آلفارومئو جولیتا

lilium.y

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آلفارومئو جولیتا، مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید[/h]



آلفارومئو جولیتا یکی از باکیفیت‌ترین و البته گران‌ترین هاچ‌بک‌های واردشده به کشور است و چند سالی است در بازار داخلی عرضه می‌شود. امروز قصد داریم معرفی کاملی از این خودروی دوست‌داشتنی ارائه دهیم.


در سال ۱۹۵۴ و در جریان نمایشگاه اتومبیل تورین، اولین نسل از آلفارومئو جولیتا معرفی شد. خودروی معرفی‌شده یک کوپه‌ی جذاب دیفرانسیل عقب مجهز به یک پیشرانه‌ی ۱.۳۳ لیتری بود. با گذشت سال‌ها، نسخه‌های متفاوتی از این اتومبیل تولید شد تا جایی که بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۵ حدود ۱۳۵ هزار دستگاه از نسخه‌های مختلف این خودرو به تولید رسید. پس از این سال‌ها، جولیتا جای خود را به محصول جدید آلفارومئو، یعنی جولیا داد تا این که دوباره در سال ۱۹۷۷ نسل جدید جولیتا معرفی شد و تا سال ۱۹۸۵ به تولید رسید. در نهایت، در ماه مارس سال ۲۰۱۰ به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس کمپانی آلفارومئو و در جریان نمایشگاه خودرو ژنو، نسل سوم جولیتا با ظاهری متفاوت و ویژگی‌های فنی کاملا جدید رونمایی شد.

با معرفی سومین نسل از جولیتا، کمپانی آلفارومئو تا حدودی توانست شکوه گذشته‌ی خود را به‌ دست بیاورد. ظاهر اغواکننده‌ی این خودرو بدون شک یکی از عوامل موفقیت آن در سطح جهان است. این دختر خوش‌چهره‌ی آلفارومئو حاصل تفکرات طراح برجسته‌ی پینین‌فارینا، لورنزو راماسیوتی است. راماسیوتی که در پروژه‌های طراحی خودروهای بزرگی چون فراری انزو، فراری 3600 مودنا، مازراتی کواتروپورته و گرن توریزمو شرکت داشته، در طراحی نسل سوم جولیتا نیز تفکرات خاص و بی‌نظیر خود را به نمایش گذاشته است. از آغاز معرفی نسل جدید جولیتا، این خودرو در شهر کازینو و در منطقه‌ی لاتزیو ایتالیا به تولید می‌رسد. نسل سوم جولیتا از پلتفرم C-Evo گروه فیات بهره می‌برد. فیات برای توسعه‌ی این پلتفرم با صرف هزینه‌ای حدود ۱۰۰ میلیون یورو پلتفرم C را دوباره مهندسی کرد و در حقیقت می‌توان گفت C-Evo پلتفرمی کاملا جدید است.

اگرچه این خودروی هاچ‌بک در کلاس خودروهای خانوادگی کوچک دسته‌بندی می‌شود؛ اما ویژگی‌های فنی و ظاهری آن باعث شده است تا مورد توجه جوانان نیز قرار بگیرد. سرانجام پس از نزدیک به ۳۵ سال غیبت، آلفارومئو در سال ۱۳۹۱ توسط شرکت آلفا موتور (نماینده‌ی رسمی آلفارومئو در ایران) دوباره به ایران بازگشت و خوشبختانه جولیتا از اولین محصولات این کمپانی در بدو ورود به کشور بود.
[h=2]ویژگی‌های فنی[/h]جولیتا در کنار ظاهر دلربای خود، از ویژگی‌های فنی قابل توجهی نیز بهره می‌برد. در مدل ۲۰۱۷ این خودرو، کمپانی آلفارومئو امکان انتخاب پیشرانه‌‌های ۱.۴ لیتری و ۱.۷۵ لیتری را در اختیار مشتریان منطقه‌ی خاورمیانه قرار داده است. مدل ۲۰۱۷ جولیتای مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری با نام سوپر شناخته می‌شود و برای نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۷۵ لیتری نام ولوچه برگزیده شده است. هر دو پیشرانه چهار سیلندر و به سیستم توربوشارژ مولتی‌ایر آلفارومئو مجهز هستند. نمونه‌ی ۱.۴ لیتری قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه است. پیشرانه‌ی ۱.۷۵ لیتری می‌تواند حداکثر قدرت ۲۳۷ اسب بخار در دور موتور ۵۷۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر در دور موتور ۲۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند.


