آسمان خراش ها Skyscrapers

وضعیت
موضوع بسته شده است.

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
با سلام

این تاپیک رو برای موضوعات ِِ " بــــــــــرج ها " و "ساختمان های بلند مرتبه " افتتاح میکنیم ، و از این به بعد ، این موضوعات را در اینجا خواهیم گذاشت .

لازم به ذکر است که سایر تاپیک های مفید و خوبی که در تالار درباره ی "برج ها" هستند، به اینجا منتقل می شوند .

امیدوارم این رویه ، گامی مفید و مثبت ، برای هدفمند کردن موضوعات ، و نظم عمومی ِ تالار ِ معماری جهان باشد.



قوانین این تاپیک :

1- لطفا ،در "عنوان پست ِ خود" ، نام ِ مکانی را که می خواهید ارائه کنید ، بنویسید .

2- به خاطر احترام به قانون ِ کپی رایت ، "ذکر ِ منبع" را فراموش نفرمایید .

3- عکسها را از سایتهای معتبر "آپلود" کنید، تا پست ها بعد از گذشت ِ زمان ، دچار مشکل نشوند .

4- لطفا از دادن ِ پست های بی ارتباط با موضوع (اسپم) اکیدا خودداری نمائید .
.
.
.

شاد و با طراوت باشید...:gol:
 
آخرین ویرایش:

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آسمان خراش خمیده

آسمان خراش خمیده

آسمان خراش خمیده
در انتهای سال ۲۰۰۹، دیگر ایتالیایی‌ها نمی‌توانند به داشتن خمیده‌ترین ساختمان دنیا یعنی برج پیزا با ۳/۹۷ درجه خمیدگی، افتخار کنند، چرا که در این زمان در ابوظبی، ساخت آسمان خراشی ۳۵ طبقه، با ۱۸ درجه خمیدگی به پایان خواهد رسید و نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت خواهد شد.
این ساختمان که Capital Gate نام خواهد داشت با داشتن ۷۲۸ پنل شیشه‌ای، نمایی زیبا و انحنادار خواهد داشت. این ساختمان تنها قسمتی از پروژه ساخت یک شهرک دور مرکز نمایشگاه‌های ملی ابوظبی است.
برای اینکه این ساختمان در برابر نیروی جاذبه و وزش باد و امواج زلزله تاب بیاورد، ریشه‌ای ۳۰ متری برای آن در نظر گرفته شده است.
یک هتل پنج‌ستاره و دفاتر اداری، کاربری این ساختمان خواهد بود.

 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
برج تایپه ۱۰۱

برج تایپه ۱۰۱

برج تایپه ۱۰۱

برج تایپه ۱۰۱ به آسمانخراشی 106 طبقه اطلاق میشه که توانست رکورد بلند ترین برج جهان رو از برج‌های دو قلوی پتروناس در شهر کوالالامپور بگیره و در کتاب گینس با ارتفاع 506 متر به خودش تغییر بده . این برج عظیم در می سال 2005 بوسیه C.Y. Lee & Partners و شرکایش ساخته شده . نکته ای هیجان این ماجرا رو افزایش میده ساخته شدناون در مناطق زلزله خیز بر اساس نوعی ساختار منحصر بفرده بطوری که با استفاده از نوعی پاندول عظی 730 تنی در طبقات 88 ام تا 92 ام تعادل اون تضمین شده . تصاویری که از نمای بیرونی این برج با عظمت گرفته شده بسیار دیدنیه


نکته جالب برای دوستان اینترنتی اینه که این برج عظیم مجهز به اینترنت پر سرعت گیگا بایتی با استفاده از فیبر نوری هستش و با استفاده از اینترنت ماهواره ای هم تقویت میشه . تجهیزات رادیویی بکار رفته در اینجا هم بیشتر توسط شرکت سامسونگ تهیه و نصب شده

رنگ این برج عظیم در هر روز تغییر نموده (با استفاده از نوع نور دهی ) که جدول روزانه اونو در اینجا میبینید
DayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturdaySunday
Colour

از همه زیبا تر مشاهده شبانه این آسمان خراشه که زیبایی اونو دو چندان میکنه

بد نیست وارد ساختمان بشیم
آسانسور این غول معماری تایوان توسط توشیبا ساخته شده .اونطوری که خودم مطالعه کردم سرعت بالابرندگی این اسانسور طوری که از طبقه 5 ام تا 89 ام تنها 37 ثانیه زمان میبره !! . اگر اهلل خوردنی هستید بد نیست برید طبقه 85 ام اونو ببینید . رستوران Diamond Tony غذاهای دریایی و استیک به سبک اروپایی سرو میکنه و Shin Yeh 101 غذاهای تایوانی . توضیح بیشتری رو نیاز نمیبینم

 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دومین برج بلند قاره اروپا

دومین برج بلند قاره اروپا

دومین برج بلند قاره اروپا

با آغاز پروژه ساخت برج ۵۵ طبقه Turning Torso، سوئدی ها به ویژه مردم شهر مل مو بی صبرانه منتظر افتتاح و آغاز به کار این برج ۱۹۵ متری بودند. این برج بلندترین ساختمان مسکونی کشور سوئد است که در راستای طرح«West Harbour» سوئد ساخته شد. این برج با الهام از حرکات طبیعی بدن انسان توسط کالاتروا، ابتدا در قالب یک مجسمه سنگی و سپس در قالب یک معماری hi-tech (تکنولوژی سطح بالا) طراحی شد و اکنون نیز همخوانی کاملی با بافت جدید اطراف خود دارد.
سانتیاگو کالاتروا نقاش، مجسمه ساز و مهندس معمار زبردستی در طراحی ساختمان است که دوراندیشی او در پیش بینی سیستم سازه برج ها، مهمترین عامل موفقیت او است.
این برج از ۹ مکعب ۵ طبقه تشکیل شد که این ۹ مکعب با نود درجه چرخش، نمای منحصر به فردی را ایجاد کرده است. مکعب اول و دوم مخصوص دفاتر اداری- تجاری و بقیه مکعب ها مخصوص واحدهای مسکونی است که البته سالن های ورزشی، استخر، جکوزی و تالارهای پذیرایی هم جزء آنها است. طرح استثنایی این برج تاکنون دو جایزه ویژه بهترین طرح معماری برج های مسکونی و یک جایزه بهترین طرح سازه بتنی را تصاحب کرده است. از آنجایی که این برج یکی از ساختمان های معروف جهان است، می بایست امکانات رفاهی مناسبی را هم در اختیار ساکنان خود قرار دهد؛ چرا که اجاره ۵ هزار یورو به ازای هر متر مربع یک واحد مسکونی یا تجاری این برج امکانات خاصی را هم می طلبد.
تمامی واحدهای این آسمانخراش، تجهیز شده به لوکس ترین مبلمان و وسایل است. ضمن اینکه تجهیزات به کار رفته در واحدهای این برج ساخت شرکت های معتبر بوش آلمان و فیلیپس هلند است.
از جمله امکانات رفاهی قابل توجه این برج اداری- مسکونی در اختیار داشتن شبکه کامپیوتری داخلی است که ساکنان این آسمانخراش به وسیله آن می توانند به تمامی شبکه های کامپیوتری مرکز تجاری، خدماتی، تفریحی و... در داخل این برج دسترسی داشته و از امکانات آنها به عنوان عضوی از مجموعه Turning Torso با خدمات ویژه استفاده کنند. در ضمن یک شبکه اینترنت پرسرعت (دو گیگابایتی) و همچنین انشعاب تلویزیون کابلی ویژه این برج هم از امکانات ارتباطی قابل ذکری است که در اختیار ساکنان Torso است.
جالب اینکه در این آسمانخراش، ساکنان هر واحد می توانند در هر لحظه که بخواهند به وسیله سیستم مانیتورینگ اختصاصی شان از میزان مصرف آب، برق و سایر انرژی های مورد استفاده مطلع شوند.
گرچه معمار اسپانیایی با همکاری مشاوران خود، یک سیستم منطقی و مقاوم برای طرح این شاهکار معماری های تک در نظر گرفته بود ولی بدون شک اجرای سازه چنین برجی نیازمند تحقیقات و محاسبات علمی پیچیده یی است.
اساس طراحی و سیستم سازه این آسمانخراش براساس نتایج به دست آمده از آزمایش های دشوار «تونل باد» انجام شده روی ماکت این برج در دانشگاه وسترن شهر انتاریو کانادا تعیین و سپس به وسیله مهندسان ارشد سازه طراحی و محاسبه شده است.
طرح نخست، عبارت بود از یک فونداسیون حجیم بتنی به طول ۳۰ متر و ضخامت ۷ متر که به وسیله ستون های ویژه یی به ارتفاع ۱۸ متر بر پی اصلی این برج قرار گرفته و به پایین ترین سطح آسمانخراش متصل شده است. این ستون ها به منظور مقاومت در برابر فشارهای جانبی زمین توسط تیرهای بتنی به یکدیگر متصل شده اند.
در مرکز این فونداسیون استثنایی، یک سازه بتنی لوله یی شکل قرار دارد که با قطر داخلی ۵/۱۱ متر به عنوان محور و هسته مرکزی کل آسمانخراش به ارتفاع ۱۹۵ متر قرار گرفته است.
ضخامت دیواره این سازه لوله یی شکل که آسانسورها و راه پله این برج را در خود جای داده و تحمل بار اصلی برج برعهده آن است، روی فونداسیون ۴/۳ متر و در بالاترین نقطه برج ۶/۰ متر است.
کف تمامی طبقات برج که ضخامت سازه یی کمتر از ۳۰ سانتی متر دارد، به صورت یک لوح بتنی یکپارچه به هسته مرکزی متصل است.
انتقال نیروی های جانبی وارد بر ساختمان نیز برعهده سازه فولادی ۸۲۰ تنی است که در گوشه برج قرار گرفته است.
این سازه ساخت شرکت های اسپانیایی است و به وسیله شرکت دانمارکی «Promecon» نصب شده است که نیروهای جانبی وارده را به واسطه دیوارهای سازه یی طبقات به هسته مرکزی منتقل می کند.
در واقع در زیر فونداسیون برج یک صخره سنگی قرار دارد که بستر بسیار مناسبی برای احداث این آسمانخراش بزرگ است و ستون های استفاده شده در فونداسیون این برج به اندازه ۴ متر در این صخره سنگی فرو رفته اند.
پس از اجرای شبکه ۶۰۰ تنی فولادی فونداسیون، عملیات بتن ریزی پی برج به وسیله تجهیزات تولید شده در دو کارخانه نروژی و در مدت سه شبانه روز پیاپی انجام شد و ۵۱۰۰ مترمکعب بتن در این بخش برج استفاده شد.
نکته جالب در زمینه کنترل دمای این حجم از بتن ها است؛ چرا که بتن در مدت زمان رسیدن به مقاومت و گیرایش، در اثر فعل و انفعالات شیمیایی، مقداری گرما آزاد می کند که در چنین شرایطی سرد شدن سطح خارجی و گرم ماندن لایه داخلی موجب ایجاد ترک هایی در بتن می شود و این امر از استحکام و مقاومت نهایی بتن می کاهد. با توجه به ضخامت ۷ متری این فونداسیون، قبل از اجرای طرح مهندسان سازه شرایط بتن ریزی را توسط کامپیوتر شبیه سازی کردند تا شرایط دمای بتن در طول این مدت تحت کنترل باشد.
اجرای هسته لوله یی شکل برج هم توسط قالب های فلزی لغزنده انجام شد، به این صورت که پس از بتن ریزی هر طبقه از این هسته، این قالب فلزی مرکب به وسیله جک های هیدرولیک به طبقه بالا منتقل می شد.
بتن ریزی کف و دیوارهای برج هم پس از اتمام ساخت هر طبقه از هسته مرکزی به وسیله قالب های فلزی مثلثی که در کنار یکدیگر شکل مربع کف را تشکیل می دهند، انجام شد. در عملیات بتن ریزی هسته مرکزی هم، در کف طبقات و دیوارهای این برج از تکنولوژی Self- compacting یا بتن خودفشرده شونده استفاده شده که در این روش نیازی به متراکم کردن بتن ریخته شده به وسیله دستگاه های ویبراتور نیست.
از جمله کارهای حساس و پیچیده ساخت این آسمانخراش، اجرای نمای آن بود که نیازمند دقت بسیار بالایی بود. نمای ساختمان متشکل از ۲۸۰۰ پنجره و ۳۱۰۰ پانل آلومینیومی است که در زمان طراحی نما، آزمایش های فراوانی در مورد شیوه به کارگیری آنها انجام شد که نتیجه آن، ایجاد جداره یی مستحکم در برابر وزش بادهای تند، تبادل حرارت و جلوگیری از نفوذ صدا و رطوبت است. ضمن اینکه نحوه اتصال سازه فولادی به سازه بتنی این برج نیز توسط متخصصان دانشگاه وسترن دانشگاه کانادا طراحی و شبیه سازی شد و با همکاری بهترین متخصصان اروپایی، امریکایی و کانادایی این برج زیبا و استثنایی در سوئد بنا نهاده شد.
 

