آشنای با ایرانگردی

یوسفی نسب

عضو جدید
سلام.رشته تحصیل من تاسیسات است و دوست دارم با رشته ایرانگردی آشنا شوم لطفا راهنمای کنید
 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دریاچه ی الندان؛ یک غافلگیری در دل جنگل سبز

دریاچه ی الندان؛ یک غافلگیری در دل جنگل سبز

[h=1]چیست؟[/h] دریاچه‌ای است در دل جنگل الندان در فاصله‌ی هفتاد کیلومتری شهر ساری که توسط ریزش‌های جوی، سیلاب‌های جاری‌شده از روی کوه و همچنین آب شدن برف روی کوه‌ها پر می‌شود. این دریاچه که حدود 17 هکتار مساحت دارد و در فصل‌های باران مساحت آن به 30 هکتار هم می‌رسد، در فصول مختلف، میزبان پرنده‌های مهاجر نیز هست. چند سالی‌ است که با رها کردن ماهی‌هایی در این دریاچه، می‌توانید شاهد شنا کردن ماهی‌ها نیز باشید. این جنگل که به نام پله ازنی هم شناخته می‌شود در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد.




[h=1]چرا برویم؟[/h] گلگشت در جنگل الندان، استراحت و تفرج در حاشیه دریاچه‌ی الندان.
[h=1]با کی برویم؟[/h] به‌تنهایی، با دوستان، با خانواده (روزها). البته در فصل تابستان و یا بهار می‌توانید شب هم در کنار دریاچه کمپ بزنید.




[h=1]کی برویم؟ چقدر طول می‌کشد؟[/h] جاده‌ی دسترسی به دریاچه خیلی مناسب است و هر ساعت از روز که بخواهید می‌توانید به آنجا بروید.




[h=1]کجاست؟[/h] ایران، مازندران، ساری
نشانی: در مسیر ساری به کیاسر، در فاصله‌ی 3 کیلومتر مانده به کیاسر، در سمت راست خودتان، جاده‌ی الندان را خواهید دید.
[h=1]چطور برویم؟[/h] با خودروی شخصی: در جاده‌ی ساری سمنان، در فاصله‌ی سه کیلومتر مانده به کیاسر، جاده‌ی الندان به سمت غرب جدا می‌شود. بعد از عبور از دوراهی کیاده در سمت راست خودتان تابلوی راهنمای دریاچه را خواهید دید، ازاینجا به بعد با طی کردن چند کیلومتر جاده‌ی خاکی به دریاچه می‌رسید.
حمل‌ونقل عمومی: می‌توانید با اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌هایی که در مسیر سمنان ساری تردد می‌کنند به ابتدای جاده‌ی الندان برسید. یا اینکه با رفتن به کیاسر، یک تاکسی به مقصد الندان کرایه کنید.




[h=1]هزینه‌ها: [/h] جنگل و دریاچه الندان اگرچه توسط جنگلبانی محافظت می‌شود، اما هزینه‌ی ورودی ندارد.

[h=1]همان حوالی[/h] باداب سورت، دریاچه‌ی چورت، منطقه‌ی پرور، جنگل رودبارک و ... .
[h=1]رستوران و کافه[/h] در منطقه‌ی جنگلی و دریاچه هیچ رستوران و یا غذاخوری وجود ندارد. برای تهیه غذا باید به کیاسر بروید.
[h=1]هتل[/h] جنگل و دریاچه، فضای مناسبی برای کمپینگ – البته در فصول بهار و تابستان – هستند. اگر قصد کمپینگ ندارید برای شب‌مانی بهتر است به کیاسر یا ساری بروید.
[h=1]بعد کجا برویم؟[/h] شهر ساری، شهر توریستی کیاسر، دریاچه چورت، باداب سورت، جنگل رودبارک.
[h=1]تاریخچه:[/h] -

[h=1]دیگر چه؟[/h] در اطراف دریاچه جنگل‌های انبوهی هستند که در میان درختان این جنگل‌ها، درخت‌های ازگیل، ولیک و بلوط به دلیل میوه‌های خوشمزه‌شان بیشتر خودنمایی می‌کنند. این درختان در فصل پاییز با میوه‌های خود از مسافران و گردشگران پذیرایی می‌کنند.
همچنین این منطقه در فصل بهار محلی برای رویش گل‌های بنفشه، پیازچه وحشی و دیگر گیاهان معطر و دارویی است.
راستی در مسیر خاکی دریاچه که حدوداً هفت کیلومتری می‌شود، گاوهای زیادی مشغول چرا هستند، هنگام رانندگی در این مسیر مراقب رفت‌وآمد گاوها باشید.










نگارش: کافه گردش (احمد اشرفی)
 

Similar threads

بالا