آغاز استهلال شوال 8 شهریور/ سه‌شنبه احتمال رؤیت هلال شوال وجود دارد

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آغاز استهلال شوال 8 شهریور/ سه‌شنبه احتمال رؤیت هلال شوال وجود دارد

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه گروههای استهلال سراسر کشور روز سه‌شنبه 8 شهریور برای رؤیت هلال ماه به نقاط مختلف اعزام می‌شوند گفت: احتمال رؤیت هلال ماه در این تاریخ زیاد است. علیرضا بوژمهرانی عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با زمان اعزام گروههای استهلال شوال اظهار داشت: گروههای استهلال سراسر کشور برای رؤیت هلال ماه شوال روز سه شنبه 8 شهریورماه به نقاط مختلف اعزام می شوند.
وی تأکید کرد: روز دوشنبه هفتم شهریور هلال ماه شوال به هیچ عنوان قابل رؤیت نیست.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری همچنین یادآور شد: احتمال رؤیت هلال ماه برای روز سه شنبه وجود دارد، در این صورت رمضان 29 روزه خواهد بود.
بوژمهرانی گفت: در تقویم قمری این احتمال وجود دارد که سه ماه قمری متوالی 29 روزه و یا چهار ماه قمری متوالی 30 روزه باشد.
به گزارش مهر، براساس اعلام پروژه اسلامی هلال ماه مستقر در امارات نیز روز 29 آگوست (دوشنبه هفت شهریور) رؤیت هلال ماه شوال از تمام مناطق اسلامی غیرممکن است ، چرا که در این روز غروب ماه پیش از غروب آفتاب صورت می گیرد.

هرسال برای رفع هرگونه شبهه و نگرانی، گروههایی متشکل از متخصصین به منظور رؤیت هلال ماه در نقاط مختلف کشور فعال می شوند تا امکان خطا و اشتباه به صفر برسد . ارتقاعات توچال و رصدخانه حضرت عبدالعظیم از جمله مناطق تهران هستند که گروههای استهلال در آنها مستقر می‌شوند .
اطلاعات به دست آمده از سوی گروههای مختلف به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری می رسد تا با بهره‌گیری از این اطلاعات دقیق و جامع، امکان اعلام دقیق فراهم شود.
 
بالا