hadi1525

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بلندترین برج ایالات متحده

بلندترین برج ایالات متحده

بلندترین برج ایالات متحده


طراحی بلندترین برج ایالات متحده آمریکا توسط معمار چیره دست و هنرمند اسپانیایی، سانتیاگو کالاتراوا به انجام رسید.گزارش مربوط به آن برگرفته از آسوشیتد پرس را در ذیل بخوانید:​
هیئت بررسی کننده طرحهای شهری شیکاگو،طرح برج پیچ خورده را تایید کرد.​
هیئت بررسی کننده طرحهای شهری شیکاگو،طرح پیشنهادی برج پیچ خورده جلوی دریاچه را تایید کرد.برجی که بلندترین برج کشور(ایالات متحده) خواهد بود.​
با تصویب پنجشنبه گذشته کمیسیون طراحی شهری شیکاگو، طرح برج مخروطی 2000 پایی و سایت پلان آن ،هفته آینده به کمیته ناحیه ای( پیش از تصویب نهایی) می رود.​
خانم کنستانس بوشمی، سخنگوی گروه طراحی شهری انجمن شهر شیکاگو گفت: این یک طرح شگفت انگیز بوده و احساسات همگان را برانگیخته است.​
این برج 150 طبقه که دارای 1200 واحد مسکونی خواهد بود، برج 1451 پایی سیرز را به عنوان بلندترین برج ایالات متحده از تخت به پایین خواهد کشید! این برج همچنین بر فراز برج 1776 پایی آزادی در نیویورک که در سایت پیشین برجهای تجارت جهانی در حال ساخت می باشد، خواهد بود...​
منار مخروطی شیکاگو به وسیله سانتیاگو کالاتراوا، معمار اسپانیایی طراحی شده است که پیش از این با طراحی موزه هنر میلواکی و مجموعه ورزشی المپیک آتن شناخته شده است.​
توماس مورفی،مشاور ارشد برای توسعه شرکت دولوپمنت شلبورن* گفت: اگر کمیته ناحیه، طرح را تصویب کند، انجمن شهر 9 می(19 اردیبهشت) را برای تصویب نهایی درنظر خواهد گرفت و اگر تصویب شود، کار ساخت آن در این بهار آغاز خواهد شد.​
شرکت اجرایی شلبورن(مجری طرح) از برآورد نهایی قیمت ساخت برج خودداری کرده است.نشریات شیکاگو تریبون و کرینز شیکاگو بیزینس* در روز پنجشنبه در تارنماهای خود گزارش دادند که کارشناسان امین ایالتی، قیمت ساخت برج را بیش از یک میلیارد دلار برآورد کرده اند.​
بلندترین برج دنیا در حال حاضر، برج تایپه 101 می باشد که اندازه آن 1671 پا و دارای 101 طبقه می باشد.برج دیگری در دوبی در دست ساخت است که انتظار می رود به بیش از 2300 پا و 160 طبقه برسد.​
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
برج نخیل از شرکت وودز باوت؛ بلندمرتبه سازی اسلامی

برج نخیل از شرکت وودز باوت؛ بلندمرتبه سازی اسلامی

برج در منطقه ای مسکونی دردبی ساخته می شود که بلند ترین برج جهان نام می گیرد. این برج باارتفاع بیش ازیک کیلومتروبا الهام ازمعماری اسلامی درمنطقه ای که دبی جدید نام می گیرد تاسیس می شود .این منطقه درناحیه ای به وسعت270هکتار توسعه می یابد وجمعیتی بالغ بر55هزارنفررادرخود جای داده و45هزارفرصت شغلی ایجاد می کند نیز باعث جذب میلیونها گردشگردرسال خواهد شد. حاکم دبی طی مراسمی این پروژه را دردبی منحصربفرد خواند وآن را جای مناسبی برای کار،استراحت،تفریح و سرگرمی،هنروفرهنگ دانست.این شهرکوچک شامل نمادهایی ازشهرهای مهم اسلامی خواهد بود.ازجمله پل های اصفهان ویا بندراسکندریه.درمنطقه نخیل تمامی امکانات رفاحی ازقبیل هتل، بیمارستان،پارک،فضاهای سبز،مترو وحمل ونقل دریایی وغیره مهیا خواهد بود.
2

3

4

5

6

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
برج اداری 14-0 ، دوبی

برج اداری 14-0 ، دوبی

14-0 یک برج تجاری 22 طبقه ایست که روی یک پایه کرسی دو طبقه قرار گرفته و شامل بیش از 300000 مترمربع فضای اداری برای خلیج تجاری دبی – امارات متحده عربی – توسط معماران : جسی ریزر Jesse Reiser و ناناکو یومموتو Nanako Umemoto طراحی و ساخت آن در سال 2007 شروع و در اواخر سال 2009 پایان گرفت. 14-0 در یک پوسته بتی سوراخ دار با ضخامت 40 سانتی متر با بیش از 1300 دهانه، پوشیده شده که یک اثر توری مانند را در نمای ساختمان به وجود آورده است. پوستۀ بتنی برج یک استخوان بندیِ کارامد را فراهم می کند و نه تنها ساختار بناست ، بلکه به عنوان یک ضد آفتاب به سمت نور و هوا و مناظر ، عمل می کند. مستأجران این برج می توانند فضای انعطاف پذیر طبقه خود را با توجه به نیازهای فردیشان تنظیم کنند . این پروژه ، یک بهره و علاقۀ فوق العاده بین المللی در مطبوعات معماری به عنوان یکی از طرح های بسیار مبتکرانه در میان دریایی از برج های اداری ، به وجود آورد .
برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

