آشنایی با مدیریت بازرگانی

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
مقدمه:مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد . دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد.
هدف رشته:
هدف از این رشته عبارت است از : آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی ، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل ، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات متخذه . صنعت و بازار کار:
فارغ التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمان، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیکهای مختلف تصمیم گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می شوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی، بازاریابی مشغول به کار شوند.

دانشگاه ها:
اين گرايش از قديمي ترين گرايش هاي مديريت است که کار خود را در سال 1333 به موجب عقد قرارداد بين دانشگاه تهران و دانشگاه کاليفرنياي جنوبي به منظور تربيت مديران براي اداره سازمانهاي دولتي و خصوصي ،در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاري گروهي از اساتيد آمريکايي آغاز کرد، سپس اين رشته در مقاطع و گرایش های مختلف و در دانشگاههاي گوناگون کشور گسترش يافته و همينک در غالب دانشگاههاي دولتي، آزاد و پيام نور ارائه مي گردد.
درس های رشته:
ردیف
نام درس
1
آمار و کاربرد آن در مدیریت 2
2
آمار و کاربرد آن در مدیریت 1
3
اصول حسابداری 1
4اصول حسابداری 2
5اقتصاد خرد
6اقتصاد کلان
7بازاریابی بین المللی
8بازاریابی و مدیریت بازار
9بازرگانی بین المللی
10بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
11پول و ارز و بانکداری
12تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
13تحقیق در عملیات 1
14تحقیق در عملیات 2
15تحقیقات بازاریابی
16توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
17حسابداری صنعتی 1
18حسابرسی 1
19حقوق اساسی
20حقوق بازرگانی
21حقوق بازرگانی بین الملل
22روابط صنعتی
23روان شناسی کار
24روش تحقیق در مدیریت
25ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1
26ریاضیات و کاربرد ان در مدیریت 2
27زبان تخصصی 1 و 2
28زبان تخصصی 3 و 4
29سازمان های پولی و مالی بین المللی
30سمینار در مسائل بازاریابی
31سمینار در مسائل مالی
32سیاست پولی و مالی
33سیستم های خرید، انبارداری و توزیع
34سیستمهای اطلاعاتی مدیریت
35مبانی سازمان و مدیریت
36مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن
37مدیریت استراتژیک
38مدیریت تولید
39مدیریت رفتار سازمانی
40مدیریت مالی 1
41مدیریت مالی 2
42مدیریت منابع انسانی
43کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت















گرايشهاي مختلف:
اين رشته داراي گرايش‌هاي مختلفي می باشد که عبارتند از : بازاريابي ، سياستگذاري (استراتژيک) ، بازاريابي بين الملل ، تحول سازمان ی ، مالي ،بیمه، بازرگانی بین الملل و ...
واحدهاي درسي در دانشگاه:
جمع تعداد واحدهاي درسي اين رشته 32 واحد بوده و 4 واحد از آن مربوط به پايان نامه مي باشد. تمامي درسهاي اين گرايش دو واحدي بوده و دانشجو بايد 14 درس دانشگاهي را بگذراند. از مجموع درسهاي اين رشته 4 واحد درس مديريت پيشرفته، 4 واحد تحليل آماري و تحقيق در عمليات و مابقي آن دروس اختصاصي اين رشته در زمينه آشنايي با تجارت و کسب و کار، مباحث استراتژيک سازماني و مديريت بازار مي باشند.
آينده شغلي:
فارغ التحصيلان اين رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوين استراتژيهاي سازماني، شناخت مشتريان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرايندهاي فروش، بازاريابي و خدمات به مشتريان زمينه لازم جهت استخدام در واحدهاي بازرگاني سازمانها را داشته و نسبت به ساير گرايش هاي مديريت با توجه به نبود رشته اي جايگزين از بازار کار مناسبي برخوردارند. ضمن اينکه دانشجويان اين رشته با توجه به شناخت کافي از کسب و کار و نحوه ايجاد تجارت موفق شانس زيادي براي موفقيت در حيطه کار آفريني و تشکيل کسب و کارجديد دارند.
بازار کار:
فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی ، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند . انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند . علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است ، مشغول بکار شوند .منبع:athir.blogfa.com


 

anoeil

کاربر فعال تالار مدیریت ,
کاربر ممتاز
گرایش های مدیریت بازرگانی

گرایش های مدیریت بازرگانی

گرایش بازار یابی
هدف از این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی خصوصا واحدهای مرتبط با بازار مصرف، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت و بازار، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی، توسعه بازار، ...، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • بازارشناسی و مسائل بازاریابی
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • حسابداری مدیریت
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • اقتصاد مدیریت
  • سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته
  • تحقیقات بازاریاب
  • بازاریابی صنعتی
  • رفتار مصرف کننده
  • سمینار در مسائل بازاریابی
آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقات بازار که امروز برای موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند مستقیما وارد حوزه بازاریابی و فروش شوند، دشوار می سازد. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش آموختگان می باشد که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه ای به محیط کسب و کار داشته باشد. البته پاپیروس به این دانشجویان توصیه می کند، در دوره دانشجویی حتما دانشجویان بازاریابی را حتی به صورت مقطعی، در عمل بچشند و به قول بازاریابان کهنه کار " طعم نه شنیدن و روشهای مقابله با آن " را بیاموزند. چیزی که فقط و فقط از طریق کسب تجربه عملی امکانپذیر است.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به علوم مدیریت و بازاریابی (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • توان تجزیه و تحلیل محیط بازار و داشتن روحیه بالا در شناسایی و نفوذ در آن
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ICDL، تجربه عملی و ... )
  • روابط عمومی بسیار بالا، روحیه شکست ناپذیر، ذهنی خلاق و مشتری مدار (بسیار مهم)
  • کسب تجربه عملی فروش (ترجیحا توصیه می شود)
 

anoeil

کاربر فعال تالار مدیریت ,
کاربر ممتاز
مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

مدیریت بازرگانی گرایش بیمه

هدف از این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی و بیمه ای، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی حاکم بر فضای بیمه کشور و جهان و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.
واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • بازارشناسی و مسائل بازاریابی
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • حسابداری مدیریت
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • اقتصاد مدیریت
  • سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته
  • ریسک و بیمه
  • بیمه اتکایی
  • حسابداری شرکت های بیمه
  • سمینار در مدیریت بیمه
آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی و علی الخصوص بیمه پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در شرکتهای بیمه به کار مشغول شوند و یا در سمت مشاور بیمه ای در کنار مدیران شرکتها انجام وظیفه نمایند که این مساله مستلزم دانش فنی بسیار خواهد بود که کار عملی دانشجویان را می طلبد. از دیگر گزینه های کاری دانش آموختگان این رشته، انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط با شرکتهای بیمه می باشد. اگر فارغ التحصیلان این رشته از روابط عمومی بالا و روحیه مصممی برخوردار باشند می توانند به عنوان عامل فروش شرکتهای بیمه وارد بازار کار شوند که با توجه به رشد تعداد شرکتهای بیمه، دستیابی به این گزینه راحتتر می شود هر چند رقابت در بازار را پیچپیده تر می سازد. کسانی بیشتر به این رشته گرایش دارند که تجربه کار در صنعت بیمه را دارند، و به دنبال رشد کار راهه شغلی خود هستند و مشکل اشتغال ندارند که نشان از بلوغ این صنعت دارد. البته پاپیروس به این دانشجویانی که هیچ تجربه ی عملی در این صنعت ندارند، توصیه می کند، در دوره دانشجویی حتما دانشجویان بازاریابی بیمه را حتی به صورت مقطعی، در عمل بچشند و به قول بازاریابان کهنه کار این صنعت " طعم نه شنیدن و روشهای مقابله با آن " را بیاموزند. چیزی که فقط و فقط از طریق کسب تجربه عملی امکانپذیر است.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به مباحث مدیریتی و بیمه (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی و بازار بیمه
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ICDL و ... )
  • مهارتهای روابط عمومی بسیار بالا، روحیه شکست ناپذیر، ذهنی خلاق و مشتری مدار (بسیار مهم)
  • تجربه فروش در صنعت بیمه (بسیار مهم)
 

anoeil

کاربر فعال تالار مدیریت ,
کاربر ممتاز
بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل

بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل

هدف از این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی داخلی و بین المللی خصوصا واحدهای مرتبط با صادرات و واردات، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بازارهای بین المللی ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازارشناسی و ورود، توسعه بازار، انطباق فرهنگی ...، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار می دهند و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.
واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • بازارشناسی و مسائل بازاریابی
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • حسابداری مدیریت
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • اقتصاد مدیریت
  • سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته
  • حقوق بازرگانی بین المللی
  • مدیریت صادرات و واردات
  • سازمانهای پولی و مالی بین الملل
  • سمینار در مسائل بازرگانی بین المللی
آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی بین الملل، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقات بازار که امروز برای موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند مستقیما وارد حوزه بازاریابی و فروش شرکتها شوند، دشوار می سازد. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش آموختگان می باشد که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه ای به محیط کسب و کار داشته باشد. البته پاپیروس به این دانشجویان توصیه می کند اگر قصد دارند در بازار داخل کشور فعالیت نمایند، حتما دانشجویان بازاریابی را حتی به صورت مقطعی، در عمل بچشند و به قول بازاریابان کهنه کار " طعم نه شنیدن و روشهای مقابله با آن " را بیاموزند. چیزی که فقط و فقط از طریق کسب تجربه عملی امکانپذیر است. اما اگر می خواهند در بخشهای بین الملل شرکتها وارد و مشغول شوند، تسلط به زبان های متعدد، کمی جسارت و روابط عمومی بالا، مورد نیاز است که می تواند شانس آنها را افزایش داده و شاید حتی متقاضیانی برای جذب آنها به سراغشان بیایند.
برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟

  • علاقه مندی به علوم مدیریت و بازاریابی در سطوح بین الملل (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • توان تجزیه و تحلیل فرهنگ ها و محیط های ناشناخته و داشتن روحیه بالا در شناسایی و نفوذ در آن
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (حداقل یک زبان، ICDL و ... )
  • روابط عمومی بسیار بالا، روحیه شکست ناپذیر، ذهنی خلاق و مشتری مدار (بسیار مهم)
 

engsaffar

عضو جدید
ضرایب دروس، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و منابع انسانی

ضرایب دروس، تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و منابع انسانی

شماره دفترچه نام درس ضریب تعداد سوالات زمان پاسخگویی
1 زبان عمومی و تخصصی 3 30 180
تئوری های مدیریت 3 25
تحقیق در عملیات 2 25
ریاضی و آمار 2 40
اقتصاد خرد و کلان 2 20
مدیریت مالی 2 20
بازاریابی 2 20



modir.ir
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفی مدیریت بازرگانی گرایش مالی

معرفی مدیریت بازرگانی گرایش مالی

هدف از این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.


واحدهای درسی در دانشگاه:
  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • بازارشناسی و مسائل بازاریابی
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • حسابداری مدیریت
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • اقتصاد مدیریت
  • سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته
  • مدیریت سرمایه گذاریها
  • بازارها و نهادهای مالی
  • حقوق بازرگانی
  • سمینار در مدیریت مالی


آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند کارآفرین باشند، دشوار می سازد ضمن اینکه برای این دانشجویان رقیبانی چون دانشجویان مدیریت مالی و حسابداری حائز اهمیند زیرا آنها تخصصی تر به امور مالی می پردازند. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش آموختگان می باشد که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه ای به محیط کسب و کارشان و بازارهای پول و سرمایه داشته باشد.



برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟



  • علاقه مندی به مفاهیم و مباحث مدیریتی و مالی (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی و بازارهای مالی
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ICDL و ... )
  • داشتن روحیه ریسک پذیری بالا
  • قدرت تجزیه و تحلیل داده ها و نسبت های مالی
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفی مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی

معرفی مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی داخلی

هدف از این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • بازارشناسی و مسائل بازاریابی
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • حسابداری مدیریت
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • اقتصاد مدیریت
  • سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته
  • اقتصاد بازرگانی ایران
  • بازارها و نهاد های مالی
  • مدیریت سرمایه گذاری ها
  • سمینار در بازرگانی داخلی


آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند کارآفرین باشند، دشوار می سازد. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش آموختگان می باشد که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه ای به محیط کسب و کار داشته باشد. این دانشجویان بایستی به گونه ای خود را تربیت نمایند که به محض ورود به بازار کار به دنبال ایجاد کار باشند، هرچند که با توجه به مورد نیاز بودن این رشته در بسیاری ار سازمانها و شرکتها، اعم از تولیدی و خدماتی، احتمال جذب در این محیط ها را نیز بالا برده است، آما به زعم پاپیروس دانشجویان این رشته در صورت خودباوری، کسب مهارتهای لازم هنگام تحصیل و کمی چاشنی جسارت، می توانند مولدان اشتغال در کشور باشند. با کمی اندیشه و پروراندن ایده و با استفاده از حلقه های سنتی تجارت در کشور میان تولید کنندگان و بازار مصرف، می شود وارد این بازار شد (کاری که چین از آن طرف دنیا انجام می دهد)، گرچه این ورود نیز ظرافتهایی را می طلبد، اما اگر صادق باشیم" کسی که دیکته نمی نویسد، غلط هم نخواهد داشت". نهایتا به این دانشجویان توصیه می گردد، ابتدا اهمیت دروس رشته خود را باور کنند، سپس فکر و ذکر آنها هنگام تحصیل به درک عملی شرایط کاری در بازار معطوف گردد. گرچه این مهم به سادگی امکانپذیر نخواهد بود، اما شیرینی بسیار به همراه دارد. یک مدیر بازرگانی باسواد نیازمند دانش زبان خارجی می باشد، لذا این مساله را نیز حتما در دستور کار قرار دهند.

برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟


  • علاقه مندی به مفاهیم و مباحث مدیریتی و بازرگانی (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی و بازار
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ICDL و ... )
  • مهارتهای روابط عمومی بسیار بالا
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفی مدیریت بازرگانی گرایش تحول

معرفی مدیریت بازرگانی گرایش تحول

هدف از این رشته عبارت است از: آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات اتخاذ شده. افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت شرایط و اوضاع و احوال متغیر اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاسی و تطبیق برنامه های سازمان با شرایط جدید و ایجاد زمینه لازم و تشویق دانشجویان به خودآموزی و رشد فردی و حرفه ای.

واحدهای درسی در دانشگاه:

  • مدیریت منابع انسانی پیشرفته
  • تئوریهای مدیریت پیشرفته
  • تحلیل آماری
  • مدیریت استراتژیک پیشرفته
  • بازارشناسی و مسائل بازاریابی
  • مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته
  • حسابداری مدیریت
  • تحقیق در عملیات پیشرفته
  • اقتصاد مدیریت
  • سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته
  • روشهای تحقیق در رفتار سازمانی
  • نظریه و فرایند تحول سازمانی
  • نظریه ها و فرایند ارتباطات سازمانی
  • سمینار در مسائل رفتاری


آینده شغلی:
فارغ التحصیلان این رشته با اطلاعات وسیعی که در زمینه های مختلف بازارگانی و بازاریابی، روابط انسانی و امور مالی و اقتصادی پیدا می کنند، به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما از این نکته نبایستی غافل شد که تنوع دروس ارائه شده و فاصله آن تا مباحث عملی و کاربردی، آینده را برای فارغ التحصیلانی که قصد دارند کارآفرین باشند، دشوار می سازد. بنابراین این وظیفه به عهده خود دانش آموختگان می باشد که در کنار ارتقاء سطح علمی خود، نگاه ویژه ای به محیط کسب و کار داشته باشد. این دانشجویان بایستی به گونه ای خود را تربیت نمایند که به محض ورود به بازار کار به دنبال ایجاد کار باشند، هرچند که با توجه به مورد نیاز بودن این رشته در بسیاری ار سازمانها و شرکتها، اعم از تولیدی و خدماتی، احتمال جذب در این محیط ها را نیز بالا برده است، آما به زعم پاپیروس دانشجویان این رشته در صورت خودباوری، کسب مهارتهای لازم هنگام تحصیل و کمی چاشنی جسارت، می توانند مولدان اشتغال در کشور باشند. با کمی اندیشه و پروراندن ایده و با استفاده از حلقه های سنتی تجارت در کشور میان تولید کنندگان و بازار مصرف، می شود وارد این بازار شد (کاری که چین از آن طرف دنیا انجام می دهد)، گرچه این ورود نیز ظرافتهایی را می طلبد، با توجه به اهمیت زبان خارجی، این مساله را نیز حتما در دستور کار قرار دهند.

برای تحصیل در این رشته چه چیزهایی مورد نیاز است؟


  • علاقه مندی به مفاهیم و مباحث مدیریتی و نوآوری (بسیار مهم)
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ICDL و ... )
 
بالا