[آلات موسیقی] - کرگ | KORG

Atila.angel

عضو جدید

آقايTsutomu Katoh،موسس شركت KORG



شركت كرگ به عنوان يكي از خلاقترين توليدكننده هاي لوازم الكترونيكي موسيقي و تجهيزات مشابه در دنيا مي باشد كه براي اولين بار در ژاپن شكل گرفت. اين كمپاني شامل شبكه اي از نمايندگي ها و توزيع كننده ها در سراسر دنيا مي باشد.
شركت كرگ بر اساس اين ايده كه "هر چيزي مي تواند به شكل بهتري به اتمام برسد" شكل گرفت.
در اوابل دهه 60 ، آقاي Tsutomu Katoh صاحب يك كاباره شبانه بود. Tadoshi osanaiكهيك نوازنده آكوردئونقابل توجه بود، به طور منظم در اين كاباره به اجراي برنامه مي پرداخت. آقاي Katoh به او گفت چه خوب مي شد كه يك ماشين ريتم براي نگه داشتن ريتم داشتي.osanai كه يك فارغالتحصيل رشته مهندسي از دانشگاه توكيو بود، مطمئن بود كه مي تواند چنين دستگاهي بسازد و توانست Katoh را متقاعد كند تا از لحاظ مالي او را حمايت كند.
در سال 1962 katoh يك كارگاه كوچك را در اطراف راه آهن keio اجاره كرد. كمپاني تازه شكل گرفته (لابراتوار الكترونيكي keio) لقب گرفت. ماشين چرخان الكتريكي پخش ريتم كه اولين محصول آنان بود به نام donamatic DA_20 در سال 1963 معرفي شد. با اينكه اين محصول در مقايسه با استانداردهاي امروزي قديمي به نظر مي رسد ، ولي در زمان خودش يك تحول محسوب مي شد.
كمپاني همچنين به عنوان اولين سازنده سينتي سايزرها به نام (prototype I) كه در ژاپن توسعه يافتند شناخته مي شود. در سال 1969 كمپاني كه نامش به keio laboratories ltd تغيير يافته بود، دومين كيبورد خود را كه در واقع يك ارگ الكتريكي بود با نام korgue معرفي كرد. اين نام برگرفته از Keio وorganاست. اولين محصولي كه از نام KORG به عنوان نام خودش استفاده مي كرد (minikorg 700) نام داشت كه در سال 1973 معرفي شد. و در نهايت نام شركت در سال 1986 به korg Inc. تغيير كرد.


در زير تاريخچه اي از تمام كيبوردهاي ارنجر ساخته شده توسط شركتKORG آمده است.


1983

SAS_20

اولين كيبورد ارنجر شركت كرگ بود. سيستمي كه شامل كامپيوتري درونش بود و با آناليز كردن ملودي هاي نواخته شده روي كيبورد، همراهي كننده اي متناسب با آن توليد مي كرد. اين اولين سيستمي بود كه همراهي كننده را به صورت خودكار به كيبورد اضافه مي كرد.


1993(سري I)
كرگ اولين ارنجر حرفه اي خود را در سال 1993 به نام I3 كه جزء اولين محصولات عظيم شركت كرگ محسوب مي شد روانه بازار كرد. قبل از آن تمامي كيبوردها براي استفاده در منازل طراحي شده بود. ولي i3 اين طرز تفكر را تغيير داد. توليد كننده صداي آن يك موتور AI2 بود كه برگرفته از سينتي سايزرهاي معروف شركت كرگ بود كه آن را به يكي از كيبوردهاي حرفه اي تبديل كرد.
براي يكبار ديگر يك محصول از شركت كرگ به خاطر كيفيت صداي كارخانه اي اش موفق شده بود. آن همچنين شامل يك ميدي سكوئنس چند تراكه و استايلو... بود كه به نوازنده اين امكان را ميداد كه از آن به عنوان يك دستگاه آهنگسازي و يا BAND_IN_BOX استفاده كند. تشخيص آكوردها به وسيله يك LCD بزرگ و كنترلر هاي آنالوگ اجزاي همراهي كننده بسيار بهتر شده بود. همچنين ساختن سانگها به يك سكوئنسر جديد بسيار راحت شده بود.





1994
كمپاني محصولي با نام i2 را با 76 كلاويه و يك صداي جديد پيانو معرفي كرد.




1995
در اين سال يك مدل بهبود يافته i3 معرفي شد:korg i1 كه شامل 88 كلاويه سنگين به همراه سمپل هايي از پيانو و اسپيكر دروني بود ساير امكاناتش همانند i3 بود مگر اينكه شامل استايل هاي جديدي بود.







