آزمون های CAE چیست؟

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
CAE مخفف Certificate in Advanced English آزمونی است برای سنجش دانش زبانی غیر انگیسی زبانان. این امتحان توانایی زبان انگلیسی زبان آموزانی را که مایلند انگلیسی را در موقعیت های مختلف روزمره بکار برند اندازه گیری می کند.

نمره CAE شما نمایانگر توانایی شما در بکارگیری زبان برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. بسیاری از کالج ها، دانشگاه ها، صنایع و سازمان های دولتی در کشورهای انگلیسی زبان از نمره CAEبرای ارزیابی شایستگی افراد برای پذیرش استفاده می کنند.

آزمونCAE پنج ساعت طول می کشد و شامل پنج بخش است: گفت و شنود، درک مطلب، نگارش و کاربرد زبان.

بخش خواندن و درک مطلب توانایی شما را در درک متون مکتوب انگلیسی ارزیابی می کند. شما در این بخش چهار نوع متن که از منابع مختلفی مانند کتابها، مجله ها و روزنامه ها استخراج شده اند می خوانید. شما باید سوالاتی را پاسخ دهید که در مورد ایده های کلی متن هستند و همچنین باید ایده ها و نگرش ها را تشخیص دهید. شما می بایست ظرف مدت یک ساعت و پانزده دقیقه به پنجاه سوال پاسخ دهید.

نگارش:

در بخش نگارش شما باید نشان دهید که توانایی نوشتن مطالب معنادار، منظم، منسجم و صحیح را دارید. در این بخش دو سوال وجود دارد. سوال اول بر توانایی شما در فهمیدن و ترکیب اطلاعات تاکید می کند. شما باید اطلاعات را از چندین منبع مانند آگهی ها، یادداشت ها و مقالات جمع آوری نموده و با ترکیب اطلاعات جمع آوری شده یک یا چندین نوشته را خلق نمائید. این بخش ممکن است شامل نامه های رسمی و غیر رسمی، مقالات و گزارشات نیز باشد. در بخش دوم از شما خواسته می شود با استفاده از دانش و تجارب خودتان مطلبی را در مورد موضوع داده شده به نگارش درآورید. شما باید هر دو قسمت بخش نگارش را در مدت زمان دو ساعت تکمیل نمائید و هر یک از نوشته های شما باید تقریباً 250 واژه را در بر داشته باشد.

کاربرد زبان:

بخش کاربرد زبان دامنه واژگان ،گرامر، املاء، علامت گذاری و همچنین تواناییشما در شناخت و خلق نوشته های منسجم را ارزیابی می کنند. شما می بایست جملات یا متونی را با کلمات، عبارت صحیح ، علائم نگارش کامل یا تصحیح نمائید. مدت زمان این بخش یک ساعت و سی دقیقه است.

شنود:

بخش شنیداری توانایی شما را در درک مکالمات انگلیسی در موقعیت های آکادمیک یا اجتماعی ارزیابی می کند. در این بخش از شما خواسته می شود به متون متنوعی مانند مصاحبه ها، سخنرانی ها و مکالمات گوش دهید و سپس به سوالاتی در مورد اطلاعات خاصی که در آن متون شنیده شده و همچنین در مورد هدف و نگرش متکلمان پاسخ دهید. این بخش شامل چهل سوال است که تقریباً چهل و پنج دقیقه طول می کشد.

گفت:

بخش گفت نیازمند گفت و گو در موقعیت های متفاوت آکادمیک و اجتماعی است. این بخش معمولاً 15 دقیقه طول می کشد. در این بخش داوطلب دیگری نیز شما را همراهی خواهد کرد. بخش اول مصاحبه عمومی ممتحن و تک تک شرکت کنندگان خواهد بود و در بخش دوم شرکت کننده دیگر باید سخنرانی کوتاهی را ارائه دهد. تصاویری در اختیار شما قرار داده می شود که می بایست به مدت یک دقیقه در باره آنها صحبت کنید. شما همچنین باید به داوطلب دیگر گوش دهید و در مورد نظرات او اظهار نظر کنید. بخش سوم بخش حل مشکلات است که شما باید با داوطلب دیگر صحبت کنید و گزارش مکالمات را به ممتحن اعلام نمائید و سوال آخر یک بحث کوتاه مرتبط با بخش قبلی است.

نمره:

هر یک از این پنج بخش بیست درصد نمره کل را تشکیل می دهند. امتحان شما براساس A، B، C،D و یا E نمره گذاری خواهد شد که A بالاترین و E پائین ترین نمره است. شما برای قبولی در این آزمون و دریافت مدرک باید نمره C یا بالاتر را کسب نمائید.

منبع
http://iran-europe.com
 

Similar threads

بالا