین عکس دست از کار نکشید.

انتشار نور: اگر از خانه خارج شوید و در یک روز کاملا آفتابی عکس برداری کنید، یک منتشر کننده بسیار مفید خواهد بود. این ابزار کمک می کند جزییات سوژه واضح تر شوند. اما باید بگویم که، هیچ ابزاری نمی تواند جای نور طبیعی را بگیرد، بنابراین بهترین زمان برای عکس برداری خارج از خانه یک روز ابری است.

کلوز آپ: همانطور که قبلا گفتم، یک عکس 1:1 بهترین نتیجه را در برخواهد داشت. برای عکاسی ماکرو و یک یک فاصله کانونی بین 100 و 200 میلی متر، برای ایجاد یک کارایی خوب در فواصل، شما به لنزهای مخصوصی نیاز دارید.

فلش: آخرین قانون در مورد فلش است. وقتی در شرایطی که نور کم است عکس برداری می کنید (آفتابی و تاریک) بهتر است از آن استفاده کنید. من همیشه صرف نظر از آب و هوای محیط از آن استفاده می کنم. وقتی در یک م
حیط تاریک از فلش استفاده کنید، نور بیشتری به سنسور می دهد. وقتی در سرایط آفتابی از فلش استفاده کنید، سایه ها را از بین می برد. بنابراین به کار بردن فلش در هر شرایطی ایده خوبی است.

عکاسی ماکرو چیزی جدیدی نیست، اما تا 10 یا 15 سال قبل به ندرت مورد استفاده قرار می گرفت. هنوز مطالب و نکات زیادی در مورد عکاسی ماکرو وجود دارد- اما به یاد داشته باشید تمرین کمک می کند تا در این زمینه مهارت کافی کسب کنید.


macro-photography04.jpg
منبع
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
داشتن اطلاعات درمورد نحوه ژست گرفتن مدل، یکی از مهارت های کلیدی برای داشتن تصاویر پرتره قابل قبول می باشد. در این مقاله، درمورد نکات مهم در خصوص ژست گرفتن مدل بحث خواهیم کرد تا بدین طریق بتوانیم عکس های بسیار خوبی به دست بیاوریم. از حالت دست ها و پاها گرفته تا سر و چشم ها، همه و همه را مورد بحث قرار خواهیم داد.
گام 1 : اصول ژست گرفتن مدل


1.jpg

عنصر کلیدی برای خلق هر پرتره، ژست و حالتی است که مدل شما در آن عکس خواهد داشت. این وظیفه شماست که مفهوم عکس را به مدل مورد نظرتان انتقال دهید. اکثراوقات تصاویری دیده ام که ژست و نور آن ها خوب بوده ولی مدل با چهره خود مفهوم غلطی را می رسانده و تصویر را به کلی خراب کرده است.
ژست خوب در تصاویر پرتره بسیار مهم است زیرا خطوط و عناصر دینامیکی در فریم عکس ایجاد می کند. اطلاع از روش دستیابی به این مورد مهم، عاملی حیاتی به حساب می آید. سوژه شما نمی داند چگونه ژست بگیرد، دست های خود را چگونه قرار دهد یا چه حالتی داشته باشد؛ سرو سامان دادن به این کار، وظیفه شما به عنوان یک عکاس است. در این مقاله، روش کار را با ذکر نکاتی در مورد ژست گرفتن به شما نشان خواهم داد.
گام 2 : پاها
یک قانون در عکاسی پرتره این است که پاها جلوتر قرار می گیرند. روش ایستادن مدل، مشخص می کند که پاها در حین عکاسی راحت هستند یا نه. و یا این که ژست آن ها طبیعی است یا خیر. اگر مدل شما راست و مستقیم در برابر دوربین بایستد، تصویر خوبی به دست نخواهد آمد.


2.jpg

در اکثر موارد، پای عقبی باید با زاویه 90 درجه در برابر دوربین قرار بگیرد و پای جلویی باید رو به دوربین باشد. این حالت، مدل را کمی باریک اندام نشان داده و حالت بهتری به ایستادن او می دهد. وقتی که پاها مستقیما در برابر دوربین قرار می گیرند، ژست مدل بسیار تهاجمی به نظر می رسد و در اکثر موارد مورد قبول نیست.

گام 3 : ساق پا و ران ها



3.jpg

چیزی که من در مورد ساق پاها شنیده ام این است که : " اگر می شود آن ها را خم کنید، این کار را بکنید". پس هنگام عکس گرفتن راحت بایستید و ببینید که زانو و قوزک پا چگونه خم می شوند تا یک ژست بسازند. زمانی که وزن را بر روی یکی از پاها می اندازید، ران آن پا به سمت خارج متمایل شده و آن پا را برجسته تر و واضح تر جلوه می کند. بعضی از مردم این سبک پرتره را دوست دارند؛ ولی اکثراً وزن را بر روی پاهای عقبی می اندازند، بنابراین ران عقبی مخفی شده و خارج از کادر قرار می گیرد.