البته آلفارومئو پیشرانه‌های دیگری نیز برای ارائه به مشتریان در نظر گرفته است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به انواع دیزلی اشاره کرد. به گفته‌ی بسیاری از منتقدان، بهترین پیشرانه‌ی در نظر گرفته‌شده برای این خودرو نمونه‌ی ۱.۴ لیتری توربوشارژ شده‌ای است که با توان ۱۷۰ اسب بخاری بهترین نسبت قدرت به وزن را ایجاد می‌کند. شرکت آلفا‌موتور نیز جولیتا را با این پیشرانه‌ی فوق‌العاده به کشور وارد کرده است. طی تماس با این شرکت مطلع شدیم که آلفا موتور برنامه‌ای برای واردات نمونه‌های مجهز به پیشرانه‌های دیگر را ندارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت جولیتا سوپر با پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری و جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک شش سرعته‌ی دو کلاچه ۷.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت است. جولیتا ولوچه نیز به واسطه‌ی پیشرانه‌ی ۱.۷۵ لیتری و جعبه‌دنده‌ی مشابه نسخه‌ی سوپر، می‌تواند در ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن برابر ۲۴۴ کیلومتر بر ساعت است.
یکی از نقاط قوت جولیتا، اشتهای کم پیشرانه‌‌های به‌کاررفته در آن است. پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری جولیتا با مصرف سوخت ترکیبی ۵.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و پیشرانه‌ی ۱.۷۵ لیتری با مصرف سوخت ترکیبی ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، اقتصادی بودن این خودرو را در بخش مصرف سوخت تأیید می‌کنند. مصرف سوخت پایین در کنار حجم باک ۶۰ لیتری، شما را از توقف‌های پی‌درپی برای رفع عطش جولیتا بی‌نیاز می‌کند. به‌علاوه، جولیتا را می‌توان خودرویی دوست‌دار محیط‌زیست دانست. این خودرو توانسته است استاندارد آلایندگی یورو ۶ را به‌ دست آورد تا از این لحاظ نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

آلفارومئو در جولیتا از جعبه‌دنده‌های ۶ سرعته‌ی دوکلاچه استفاده کرده است تا لذت رانندگی با این خودرو دوچندان شود. جعبه‌دنده‌ی نوآورانه‌ی آلفارومئو که در جولیتا به‌ کار برده شده است، انتقال پیوسته‌ی گشتاور بدون بروز هرگونه افت قدرت در هنگام تعویض دنده‌ها را تضمین می‌کند. آلفارومئو برای محور جلوی جولیتا از سیستم تعلیق مک‌فرسون و برای محور عقب آن از سیستم یکپارچه‌ی چند اتصاله استفاده کرده است. به لطف هماهنگی و دقت در طراحی سیستم تعلیق این خودرو، جولیتا حتی در پیچ‌های تند می‌تواند ثبات و پایداری بی‌نظیری ارائه کند.
[h=2]طراحی خارجی و کابین[/h]طراحی خارجی منحصربه‌فرد جولیتا اصالت ایتالیایی آن را به رخ می‌کشد و کمتر کسی پیدا می‌شود که مجذوب زیبایی این خودرو نشود. طول جولیتا ۴۳۵۱ میلی‌متر، عرض آن ۱۷۹۸ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۴۶۵ میلی‌متر است. فاصله‌ی دو محور خودرو ۲۶۳۴ میلی‌متر و وزن آن معادل ۱۳۱۰ کیلوگرم است.


