آزمونهای زبان فرانسه

cora

عضو جدید
کاربر ممتاز
TCF آزمون آشنایی با زبان فرانسه یکی ازآزمونهای رسمی زبان فرانسه عمومی و معادل تافل زبان انگلیسی است و نشانگر سطح آشنایی با زبان فرانسه به طور ساده، مطمئن و به خصوص بسیار سریع است. ارزیابی تمامی سطوح آشنایی با زبان فرانسه از سطح مقدماتی تا سطوح پیشرفته را همانگونه که شورای اروپا تعریف نموده است، ممکن می سازد. این ارزیابی تنها دو سال معتبر است.
مرکز بین المللی مطالعات آموزشی CIEP به عنوان موسسه دولتی وابسته به وزارت آموزش ملی، آزمون را طراحی، تصحیح و ارزشیابی می کند. آزمون آشنایی با زبان فرانسهدارای ٣ آزمون اجباری درک مفهوم شفاهی، درکمتون نوشتاری، تسلط به ساختارهای زبان است ( یک ساعت و نیم ) و آزمونهای تکمیلی مربوط به آن (امتحان کتبی و شفاهی) است. TCF-U آزمون آشنایی با زبان فرانسه برای ورود به مقطع اول دانشگاهیاین آزمون به طور اجباری شامل :یک پرسشنامه ٨٠ سوالی تستی است که ارزیابی موارد زیر را ممکن می سازد :فهم شفاهیتسلط به ساختارهای زبانیفهم نوشتاریو یک امتحان کتبیطول مدت امتحان ٣ ساعت است. نتایج به دست آمده توسط داوطلبان در این امتحان به شکل زیر خواهد بود: امتیاز نهایی از ۶٩٩ امتیاز برای امتحان تستی در ۶سطحامتیاز و سطح تعیین شده برای هر توانایی )فهم شفاهی ، تسلط به ساختارهای زبانی ،فهم نوشتاری( نمره از ٢٠ برای امتحان کتبی (توانایی بیان نوشتاری) کسب معدل و نتیجه در این آزمون نشانگر ثبت نام یا پذیرش در موسسه آموزش عالی فرانسوی نیست. شرکت در امتحان اجباری است، مگر درصورتی که داوطلب دارای مدرک DALF باشد. این آزمون هر ساله در یک زمان برگزار می شود.برای هر سال تحصیلی :پرونده های پیش ثبت نام قبل از اول ژانویهباید از بخش همکاری و فعالیت فرهنگی سفارت فرانسه دریافت شوند. ثبت نام نهایی روزهای ۳۱ ژانویه انجام میشوند. تاریخ برگزاری امتحان در تهران در ماه فوریه خواهد بود. نتایج به دست آمده منتج به دریافت یک گواهی میشوند. این گواهی دارای اعتبار ٢ ساله است.
جدول سطوح آشنایی با زبان فرانسه
سطح
سطح
توانایی
معادل سازی با
DELF- DALF
A ۱
مقدماتی
تسلط پایه زبان فرانسه. شخص توانایی فهمیدن وضعیت ساده و ملموسرا با توجه به زندگی روزمره دارد
A ۱ – DELF
A ۲
مقدماتی پیشرفته
تسلط پایه زبان فرانسه. شخص توانایی ارتباط در مورد موضوعات آشنا و تبادل اطلاعات را دارد
A ۲ – DELF
B ۱
متوسط
تسلط محدود اما موثر زبان. شخص تواناییحل مسائل خود در سفر رادارد و می تواند در مورد زمینه های مورد علاقه اش صحبت کند و توضیحات مختصر در اینزمینه های ارائه نماید
A ۳ – A ۴ – DELF
B ۲
متوسط پیشرفته
تسلط عمومی و آنی زبان. شخص توانایی فهمیدن و شرکت در یک بحث در مورد یک موضوع عمومی یا شغلی را دارد
A ۵ -A ۶ –DELF
C ۱
عالی
تسلط خوب زبان فرانسه. شخص به راحتی به زبان فرانسه در موردزندگی اجتماعی، شغلی و آکادمیک صحبت می کند و متون دشوار و طولانی را می فهمد.
B ۱ – B ۲ – DALF
C ۲
عالی پیشرفته
تسلط بسیار عالی. بر تفاوتهای مختصر زبان حتی در موضوعهای بسیار پیچیده. شخص به راحتی بسیار و به درستی و دقت فرانسه صحبت می کند.
B ۳ – B ۴ – DALF