برج اداری 14-0 ، دوبی ؛ الگویی خلاقانه و مدولار

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com

 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
برج پاریس از مورفسیس؛

برج پاریس از مورفسیس؛

مورفسیس معمارِ شرکت لوس آنجلسی به ریاست برنده پریتزکر 2005 تام مین ، تصاویر پروژه برنده مسابقه –طرحی با نام چراغ دریایی Phare- برای منطقه تجاری لُدیفنس در پاریس ، به نمایش گذاشتند . این برج 68 طبقه با ارتفاع 300 متر ، کمی کوتاه تر از برج ایفل 320 متری می باشد . مورفسیس ، ساختمان را به عنوان یک "برج هایبردایز" به جای یک بلوک اداری خالص معرفی می کند چنانکه شامل فضاهای عمومی از جمله یک آتریوم با 60 متر ارتفاع ، باغ ها ، کافه ها ، مغازه ها به همراه یک عرشه رصد و رستوران آسمان است . سطوح پایین ساختمان ، لینک هایی برای عابر پیاده بین حمل و نقل زیر زمینی و مناطق اطراف فراهم می کند . ساختار شامل فناوری های پایدار است از جمله مزرعه بادی در بالای سازه و نمای منحنی شکل که گرمای بیش از حد خورشید را به حداقل برساند . مین می گوید : فرم همانطور که به آسمان نزدیک می شود دارای سیالیت ، احساسات ، نرمی می شود . با حرکت در اطراف برج ، او به طور مداوم تغییر میکند ، با دیدهای متمایز و یک ساختار پویا است که به سایت خود ، محیط زیست و عملکردهای مورد نیاز پاسخگو می باشد .
برج پاریس از مورفسیس

برج پاریس از مورفسیس

برج پاریس از مورفسیس

برج پاریس از مورفسیس

برج پاریس از مورفسیس

 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
برج حلقه

برج حلقه



این برج شفاف است؟ دید از این برج متفاوت مطابق با حرکت اتمسفر و هر تغییر از آسمان و نور است.
بدون شک این برج فراموش آن است که این برج است.برج حلقه توسط دفتر طراحی شرق از دفتر طراحی شرقی در Vimeo .ساختمان برج شفاف در وسط یک مربع بزرگ، است که فقط با سنگ پوشیده شده است، را می توان با اشاره به ساخت یک "باطل" را در یک فضای خالی شده است.این میدان، مرکز تیانجین در مرکز شهر است. به این ترتیب به یک مکان بسیار مهم است. ما جرات برای طراحی یک فضای خالی و پوچی، که هیچ حس حضور. این راه و روش تفکر است که بر اساس ایده های شرقی است. این برج بسیار شرقی است.


مردم فراموش کرده اند که یکی از آنها نگاه کردن به: برج یا آسمان.
این شکل چشم باز، در شروع و پایان آن نامرئی است.
این است که به مانند یک جریان از جریان طراحی شده است، با این حال به شکل بسیار ساده است.
هیچ رصدخانه به صعود.
هیچ فاصله ای را به بازی.
هیچ چیز در داخل وجود دارد.
پوچی تنها
این شکل از امواج، و یک حلقه است. این غرور شفاف محصور در یک فرم به شکل اژدها است.نور شفاف هرچه به برج خالی می باشد. شادی مردم جمع آوری در اطراف این برج بی سر و صدا است.


یک مربع است، اساسا یک محل که در آن انواع مختلف از مردم می توانند یک احساس intimae به اشتراک بگذارید. اگر چه آنها غریبه به یکدیگر، زمانی که آنها در میدان هستند، آنها می توانند یک احساس دوستانه مانند همسایگان خوب را داشته باشد. این محل که در آن می توان آنها را بر روی زمین مشترک مطمئن برای ایستادن با وجود هر فرد است راه خود را از زندگی، شغل، ملیت روستا خانه، و سن است. برج شفاف است که در مرکز مربع واقع شده است.برای کسانی که از نظر یک برج به عنوان یک مکان فقط به صعود آنها خجالت به یاد داشته باشید آن است که نه در داخل و نه خارج.برای کسانی که حظ کردن از یک برج به عنوان نمادی از قدرت، برج احساس حضور اثر شفافیت را از دست بدهند.برای کسانی که حظ کردن از یک برج تنها با مقیاس و ارتفاع، منظره ی زیبای آسمان که در آن باد و رنگ از تغییرات هوا به شفافیت آنها را از دست بدهند.برج مدرن سر در گم.
بدون بلیط در اینجا لازم است.هیچ حکم نیز مورد نیاز آن است که آیا مفید یا بی فایده است.بدون نیاز به مانند یک برده کار می کنند، اما فقط استراحت توسط برج به رقص، راه رفتن، به مراقبت از فرزندان، و به بازی، بنابراین با گذشت زمان دراز کشیدن در زیر برج را فراموش کرده ام.این سبک بسیار شرقی است.پراکندگی ابرها پرواز در آسمان.
پاشش امواج شکسته بر روی سطح آب.
اژدها که چلچله باد، نوشابه dews و سواری در غبار.
رقص یک زن زیبا با لباس نازک است که منعکس کننده تغییرات در جو cladded. این برج نشان دهنده اوج بی پر و بال است.


در تیانجین


تیانجین در 115 کیلومتری جنوب شرقی پکن واقع شده است. دشوار است برای راه رفتن در اطراف است.این آسان است در تیانجین را از دست داده است. این پیچیدگی از جغرافیا را می توان به تاریخ و وضعیت پیچیده فعلی تیانجین پیش بینی کرد.از لحاظ تاریخی، تیانجین، یک پورت فرود برای کشورهای قدرتمند غربی برای ورود به چین بود.نیز نامیده می شود و دروازه پکن پایتخت و حوادث مختلف در آنجا رخ داده بود. بسیاری از افراد کلیدی در این شهر به دلیل نزدیکی به پایتخت پکن زندگی می کردند و آنها را در یکی از این کوچه های پیچیده زندگی می کنند. شهروندان و ادارات دولتی کنار هم قرار گرفتن در همه جا در این شهرستان است. بعد به خانه آپارتمان مدرن، دانشگاه، شهر و ادارات دولتی، مناطق مسکونی تشکیل شده که توسط ساختمانهای آجری وجود دارد.در صورتی که یک فضای کوچک را در خیابان پیدا شود، دیر یا زود موضع مغازه ساخته شده است.بیان واضح از این شهر متفاوت از آن از شانگهای و پکن، که به توهم گسترده خود را.


پایه داده


این برج بر روی مربع از منطقه فرهنگی جدید از تیانجین در چین ساخته شده است.این مربع در مقابل تیانجین مجمع خانه، Daireido واقع شده است.شما ممکن است آن را چیزی شبیه به میدان تیان آن من. این یک مربع بزرگ با سنگ؟ کاشی است. این برج خوش آمدید ایستاده در مرکز این مربع است.قطر این برج 12 متر است. هیچ کس نباید در داخل برج، اما برای نگهداری و تعمیر را وارد کنید. این برج می ایستد شش متر پایین تر از سطح زمین است. 64 متر از سطح زیرزمین رسانده است.روشنایی LED تعبیه شده به بازیگران فولاد تولید انواع نمایش ها شب. تولید می شود. پانل روشن شمارش معکوس برای استقبال از سال نو یکی از نقش های عمده ای از این برج است.


در طراحی و ساختار


همه مواد مورد استفاده برای ساخت این برج ریخته گری فولاد است. این برج در جهان است که چدن به طور انحصاری برای ساخت و ساز استفاده می شود است. این تعداد یک برج در جهان است.در 31 دسامبر 2011 بود زمانی که ما شروع به ساخت نقشه 1. اتمام برج آوریل 23، 2012 بود. از آغاز برنامه ریزی، تنها چهار ماه تا اتمام داده شد. بازیگران فولاد برای دیدار با دوره ساخت و ساز محدود استفاده شده است.1136 قطعه موج * اعضای الگوی شکل این برج مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که 4 قطعه موج * بازیگران فولاد به شکل اعضای یک عضو، بیش از 284 عضو را می توان با تنها یک قالب ساخته شده است، بنابراین هزینه قالب تاثیر نمی گذارد بیش از حد به کل هزینه ساختمان است.موج * شکل آهن و فولاد قطعه ای از یک دایره است، و در آن هیچ قسمتی صاف است. این است که به هم پیچیده است، این را می توان با فولاد ریخته گری تحقق یابد. 71 سطوح مواج انباشت اشیاء بدست آمده تا ساخت برج به شکل استوانه بزرگ.​
برج حلقه

محل سکونت: تیانجین، چین
اتمام: 2012
کارفرما: شهر تیانجین
تیم طراحی: دفتر طراحی شرقی + کاواگوچی و مهندسین
عکاس: کویچی Torimura​










منبع : سایت معماری مدرن
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
معرفی برج Wilshire در لس آنجلس

معرفی برج Wilshire در لس آنجلس

این برج با هدف بازتعریف بلند هتل ها دارای لابی منحصر به فردی درطبقه هفتادم است که شامل بخش ناهارخوری همراه با سرگرمی می باشد و همچنین شامل 900 اتاق 4 ستاره است که فضای لوکسی را به لوس آنجلس آورده است.

