آمار گرایش رشته کاربران

آمار گرایش رشته کاربران


  • مجموع رای دهندگان
    327

fateme93

عضو جدید
واقعا تعجب میکنم که بچه های برق به صرف تعصب به گرایش خودشون اونو سخت تر یا حتی برتر از گرایشای دیگه میدونن.
من خودم قدرتم ولی منکر سختی مخابرات نیستم.از طرفی هم نمیتونم قبول کنم که دوستان ماشین 3 رو یه درس ساده و پیش پا افتاده فرض کنن.:surprised:
از طرفی هم فکر میکنم ثابت شده باشه که گرایش الکترونیک آسون ترین گرایش برقه اما اینجا من خلافشو میبینم:eek:.
و تو این چند سال هم گزینه داننش آموزا موقع انتخاب رشته بیشتر روی الکترونیکه چون ساده تر از گرایشای دیگه ست.
 

barca tak

عضو جدید
سلام ٬من دیپلم ریاضی-فیزیک خوندم٬ کاردانی قدرت گرایش انتقال توزیع خوندم ٬کارشناسی کنترل گرایش ابزار دقیق خوندم ٬حالا تو این نظر سنجی باید کدومشو بگم ٬خواستم بپرسمم نظرتون چیه ارشد مخابرات بخونم دکترا هم الکترونیک که یوقت ناراحت نشن چرا دوتا گرایشو نخوندم!!!!!
 

barca tak

عضو جدید
دوستان درسته قدرت زیاد ولی من توصیه میکنم دوستانی که میخان برق بخونن٬کمتر سراغ قدرت برن چون بازار قدرت اشباع شده
 

barca tak

عضو جدید
بدترین گرایش انتقال توزیع ٬تمام درسای قدرت رو میخونی ٬قدرتم قبولش ندارن میگن انتقال توزیع٬من خودم کاردانی انتقال توزیع خوندم تغییر رشته دادم کارشناسی کنترل
 

aiyobnaseri

عضو جدید
سلام دوست عزیز
تو کشور عزیزمون هیچ رشته ای نمیشه گفت اشباع شده هست . چون فقط با پارتی میشه رفت سر کار:cry: . البته منظورم از کار این که واقعا مثل 1 مهندس که همه انتظار دارن میگم ( البته طبق آرزوهای دوران دانشجویی هم میشه گفت ) :(. حالا اگه آرزوهات بذاری کنار و از شهر و دیارت بزنی بیرون کار زیاد هست فقط نباید فکر کنی که با انجامشون موجب ننگت شدی . راستی از همه مهمتر یادم رفت بگم به اندوخته های دانشگاه نباید تکیه کرد :)که برای وارد شدن به بازار کار در حد البفا برای خواندن و نشتنم نیست
پس زنده باد مردان بلند همت;)
 

msp9

عضو جدید
یکی به من کمک کنه من کاردانی برق صنعتی گرفتم به نظرتون برای کارشناسی چه گرایشی از برق رو بخونم که اینده شغلی داشته باشه لطفا کمکم کنید.
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
یکی به من کمک کنه من کاردانی برق صنعتی گرفتم به نظرتون برای کارشناسی چه گرایشی از برق رو بخونم که اینده شغلی داشته باشه لطفا کمکم کنید.

از اون جایی که تو کاردانی اختلاف زیادی بین برق صنعتی و الکترونیک نیست هر دو رو میتونید برای کارشناسی انتخاب کنید .
بازار کار هم فقط بستگی به خود شخص داره
 

ahmad taheri

عضو جدید
عزیزان گرایش کنترل را هم درنظر داشته باشید که دنیایی از علم و خلاقیت داره و تقریبا می توان گفت که این گرایش به تمام اصول مهندسی دیگر ارتباط داره ولی این وسط چیزی که اهمیت داره این است که هر گرایشی که علاقه داری برو ولی در نهایت تو باید به ان گرایش بها بدی نه گرایش به تو
 

ahmad taheri

عضو جدید
مهندسی کنترل (به انگلیسی: Control engineering) گرایشی از مهندسی برق و مهندسی مکانیک است و کاربرد گسترده‌ای در رشته‌هایمهندسی هوافضا، مهندسی شیمی و حتی اقتصادو زیست‌شناسی دارد.

مهندسی کنترل به مدل‌سازی ریاضی سیستمها و بررسی دینامیک آن‌ها، و در نهایت، طراحیکنترل‌کننده‌ها برای سیستم‌های مورد نظر می‌پردازد. هدف از طراحی کنترل‌کننده واداشتن سیستم تحت کنترل به داشتن رفتاری مطابق بارفتار مطلوب می‌باشد. رفتار مطلوب می‌تواند معیارهای مختلفی از قبیل سرعت، دقت، مصرف سوخت، زمان و ... باشد.

به دلیل پایه‌ای بودن مطالب عنوان شده در این رشته، مباحث می‌تواند بسیار فراتر از رشته برق و حتی رشته‌های مهندسی برود. چون آنچه که عنوان می‌شود اصول و مبناهای کنترل سیستم‌ها است. می‌توان این سیستم را یک سیستم مکانیکی و یا دارای اجزای الکترونیکی و یا حتی جامعه‌ای از انسان‌ها و یا رفتارهای انسانی در نظر گرفت.

به عنوان مثال در سالهای اخیر بحث کنترل سازه‌هادر برابر زلزله به موضوع مورد علاقه محققان سازهتبدیل شده است. به نحوی که تقریباً هم اکنون ساختمانهای بلند بدون سیستمهای کنترلی ساخته نمی‌شوند. مثال بسیار مشهور استفاده از سیستم‌های کنترل در ساختمانها برج ۱۰۱ تایپهاست که در آن از سیستم کنترلی غیر فعال میراگر جرم هماهنگ شده موسوم به TMD استفاده شده است.
 

ahmad taheri

عضو جدید
دوستان عزیز من نظرات تمام عزیزان در مورد گرایش های برق را مطالعه کردم و چه بسا عزیزانی هستن که گرایش کنترل هستن و از ان می نالند ولی من به این گرایش علاقه وافری دارم و بدلیل. دنیای وسیع علمی این گرایش دوست دارم در ان اوج بگیرم نمی دونم شاید دوستان من را یک ادم بلند پرواز بشمار بیاورند ولی هدفم همین هست اخه نمی تونم تغییر گرایش بدم عاشق این گرایش هستم .....عزیزان نظرشون چیه؟ هدفم جالبه به نظرتون یا نه ؟ خواهش میکنم نظر بدید..خواهش میکنم از وبلاگ من دیدن فرمایید :ataheriseddigh.blogfa.com
 

Similar threads

بالا