آفت‌کش‌ها برای کشتن آفات نباتی است یا انسان؟

foodtechnology

عضو جدید
کاربر ممتاز


آفت‌کش‌ها برای کشتن آفات نباتی است یا انسان؟

دانش - تحقیقات تازه نشان می‌دهند آفت‌کش‌ها برای انسان بسیار‌خطرناک‌تر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می‌شد. خودکشی و سوء قصد با این مواد شیمیایی سالانه جان 250هزار نفر را در جهان می‌گیرد.
محبوبه عمیدی: تحقیقات تازه نشان می‌دهند بسیاری از آفت‌کش‌ها برای انسان، خطرناک‌تر از آن چیزی هستند که تاکنون تصور می‌شد. مطابق این تحقیقات، آزمایش آفت‌کش‌های گوناگون روی حیوانات آزمایشگاهی برای تعیین خطر ایجاد مسمومیت توسط آنها در انسان چندان دقیق نیست و در بسیاری از موارد خطر آفت‌کش‌ها برای انسان به مراتب بیشتر است.
به گزارش نیوساینتیست، اندرو داوسن از دانشگاه پردنیا در سری‌لانکا که روی 7461 مورد خودکشی و سوءقصد به جان دیگران با استفاده از حشره‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها مطالعه کرده، آنها را مرگبار از حدانتظار یافته است.
از میان این مواد شیمیایی، استفاده از حشره‌کش‌های مورد استفاده در کشاورزی اولین انتخاب برای خودکشی در جهان است. سالانه بیش از 250هزار مرگ با استفاده از این مواد گزارش می‌شود. تحقیق 6ساله داوسون و همکارانش نشان می‌دهد، میزان مرگ‌و‌میر حاصل از این خودکشی‌ها بسته به نوع ماده شیمیایی استفاده‌شده، بین 0 تا 42درصد متغیر بوده است.
نتایج حاصل از این بررسی نه‌تنها مشخص می‌کند دسته‌بندی آفت‌کش‌ها بر اساس خطرآفرینی آنها برای حیوانات آزمایشگاهی کاربرد چندانی برای انسان‌ ندارد بلکه اثبات می‌کند هر یک از آفت‌کش‌هایی که اثر یکسانی روی حشرات دارند، روی انسان به شیوه متفاوتی عمل خواهد کرد.
داوسن و همکارانش امیدوارند اعلام نتایج دقیق‌تر و خطرات گسترده ناشی از مصرف آفت‌کش‌ها در انسان، بتواند آمار ناشی از خودکشی را در جامعه کاهش دهد و باعث شود عده‌ای از افراد در خودکشی به وسیله این مواد خطرناک تجدیدنظر کنند.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
آ سم آفات گیاهان آپارتمانی سم شناسی 0
afsoon6282 سموم دفع آفات سم شناسی 20

Similar threads

بالا