طرحی یک میلیارد دلاری با مخلوطی از هتل و دفتر توسط Ac maretin برای برج که به 1100 فوت می رسد فراهم کرده اند.

هدفشان ساخت بلندترین برج در غرب شیکاگو می باشد.

رئیس سایت Koren air به نام y.h cho و کریس مارتین ، معماران این پروژه ، به طورکامل جزئیات طرح ، تکنولوژی و ابداع این پروژه را انجام داده اند.

مثل فضای فعال رستوران درسطح خیابان، به عنوان فضای اداری اشغال شده توسط بخش میانی برج ها و هتل عجیب مشرف به طبقات بالاتر.

این برج دارای ویژگی های جالب توجه است: ازجمله تقویت محورهای سخت آسانسور که اجازه میدهد دستگاه آسانسور در طول تخلیه آتش عمل کند.

علاوه براین طراحی سقفی منحصر به فرد وایجاد پایه های شیشه ای درخشان و منار مخروطی شکل نمای خارجی برج را منحصر به فرد کرده است.


این برج جایگزین wilshire قدیمی بزرگ، که برای بیش از نیم قرن به عنوان مرکز شهر ایستاده بود، می باشد که آن درسال 2011 بسته شد تا به فعالیت های ساختارشکن اجازه عمل دهد .

ساخت و ساز بعداز سال جاری آغاز خواهد شد و قراراست تا سال 2017 به اتمام برسد .
















منبع: سایت خبری معماری نیوز
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
برج آبی اوچی پین تی؛ هم ارای فن اوری و انگاره های ارتفاعی

برج آبی اوچی پین تی؛ هم ارای فن اوری و انگاره های ارتفاعی

مهندس ساختمان Giuseppe Occhipinti اهل ایتالیا و از بنیانگذاران "مهندسی مشاور زلزله Engineering Seismic Consulting (ESC) "، این برج آبی زلزله را طراحی کرده است . این پروژه مفهومی ، یک استفاده مجدد برای مخازن آبی بلند معمولی است که به نیازهای شهری کمک می کند . الحاقات متزلزل ، نه تنها یک نهاد عملکردی به برج اضافه می کند ، بلکه یک حس زیبایی شناسی نیز به آن می دهد . شکل قارچ مانند برج بتنی آب ، یک لوله بتنی عمودی را در خود جای داده که اقدامات لرزه های افقی را جذب می کند . الحاقات جدید به بتن موجود و طبقات فولادی متصل شده به طوری که ساختار عمودی خارجی می تواند به تراکم ساده کاهش یابد . پس از انجام مطالعات مختلف از مقاوم سازی این مؤلفه های لرزه ای ، الحاقات ، میزان قابل توجهی پول در ساخت و ساز صرفه جویی کرد . در بالای برج آب ، یک منظره گردشگاه وجود دارد که نمایش بی وقفه از چشم انداز را نشان می دهد .
tower-before

section
مـنـــــــبـع : www.archdaily.com


 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
.برج خلیفه: این آسمان خراش 828متری در شهر دبی امارات واقع شده و 163طبقه دارد. برای اتمام پروژه ساخت برج خلیفه بالغ بر 1/5 میلیارد دلار اعتبار هزینه شده است. کار ساخت برج خلیفه درسال 2004 آغاز و در اکتبر 2009 به اتمام رسید اما رسما در 4 ژانویه 2010 افتتاح و بازگشایی شد.بیش از هزار واحد آپارتمان، 49 طبقه اداری، 4 استخر، یک کتابخانه خصوصی برای ساکنان و البته هتل آرمانی با 160 اتاق به طراحی جورجیو آرمانی از جمله امکانات موجود در برج خلیفه دبی است.


2.برج تایپی: این آسمان خراش در کشور تایوان واقع شده و 509 متر ارتفاع دارد. کار ساخت 101 طبقه برج تایپی هزینه ای1/8 میلیارد دلاری در برداشت. تایپی تا قبل از افتتاح برج خلیفه دبی عنوان مرتفع ترین آسمان خراش جهان را به خود اختصاص داده بود.کارشناسان برج تایپی را به گونه ای طراحی کردند که نمایانگر انقلاب تکنولوژی و فن آوری روز دنیا در آسیای سنتی باشد.

3. برج مرکز تجاری شانگهای: این برج 492 متری در شانگهای چین واقع شده و 101 طبقه دارد. هزینه ساخت برج مرکزی تجاری شانگهای بالغ بر1/2 میلیارد دلار تخمین زده شده است. بلندترین هتل جهان در این آسمان خراج واقع شده که طبقات 79 تا 93 را به خود اختصاص داده است.برج شانگهای درسال 2007 آماده بهره برداری بود.

4.مرکز بین المللی تجاری هنگ کنگ: آسمان خراش هنگ کنگ 484 متر ارتفاع و 108 طبقه دارد کار ساخت آن از سال 2007 آغاز و در سال 2010 با صرف هزینه 3/58 میلیارد دلاری به اتمام رسید. از جمله امکانات این مرکز تجاری وجود چندین هتل مجلل، دفتر کار، پارکینگ و سکوی بازدید می باشد. 30 آسانسور عمومی، 14آسانسور سریع السیر، 2 آسانسور ویژه وی آی پی کار جابجایی ساکنان برج هنگ کنگ را برعهده دارند.

5. برج های دوقلوی پتروناس: برج های دوقلوی پتروناس به نماد شهر کوآلالامپور مالزی تبدیل شده اند. هردو برج 425متر ارتفاع و 88 طبقه دارند ساخت این برج ها که از سال 1998 آغاز و در 2004 به اتمام رسید بالغ بر 1/6 میلیارد دلار هزینه به دنبال داشته است.
هردو برج مجموعا 78 آسانسور داشته و در طبقات زیرین توسط مرکز خرید سوریا به هم متصل هستند و پلی طبقات 41 و 42 را از بالا به یکدیگر وصل کرده است.


6. مرکز تجاری گرینلند نانجینگ: آسمان خراش گرینلند درشهر نانجینگ چین واقع شده و 450 متر ارتفاع و 89 طبقه دارد. هزینه ساخت این پروژه 375میلیون دلار اعلام شده و دارای منظره ای به سمت 2 دریاچه شهر است.عملیات ساخت برج گرینلند درآوریل سال 2010 به اتمام رسید و دارای تعداد زیادی دفتر اداری، فروشگاه، رستوران و هتل در طبقات بالایی می باشد.

7. برج ویلیس: برج مذکور در شهر شیکاگو آمریکا واقع شده و 442 متر ارتفاع دارد. ساخت 108 طبقه برج ویلیس هزینه ای 950 میلیون دلاری داشته و درسال 1973کار ساخت آن به اتمام رسید این آسمان خراش به مدت 25سال به عنوان بلندترین سازه بتنی جهان شناخته می شد.

8.مرکز بین المللی تجاری گوانگژو: برج گوانگژو در کشور چین واقع شده و 438متر ارتفاع دارد ساخت این آسمان خراش 103 طبقه ای1/2 میلیارد دلار هزینه داشته و قرار است تا سال 2016 برج دوقلوی آن نیز افتتاح شود.طبقات اول تا شصت و ششم به هتل و دفاتر اداری، 67و 68 تجهیزات مکانیکی برج، 69تا 99 هتل چهارفصل و طبقات 99-100نیز برای محل بالکن در نظر گرفته شده است.

9.برج و هتل بین المللی ترامپ: مقامات آمریکایی این برج را در شهر شیکاگو با ارتفاع 423 متر احداث کرده اند. برج ترامپ 98طبقه داشته و هزینه ساخت آن 847میلیون دلار اعلام شده است. برج مذکور بر روی رودخانه شیکاگو قرار دارد و 27 آسانسور برای جابه جایی ساکنان در نظر گرفته شده است.

10.برج جین مائو: این آسمان خراش 421 متری در شانگهای چین واقع شده و دارای 88 طبقه است. اعتبار صرف شده برای ساخت برج جین مائو 530 میلیون دلار بوده و در مساحتی به ابعاد 24 هزار متر مربع احداث شد.هنوز بخش هایی به این برج درحال افزوده شدن هستند که می تواند موجب بلندتر شدن آسمان خراش جین مائو شود.

منبع: بازار خير

 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
REUTERS/ Courtesy Aedas/CTBUH/Handout
آسمان خراش Al Bahar Towers در ابوظبی
REUTERS/ FernandoGuerra/CTBUH/Handout
آسمان خراش Palazzo Lombardia در شهر میلان ایتالیا

jasonzed
مجموعه آسمان خراش هایAbsolute Towers در شهر میسیسوگاِی کانادا

REUTERS/ Tom Arban/CTBUH/Handout
برخ 56 طبقه ای اول این مجموعه به بلندی 180 متر و برج دوم به بلندی 161 متر هستند.

REUTERS/ ingenhoven architects + Architectus / H.G. Esch, Hennef/CTBUH/Handout
آسمان خراش Bligh Street در شهر سیدنی در استرالیا

Sardaka
بلندی آسمان خراش 29 طبقه ای Bligh Street بالغ بر 154 متر است.