در طول همين سال ديگر سريهاي I نيز معرفي شدند:
I4s(كه s به معني اسپيكر مي باشد)اين كيبورد چيزي شبيه i3 به همراه اسپيكر بود، اما با شكل و شمايلي كوچكتر.




I5s يك مدل نزول يافته اي از i4s بود با بدنه اي پلاستيكي و تواناييهايي كمتر. فقط تعدادي صدا و ريتم جديد اضافه شده بود.





1996
در طول سال 1996 شركت كرگ هيچ ارنجر و يا محصول مشابهي را معرفي نكرد. با اين وجود شركت جديد korg italy R&D در داخل ايتاليا بنا شد تا روي كيبوردها تمركز كند و بازارهاي اروپايي را به دست گيرد. اين لابراتوار در قسمت شرقي_مركزيكشور ايتاليا نزديك ancona به نام osimo ايجاد شد. يك ناحيه اي با عقبه اي قوي در زمينه ساخت لوازم موسيقي سنتي.



1997
مدل ix300 بدون اسپيكر به همراه صداهاي جديد و بيش از 100 استايل.





1998
Is40 كه شامل صداهاي جديد ( كه در اين ميان يك صداي فوقالعاده سمپل شده پيانو)و به همراه استايل هاي جديد(128) و چندين توانايي جديد. يكي از اين توانايي هاي جديد keyboard set بود كه امكان فراخواني فوري تنظيمات دستگاه را به نوازنده مي داد.





Is50 ورژن ارزانتري از is40 بود كه فقط شامل تواناييهاي كمتري نسبت به برادر بزرگترش is40 بود.





در همين سال دستگاه i30 معرفي شد كه ادعا مي شد اولين كيبورد با lcd لمسي استاين مدل فاقد اسپيكر بود، 64 پوليفوني و شامل صداهاي بيشتري نسبت به is40 بود.



1999
Is35 يك ورژن جديدي از is40 با تواناييهاي يكسان به علاوه vocal harmony بود.

Is50B نيز شبيه is50 بود با بدنه آبي تيره.





2000(تنظيم كننده هاي حرفه ي pa)
در سال 2000 رنج جديدي از ارنجرهاي شركت كرگ معرفي شدند. Pa 80 اولين مدل با صداهاي حيرت آور بود كه آن را از ،triton گرفته بود در دسامبر 2000 معرفي شد. همچنين شامل استايل هاي بسيار سطح بالايي بود كه توسط بهترين موزيسين ها در جهان ساخته شده بود.





2002
Pa 60 معرفي شد. به غير از سمپل و وكال هارموني ساير خصوصياتش همانند pa80 بود.



2003
در اين سال ورژن جديدي از ارنجرهاي حرفهاي كرگ معرفي شد، بهترين محصول كرگ ، pa1x pro و شامل پيشرفته ترين تكنولوژي در دسترس در جهان بود. مدلي فاقد اسپيكر و براي كارهاي استوديويي بودو شامل تكنولوژي TC_Electronic بود.



2004
بعد از معرفي PA1XPRO، مدلPA1X معرفي شد كه مدلي شامل اسپيكر و در مقياس كوچكتري بود.






بعد از معرفي pa 1x pro كرگ ارزانترين محصول خود را در زمينه ارنجرها به نام pa 50 معرفي كرد. برخلاف قيمت پايينش شامل اكثر تواناييهاي pa60 بود.




2006
يك مدل موفق تر از pa80 به همراه اسپيكر معرفي شد. Pa 800 . آن يك پيشرفت و قدم رو به جلويي در تكنولوژي بود. توليد كننده صداي جديد كرگ و تركيب صداي EDS كه براي اولين بار در korg m3 معرفي شده بود. پوليفوني دو برابر، شامل افكت هاي گيتار( بر اساس تكنولوژي REMs) اكولايزر، و افكتهاي صدايي TC_Helicon





2007
بهبود بخشيدن محصول تقريبا عالي pa1x pro/Elite يك پروژه سخت بود كه كرگ با معرفي pa 2x pro آن را به اتمام رساند. شامل طراحي خلاقانه و جديدي بود و از تكنولوژي صدايي همانند pa800 استفاده مي كرد كه چند ماه قبل روانه بازار شده بود. شامل mp3 player/record بود كه در pa800 به صورت optional وجود داشت و اين در واقع يك شوك بود. در واقع فرق عملي اي بين فايل هاي smf و mp3 وجود نداشت. Pa2x موزيسين ها را به آرزوهايشان مي رساند. 76 كلاويه، Lcd لمسي
قوايي خيالي ، ورودي و خروجي عالي و ساعت دروني.