اگرچه بعضی از منتقدان نمای جلویی جولیتا را زیر سؤال برده‌اند؛ اما همگی بر چشم‌نواز بودن نمای عقبی آن اعتراف کرده‌اند. در نمای جلویی جولیتا ۲۰۱۷ خطوط موجود روی کاپوت به زیبایی به سمت جلوپنجره‌ی منحصربه‌فرد مثلثی آلفارومئو امتداد می‌یابند. چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی این خودرو در هماهنگی کامل با خطوط کاپوت، زیبایی منحصربه‌فردی به این خودرو می‌بخشند و قسمت زیرین سپر جلوی آن در کنار چراغ‌های جلو و مه شکن‌های آن حس پرخاشگری و پویایی این خودرو را القا می‌کند. در نمای جانبی خودرو شاید مهم‌ترین نکته‌ای که جلب نظر می‌کند، نبود دستگیره برای درهای عقب است. در حقیقت در نگاه اول این‌طور به نظر می‌رسد که با یک خودروی هاچبک سه‌در طرف هستیم؛ درصورتی‌که دستگیره‌های درهای عقب روی حاشیه‌ی شیشه‌ی درهای عقب تعبیه شده‌اند که این نکته به زیبایی طراحی این خودرو و خاص بودن آن افزوده است. در نمای جانبی جولیتا، رینگ‌های آلومینیومی آن نیز خودنمایی می‌کنند. آلفا رومئو برای این خودرو رینگ‌هایی با اندازه‌ی ۱۶ تا ۱۸ اینچ در نظر گرفته است.


نمای پشتی خودرو با چراغ‌های ال‌ای‌دی عقب چشم‌نواز و مسحورکننده است و توجه به جزئیات در جای جای بدنه‌ی جولیتا به چشم می‌خورد؛ تا حدی که خروجی اگزوز آن نیز طراحی منحصربه‌فردی دارد. در فضای داخلی جولیتا ۲۰۱۷ همه‌چیز برای القای یک حس اسپرت طراحی شده است. کیفیت مواد به‌کاررفته در فضای داخلی جولیتا با توجه به قیمت آن مطلوب است؛ هر چند که در بعضی موارد می‌توانست بهتر باشد. بیشتر قسمت‌های داشبورد جولیتا از پلاستیک سخت ساخته شده است؛ اما این امر باعث نمی‌شود که حس بی‌کیفیت بودن به شما القا شود. نشانگرهای صفحه‌ی کیلومترشمار جولیتا مانند خودروهای فراری در حالت عمودی قرار گرفته‌اند و این امر نیز حس اسپرت بودن را بیشتر نمایان می‌سازد. در قسمت مرکزی داشبورد نمایشگر لمسی ۵ اینچی قرار دارد که در مدل‌های سفارشی اندازه‌ی آن ۶.۵ اینچی خواهد بود. دکمه‌های کنترلی روی کنسول مرکزی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌راحتی در دسترس باشند و با استفاده از نمایشگر مرکزی می‌توانید به سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو دسترسی داشته باشید.


