آشنایی با آزمون دلف DELF و DALF

Mʀ Yᴀsɪɴ

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آزمون دلف یا DELF که مخفف کلمات Diplôme d’études en langue française است، یک گواهی مدرک زبان فرانسه است که پس از امتحان رسمی اش (که در ایران هم برگزار میشه) از طرف مرکز مطالعات زبان فرانسه (CIEP) که زیرمجموعه وزارت آموزش فرانسه است ، به دانشجویان زبان تقدیم میشه و نشان دهنده توانایی های زبان آموز در زبان فرانسه است.


در این آزمون فرانسوی، شما می توانید برای دریافت مدرک هر یک از 4 سطح A1, A2, B1, B2 اقدام کنید. نکته مهم اینه که زمان و نوع امتحان در هر Level فرق میکند. (برای گرفتن مدرک در سطح C1 و C2 باید به آزمون DALF فکر کنید که پیشرفته تر است)

این آزمون 4 تا مهارت رو پوشش میده:

Listening : در این بخش برای شما چندتا فایل صوتی پخش میشه و شما باید به سوالاتی درباره آنچه از فایلهای صوتی شنیده اید پاسخ دهید. هر فایل 2 بار پخش میشه و طول هر فایل بین 3 تا 8 دقیقه است.

Reading : در این بخش چند متن کوتاه خدمت شما ارائه میشه و شما باید سوالات چند گزینه ای و یا جای خالی را پر کنید. در این بخش برخی از سوالات چند گزینه ای است . مثلا دو گزینه از چهار گزینه ی تست باهم درست است!

Writing : این بخش توانایی شما را در نوشتن یک متن برای ارائه میسنجد و برای هر level امتحانی متفاوت است. برای :

A1 : این بخش شامل معرفی خودتان بعلاوه یک متن درباره زندگی روزمره تان است.

- A2 : باید یک متن کوتاه درباره یکی از تجربیات خود را بنویسید. مثلا سفر خاصی به جایی از دنیا و … بعلاوه یک نامه دعوتنامه، درخواست کار، تبریک به شخصی درباره چیزی و …

- B1 : در این مرحله اگه باشید یک موضوع به شما میدن و شما باید دیدگاه و نظرات خود را درباره اون قضیه بیان کنید و در دفاع و رد اون بنویسید.

- B2 : اگه در این مرحله دارین امتحان میدید باید پیرامون یک نامه یا اپلیکیشن دیگری نظر بدید و استدلال و برهان بیاورید و خلاصه بحث کنید.

Speaking : در مرحله A1 و A2 اگر باشید، معمولا این بخش با معرفی و صحبت پیرامون خودتان شروع میشه و بعد یک موضوع بهتون میدن که با مصاحبه کننده دونفری باید پیرامونش صحبت کنید.

- در مرحله B1 : این بخش شامل یک مصاحبهء هدایت شده و دوطرفه بین شما و مصاحبه گر است ، پیرامون موضوعی که شما را بر می انگیزد تا درموردش صحبت کنید و نظر خودتون رو درموردش اعلام و بحث کنید.

- در مرحله B2 : دراین مرحله از شما انتظار میره که یک نظری پیرامون موضوعی که بهتون داده شده اظهار کنید و بعد شروع کنید به حمایت کردن از نظریه ای که ارائه اش کردید.
زمان بندی آزمون: هر مهارت، زمان خاصی از آزمون را به خودش اختصاص میده که در جدول زیر می‌توانید ببینید:

Exam Listening Reading Writing Speaking Total
DELF A1 20 min 30 min 30 min 5-7 min + 10 min prep 80 min
DELF A2 25 min 30 min 45 min 6-8 min + 10 min prep 100 min
DELF B1 25 min 35 min 45 min 15 min + 10 min prep 105 min
DELF B2 30 min 60 min 60 min 20 min + 30 min prep 150 min
 
بالا