[ آموزشی ]اجرای تکنیک های اکولوژی در پروژه معماری جزیره یونیر

arc_neda

عضو جدید
اجرای تکنیک‌های اکولوژی در پروژه معماری جزیره بونیر ایجاد حس قوی طبیعت‌گرایی و نمایش گسترده آن در معماری خارجی این ساختمان از دیگر قابلیت‌های برجسته این پروژه محسوب می‌شود.
جزیره بونیر (Bonaire) برای نخستین بار توانسته ساختمان شیب‌دار و مورب مدرسه برد (Brede) این منطقه را در خود جای دهد که این ساختمان با استفاده از سیستم‌های جذب انرژی‌های طبیعی و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در بدنه و نمای خارجی، کم‌ترین میزان مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص داده است.هر یک از بخش‌های مجاورتی این ساختمان بزرگ از فضاهای مدور سبز با سیستم جذب آب باران و آب اطراف جزیره بونیر (Bonaire) تشکیل شده که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به جذب این انرژی و تبدیل آن به آب پاک برای مصرف داخلی ساختمان بپردازد. همچنین این فضاهای مدور سبز به صورت برجسته با گیاهان انبوه تیره و روشن طراحی شده‌اند که می‌توانند جذابیت منحصر به فردی به نمای خارجی ساختمان مربوطه القاء کنند.
ایجاد حس قوی طبیعت‌گرایی و نمایش گسترده آن در معماری خارجی این ساختمان از دیگر قابلیت‌های برجسته این پروژه محسوب می‌شود که در افزایش جذابیت آن نقش عمده‌ای را ایفا کرده است. این در حالی است که اجرای سیستم‌ها و فناوری‌های اکولوژی در پروژه ساختمانی مدرسه بونیر (Bonaire) توسط گروه معماری HL به خوبی و با رعایت قوانین مربوطه صورت گرفته است.




 

Similar threads

بالا