2008
اين سال مدلي متوسط بعد از موفقيت pa50 معرفي شد. Pa500 كه از لحاظ طراحي بهبود يافته بود. مدلي با تكنولوژي يكساني كه در pa2x و pa800 استفاده شده بودو با يك قيمت حيرت آور.
اين مدل در ورژن هاي مختلفي با توجه به اقوام و قوميت هاي مختلف ساخته شده تا پاسوخگوي انواع مختلف سلايق باشد
امروز نيز آقاي katoh بعد از سالهل كه از ورودش به دنياي موزيك مي گذرد همچنان در تلاش است تا محصولات korg را بهبود بخشد تا به خلاقيت تمام موسيقيدانان كمكي كرده باشد.

س از سالها کوشش و تلاش متخصصین ایرانی در زمینه طراحی و ساخت کیبوردی با قابلیت تولید صدای واقعی سازها و ریتمهای ایرانی با همکاری کمپانی معتبر کورگ جدیدترین کیبورد ارنجر این شرکت به بازار عرضه شد این کیبورد قابلیت اجرای کلیه دستگاههای موسیقی ایرانی را داشته و برای اولین بار امکان کوک سریع ساز را برای کاربر با کمک بخش ساب اسکیل امکان پذیر ساخته است.
مشخصات فنی:
بیشترین همزمانی: 80 صدای همزمان.
تنظیم میزان ضربه پذیری کلیدها: سبک / معمولی / سنگین.
موتور صدا:سیستم جدید تی جی او ال جهت تولید صدا.
صداهای منطقه ای:صداهای مربوط به سازهای مختلف ایرانی در مناطق مختلف ایران.
حافظه پی سی ام
64 مگابایت معادل 128 مگابایت 16 بیت خطی متشکل از 78 مگابایت از
پی ای 1 ایکس با ار ایکس و 50 مگابایت از پیانو سی520 به علاوه صداهای سازهای ایرانی متشکل از کوبه ای زهی وبادی.
حافظه فلش داخلی:
16 مگابایتی برای اطلاعات ریتم قابل برنامه ریزی.
برنامه ها:
بیش از 700 برنامه صدا در حافظه رام به علاوه تا 128 برنامه قابل تغییر توسط کاربر به عنوان نمونه مشتمل بر صداهای تار و سه تار.
برنامه های درام
48 برنامه در حافظه اصلی و 64 برنامه قابل تغییر توسط کاربر.
حافظه پرفورمنس
با قابلیت 160 مکان.
سایر مشخصات:
قسمت یوزر اسکل با قابلیت دسترسی مستقیم کلیدی.4عدد حافظه جهت ذخیره و بازیابی اطلاعات مربوط به اسکیل اوسیلاتور ویژه ساخت صدای سازهای خاص مانند سه تار.
قابلیت وجود تکنیک های مختلف اجرایی در نواختن سازهای مختلف متناسب با خود ساز.
خصوصیات فنی ساز:
این دستگاه شامل مشخصات منحصر به فرد زیر میباشد:
ارنجر مناسب جهت استفاده در ایران و آذزبایجان و ارمنستان.
ایرانیSample RXدارای
مجزا با دسترسی مستقیم Scale قسمت
4حافظه مجزا برای ذخیره و بازیابی اطلاعات.
صداهای سازهای ایرانی(کوبه ای و زهی و بادی)در برخی از سازها از چند نوع ساز نمونه صدایی گرفته شده است.
به عنوانه نمونه می توان به وجود چند نوع صدای تمبک سنتور تار کلارینت و... اشاره کرد.
قابلیت وجود تکنیک های مختلف اجرایی برای نواختن سازهای مختلف و متناسب با خود ساز.
لیست سازهای ایرانی:
تار, سه تار,سنتور,نی,باقلاما,تار آذری,باقلاما الکتریک,قانون,عود,گارمان,تو تک,کلارینت,دوزله,شمشال,بالا بان,نرمه نای,نی انبان,سورنا و یک سری صداهای سینتی سایزری.
سازهای کوبه ای:
تمبک, دف,دایره,ناقاره,گوشا ناقاره,ضرب باکویی,ضرب کردی,ضرب جنوبی,تمپو,دمام,سنج دمام,دهل,تومبا,دایره زنگی و یک سری سازهای درامکیت شامل پدال,ساید درام,تامبورینو....
و در اخر بگم که کیبورد خوبیه و لی نسبت به قیمتش!!!
 

Similar threads

بالا