منبع.. آلبوم تصاوير
 
آخرین ویرایش:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
برج معلق بر روی پایه ای سبز- دفتر معماری آئِداس

برج معلق بر روی پایه ای سبز- دفتر معماری آئِداس

طرح بین المللیِ آئِداس (aedas ) با نام '18 kowloon east'، یک ساختمان 28 طبقه ای، با ترکیبی از کاربری ها در شهر کولون، چین، تکمیل شد. به دنبال برقراریِ تعادل بین بلوک های بسیار صنعتی که در این مکان ساخته شده، این طرح یک پایه ی چند طبقه سبز که " اثری سبز" (greening effect) در این همسایگی دارد را برجسته می کند. برای انطباق بهتر دفاتر، فروشگاه ها و یک پارکینگ اتومبیل؛ این بنا در کنجِ مجاورت به دیگر ساختمان های چند طبقه نشسته است. مقیاس کلیِ این طرح با عملکردی از صفحات که به صورت ارگانیک شکل داده شده اند و به یکدیگر پیوسته اند تا یک پارکینگ چند طبقه را بالای سطح زمین ایجاد کنند، بخش بندی شده است. کاشت وسیع گیاهان در بین این لایه ها، از خیابان قابل رویت است؛ تزریق بصری یک عنصر طبیعی، که بهبود کیفیتِ هوای این منطقه را به دنبال دارد. قطعه ی شیشه ایِ این ساختمان، مانند یک برج معلق که به نظر سبک وزن می رسد؛ روی این پایه نشسته است.​

'18 kowloon east'

'18 kowloon east'

'18 kowloon east'

'18 kowloon east'

'18 kowloon east'

'18 kowloon east'

'18 kowloon east'

'18 kowloon east'


'18 kowloon east'


مـنـــــــبـع : http://www.designboom.com
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
آسمان خراش درختی-برج

آسمان خراش درختی-برج

آسمانخراش شگفت انگیز در تایوان طراحی شده است که ظاهری شبیه به یک درخت دارد و تحقق آسمانخراشهایی است که پیش از این در مجموعه فیلمهای علمی تخیلی جنگهای ستاره ای دیده شده بود.به تازگی تصاویری منتشر شده که مربوط به طرحهای یک آسمانخراش جدید و پیشرو است که در آینده قرار است در افق شهر “تایچونگ” واقع در تایوان ساخته شود تایچونگ سومین شهر بزرگ تایوان است که به تازگی موفق شد جایزه اول یک مسابقه طراحی را برنده شود.

این برج Floating Observatories (منظرگاههای شناور) نام دارد. ساختمان اصلی به یک درخت پوشیده از ۸ منظرگاه شناور شبیه است که این منظرگاهها همانند برگهای یک درخت طبیعی بالا و پایین می روند. هر منظرگاه همانند یک آسانسور عمل می کند و گنجایش حمل ۸۰ نفر را دارد افرادی که سوار بر این برگها می شوند می توانند از چشم‌انداز افق دور لذت ببرند. برطبق اظهارات معماران، این منظرگاهها قرار است با یک ماده سبک و نرم بر روی یک مسیر عمودی بر روی ساختمان ساخته شوند اطراف این مسیر عمودی را یک میدان الکترومغناطیسی قوی احاطه کرده است. براساس گزارش دیلی میل، در ساخت این آسمانخراش از فناوریهای سبز دوستدار محیط زیست شامل توربینهای بادی و پیلهای خورشیدی استفاده خواهد شد. انتظار می رود که ساخت این ساختمان از سال ۲۰۱۲ آغاز شود.

منبع:http://www.hoseinghorobi.blogfa.com.
 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
برج تایوانی باد کاری از دفتر شهرسازی Decode

برج تایوانی باد کاری از دفتر شهرسازی Decode

طراحی زیبای برج تایوان توسط دفتر شهرسازی Decode با بهره گیری از پارامترهای طبیعی باد و ترکیب آن با ویژگی های پایه به عنوان معماری یادمانی در نظر گرفته شده است. این برج بعلت یکتا بودن شاخص می باشد. نمای این برج نوآورانه تشکیل شده از چندین ژنراتور بادی است که توسط سازه تقویت می شود. زمانی که ژنراتور می چرخد, نما تغییر می کند و مقدار انرژی تولید شده برای کل برج کافی است.

این برج مانند یک ویترین در قامت نشانه ای که روایتی از گذر طبیعی را بیان کرده عمل می کند. انرژی باد در واقع می تواند انرژی کل ساختمان را فراهم آورد. ژنراتور الماس گونه ی باد در میانه ی یک شبکه ی نما به وسیله ی یک سازه ی توری ثابت شده است. ظاهر کلی نما زمانی به نمایش در می آید که خط سیر آب و هوایی به موازات نمای عمودی قرار گیرد. سایه ی بادنما و سازه سایه اندازی فضای داخلی با کنترل ورود نور و کاهش مصرف انرژی را بر عهده دارد. زمانی که باد می وزد پوشش برج, پره ی آب و هوایی در نما عمودی است و سازه شفاف می شود.

نمای برج پویا است و این به طور متفاوتی از وضعیتی به وضعیت دیگر تغییر می کند. بنابراین مردم تایوان احساس می کنند این اثر به زندگی آنها بخشیده شده است. در شب بعلت لامپ ال ای دی موجود بین ژنراتورها توسط باد و نور با هزاران لامپ نیرو می گیرد. رنگ نور مطابق دمای فصل تغییر می کند. از همه مهم تر مشخص می شود که برج تایوان یک رمزگشایی زیبا از طبیعت می باشد.







منبع: سایت مرجع معماری
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
برج وی از Meridian 105 Architecture

برج وی از Meridian 105 Architecture

برج V یک ساختار مسکونی قرار گرفته بر بالای پارکینگ ، کافه ، رستوران و خرده فروشی ها می باشد که توسط معماری 105 مریدین طراحی شده . این برج یک پارک شهری برای محله ای در دنور -کلرادو- ارائه می دهد در حالی که یک زمین جدید برای توسعه زندگی خیابانی در سایت ایجاد می کند . آب و هوای نیمه خشک دنور ، دارای حداقل بارش و قوانینی است که جمع آوری آب باران را ممنوع کرده و این موضوع باعث الهام معماران شد تا یک استراتژی آبیاری نوآورانه با جمع آوری آب از منابع جایگزین را طراحی کنند ، از جمله : چگالش سیستم های تهویه ، کندانسورهای خشک کن مورد استفاده در لاندری و وسایلی که هوای مرطوب را از طریق یک مبدل حرارتی برای استخراج آب را عبور می دهند .

برج وی از Meridian 105 Architecture

برج وی از Meridian 105 Architecture

برج وی از Meridian 105 Architecture

برج وی از Meridian 105 Architecture

برج وی از Meridian 105 Architecture

weave-tower-plaza

v-weave-tower

-v-weave-tower

diagram-01

-



مـنـــــــبـع : www.archdaily.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
برج هرمی وارونه با ۶۵ طبقه در زیر زمین

برج هرمی وارونه با ۶۵ طبقه در زیر زمین

Earthscraper که توسط گروه معماری مکزیکی BNKR Arquitectura طراحی شده، آسمانخراشی مفهومی و وارانه با ۶۵ طبقه میباشد که در زیر زمین قرار خواهد گرفت. ایده طراحی برج معکوس در مرکز شهر مکزیکو پایتخت مکزیک برای مقابله با قوانین ساخت برج هاست. براساس قوانین پایتخت، حداکثر طبقات برج ها می بایست هشت طبقه باشد و تخریب ساختمان های قدیمی نیز ممنوع می باشد.

این ساختمان در مرکز شهر مکزیکو سیتی ۳۰۰ متر پایین تر از سطح دریا ساخته میشود و تیم معماری این برج سعی کرده است از طراحی تاریخی مکزیکی در طراحی آن استفاده کند. ۱۰ طبقه ی بالایی این ساختمان به موزه و مرکز فرهنگی آزتک‌ها اختصاص داده شده است و در طبقات زیرین آن خرده فروشی، آپارتمان های مسکونی و مناطق تجاری قرار خواهند گرفت. محققین این طرح، این فضای زندگی متفاوت را بدور از مشکلات مرتبط با آلودگی های درون شهری دانسته اند.

سطح این هرم وارونه، از شیشه ساخته خواهد شد و علاوه بر اینکه ورود نور طبیعی و هوای آزاد به آن میسر است، ساختار درونی این ساختمان در واقع توخالی است بطوریکه توسط پلهایی که در درون آن قرار میگیرند میتوان امتداد و اعماق ساختمان را بخوبی مشاهده کرد.













منبع:ایران استارز
 

dina arian

عضو جدید
کاربر ممتاز
برج ناظر و سفر به دوردست ها
.
.
.



دفتر معماری " ترین: لونهارد و مایر" در رودخانه ی مور واقع در اتریش برج ناظر عظیمی را که شبیه فیلم های علمی تخیلی می باشد, طراحی کردند. این برج از فرم دی ان ای گرفته شده, دو راه پله بر بالای درخت های پیرامون برخاسته و در دو مارپیچ چرخیده و در یک سطح برجکی بهم برخورد کردند. در حالی که مولکول ضروری و در همه جا حاضر است, این برج یک شکل ارگانیک لوله ای را نمایان می کند. برج ناظر مور مضرس وار از یک فلز زیگزاکی عجیب و غریب تولید شده است. و برای بازدیدکنندگان موقعیتی پدید آورده تا دوردست ها را تماشا کنند.​


...

