آشنایی با تجهیزات ابزار دقیق Endress Hauser

amitistech

عضو جدید
[h=3] ابزار دقیق [/h] [h=3]- Instrumentation[/h]
ابزار دقیق ( Instrumentation ) به‌ عنوان علم اندازه‌گیری و نظارت بر متغیرهای فرآیند (Process) در کارخانه یا محل تولید محصول تعریف می‌شود. این متغیرها می‌توانند سطح ( Level ) ، فشار ( Pressure ) ، دما ( Temperature ) ، رطوبت( Humidity )، فلو (Flow) ، نیرو ( Force )، سرعت ( Velocity ) و ... باشند. امروزه جایگاه و اهمیت تجهیزات ابزار دقیق در سیستم‌های کنترل فرایند، کیفیت محصولات و ایمنی به‌طور کامل مشخص‌شده و تصور تولید محصول بدون وجود این تجهیزات امکان‌پذیر نمی‌باشد. با توجه به دامنه و تنوع گسترده تجهیزات ابزار دقیق و تعدد شرکت‌های تولیدکننده این تجهیزات، برای حصول بهترین نتیجه از تجهیز مورد نظر لازم است در زمان انتخاب با افراد کارشناس و خبره در این زمینه مشورت‌های لازم صورت گیرد.


منبع : ابزار دقیق کاربردی
 

amitistech

عضو جدید
[h=3]فلومتر

- Flow meter
- اندازه گیری جریان سیالات
- Flow measurement
[/h]


فلو یکی از مهم‌ترین متغیرهای اندازه‌گیری در صنعت می‌باشد. آب، گاز طبیعی، بخار، روغن، هیدروکربن‌ها، مواد شیمیایی و یا فاضلاب چند نمونه از مایعات است که باید فلوی آن¬ها هرروز اندازه‌گیری شود. برای اندازه‌گیری همه این سیالات یک روش یکسان وجود ندارد بنابراین تولیدکنندگان روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری فلو ارائه کرده‌اند.

علاوه بر کنترل خودکار فرآیند و با استفاده از ارتباط دو طرفه (سیستم مبتنی بر فیلد باس) فلومترها در سال های اخیر پیشرفته تر شده و قابلیت های نرم افزاری زیر را نیز دارا می باشند


منبع : فلومتر
 

amitistech

عضو جدید
[h=3]اندازه گیری سطح[/h] [h=3]- Level Transmitter[/h] کیفیت محصول ، ایمنی و بهره وری اقتصادی وابسته به اندازه گیری سطح می باشد. اندازه گیری سطح در مایعات ، مواد چسبنده مواد جامد ویا گاز مایع معمولا در تانک ها سیلوها ویا تانکرهای قابل حمل انجام می شود. رنج دماب کارکرد از196- تا 450 درجه سانتی گراد و فشار کاری از1- تا400 barمی باشد. به عنوان نمونه می توان به صنایع شیمیایی ، پتروشیمی ، بهداشتی ، آب و فاضلاب ، غذا و انرژی اشاره کرد.

طیف گسترده روش های اندازه گیری سطح باعث می شود که یافتن روش ایده آل اندازه گیری در کاربردهای مختلف آسان باشد. هیچیک از روش های اندازه گیری سطح برای همه کاربرده مناسب نمی باشد. بنابر این روش اندازه گیری سطحی باید انتخاب شود که برای اندازه گیری در یک کاربرد خاص قابل اطمینان باشد و به لحاظ اقتصادی نیز مناسب باشد.

روش های اندازه گیری سطح در مایعات، گاز مایع و مواد جامد به چهار بخش زیر تقسیم می شود:

 اندازه گیری پیوسته
 تشخیص نقطه ای سطح
 غلظت
 انداره گیری سطح واسط

ادامه مطلب

منبع : اندازه گیری سطح

 

amitistech

عضو جدید
[h=3]اندازه گیری فشار[/h] [h=3]- گیج فشار
- pressure gauge
- pressure transmitter
- DP pressure transmitter
[/h] [h=4]تجهیزاتی قدرتمند برای اندازه‌گیری فشار ، اختلاف فشار ،سطح و فلو[/h]
بسیاری از فرایندهای صنعتی برای عملکرد ایمن و مؤثر و کنترل بهینه کیفیت به اندازه‌گیری دقیق فشار مایع ، گاز و بخار نیاز اساسی دارند. تجهیزات اندازه‌گیری فشار به این دلیل که علاوه بر اندازه‌گیری فشار برای اندازه‌گیری سطح و فلو نیز کاربرد دارند.

صنایع شیمیایی و پتروشیمی ، دارویی، مواد غذایی و زیست‌محیطی، نیروگاهی ،کشتی‌سازی و صنایع خودرو ازجمله صنایعی هستند که اندازه‌گیری فشار در آن‌ها اهمیت دارد. وجود طیف گسترده‌ای از محصولات درزمینهٔ اندازه‌گیری فشار باعث می‌شود انتخاب تجهیزات برای هر کاربردی آسان باشد اما هیچ محصولی برای همه کاربردها مناسب نمی‌باشد. بنابراین تجهیز ابزاردقیق انتخاب شده باید تحت شرایط کاربری و در هر زمان قابل اطمینان بوده و به لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه باشد.

شرکت Endress & Hauser به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ابزار دقیق محصولات خود درزمینهٔ اندازه‌گیری فشار(pressure measurement) را در هفت بخش اصلی و به تفکیک صنایع، نفت و گاز (Oil and gas) شیمیایی و پتروشیمی(Chemicals)، صنایع فولاد (Primaries and metal)، صنایع غذایی (Food and beverages)، علوم زیستی (Life sciences)، آب و فاضلاب (Water and wastewater) و انرژی (Power and energy) ارائه داده است.

منبع :اندازه‌گیری فشار


 

amitistech

عضو جدید
[h=3]اندازه گیری دما

- Temperature-transmitter
- سنسور دما
[/h] معرفی تجهیزات اندازه گیری دما Endress & Hauser

با توجه به تأثیر دما بر روی کیفت محصولات و ارتباط آن با ایمنی در صنایع، اندازه‌گیری دقیق دما در صنایع مختلف اهمیت فراوان دارد. شرکت E+H در بخش تجهیزات اندازه‌گیری دما مجموعه‌ای شامل تجهیزات کامپکت، تجهیزات ماژولار، ترموول، سنسور اندازه‌گیری داخلی و تجهیزات جانبی را برای همه انواع پروسه‌های صنعتی از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، غذا، زیست‌محیطی، فولاد و انرژی به مشتریان ارائه می‌دهد.

تجهیزات تولید شده در این شرکت به شش گروه زیر تقسیم می‌شود. در هر بخش مشخصات مختصر، صنایع کاربردی، گواهینامه‌ها، رنج اندازه‌گیری و نوع اتصال بیان شده است.


ادامه مطلب

منبع: اندازه گیری دما
 

Similar threads

بالا