آزمون های FCE چیست؟

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
آزمون های FCE چیست؟

FCE آزمونی ای است که دانش زبانی غیر انگلیسی زبانان را در سطح متوسط ارزیابی می کند. این آزمون توانایی زبانی داوطلبانی را که مایلند انگلیسی را در موقعیت های کاری روزمره بکار برند اندازه گیری می کند. FCE همچنین یک دوره آمادگی بسیار سودمند برای زبان آموزانی است که قصد دارند در امتحاناتی با سطوح بالاتر مانند CAE شرکت کنند. FCE مدرکی است معتبر برای دانشگاه ها، کالج ها و کارفرمایان در سر تا سر جهان.
این امتحان شامل پنج بخش می شود که عبارتند از: گفت و شنود، درک مطلب، نگارش و کاربرد زبان.

درک مطلب:

بخش درک مطلب توانایی شما را در درک متون مکتوب انگلیسی ارزیابی می کند. بطور کلی این بخش مشتمل بر چهار بخش است که مجموعاً شامل سی و پنج سوال می شود. هر بخش شامل یک متن طولانی و یا دو متن کوتاه مرتبط است که از کتابها، ژورنال ها، روزنامه ها و مجلات استخراج شده اند.
شما باید نشان دهید که تمامی جزئیات، ایده کلی متن و همچنین ساختار متن را متوجه شده اید.
مدت زمان بخش درک مطلب یک ساعت و پانزده دقیقه است.

نگارش:

بخش نگارش بر توانایی شما در به رشته تحریر درآوردن متون غیر تخصصی تاکید دارد. بخش نگارش به دو قسمت تقسیم می شود. در قسمت اول شما باید به یک سوال پاسخ دهید و در قسمت دوم شما می توانید از بین چهار موضوع یکی را به دلخواه انتخاب کنید. در این بخش از شما خواسته می شود که انواع مختلفی از متون را مانند نامه، مقاله، گزارش با موضوعات متنوع به نگارش درآورید. پاسخ هر بخش باید بین 120 تا 180 کلمه باشد. مدت زمان این بخش یک ساعت و سی دقیقه است.

کاربرد زبان:

بخش کاربرد زبان دامنه واژگان،ساختار زبان و همچنین تواناییشما را در درک و خلق نوشته های منسجم ارزیابی می کند. شما می بایست جملات یا متونی را با کلمات و عبارت صحیح کامل و یا تصحیح نمائید. این بخش از پنج قسمت که مشتمل برشصت و پنج سوال متنوع است تشکیل شده است.
مدت زمان این بخش یک ساعت و پانزده دقیقه است.

شنیدار:

بخش شنیدار توانایی شما را در درک مکالمات انگلیسی ارزیابی می کند. در این بخش از شما خواسته می شود به متون متنوعی گوش دهید. برای مثال سخنرانی های تک گویی، آگهی ها ، اعلان ها و همچنین بخش هایی از برنامه های رادیویی. برخی از این متون شنیداری طولانی و برخی نیز کوتاه بوده و در انتهای هر یک سوالات درک مطلبی برای پاسخگویی در اختیار شما قرار می گیرد.
شما باید نشان دهید که جزئیات،کلیات و همچنین مفهوم متون شنیداری را متوجه شده اید. این بخش شامل چهار قسمت و در کل سی سوال است. مدت زمان این بخش تقریباً چهل دقیقه است.

گفت:

بخش گفت نیازمند تعامل و گفت وگو در موقعیت های متفاوت است. معمولاً شما این بخش را بهمراه داوطلب دیگری خواهید گذراند. از شما خواسته می شود که به سوالات پاسخ دهید، در مکالمات انگلیسی تعامل مناسب نشان دهید، و در مورد تصاویر و نقاشی های ای که در اختیار شما قرار داده خواهد شد صحبت نمائید. این بخش شامل چهار قسمت است که تعامل با ممتحن و داوطلب دیگر، و یک بحث طولانی تر و یا سخنرانی تقریباً یک دقیقه ای را شامل می شوند. مدت زمان مورد نیاز برای کامل کردن این بخش 15 دقیقه است.

نمره:

هر یک از این پنج بخش بیست درصد نمره کل را تشکیل می دهند. امتحان شما براساس A، B، C، D و یا E نمره گذاری خواهد شد که A بالاترین و E پائین ترین نمره هستند. شما برای قبولی در این آزمون و دریافت مدرک باید نمره C یا بالاتر را کسب نمائید.

منبع
http://iran-europe.com
 

Similar threads

بالا