گام 4 : دست ها



4.jpg

شاید برخورد با دست ها، مشکل ترین کار باشد. دست ها می توانند موضوعاتی را درمورد مدل شما بیان کرده و حسّ انیمیشن را به ژست بدهند. با توجه به موارد ذکر شده، شما باید اطمینان حاصل کنید که دست ها در عکس زیاد برجسته و نمایان نیستند. به یاد داشته باشید که تمرکز بیننده باید بر روی چهره باشد، پس باید مطمئن شوید که دست ها مقدار بیش از حدی از نور عکس را نمی گیرند، زیرا چشم ها به طور اتوماتیک به درخشان ترین قسمت تصویر جذب می شوند.
اگر مطمئن نیستید با دست ها چه کار کنید، از دست آن ها خلاص شوید. درست مانند شانه ها، دست ها نیز از نمای پهلو بهتر به نظر می رسند تا اینکه کلّ جلو یا عقب دست پیدا باشد. با این کار، دست ها لاغرتر به نظر رسیده و زیاد برجسته و بزرگ نیستند. اگر دست ها بالای کمر قرار دارند، مطمئن شوید که خم شده اند زیرا در این حالت زیباتر به نظر می رسند.
اگر دست ها در زیر کمر قرار دارند، می توانید بگذارید راحت باشند و به طور طبیعی آویزان بمانند. هم چنین می توانید دست ها را داخل جیب خود قرار دهید ولی مطمئن شوید که انگشت شصت خود را بیرون از جیب گذاشته اید تا کلّ دست شما مخفی نباشد. شما هرگز مایل نیستید دست ها را در حالت مشت شده قرار دهید زیرا این یکی دیگر از نشانه های تهاجم است.

گام 5 : نیم تنه بالا
همه درمورد عکس گرفتن پلیس از اشخاص
محکوم شنیده اند. در حالی که دوربین ثابت است، شانه ها راحت و افتاده هستند. زمانی که مدل شما راحت در جلوی دوربین ایستاده است، شانه ها پهن ترین قسمت بدن هستند. مدل شما در این حالت نامتناسب، بیش از حد پهن و مربع مانند به نظر می رسد و حالت تهاجمی دارد.


5.jpg

روش اصلاح این مورد، این است که بدن مدل را به آرامی نسبت به دوربین زاویه دار کنیم تا عرض شانه ها کمتر به نظر برسد. در این حالت، مدل شما لاغرتر به چشم می خورد. اگر مدل شما وزن خود را روی پای عقبی انداخته باشد، طبیعتاً شانه عقب وی کمی پایین تر قرار خواهد گرفت و این باعث می شود مدل شما راحت تر باشد. هم چنین، در تمام موارد از قرار دادن شانه ها به صورت افتاده و بدحالت اجتناب کنید، زیرا باعث خراب شدن عکستان خواهد شد.

گام 6 : سر



6.jpg

همین طور که به سمت بالا می رویم، به سر و صورت می رسیم. اگر به مدل بگویید برای عکس یک حالت بگیرد و سپس مشغول تعیین حالت پاها، ساق های پا، ران ها و نیم تنه شوید، فکر می کنید هنوز هم همان حالت را دارد؟ یک قانون برای من، نگه داشتن سر و صورت برای آخر کار است.
برخی از عکاسان مایلند درست در خط دید عکسبرداری کنند و این در اکثر موارد نتیجه بخش است؛ ولی اگر در جستجوی چیزی متفاوت و منحصربفرد هستید، عکسبرداری در سطحی بالاتر یا پایین تر از خط دید مدل را امتحان کنید. می توانید به مدل بگویید بالا، پایین یا به سمت دوربین نگاه کند. گزینه دیگر، نگاه کردن مدل به دوردست است.
در زمان ریلکس بدن، طبیعتاً سر کمی به یک طرف خم می شود. پس زمانی که در جستجوی یک ظاهر طبیعی هستید، به خم کردن سر مدل فکر کنید. اگر سر را کمی به بالا متمایل کنید، بینی کوچکتر به نظر می رسد و گردن کشیده می شود که باعث رفع مشکل غبغب خواهد شد. خم کردن سر به پایین، باعث به وجود آمدن حالتی صمیمی می شود ولی فقط در مورد مدل هایی اثربخش است که بینی نرمال یا کوچک دارند؛ بنابراین نمی تواند برای تمام مدل ها استفاده شود.
درست مانند شانه ها، چرخاندن سر به حالت سه رخ به شما اجازه می دهد صورت های پهن یا خط فک را باریکتر نشان دهید. اگر مدل شما صورت باریکی دارد، این تکنیک باعث باریکتر و کشیده تر شدن صورت می شود که افکت جالبی نیست.

گام 7 : چشم ها


7.jpg


چشم ها قدرتمندترین قسمت پرتره هستند. چشم ها حالت تنظیم شده را می سازند یا خراب می کنند. اگر به مدل بگویید چانه اش را پایین بگیرد، می توانید حالت جذاب تری ایجاد کنید؛ زیرا در این حالت، چشم ها درشت تر به نظر می رسند. قطعاً این تکنیک فقط در حالتی اثربخش است که دهان و ابروهای مدل نیز همان حالت را داشته باشند.
کلّ صورت باید در یک صفحه قرار داشته باشد تا حالت مدل مغشوش و گیج کننده نشود. می توانید به مدل خود بگویید به بیرون از دوربین نگاه کند، ولی به یاد داشته باشید در این حالت، جلب نگاه ها مشکل تر خواهد بود. مردم می گویند چشم ها دریچه روح آدمی هستند. اگر بتوانید تعیین کنید چشم ها چگونه به نظر برسند، عکس شما قدرتمند خواهد بود.

گام 8 : نکات دیگر
در این جا نکات دیگری هست که می تواند به شما کمک کند تا مدل در بهترین حالت به نظر برسد:
1. اگر مدل شما کم مو یا طاس است، از زاویه پایین تری عکس بگیرید تا قسمت کمتری از موها به چشم بیاید و از نورپردازی بر روی موها اصلاً استفاده نکنید.
2. اگر مدل شما بینی بزرگی دارد، از او بخواهید مستقیماً به دوربین نگاه کند و از زاویه پایین تری عسکبرداری کنید تا بینی او بیش از حد برجسته به نظر نرسد.
3. اگر مدل شما گوش های بزرگی دارد، سر وی را بچرخانید تا فقط یک گوش نشان داده شود. سپس نور را ملایم کنید تا گوش دیگر در سایه ها محو شود و زیاد به چشم نخورد.
4. اگر مدل شما چین و چروک زیادی دارد، نور را مستقیم به او بتابانید تا در زیر چروک ها سایه ایجاد نشود.
5. همان طور که قبلاً گفته شد، اگر مدل شما غبغب دارد، به او بگویید سر خود را کمی بالا ببرد تا گردن کشیده تر به نظر برسد. هم چنین می توانید نور بیشتری از بالا به مدل بتابانید تا در زیر خط فک سایه ایجاد شده و ناحیه زیر چانه کمتر قابل دیدن باشد.
6. اگر مدل شما صورت گرد یا چاقی دارد، از او بخواهید صورت خود را به راست یا چپ بچرخاند تا حالت سه رخ بگیرد. هم چنین استفاده از یک نورپردازی نیمه ای با نگه داشتن نیمی از صورت در سایه می تواند به شما کمک کند.
7. نکته دیگر برای این که مدل شما لاغرتر به نظر برسد، اطمینان یافتن از این است که فضایی میان بازوها و نیم تنه رها کرده اید. اگر بازوها به بدن مدل چسبیده باشند، مدل شما بسیار بزرگتر به نظر خواهد رسید.


نتیجه گیری


8.jpg

اکنون که تعدادی از نکات اساسی و مهم را در مورد ژست گرفتن مدل فرا گرفته اید، این نکات را امتحان کنید تا مشاهده کنید که چگونه می توانید در عکس های خود از آن ها استفاده نمایید. فقط به یاد داشته باشید که منظم و راست ایستادن در مقابل دوربین نشانه ای از تهاجم بوده و به نظر من اکثر اوقات واقعاً کسل کننده است.
هم چنین یک ژست طبیعی بهتر از یک ژست خشک است؛ پس سعی کنید مدل خود را در حالتی راحت قرار داده و او را عصبی و نا آرام نکنید. به مدل هایتان اجازه دهید به جای ایستادن در استودیو بر روی صندلی بنشینند. در پایان، در حین عسکبرداری شمارش معکوس انجام ندهید زیرا درست زمانی که می گویید "یک"، مدل شما به طور اتوماتیک لبخند یا حالتی ساختگی و مصنوعی به خود می گیرد. اگر می خواهید عکس شما ظاهری کسل کننده، نمایشی وغیرطبیعی داشته باشد، مختارید ولی اگر من جای شما بودم کارم را بهتر و تمیزتر انجام می دادم!


منبع
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آموزش فتوشاپ و عکاسی - جدا کردن یک عکس و قرار دادن آن در بک گراند سفید رنگ

آموزش فتوشاپ و عکاسی - جدا کردن یک عکس و قرار دادن آن در بک گراند سفید رنگ

ممکن است تعداد بسیاری از شما به حرفه عکاسی مشغول باشید. در این آموزش، فرایند عکاسی و سپس رتوش عکس را به کمک فتوشاپ و لایت روم به شما نشان خواهیم داد.- برنامه: Adobe Photoshop , Lightroom
- سطح آموزش: مقدماتی
- زمان مورد نیاز برای تکمیل پروژه: 1 الی 2 ساعت
- مشاهده آموزش فوق به زبان انگلیسی ( منبع آموزش)

پیش نمایش تصویر نهایی
در پایان این آموزش به تصویری که در زیر مشاهده می کنید دست پیدا خواهیم کرد.



 

پیوست ها

  • Isolate Photos Onto White Backgrounds Using Lightroom and Photoshop.pdf
    4 مگایابت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا