" آلبــوم عکس شهدا "

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
 

مرتضی ساعی

کاربر فعال دفاع مقدس
کاربر ممتاز
شهید محمد تقی رضوی

شهید محمد تقی رضوی





محمد تقي به سال 1334 در خانواده اي اهل تقوا و ديانت در شهر مقدس مشهد چشم به جهان گشود از همان دوران كودكي مورد توجه اطرافيانش قرار گرفت . او با احساسات پاك ديني رشد كرد و در سن هفت سالگي راهي مدرسه شد در دوره تحصيل در دبستان دانش آموزي كوشا و مؤدب بود و معلمان و مدير مدرس از او رضايت كامل داشتند پس از گذرانيدن دورة ابتدايي وارد دبيرستان مي شود .

عشق و علاقه به علوم ديني توجه او را به مباحث ديني مي كشاند . وي همزمان با تحصيل ، به مطالعة كتب مذهبي رو مي آورد . پس از پايان دورة متوسطه در كنكور دانشگاه شركت كرده و در رشتة راه و ساختمان پذيرفته مي شود . از اين رو وارد انستيتوي مشهد مي گردد . علاقه و اشتياق او به تحصيل پدرش را وا مي دارد كه ادامة تحصيل در خارج از كشور را به فرزند پيشنهاد كند : اما وي كه به كشور خودش علاقه مند بود از پذيرفتن اين پيشنهاد پدر ، سر باز مي زند و مي گويد : ما خارجي نيستيم . هر چه بخواهيم بشوييم همين جا مي شوييم .

محمد تقي پس از فارغ التحصيل شدن از انستيتوي مشهد به سربازي اعزام مي گردد . سربازي وي ، با اوج گيري انقلاب مصادف مي شود كه به روشنگري ديگر سربازان در پادگان مي پردازد . به دنبال فرمان حصرت امام ( ره) مبني بر ترك پادگاتها توسط سربازان ، نيز از پادگان مي گريزد .وي فعالانه وارد مبارزة عليه رژيم مي شود و لحظه اي از فعاليت باز نمي ايستد . هنگام ورود حضرت امام ( ره ) به كشور ، مشتاقانه رهسپار تهران شده و خود را براي استقبال از معظم له آماده مي كند . عشق و علاقه اش به حضرت (ره ) به حدي بود كه همواره با ديدن عكس ايشان به وجد مي آمد و نيرو مي گرفت .شهيد رضوي در جبهه هاي نبرد ،از خود توانمنديها و رشادتهاي بالايي نشان مي دهد و هرگز از تلاش و كوشش باز نمي ايستد . با ارائة طرحهاي مهندسي بديع و نو ، بارها و بارها در عمليات متعدد ، راهگشاي فرماندهان و رزمندگان اسلام مي شود . مهندس جعفري يكي از همرزمان وي مي گويد : (( در عمليات خيبر وقتي با مشكلات پيچيده اي مواجه شديم ، ايشان راهي منطقه شد و در ارتباط با مسائل مهندسي آن جا ، عيناً منطقه را بررسي كرد و بعد طرحي ارائه نمود كه باعث حفظ و تثبيت جزاير توسط رزمندگان شد.))رضوي به رغم داشتن مسئووليت بالا ، هر جا كه احساس نياز مي كند فوراً وارد عمل مي شود : از زدن خاكريز با لودر و بولدزر تا ايجاد جاده و پل . به عنوان اولين تجربه در تمر مهندسي و رزمي ، در عمليات (( طريق القدس )) جاده اي ابتكاري از پشت تپه هاي(( الله اكبر(( احداث مي كند كه نيروهاي رزمنده با استفاده از آن جاده ، دشمن را دور زده و با تصرف توپخانة دشمن ، به پيروزي عظيمي دست مي يابند .


او در عمليات (( فتح المبين)) مناسبترين طرحهاي مهندسي جنگ را بكار مي بندد و در پيروزي رزمندگان سهم عمده اي ايفا مي كند . رضوي از كار نمي هراسد و كارهايي كه دوستان و همرزمانش را به حيرت مي افكند . به برخورداري از روحيه اي خستگي ناپذير ، هر كاري كه زمين مي ماند انجامش مي دهد . ايشان در عمليات (( والفجر مقدماتي )) ، (( والفجر 2، 3 و4 )) ، بن بست و مشكل آب را كه عمده ترين دغدغة فرماندهان بود ، با توانمندي و تدبير هوشمندانه مرتفع مي كند و نيروها را در هر يك از اين عمليات ، بازدن پلهاي شناور از آب عبور مي دهد .شهيد رضوي با پشتكار و ابتكار فراواني كه در عمليتهاي گوناگون از خود نشان مي دهد ، توجه مسئوولان و فرماندهان جنگ را جلب مي نمايد . وي پس از ماهها خدمت در مسئووليت فرماندهي مهندس جهاد سازندگي ، به عنوان (( مسئول ستاد كربلا )) و((فرماندهي مهندسي جنگ جهاد سازندگي )) و نيز (( معاونت فرماندهي قرارگاه مهندسي رزمي قرارگاه خاتم الانبياء (ص) منصوب شده و به هدايت مهندسي ـ رزمي جنگ مي پردازد . او تا لحظة شهادت در اين مسئووليت خطير به انجام طرحها و فعاليتهاي ماندگار و ارزشمند همت مي گمارد .شهيد رضوي براي خدمت به جنگ، ديگر اعضاي خانواده ، از جمله پدرش را نيز به منطقه مي آورد و در خدمت جنگ و دفاع قرار مي دهد . وي حدود هشتاد ماه از عمر خود را وقف جنگ مي كند و در اين مدت پر بركت ، منشأ آثار و خيرات كثيري مي شود .نقطة رهايي شهيد رضوي ،هنگام شناسايي منطقه عملياتي كربلاي 10 ، در كوههاي غرب كشور تعيين شده بود . او را به ضيافت كروبيان فرا خوانده بودند : چرا كه در ميان اهل آسمان ، شناخته شده تر بود تا ميان خاك نشينان .

فعاليت هاي شهيد پس از پيروزي انقلاب اسلامي


پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، محمدتقي با شور و اميد، خود را وقف انقلاب و آرمان هاي آن مي كند و در هر جا كه احساس مي كند مؤثر است، به خدمت خالصانه مي پردازد. به دنبال پيام حضرت امام خميني (ره) در 27 خرداد ماه 1358 مبني بر تشكيل «جهاد سازندگي» به نداي رهبر لبيك مي گويد و به عضويت جهاد سازندگي در مي آيد. پس از ورود به جهاد، محور فعاليت هاي خود را خدمت به محرومان و مستضعفان جامعه قرار مي دهد و شب و روز در روستاهاي استان خراسان به سازندگي و عمران مي پردازد.در خرداد ماه 1359 با دختري با تقوا و پاكدامن ازدواج مي كند و فرداي ازدواج، به اتفاق همسرش راهي «تربت حيدريه» مي شود تا راه فعاليت هايش را در آن منطقه باز نماند.

فعاليت هاي شهيد در دوران دفاع مقدس

رضوي با شروع جنگ تحميلي، به جبهه هاي جنگ مي شتابد و نقطة عطفي در زندگي اش آغاز مي گردد. وي از روزهاي نخستين جنگ، خود را به جبهه ها مي رساند و با عضويت در ستاد جنگ هاي نامنظم شهيد چمران به دفاع از انقلاب و اسلام مي پردازد. وي در طرح كانال كشي اطراف اهواز ايفاي نقش مي نمايد. پس از مدتي به جهاد خراسان مي پيوندد و فعاليت هاي خود را در سنگري ديگر ادامه مي دهد. وي ابتدا به عنوان «مسئول ستاد پشتيباني جنگ جهاد خراسان» ، مشغول انجام وظيفه مي شود و نقش بسزايي در سازمان دهي و گسترش ستاد پشتيباني ايفا مي كند كه با تلاش و پي گيري او ستادهاي پراكنده جهاد در استان هاي جنوبي، متمركز شده و ستاد مركزي پشتيباني جنگ جهاد در جنوب شكل مي گيرد. او با جمع آوري تعدادي لودر و بولدوزر و غلتك، بناي كار مهندسي رزمي را مي گذارد و براي اولين تجربه، جاده نظامي «انديمشك حميد» را مي كشد.



نحوه شهادت

نقطه رهايي شهيد رضوي ، هنگام شناسايي منطقه عملياتي کربلاي 10 ، در کوههاي غرب کشور بود . سکوي عروج، بلندترين نقطه زميني بود و محمل عروج گلوله اي که جز مأموريت وظيفه اي نداشت.
او روز سوم خرداد ماه1366 در عمليات کربلاي 10 در سردشت به فيض عظيم شهادت نائل آمد .




















 
آخرین ویرایش:

مرتضی ساعی

کاربر فعال دفاع مقدس
کاربر ممتاز
شهید محمودرضا بیضایی

شهید محمودرضا بیضایی


شهید محمودرضا بیضایی

که با توجه به تحولات میدانی کشور سوریه و هتک‌ حرمت‌های اخیر به حرم حضرت زینب کبری(س) به دست گروه‌های تکفیری، برای دفاع از حرم خاندان اهل بیت(ع) به سوریه رفته بود، سال گذشته به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری شهرستان اسلامشهر(اسنا)به نقل از تسنیم،شهید محمودرضا بیضایی که با توجه به تحولات میدانی کشور سوریه و هتک‌ حرمت‌های اخیر به حرم حضرت زینب کبری(س) به دست گروه‌های تکفیری، برای دفاع از حرم خاندان اهل بیت(ع) به سوریه رفته بود، ظهر روز یکشنبه ۲۹ دی ماه۹۲ مصادف با ولادت حضرت رسول(ص) توسط تروریست‌های تکفیری و مخالفان حکومت بشار اسد در سوریه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

شهید بیضائی در آذر ماه سال ۱۳۶۰ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شهر تبریز دیده به جهان گشود. او با ۳۲ سال سن ساکن اسلامشهر تهران بود که به شهادت رسید و از این شهید والامقام یک دختر یک ساله به یادگار مانده است.

وی از مربیان دوره‌های آموزشی بسیج در مدارس و پایگاه‌های شهری بود. تصاویری از این شهید والامقام در ادامه می‌آید.




































نوکر ، رخ ارباب نبیند سخت است ...

نوکر به مولایش رسید ؛ و محمود رضا به مقام محمود رسید در نزد پروردگارش.

http://roshangari.ir/video/27259
 
آخرین ویرایش:

maaalooosaaak

عضو جدید
c16de80c535435b8f02e5c7073c7c36b_500.jpg
مدافعان حرم حضرت زینب (س) دسته گلایـے مثله داداش محمودرضا بودن
محمودرضایی که تو دانشگاه امام علی(ع) سپاه تو تهران بهترین نمرات رو میآورد و همیشه نمونه بود ...
محمودرضایی که عروسیش و شهادتش مصادف شد با ولادت پیامبر(ص) وامام صادق(ع) ...
محمودرضایی که یکی از بهترین تکاورهای سپاه بود ...
محمودرضایی که تو دو روز میتونست ی نفر مبتدی رو به تک تیرانداز حرفه ای تبدیل کنه...
داداش محمودرضای منو با تیر نمیتونستن بزنن از بس که حرفه ای بود ولی خدا گلشو پس میخواست داداشم با تله انفجاری شهید شد...
محمودرضایی که کوثرشو با اینکه عاشقش بود رها کردو رفت سوریه ...
داداشی که ما داریم خوشتیپ بود خوشگل بود آره میتونست زندگیه خودشو کنه براحتی ... ولی رفت ...
چون آبجی من داداش من تقصیر ما بود مایی که محمودرضا رو تو این دفاع تنها گذاشتیم ...
هممون سرمون به زندگیه خودمون گرمه ... باشه اصلا بیخیال ما بریم دنباله زندگیه خودمون بزار دسته گلای کشورمون یکی یکی پرپر بشن ...
آره بیخیال آبجی من باز عکسه خودتو بزار چن تا لایک بخوره ...
آره داداش من برو لایک بزن عکسشو عقب نمونیا ... بیخیال ...!!!
.
.
اللهم الرزقنا شهادة فی سبیلک بحق الحسین (ع)....آمین
.
.
شادی روح شهید محمودرضا بیضایی صلوات + ...
 

Similar threads

بالا