آزمون های PET چیست؟

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
PET آزمونی در سطح متوسط که براساس چارچوب مشترک سطح بندی زبان های اروپایی (CEF) در سطح B1 است. این آزمون توانایی زبان آموزان را در برقراری ارتباطات شفاهی و کتبی روزمره می سنجد. داوطلبانی که بتوانند این آزمون را با موفقیت سپری کنند افتخار دریافت مدرک معتبر دانشگاه کمبریج را خواهند داشت. این مدرک مورد پذیرش کارفرمایان در بسیاری از کشورها است و دانشگاههای کشورهای مختلف نیز این مدرک را بعنوان معیاری برای توانایی های ابتدایی انگلیسی زبان آموزان می پذیرند. تمامی داوطلبین برگه ای را دریافت خواهند نمود که نتایج هر سه مهارت بصورت کامل در آن نشان داده شده است.
این آزمون نه تنها هر چهار مهارت زبان انگلیسی- درک مطلب، نگارش، گفت، شنود- بلکه دستور زبان، واژگان و کاربرد آنها را نیز در موقعیت های واقعی زندگی می سنجد. بنابراین این مدرک نشان دهنده مهارت های کاربردی فرد، توانایی او در شغلهای مدیریتی و اداری و همچنین بسیاری از صنایع مانند صنعت توریست است.
آزمون PET سه بخش دارد. هر بخش بجز بخش گفت که توسط دو ممتحن مورد تائید کمبریج ESOLدر همان کشور انجام می گیرد برای تصحیح و ارزیابی به کمبریج ارجاع داده می شود.

بخش نگارش و درک مطلب:

بخش نگارش و درک مطلب توانایی زبان آموزان را در خواندن و درک متون واقعی برگرفته از علائم، بروشور ها، روزنامه ها و مجله ها ارزیابی می کند. داوطلبین باید پیام های اصلی متن و تاثیری که ممکن است بر روی خواننده داشته باشند را درک کنند. در این قسمت داشتن استراتژی هایی در رابطه با کلمات و ساختارهای جدید حائز اهمیت است. این بخش سوالات متنوعی را در بردارد که پر کردن جاهای خالی متون ساده، تکمیل کردن فرم ها و نوشتن یک گزارش کوتاه یا نامه تقریباً یکصد کلمه ای به منظور نشان دادن کنترل شخص بر ساختار، واژگان، علامت گذاری و دیکته کلمات را شامل می شود.

بخش شنود:

بخش شنود توانایی فهمیدن و درک مطالب از پیش ضبط شده با سرعت متعادل مانند مکالمات، اعلان های عمومی را مورد سنجش قرار می دهد. داوطلبین باید اطلاعاتی در مورد یک سری از حقایق، نقطه نظرات و اهداف موجود در بخش شنود را درک نمایند.

بخش گفت:

بخش گفت توانایی تعامل مکالمه زبان انگلیسی داوطلب با ممتحن و یا داوطلب دیگر را مورد سنجش قرار می دهد. داوطلبین می بایست در مورد یکدیگر سوال بپرسند و به سوالات پاسخ دهند و به راحتی در مورد علایقشان صحبت کنند.

PET exam: [url]http://www.cambridgeesol.org/exams/pet/index.html[/URL]


منبع
http://iran-europe.com
 

Similar threads

بالا