در طراحی فرمان جولیتا ۲۰۱۷ سلیقه‌ی بسیاری خرج شده است. فرمان از ترکیب چرم مرغوب و آلومینیوم ساخته شده است. قسمت آلومینیومی آن شکل مثلثی جلوپنجره‌ی جولیتا را تداعی می‌کند. روی فرمان، شیفترهای تعویض دنده و امکانات کنترل صدا و پاسخ‌گویی به تماس‌ها موجود هستند. اگرچه فرمان جولیتا قابل تنظیم است؛ اما افراد بلند قد برای رانندگی با این ایتالیایی اصیل اندکی دچار مشکل خواهند بود؛ چرا که مانند دیگر خودروهای ایتالیایی، جولیتا بیشتر مناسب افرادی با دستان بلند و قدی متوسط است. پدال‌های جولیتا نیز از جنس آلومینیم هستند و حس خوبی به راننده القا می‌کنند. برای ساخت صندلی‌های جولیتا از چرم مرغوب استفاده شده است و فرم صندلی‌ها به‌گونه‌ای است که راحتی شما را تضمین می‌کند و بدون شک رضایت سرنشینان را جلب می‌کند. هرچه قسمت جلویی جولیتا سطح انتظارات را برآورده می‌کند، در ردیف صندلی‌های عقب اوضاع متفاوت است. فضای اندک پا برای افراد بلند قد کاملا محسوس است و به دلیل طراحی خاص بدنه‌ی آن فضای پشت خودرو تا حدودی دلگیر است. البته به لطف سقف پانوراما و سانروف تعبیه‌شده در قسمت عقب اندکی از دلگیری آن کاسته شده است. حجم فضای صندوق عقب جولیتا ۳۵۰ لیتر است که برای مسافرت‌های خارج از شهر مناسب نیست. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که با خودرویی هاچ‌بک روبرو هستیم و این میزان فضای صندوق برای چنین خودرویی کاملا قابل قبول است.
[h=2]آپشن‌ها و امکانات رفاهی[/h]آلفارومئو تلاش کرده است تا انبوهی از تکنولوژی‌ها و امکانات مختلف را در نسل سوم جولیتا به‌ کار بگیرد. همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، جولیتا با نمایشگرهای ۵ و ۶.۵ اینچی عرضه می‌شود که از طریق آن‌ها می‌توان به سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو دسترسی یافت. سیستم Uconnect به‌صورت استاندارد روی جولیتا نصب شده است. سیستم Uconnect در کنار سیستم صوتی حرفه‌ای Bose تجربه‌ای خارق‌العاده از موسیقی‌های مختلف برای شما رقم خواهد زد. این سیستم از طریق صفحه‌ی لمسی رنگی موجود در خودرو یا با استفاده از فرامین صوتی قابل کنترل است.

جولیتا به یک سیستم پیام خوان مجهز است که در هنگام رانندگی پیامک‌های دریافتی شما را قرائت می‌کند تا خللی در رانندگی‌تان ایجاد نشود. همچنین با استفاده از سیستم استریم صدا می‌توانید بدون اتصال کابل، فایل‌های موسیقی یا رادیویی تحت وب گوشی هوشمندتان را از بلندگوهای خودرو پخش کنید. در بخش ناوبری، آلفارومئو با همکاری شرکت TomTom یک سیستم ناوبری پیشرفته برای جولیتا تدارک دیده است. این سیستم پیشرفته به شما کمک می‌کند از پیچیده‌ترین گره‌های ترافیکی عبور کنید، محل دوربین‌های سنجش سرعت را به شما هشدار می‌دهد و با توجه به سرعت متوسط شما بهترین مسیر را در اختیارتان قرار می‌دهد.
سیستم صوتی بوز (Bose) جولیتا، قادر است کیفیت پخش صوت استثنایی را برای تمامی سرنشین‌های خودرو در تمامی شرایط رانندگی، تضمین کند. سیستم Hi-Fi دارای قدرت خروجی بیش از ۵۰۰ وات است و صدایی آکوستیک ارائه می‌دهد. این سیستم از بلندگوهای اصلی، یک ساب‌ووفر به همراه آمپلی‌فایر دیجیتال ۸ کاناله تشکیل شده است. به‌علاوه، یک بلندگوی مرکزی در داشبورد برای پخش و تولید صداهای زیر قرار داده شده است. سیستم صوتی حرفه‌ای این خودرو صدای مسحورکننده‌ای تولید می‌کند که مطمئنا توقع همه را برآورده می‌کند.


علاوه بر این موارد، دی‌ان‌ای آلفارومئو در رگ‌های این دختر زیبا نیز جریان دارد. سیستم انحصاری آلفارومئو موسوم به دی‌ان‌ای (DNA) در حقیقت از حروف اول حالت‌های رانندگی دینامیک، طبیعی و تمامی شرایط آب‌وهوایی اقتباس شده است. با انتخاب هر یک از این حالت‌های رانندگی، تغییراتی در سیستم انتقال قدرت، فرمان و ترمز اتومبیل ایجاد می‌شود تا بهترین عملکرد ممکن را در اختیار راننده قرار دهد. برای مثال، با انتخاب حالت رانندگی دینامیک، پدال گاز نسبت به تماس پای راننده بسیار حساس می‌شود و پیشرانه از حداکثر توان خود استفاده خواهد کرد. فرمان کمی سفت می‌شود، سیستم‌های الکترونیکی مانند کنترل لغزش، دخالت کمتری خواهند داشت و ترمزها نیز در حساس‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرند.

از دیگر ویژگی‌ها و امکانات جولیتا می‌توان به سیستم تهویه‌ی دوگانه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، صندلی‌های تاشو عقب، چراغ‌های اتوماتیک، سنسور پارک عقب، کروز کنترل هوشمند، سیستم نشان‌گر باد تایرها، آینه‌های جانبی برقی، سیستم اتوماتیک استارت و خاموش کردن خودرو در ترافیک و استارت بدون کلید اشاره کرد.
[h=2]تست تصادف و آپشن‌های ایمنی[/h]در بخش آپشن‌های ایمنی، جولیتا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد تا تجربه‌ی رانندگی لذت‌بخش و امنی ایجاد کند. آلفارومئو با استفاده از آلیاژ فولاد، آلومینیم و منیزیم در بدنه‌ی جولیتا تا حد امکان وزن آن را کم و استحکام آن را بهبود بخشیده است. در کنار بدنه‌ی مستحکم، آلفارومئو از ترمزهای ABS، سیستم کنترل ترمز EBD، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC، دیفرانسیل الکتریکی Q2، سیستم حفظ پایداری اتومبیل در هنگام ترمزگیری در پیچ CBC، سیستم جلوگیری از هرزگردی چرخ‌های محرک ASR، سامانه‌ی کشش الکترونیکی ESC، سیستم کمکی پیش ترمز (که در حالت رانندگی دینامیک فعال می‌شود) و سیستم الکترونیکی کمکی فرمان برای ایمن‌تر کردن جولیتا استفاده کرده است. آینه‌های جولیتا از نوع الکتروکرومیک هستند که دید در شب را سهولت می‌بخشند. همچنین، گرمکن آینه‌های جانبی، سنسور باران و سیستم روشنایی روز از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

جولیتا با داشتن ۶ کیسه‌ی هوا شامل کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای تا حد زیادی سلامت سرنشینان را تضمین می‌کند. پشت‌سری‌های فعال در هنگام تصادف و کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای مجهز به سیستم پیش کشنده‌ی دومرحله‌ای از دیگر آپشن‌های ایمنی جولیتا هستند. این خودرو در تست تصادف موسسه استاندارد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) موفق به کسب امتیازات زیر شده است:

  • محافظت از سرنشینان بزرگ‌سال: ۹۷ درصد
  • محافظت از سرنشینان خردسال: ۸۵ درصد
  • محافظت از عابران پیاده: ۶۳ درصد
  • سیستم‌های ایمنی و کمکی راننده: ۸۶ درصد
در مجموع، جولیتا موفق به دریافت ۵ ستاره‌ی ایمنی (امتیاز کامل) از این موسسه شده است.


 

kamranik22

عضو جدید
ممنون هم عکسا هم مطلب خیلی جالب بودن

صاااادقانه بگم یه بار تو خیابون از عقب دیده بودمش با پورش پانامرا 2017 اشتباه گرفته بودمش:biggrin:
اما فکر نکنم آلفا رومئو تو ایران قطعاتش به آسونی گیر بیاد.... از طرفی خدا میدونه الآن باید چقدر باشه
 
بالا