...

...
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
آسمانخراش مهاجر ، تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012

آسمانخراش مهاجر ، تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012

آسمانخراش مهاجر Migrant Skyscraper​
؛ تقدير شده در رقابت آسمانخراش 2012؛​
داميان پرازيبيا Damian Przybyła ، رافائل پرازيبيا Rafał Przybyła ؛​
لهستان​
آسمانخراش مهاجر به معنای واقعي كلمه متحرك است:‌ تاير لاغر و غول پيكر با يك ساختمان و فضای سبز در مركز ، اين آسمانخراش برای غلتيدن آماده است.​
مفهوم پشت اين ساختار اين است كه در اين جهان ناپايدار ، مردم به پايداری خودكفايي واقعا آزاد نياز دارند ، و آينده ی زمينه معماری به فراهم كردن آن برای مردم ميتواند كمك نمايد. بوسيله ی ساخت پناهگاهی امن برای ساكنان، جهت زندگي در آن كه مطمئن ميسازد كه آنها غذا برای خوردن و آب برای نوشيدن خواهند داشت ، آسمانخراش مهاجر برای مردم آزادی را به رغم آنچه بلايای طبيعي و اجتماعي ممكن است در راه باشد، فراهم مي نمايد . ساختمان درون چرخ مي تواند ثابت بماند به هرحال ساكنان را به مدت طولاني راضي مي سازد، اما ، برای مثال ، در صورت تحول سياسي بي ثبات منطقه ، ساكنان ميتوانند موتور نيروي زيست سوخت را روشن كرده و به محل جديدی انتقال دهند.​
ساختار خارجي تاير از لاستيك بازيافتي پوشيده شده است. در داخل دو ساختمان و فضای سبز اطراف آن همه ی آن چيزی را كه ساكنان برای زنده ماندن نياز دارند را فراهم مي نمايند ، ساخت تاير به صورت محصور به طور كاملا خود كفا ساخته شده است. در خارج از ساختمان فضايي برای كشاورزی ، از جمله محصولات كشاورزی و دام، وجود دارد . در داخل تاير ، سيستم های لوله كشي آب آشاميدني ، فاضلاب و آبياري وجود دارد.​
هر لاستيك دارای امكانات برای يك خانواده است ؛ جزئيات ، دو ساختمان كنار يكديگر در داخل تاير را نشان مي دهد. اول سه طبقه ی بلند است ، با امكانات سرويس بهداشتي در طبقه ی همكف ، فضای كشاورزی داخلي در طبقه ی دوم، و يك بالكن و آشپزخانه در طبقه ی سوم. در همسايگي ، هر دو كف از ساختمان دو طبقه اتاق خواب ها را برای ساكنان نگه مي دارد.​
ويژگي ها ی منحصر بفرد در داخل ساختمان عبارتند از :‌ سطوح غلتكي برای كشاورزی در داخل و خارج ، و پل ها كه برای ثبات وقتي ساختار تاير در حال حركت است، جا سازي شده اند. طراحان گروه تايرها را زماني كه مي ايستد ، در سراسر فضای سبز عمومي برای تشكيل جامعه ، يا پارك در فضاهای تنگ برای ايجاد تراكم متصور مي شوند.​

آسمانخراش مهاجر Migrant Skyscraper

آسمانخراش مهاجر Migrant Skyscraper

مـنـــــــبـع : http://www.evolo.us



 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
آسمانخراشی که بر آب تکیه خواهد زد

آسمانخراشی که بر آب تکیه خواهد زد

طرح مفهومی «آسمان‌خراش تکیه‌کننده» جایزه امسال رقابت طراحی DawnTown را از آن خود کرد.

در این رقابت مفهوم Miami Lift توسط Studio Dror طراحی شده بود.

این آسمانخراش به منظور اهداف فرهنگی طراحی شده و از طبقه فوقانی آن می‌توان نمایی از اقیانوس و شهر میامی را مشاهده کرد.

همچنین طراحی نوین Lemonade Square توسط Remed، در این رقابت جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

این طرح نیز برای ساحل میامی ارائه شده و یک پلت‌فرم زردرنگ مرتفع است.

مساحت این ساختمان مفهومی پنج هزار و 400 متر مربع و دارای استخری عظیم در بخش فوقانی آن و همچنین یک تفرجگاه در قسمت پایین است.

اگر ارتفاع تنها معیار داوران این مسابقه بود، Torre De Las Américas حائز رتبه اول می‌شد.

اما آلفردو آندیا و موریسیو گونزالز طراحان این سازه مقام سوم رقابت طراحی را از آن خود کردند.

این برج که «توفان فضایی»، «سیلاب عمودی» و «موزه پیاده‌روی» لقب گرفته، دارای پلت‌فرم‌های با زاویه‌های متنوع است.

طرح Great Spirit Woods در این رقابت‌ها، عنوان افتخاری را از آن خود کرد. طرح Great Spirit Woods در واقع، یک سیستم غول‌پیکر پراکنش آب است که قطرات کوچک را از ستون‌های بسیار خود برای خلق یک مه خنک‌کننده همراه با آب‌نما، به بیرون افشانه می‌کند.

Great Spirit Woods
Miami Lift
Miami Lift
Miami Lift
Miami Lift
Lemonade Square
Torre De Las Américas



منبع:ایسنا
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
برج پورتا فایرا ، تویو ایتو ؛ همسایگی ِفرمی ارگانیگ با فرمی متعامد

برج پورتا فایرا ، تویو ایتو ؛ همسایگی ِفرمی ارگانیگ با فرمی متعامد



اولویت های کلیدی در این پروژه معماری (Porta Fira Tower) که توسط تویو ایتو و معماران b720 ، در بارسلونا-اسپانیا-طراحی شده ، پاسخی بی درنگ به محیط زیست و به عنوان یک دروازه ورودی به د لوبرگیت de LIobregat و بارسلونا از طریق فرودگاه بین المللی ال پارت El Part می باشد. پروژه شامل دو برج متفاوت است، که با وجود تضاد آشکاری که بین ساختمان ها از لحاظ فرم وجود دارد ، رابطه ای که آنها ایجاد کرده اند، هماهنگ و مکمل یکدیگر است.

ساختمان ها (هر کدام با ارتفاع 110متر) نقش بسیار نمادینی را به عنوان ادای احترام به برج تاریخی ونیسی بازی مکنند، که در ورود به مرکز نمایشگاه،نزدیک به پلازا اسپانا Plaza Spana واقع شده اند. ساختمان هتل با فرمی ارگانیک طراحی شده و به واسطه یک حرکت در اطراف آن، تغییری در ظاهر آن به چشم می خورد.

با توجه به پیچیدگی هندسه ساختمان ، نمای آن به دو پوسته تقسیم می شود. پوسته درونی یک پوشش محکم چسبیده، که بر اساس تیغه هایی روشن، با پانل های آلومینیومی و شیشه ای طراحی شده است، که به طور کامل تمام نیازهای صوتی، حرارتی و آب بندی را برآورده می کند.نمای بیرونی به عنوان پوسته دوم، بافت پوسته و تطبیق هندسه متغیر برج را فراهم میکند که از لوله های آلومینیومی مستقلساخته شده. ساختمان اداری ، متعامد در فرم و موقعیت و عمود بر محور مرکزی پلازای اروپا Plaza Europa ، نشان از پایان میدان و در گیر یک گفتگو با ساختارهای مرزی متقارن است، که در طرف دیگر گرَن ویاGran Via (دو برج متعامد عمود بر هم) قرار گرفته ، که در نگاه اول، یک حجم خالص بادیوارهای شیشه ای به نظر میرسد.

این دو برج توسط دهلیزی مشترک، مرتبط هستند. در نگاهی منحصربه فرد به ساختمان ها به همراه ارتفاع 110متری و مساحت کل سطح ساخته شده (80.108 مترمربع)، باعث می شود این پروژه نقطه عطفی در پلازای جدید اروپا و شهرد لوبرگیت de LIobregat و یک نقطه مرجع واضح در خط آسمان بارسلونا تبدیل شود.