مراکز برگزاری امتحانات در ایران تهران:جم:تلفن: ۴-۸۸۳۰۸۰۳۱و فکس: ۸۸۸۴۴۴۰۷ خیابان استاد مطهری، خیابان جم، پلاک ۳۷شهید بهشتی:تلفن: ۲۲۲۰۷۰۲۹ و فکس: ۲۲۶۷۲۱۳۴ خیابان شریعتی، بعد از پل صدر، نبش خیابان شهید میرزاپورنیاوران:تلفن: ۲۲۲۸۳۳۴۳ و فکس: ۲۲۲۸۳۳۴۳خیابان نیاوران ، پارک نیاورانوصال :تلفن: ۶۶۴۰۰۵۰۱ و ۶۶۴۰۷۱۴۰ و۶۶۴۰۰۲۹۱- فکس ۶۶۹۵۳۵۰۸خیابان انقلاب،خیابان وصال شیرازی، پلاک ۷۵اصفهان:تلفن: ۶۶۱۵۲۴۵ و ۶۶۱۲۵۸۲ و فکس: ۶۶۱۵۳۴۹ ، خواهران۶۲۴۰۹۴۷ و ۶۲۷۴۰۷۵خیابان چهارباغ بالا، خیابان شهید نیکبخت، پلاک ۳۳خواهران:میدان آزادی،خیابان دانشگاه،کوی شهید صفایی، شماره ۱۲تبریز:تلفن: خواهران ۵۲۶۳۷۵ و ۵۲۶۳۶۱۶ و فکس: ۵۲۶۳۹۶۶ ، برادران ۵۵۴۳۸۸۷ و ۵۵۴۳۸۸۶خیابان امام ،بالاتر از مسجد کبود،روبروی مجتمع ابریشم خواهران:میدان ساعتشیراز:تلفن: ۸۳۲۴۶۲۲ و فکس ۸۳۲۴۶۲۲خیابان ملاصدرا، خیابان خلیلی، شماره ۴۶۰مشهد:تلفن:۸۴۱۶۱۲۰ و ۸۴۱۵۹۲۰ و فکس:۸۴۳۷۳۳۱ و۸۴۵۷۷۵۰ نوجوانان: ۸۴۵۲۸۸۰بلوارمدنی، اول کوچه آقا جانی بیگ
منبع : سفارت فرانسه در تهران​
- See more at: http://www.etudfrance.com/?p=67#sthash.XOtMFZSM.dpuf
 

cora

عضو جدید
کاربر ممتاز
آزمون زبان فرانسهء TCF مخفف Test de connaissance du français است. این آزمون توسط مرکز بین المللی مطالعات آموزشی وزارت آموزش فرانسه (CIEP) برگزار میشود و برای سنجش سطح زبان فرانسه ی دانشجویان یا کارکنان شرکتها در فرانسه و ایالت کبک کانادا استفاده میشود.
آزمون TCF از استاندارد آزمون های زبانهای اروپایی پیروی میکند و به همین دلیل نمره نهایی شما در یکی از ۶ سطح A1 , A2 , B1 , B2 , C1 , C2 اعلام میشود. دانشگاه های فرانسوی زبان برای رشته های مهندسی سطح زبان B1 یا B2 از شما میخواهند، در حالیکه برای رشته های حقوق و علوم سیاسی و گاهی پزشکی، سطح زبان C1 یا C2 از شما درخواست میشود. البته این موضوع بسته به دانشگاه فرق میکنه و هر دانشگاهی برای خودش سطح خاصی رو اعلام میکنه.
مقایسه امتیاز TCF و آزمون IELTS :

همانگونه که در تصویر می بینید، استاندارد آزمون های زبانهای اروپایی (فرانسه، آلمانی و ..) به ۶ سطح و آزمون آیلتس به ۹ سطح تقسیم شده است.


  1. سطح A1 کمترین سطح در زبان های اروپایی هست و با شش ماه کلاس ترمیک به این سطح می رسید.
  2. سطح A2 تقریبا با آیلتس ۴ برابری میکنه. اما هنوز کمه .
  3. سطح B1 برابر آیلتس ۵ است و برای رشته های مهندسی ازجمله کامپیوتر ، الکترونیک و برخی دیگر قابل قبوله.
  4. سطح B2 برابر آیلتس ۶ است و ۹۹ درصد رشته های دانشگاهی غیر حقوقی و علوم سیاسی با این مدرک به شما پذیرش میدهند. (حداقل مورد نیاز در اکثر رشته های پزشکی هم همینه)
  5. سطح C1 حدودا برابر آیلتس ۷.۵ است (حداقل مورد نیاز در رشته های علوم سـیاسی و حقوق)
  6. سطح C2 حدودا برابر آیلتس ۸.۵ است
بخش های آزمون TCF :

  • بخش اجباری شامل : reading, listening and language structures
  • بخش اختیاری شامل : writing ,speaking

سوالات در آزمون TCF نمره منفی ندارند و این موردش یه جورایی خوبه. (در آزمون TEF نمره منفی دارند) اما بعضی بچه ها میگن که TCF سخت تر از آزمون های دیگه است. مثلا در بخش ECRIT اگر زیر ۳۰۰ کلمه بنویسید اصلا این بخش رو صحیح نمی کنند و بچه هایی که در سطح A1/A2 هستند این بخش رو نمی تونند نمره بگیرند. چون دایره لغاتشون محدوده هنوز. اعتبار مدرک TCF دو سال است.
انواع جانبی آزمون TCF:
بجز حالت عادی و شناخته شدهء آزمون TCF، چند آزمون TCF تخصصی دیگر هم هست که برای اهداف خاصی برگزار میشه:

  • TCF IR برای علوم ارتباطات بین المللی
  • TCF SO در علوم کامپیوتر
  • TCFQ برای گرفتن شهروندی Quebec
  • ANF-TCF برای گرفتن شهروندی فرانسه
 

Similar threads

بالا