فضای داخلی:














پلان موقعیت:




 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
برج بی تی سی، بلند مرتبه ای در بخارست؛ شبح میس ون دروهه

برج بی تی سی، بلند مرتبه ای در بخارست؛ شبح میس ون دروهه

علیرغم اندازه اش، این برج، نه سودی از سایت بزرگ و نه از پلازای اطراف خود می برد. این سایت ارتباطیِ کوچک 2500 متر مربعی، در بلوار یون میهالاچ(Ion Mihalache Boulevard)، جنب بیمارستان فلانتروپی(Filantropiei Hospital) و نزدیک پیاتا ویکتوریی(Piaţa Victoriei) نشسته است. این برج زمانی که در پشت پیاتا ویکتوریی قرار گرفت، یک نقطه ی پایان پرسپکتیوی برای بلوار لاسکار کاتارجیو(Lascăr Catargiu) تشکیل و ارتفاع خود را از پیاتا رومانا بیشتر نشان داد. در یک حضور گمراه کننده، به نظر می رسد که برج در پس موزه ی آنتیپا(Antipa) تقلیل یافته. با توجه به اثر شدیدی که بر همسایگی خود تا مناظر وسیع شهر می گذارد؛ این برج، برای چنین گونه ی به چالش کشیده شده ای در شهر بخارست، به عنوان یک کاراکتر شهری ایفای نقش می کند. نیاز به محدوده های وسیع اداری، در این زمینه ی کم ارتفاع ارتباطی، یک موقعیت غیر عادیِ در هسته ی ساختمان معین کرد. این هسته به سمت دیوار جنوبی پیش می رود و سمت شمالی برای باقی ساختمان باقی می گذارد. این انتقال از جنوب به شمال در امتداد نما، با کاهش تراکم نوار سرامیک ها در سطح دیوار پرده ای، شفافیت برج را به سمت شمال تغییر می دهد. حجم این هسته که در نمای شمالی بیرون زده باقی مانده، با پنل های فلزی راه راه ملبس شده. برج در بالای چهار طبقه ی "بِیس" که طبقات بزرگتر اداری را در بر دارد، عقب نشینی می کند. چنین ثباتی، ارتفاع بناهای موجود در امتداد بلوار را انعکاس می دهد. دو طبقه ای که در بالای ورودی ساختمان معلق شده اند؛ درهای لابی را آشکار می کنند و نیز سیرکولاسیون کالبد برج را از همان نقطه ی تماس با زمین آغاز می شود. در بالا، حجم معلق دیگری با این بیس متوازی شده و برج را به دو قسمت بالایی و پایینی تقسیم می کند. "بیس" مذکور با پنل های شیشه ای تیره و روشن به طور متناوب پوشش یافته است.

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی

برج بی تی سی





مـنـــــــبـع : http://www.archdaily.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
برج ال اچ تی- چالش بین طراحی یک برج استاندارد و رویکرد اقتصادی

برج ال اچ تی- چالش بین طراحی یک برج استاندارد و رویکرد اقتصادی

باز توسعه ی برج ال اچ تی(LHT Tower)، 26 طبقه را در بر می گیرد، در کنار 11000متر مربع فضای اداریِ گرید آ و 3000متر مربع پودیومِ فروشگاهی و رستوران، که در بخشی والا از کویینز رُود سنترال(Queen’s Road Central) و مسیر پیاده محور شده ی تئاتر لین(Theatre Lane) نشسته است. گرایش این طرح حاصلِ نگاه به سایت و تاریخچه ی تئاتر خاص آن است. در این طرح با توجه به چالش[طراحی] بین یک برج استاندارد و رویکرد توسعه ی ساختمان منفردِ پودیوم و همچنین قربانی نکردنِ ارزش های اقتصادی پودیوم فروشگاهی، سیستم نمای فولدینگ و پویا در ضلع کشیده ی شرقیِ ساختمان، پودیوم و برج را در یک تسلسل فرمال می پوشاند. در سمت غربی، نمای دیوار شیاردار به همراه ریختِ بام؛ گستره ی این دیوار یکی شده را فرم می دهند، و برنامه ی عملکردها، بواسطه ی این دو پوسته ی فولد، دو کاراکتر مختلف شهری را در جوار این سایت مشخص می کند. این ساختمان خود را به مثابه ی یک لندمارک شهری معرفی می کند، که نقطه ی آغازیست برای مجموعه ی بناهای پیوسته ی قدیمی با خیابان باریک جلوی آنها که به کویینز رُود سنترال از غرب ختم می شود و ساختمان های اداری معاصر که در شرق آزادانه برپا هستند. در پاسخ به آمد و شد زیاد در امتداد تئاتر لِین، پله ی متحرک برای طبقات فروشگاهی در نظر گرفته شده که بطور استراتژیک جنب پیچشِ پوسته ی شیشه ای قرار گرفته تا نمایی درگیر و محرک را شکل دهد و همچنین از ایجاد دیواری خالی و ناخواسته برای پس زمینه ی مسیر پیاده، که در گذشته متعلق به ساختمان سینمای سابق بود، اجتناب شده است.
برج ال اچ تی

برج ال اچ تی

برج ال اچ تی

برج ال اچ تی

برج ال اچ تی

برج ال اچ تی

برج ال اچ تی

برج ال اچ تی

برج ال اچ تی

برج ال اچ تی

برج ال اچ تی

برج ال اچ تی

مـنـــــــبـع : http://www.archdaily.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
برج بی؛ تلاش برای تزریق شخصیت شهری به یک بلند مرتبه

برج بی؛ تلاش برای تزریق شخصیت شهری به یک بلند مرتبه

این پروژه که توسط معماران ویل آرتز(Wiel Arets Architects) تدارک دیده شده، در مرکز روتردام، درست در مجاورت ساختمان فروشگاه بزرگ بیجنکورف(Bijenkorf)، طراحی شده توسط مارسل بروئر(Marcel Breuer)، قرار دارد. این برج، حاصل درهم آمیختگیِ عملکردهای شهری است که در سه حجم با ارتفاع مشابه اما عرض های متفاوت تحقق میابد. یکی از این حجم ها که تا تراز ارتفاعیِ ساختمان بیجنکورف رشد کرده، میزبان یک فروشگاه مد و گاراژ پارکینگ است، در حالی که دو حجم بالاتر که از ارتفاع ساختمان مجاور هم بالاتر رفته اند، آپارتمان ها را در بر دارند. ورودیِ فروشگاه مد، به محدوده ی پیاده، جنب همان فروشگاه بزرگ؛ باز می شود، و آپارتمان ها از طریق مسیر جانبی قابل دسترسی هستند. این دو حجم مسکونی، با توجه به هسته ی سیرکولاسیون مرکزی؛ تغییر مکان داده اند و به دنبال طرح های اولیه ی آپارتمان ها، تمام استدیوها- کارگاه های هنری- و آپارتمان های اقامتی کوتاه مدت، با آشپزخانه ای به طرح لاکاسینا آلسی(LaCucina Alessi) و نیز اسباب و لوازم حمام به سبک آلسی یل باگنودوت(Alessi Il Bagno dOt) تکمیل می شوند. بنابراین این استدیوها پس از خرید می توانند مستقیما به این مکان منتقل شوند. شبیه به ساختمان بروئر، در نما، پنل های آلومینیومی و شیشه ای، ربطی به [کاربری های] طبقات و عملکردهای خصوصی ندارند، اما در حجم های بزرگتر، با بالکن های معلق در خطی در امتداد نما؛ سایه هایی ایجاد می کنند که به ساختمان مقیاس شهری بزرگتری می بخشد.
.

.

.

.

.

.

.

.

.​
مـنـــــــبـع : http://www.archdaily.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
در هم تنیدگیِ بلند مرتبه ها- برج کراس، معماران بیگ

در هم تنیدگیِ بلند مرتبه ها- برج کراس، معماران بیگ

آسمانخراشی در سئول، توسط دفتر معماری دانمارکیِ بیگ(BIG) طراحی شد، برجی آپارتمانی در شهر سئول. این برج در منطقه ی بین المللی و تجاریِ یونگ سان(Yongsan) قرار خواهد گرفت که توسط استدیو معماران لیبسکیند(Studio Libeskind) پلان جامع آن تدارک دیده شده بود و بیش از 600 آپارتمان، در کنار یک کتابخانه، کودکستان و گالری در آن دیده شده بود. باغ بام ها هر دو سطح بلوک های پل مانند را برای ساکنین خواهند پوشانید و حیاط های پایین رفته نیز؛ طبقات زیرین زمین را احیا می کنند. در تصویری این ساختمان ها نزدیک به جفت برج طراحی شده توسط ام وی آر دی وی(MVRDV)، که ریشه در تشابه به [لحظه ی] انفجار مرکز تجارت جهانی در یازدهم سپتامبر دارد، نمایش داده شده اند. برج های مسکونی بیگ، در منطقه ی بین المللی و تجاریِ یونگ سان، امتداد رودخانه ی هان(Han) را با یک مرکز مسکونی تجاری جدید، برای شهروندان سئول احیا می کند. برج های کراس(Cross #)، خط آسمان شهر سئول را ارتقا داده و تبدیل به یک نشان قابل تشخیص برای مرکز جدید فرهنگی و اقتصادیِ شهر خواهند شد. دفتر معماری بیگ از بین 19 دفتر معماری بین المللی، مانند اس او ام(SOM)، دومینیک پرولت(Dominique Perrault)، رکس(REX) و ام وی آر دی وی، برای ثبت طرح یشنهادی خود؛ انتخاب شد. این سایت 21000 متر مربعی، در کنار بافت شهری در منطقه ای قرار دارد که در پلان جامع شهر یونگ سان جزءِ مناطقی است که توسعه خواهد یافت. طرحِ دفتر معماری بیگ؛ دو برج زیبا با ارتفاع های 204 و 214 متری را شامل می شود. برای رسیدن به الزامات ارتفاعی این سایت، این حجم ساختمانی متجاوز[از لحاظ ارتفاعی]، با دو بارِ افقی بالایی و پایینی؛ تغییر شکل داده اند، که در ترازهای 140 متر و 70 متر دو برج مذکور را مرتبط کرده اند. برج های کراس، یک ارتباط سه بعدیِ شهری حاصل از برج هایی که به طور افقی و عمودی در هم بافته شده اند، را تشکیل می دهند. سه عدد پل های عمومی، دو برج بلند و باریک را در تراز های مختلف- زیر زمین، روی خیابان و در آسمان- متصل می کنند. با توجه به خواسته ها و مطالبات متفاوت ساکنین ، گروه های سنی و فرهنگ آنها، [سطوح] پل ها طراحی لند اسکیپ شده و برای فعالیت های گوناگون، که به صورت سنتی محدود به سطح زمین بوده، مجهز شده است.

Cross # Towers by BIG

Cross # Towers by BIG

Cross # Towers by BIG

Cross # Towers by BIG

Cross # Towers by BIG

Cross # Towers by BIG
مـنـــــــبـع : http://www.dezeen.com


 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
برج حلقه؛ استراتژیِ فضای تهی در دل یک میدان شهری

برج حلقه؛ استراتژیِ فضای تهی در دل یک میدان شهری

این برج شفاف و درخشان است. برجی که از لحاظ بصری، در نحوه ی تطابق با اتمسفر حاکم و همچنین تغییر[حالت] آسمان و نور[موجود] بسیار تفاوت دارد. بدون هیچ شکی این برج فراموش کرده است که یک برج است. ساختمانی مانند یک برج شفاف در میانه ی یک میدان بزرگ، که تنها توسط سنگ پوشش یافته، می تواند ساخت یک وُید(void) در فضایی تهی را ارجاع دهد. این میدان، در میانه ی قلب شهر تیانجین(Tianjin) قرار دارد، که مکانی بسیار با اهمیت است." ما جرات کردیم تا فضایی وُید و تهی را طراحی کنیم، که هیچ مفهومی از حضور نداشت. مسیر فکری این پروژه بر مبنای ایده های شرقی بنا شده است. این برج [دارای مفهومی] شرقی[قدرتمندی] است. مردم نمی دانند، زمانی که فردی به بالا نگاه می کند؛ برج را نظاره می کند یا آسمان را. پیکره ای رعب آور که آغاز و پایان آن قابل مشاهده نیست. سوژه ای که شبیه جریان طوفان طراحی شده، هرچند فرم آن بسیار ساده است. بدون هیچ امکانی برای صعود، هیچ فضایی برای بازی، در دل آن هیچ چیز نیست، جز پوچی... پیکره ای از موج هاست و البته حلقه. یک پوچیِ شفاف، محصور در فرمی اژدها مانند. نوری درخشان- [یا به تعبیری نوری القا کننده ی اندیشه]- به درون برج پاشیده می شود. و شادمانیِ مردم را بدور این برج متین [و با وقار] گرد آوری می کند. اساسا این میدان، مکانی است که مردم، با هر ظاهر و سلیقه و اندیشه ای، می توانند احساسی ناشی از صمیمیت را به اشتراک گذارند. اگر چه آنها نسبت به یکدیگر بیگانه باشند، زمانی که خود را در این میدان میابند؛ مانند همسایگانی خوب، می توانند احساسی دوستانه [نسبت به هم] داشته باشند. اینجا مکانی است که آنها می توانند اطمینان داشته باشند که بر روی زمینی مشترک ایستاده اند، علیرغم اینکه هر شخص مسیر زندگی، شغل، ملیت، روستای زادگاه و سن و سالِ خود را دارد. برای کسانی که تنها برای صعود به یک برج می نگرند، باعث برآشفتگی خواهد بود که بدانند این برج نه درون دارد و نه بیرون. برای کسانی که یک برج را در مقام یک نماد قدرت تحسین می کنند، این برج بواسطه ی تاثیر شفافیت خود؛ حس حضور را کمرنگ خواهد کرد. و کسانی که برج را فقط بخاطر مقیاس و ارتفاعش تحسین می کنند، منظره ی زیبای آسمان، زمانی که باد می وزد و رنگ آسمان به شفافیت می گراید، را رها کرده اند. در این برج مدرنِ در هم تنیده، هیچ بلیطی نیاز ندارد. و همچنین به هیچ قضاوتی؛ خواه مفید باشد و خواه بیهوده. و هیچ نیازی به کار مانند یک برده نیست، تنها با آسایش[خیالی] که برج ملهم آن است می توان رقصید، قدم زد، مراقب کودکان بود و بازی کرد، بنابراین زمانی را که می گذرد و در زیر برج دراز کشیده اید، فراموش کنید. چنین سبکی به شدت شرقی است. تمام متریال های استفاده شده در این ساختار، فولاد ریخته شده است. این تنها برجی است در جهان که منحصرا چنین متریالی برای ساختار آن بکار برده شده. 1136 قطعه ی موجی شکلِ برای آن بکار رفته. در این حالت چهار قطعه ی موجی شکل فولادی، یک عضو سازه را می سازند، بیش از 284 عضو به یک روش تجهیز می شوند، بنابراین هزینه ی تجهیز، تاثیر زیادی بر کل هزینه ی ساختار نمی گذارد. فولاد موجی شکل، قطعه ای از یک دایره است و هیچ قسمت راستی ندارد.71 طبقه ی موج وار، روی هم سوار شده اند تا برجی استوانه ای تشکیل دهند.
برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه

برج حلقه



مـنـــــــبـع : http://www.archdaily.com
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
مرکز هماهنگی ترافیک از یو ان استودیو

مرکز هماهنگی ترافیک از یو ان استودیو

ضرورت طراحی مرکز هماهنگی ترافیک در آنتورپ – بلژیک – در درجه اول ، بودنِ یک ساختار پایدارِ نائل شدنی و ارائه یک فانوس دریایی برای کارکرد بندر قدیمی است . این طراحی ، مظهر گذار از دوره صنعتی به پساصنعتی می باشد . چشم شیشه ای برجسته برج یک نمای پانوراما عرضه می کند و بر بالای یک پایه 155 متری با کمی چرخش می نشیند . این برج به شکل آنتن از لندسکیپ بندر سر برافراشته و طراحی آیرودینامیکی آن فشار باد را کاهش می دهد در حالی که پایه این برج هنری با ساختمان موجود ادغام شده .


مرکز هماهنگی ترافیک از یو ان استودیو

مرکز هماهنگی ترافیک از یو ان استودیو

-

-

مـنـــــــبـع : www.unstudio.com


 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
برج بلومينگ؛ فلدینگ و بیومورفیسم خطی ـ ارتفاعی

برج بلومينگ؛ فلدینگ و بیومورفیسم خطی ـ ارتفاعی


برج بلومينگ كه توسط Mekene طراحي شده است مثل يك گياه كه گلبرگهايش را براي جمع كردن شبنم باز مي كند ،در طول روز با باز و بسته كردن نماي متحرك خود به تغييرات محيطي واكنش نشان مي دهد. اين مجموعه امكانات تفريحي (شهر بازي ،كتابخانه، محل كنفرانس و منطقه اي براي پيك نيك )را زير برجي كم وزن پوشيده شده از جنس بادبان گرد هم آورده است. اين برج 170 متري كه در دبي طراحي شده است قادر به جمع آوري آب و توليد انرژي مي باشد. اين برج زيست محيطي باغهاي اطراف را در برگرفته و زير گنبدي بزرگ فضاهاي تفريحگاه ،منطقه اي براي كتابخانه و قسمت كنفرانس را به وجود مي آورد. اين برج با يك فرم آلومينيوم كم وزن طراحي شده كه با بالا تر رفتن ارتفاع تا 170 متر به تدريج باريكتر مي شود. طبقه فوقاني شامل يك كافه و منطقه اي براي مشاهده منطقه اطراف از بالاي برج مي باشد. علت استفاده متر يال بادباني در ساخت اين برج الهام گرفته از ارتباط قوي شهر با دريا است. نماي بيروني با يك نماي متحرك از جنس بادبان پوشيده شده است كه چند هدف را دنبال مي كند در طول روز ،لباس بادباني بسته شده و به صورت يك محافظ از ورود آفتاب جلوگيري مي كند. تا هنگامي كه لبه بسته است مانند يك دودكش عمل كرده و هواي گرم را بالا برده و خارج مي كند و يك هواي خنك را به وجود مي آورد. هر باله همچنين توانايي حركت كردن را دارد و با باد شروع به لرزيدن مي كند كه در نتيجه آن دستگاه پيزو الكتريك تعبيه شده در ساختمان براي اين برج توليد انرژي مي كند. در شب ،باله بادباني مانند گلبرگ گل باز شده و شبنم ها را از هواي بيرون جمع كرده و درون مخزن زير برج ذخيره مي كند. سيستم جمع آوري شبنم به منظور ذخيره آب كافي جهت برآورد كردن نيازهاي ساختمان تعبير شده است.
بخشی از پایه برج


پلان مجموعه


نمای برج در روز و شب


نمای برج در طول روز با باز و بسته كردن نماي متحرك خود به تغييرات محيطي واكنش نشان مي دهد.


معماری داخلی برج


در طول روز ،لباس بادباني بسته شده و به صورت يك محافظ از ورود آفتاب جلوگيري مي كند. تا هنگامي كه لبه بسته است مانند يك دودكش عمل كرده و هواي گرم را بالا برده و خارج مي كند و يك هواي خنك را به وجود مي آورد.


سایت پلان


نما در حالت های مختلف در شبانه روز


سایت پلان مجموعه


جزییات اجرایی


مـنـــــــبـع : http://inhabitat.com
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا