آزمون، مصاحبه و استخدام در شرکتهای نفتی

ahmad4u

عضو جدید
استخدام افراد دیپلمه در صنعت نفت ممنوع شد
در حال حاضر جذب انبوه فقط در مقاطع فوق لیسانس و دکترا انجام می شود

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت از صدور مجوز جذب 775 نفر از فرزندان شاهد و جانباز و همچنین جذب‌های انبوه در صنعت نفت خبر داد.

معاون وزیر نفت حداقل مدرک مورد قبول برای استخدام در صنعت نفت را فوق دیپلم اعلام کرد و گفت: دانش آموختگان ممتاز دانشگاه آزاد با دستورالعملی خاص قادر به جذب در صنعت نفت خواهند بود.
به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلیرضا میرمحمدصادقی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شرایط استخدام افراد جدید در صنعت نفت با بیان اینکه با دستور وزیر نفت حداقل مدرک مورد قبول برای افرادی که می خواهند وارد صنعت نفت شوند از دیپلم به فوق دیپلم افزایش یافته است، گفت: این دستور به تمامی شرکتهای زیر مجموعه وزارت نفت ابلاغ شده است.
معاون منابع انسانی وزیر نفت با اعلام اینکه بنابراین از این به بعد در آگهی های استخدام، افرادی مد نظر قرار خواهند داشت که که دارای حداقل مدرک فوق دیپلم باشند، تصریح کرد: در ضوابط در حال بازنگری نیز شرایط سنی، شرایط مدرک تحصیلی از نظر معدل، چگونگی جذب دانش آموختگان ممتاز دانشگاه ها و افرادی که شرایط خاص دارند مورد بازنگری قرار می گیرد.
این مقام مسئول همچنین از اعمال تغییرات جدید برای جذب دانشجویان دانشگاه آزاد خبر داد و ادامه داد: تا به حال فقط ممتازان دانشگاه های دولتی امکان جذب در صنعت نفت را داشتند که در دستورالعمل جدید، دانش آموختگان ممتاز دانشگاه آزاد نیز با دستورالعمل خاص خودشان قادر به جذب در نفت خواهند بود.
میرمحمد صادقی با یادآوری اینکه بحث ضوابط و دستورالعملهای جذب و استخدام نیروی انسانی صنعت نفت در بازه های زمانی مختلف مورد بازنگری قرار می گیرد، اعلام کرد: آخرین بازنگری مربوط به سال 1385 بوده که در دستورالعمل جدید مبتنی بر دستورهای ابلاغ شده و با هدف داشتن سازمان دانش محور، امتیازاتی برای فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دیده شده است.
وی با تاکید بر اینکه با دستور وزیر نفت در دهه فجر مجوز جذب 775 نفر از مجموع فرزندان شاهد و جانباز و نیز جذب های انبوه صادر شد، افزود: به این ترتیب این افراد وارد سیستم شده و مراحل استخدامی آنها انجام خواهد شد.
معاون وزیر نفت با اشاره به ابلاغ دستور جذب فرزندان خانواده شهدا و جانبازان، تبیین کرد: بر این اساس 381 نفر از فرزندان شاهد و جانباز که پروسه کار استخدامی آنها در طول ماه های گذشته انجام شده و منتظر مجوز برای استخدام بودند، جذب صنعت نفت خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه با وجود توقف جذب دارندگان مقطع دیپلم در صنعت، به احترام خانواده شهدا، وزیر نفت مجوز استخدام خانواده شهدا و جانبازان را صادر کرده است، تبیین کرد: به این ترتیب علاوه بر فرزندان شاهد، افرادی که ذیل مصوبه 1497 (استخدام یکی از فرزندان شهید، آزاده 25 درصد و بالاتر صنعت نفت) قرار می گیرند نیز به استخدام صنعت نفت در خواهند آمد.
این مقام مسئول با اعلام اینکه مجوز جذب 394 نفر نیز در قالب جذب انبوه، ارتقا از کارگری به کارمندی و اعاده به کارمندی گرفته شده است، یادآور شد: البته براساس مجوز گرفته شده، این افراد باید صرفا در مناطق عملیاتی و یا شهرستانهای کوچک به کار گرفته شوند.
وی در خصوص جذب های انبوه که مجوز آنها در شرکت ملی گاز و نفت صادر شده است، گفت: در حال حاضر جذب انبوه فقط در مقاطع فوق لیسانس و دکترا انجام می شود و در صورتی که پس از جذب دارندگان این مقاطع تحصیلی، کمبود نیرو وجود داشت، از مقاطع دیگر نیز استفاده خواهد شد.
معاون وزیر نفت ادامه داد: پروسه جذب انبوه به این صورت خواهد بود که ابتدا از نخبگان مقطع های دکترا و فوق لیسانس که هم اکنون حدود یکهزار و 800 نفر آنها ثبت نام کرده و همگی مورد مصاحبه علمی قرار گرفته اند، جذب انجام می گیرد.
وی، تاکید کرد: در این بخش باید دید چند درصد از مجموع 1800 نفر در اختیار صنعت قرار خواهد گرفت که پیش بینی می شود بنا به نوع تخصص و شرایط آنها و تطابق آن با نیازهای صنعت نفت، حداقل 500 نفر جذب شوند.
معاون وزیر نفت در پایان خاطر نشان کرد: سپس آگهی استخدام افراد باقیمانده از طریق اعلام سراسری عملیاتی می شود که به نظر می رسد با توجه به در دست داشتن مجوز شرکت های نفت و گاز برای جذب دارندگان فوق لیسانس و دکترا، مراحل جذب انبوه تا پایان سالجاری نهایی شود.
 

curosh

عضو جدید
کلان بگید دانشگاه آزاد جذب نمی کنید دیگه -با شرایط خاص یعنی چی؟؟
 

dw.m

عضو جدید
آزمون، مصاحبه و استخدام در شرکتهای نفتی

:surprised:
خبرگزاری ایسکانیوز: معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت از اخذ مجوز برای برپایی آزمون متمرکز استخدامی در شرکت های ملی نفت و گاز ایران در بهار آینده خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"دکتر سیدعلیرضا میرمحمد صادقی معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت در نشستی صمیمانه با کارکنان ستاد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران گفت: از دکتر میرکاظمی دو مجوز برای برپایی آزمون استخدامی برای جذب 1500 نفر در شرکت ملی گاز ایران و 900 نفر در شرکت ملی نفت ایران اخذ شده که پس از ارزیابی سمت های سازمانی، دو آزمون یاد شده در بهار سال آینده برگزار می شود.
وی اولویت جذب نیروی انسانی در صنعت نفت را با ممتازان فارغ التحصیل دانشگاهی به ترتیب در مقطع های دکترا، فوق لیسانس و سپس لیسانس خواند و افزود: با توجه به تخصص های مورد نیاز در صنعت نفت و با رعایت اولویت های یاد شده، نیروی مورد نیاز جذب و پس از آن در قالب آزمونی سراسری در دو شرکت یاد شده برای سمت های خالی در مقطع های کارشناسی ارشد و کارشناسی آزمون برگزار می شود.
میرمحمد صادقی از ارتقای تحصیلات در صنعت نفت خبرداد و گفت: بر اساس راهبرد و برنامه تنظیم شده، حداقل تا 10 سال آینده هرم نیروی انسانی شاغل در صنعت نفت به گونه ای طراحی خواهد شد که 10 درصد از کل نیروهای شاغل در این صنعت دارای مدرک دکترا، 20 درصد مدرک کارشناسی ارشد، 30 درصد مدرک کارشناسی و کف مدرک سازمانی کاردانی باشد.
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت از بررسی آموزش حین خدمت برای کارکنان رسمی وزارت نفت خبر داد و گفت: این نوع آموزش در برخی رشته های تحصیلی مورد نیاز در مقطع های کارشناسی ارشد و کارشناسی با هدف رشد علمی صنعت نفت در حال بررسی است.
وی در باره بازنشستگی پیش از موعد کارکنان صنعت نفت، حداقل سن برای بازنشستگی را بر اساس قانون 60 سال اعلام کرد و گفت: بازنشستگی پیش از موعد بار مالی زیادی برای صنعت ایجاد می کند؛ از این رو در صورتی که با میل کارفرما باشد، با آن موافقت نخواهد شد و درخواست آن به میل شخصی نیز به بررسی نیاز دارد.
میرمحمد صادقی با تاکید بر این که بر اساس اصل 44 قانون اساسی، در برنامه پنجم توسعه نقش حاکمیتی سازمان ها پررنگ تر خواهد شد، گفت: هم اکنون حدود 91 هزار نیروی رسمی در صنعت نفت مشغول به فعالیت هستند که بر اساس قانون یاد شده و واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی، این تعداد نیرو در سال 1393 به 35 هزار نفر می رسد.
وی در باره وضعیت شغلی نیروهای پیمانکاری نیز اظهار داشت: اغلب نیروهای پیمانکار در صنعت نفت دارای قرارداد حجمی هستند و با پیمانکار خود در ارتباطند، در همین حال نیروهایی نیز دارای قرارداد پیمان مستقیم هستند که اطلاعات آنها بررسی می شود و در صورتی که در شغل کنونی خود دارای پست خالی باشند، از پیمانکاری به قرارداد مدت معین تبدیل وضعیت خواهند داد.
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزیر نفت با تاکید بر این که تمام کارکنان صنعت نفت اعم از رسمی، قراردادی و پیمانکاری از یک خانواده هستند، گفت: بررسی هایی برای اعطای پاداش به کارکنان پیمانکار در حال انجام است تا در صورت حصول نتیجه مثبت، از آن بهره مند شوند.
وی ادامه داد: با امور مالی چهار شرکت زیرمجموعه صنعت نفت، نشست هایی تشکیل شده است تا در قرارداد نیروهای پیمانکاری، محلی برای پرداخت پاداش صورت گیرد و در صورت تصویب بهره مندی آنها از پاداش، محلی برای تامین منابع مالی آن وجود داشته باشد.
 

dw.m

عضو جدید
خبر: اگر معدل دانشگاهی بالای 17 دارید شانس استخدام در وزارت نفت را دارید

خبر: اگر معدل دانشگاهی بالای 17 دارید شانس استخدام در وزارت نفت را دارید

:surprised::surprised::surprised::surprised:


از این پس تنها کسانی که مدرک فوق دیپلم به بالا دارند و البته معدل آنها بالای 17 باشد، می توانند خواب استخدام در وزارت نفت و شرکتهای تابعه آن را ببینند.

بر اساس ضوابط و معیارهای جدید استخدام در صنعت نفت از این پس جذب نیروی انسانی با مدرک حداقل فوق دیپلم امکانپذیر خواهد بود و صنعت نفت همچون قبل با تاکید بر جذب نیروهای بومی، امتیازاتی را برای این کارکنان قائل شده است.

در این رابطه برای فارغ‌التحصیلان ممتاز فوق لیسانس در رشته‌های فنی دانشگاه‌های سراسری معدل 17 و برای رشته‌های غیر فنی معدل 18 درنظر گرفته شده است. البته این شرایط برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سراسری تراز اول کشور از جمله دانشگاه‌های شریف، تربیت مدرس، تهران، صنعتی اصفهان، امیرکبیر، علم و صنعت و چند دانشگاه دیگر در رشته‌های فنی 16 و در رشته‌های غیر فنی 17 خواهد بود.

به طور کلی معدل این افراد در رشته‌های فنی دانشگاه‌های آزاد 17.5 و برای رشته‌های غیر فنی 18.5 در نظر گرفته شده است؛ در این زمینه نیز برای دانشگاه‌های برتر مانند واحدهای علوم تحقیقات تهران، تهران شمال، مرکز و جنوب و دانشگاه آزاد علوم پزشکی، دانشگاه‌های آزاد مشهد، تبریز، کرج، نجف‌آباد، برای رشته‌های فنی 17 و برای رشته‌های غیر فنی 18 خواهد بود.

براساس این دستورالعمل، دانش‌آموختگانی که از سوی بنیاد امور نخبگان معرفی شوند و حداقل معدل دانشگاه‌های سراسری برتر کشور را داشته باشند، از نظر وزارت نفت ممتاز شمرده خواهند شد.
 

dw.m

عضو جدید
جذب فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در شرکت نفت و گاز پارس

جذب فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در شرکت نفت و گاز پارس

بر اساس قرارداد میان شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه صنعت نفت، بخشی از فارغ التحصیلان رشته های مختلف صنعت نفت در مقاطع کارشناسی ارشد در شرکت نفت و گاز پارس جذب می شوند.

به گزارش شانا، موسی سوری در جمع فارغ التحصیلان بورسیه دانشگاه صنعت نفت که به منظور اشتغال به کار در حوزه پارس جنوبی معرفی شده بودند، گفت: رمز موفقیت و شکست انسان ها به اراده و پایبندی آنها در مسیر دستیابی به اهدافشان بستگی دارد.

وی گفت: جذب بورسیه های جدید در شرکت نفت و گاز پارس به طور عمده در رشته های مهندسی مخازن نفت و گاز، حفاری و بازرسی فنی صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت پای در وادی مهم و با اهمیت پارس جنوبی گذاشته اند، افزود: میدان گازی پارس جنوبی، بزرگ ترین مخزن گازی جهان و پایتخت انرژی و اقتصادی کشور محسوب می شود و لازم است تمام نیروهای این منطقه در جهت توسعه کامل این حوزه بزرگ گازی و بهره برداری از آن بکوشند.

سوری گفت: اکنون بزرگ ترین ماموریت ملی کشور به عهده شرکت نفت و گاز پارس سپرده شده که قطعا دستیابی به آن در گرو تعهد و خلاقیت های فردی، گروهی و سازمانی است.

وی خطاب به کارکنان جدید با اعلام این که هدف شرکت نفت و گاز پارس، دستیابی به موفقیت ملی توسعه در این میدان مشترک است، اظهار داشت: موفقیت فردی ما در گرو مشارکت در تحقق موفقیت ملی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، انضباط سیستمی و پایبندی به چارچوب برنامه های علمی را اولویتی اصلی اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی، ممکن ساختن ناممکن هاست و جهت حرکت ما نیز مبتنی بر اصول برنامه ای است.

وی برداشت به موقع از منابع گازی موجود در حوزه پارس جنوبی و صیانت از حقوق و منافع ایران در این میدان مشترک را برنامه ویژه شرکت نفت و گاز پارس خواند و ابراز امیدواری کرد طراحی و شکل بخشیدن به آینده آرمانی پارس جنوبی، با همفکری و هم افزایی نخبگان علمی و اجرایی کشور محقق می شود.
 

ahmad4u

عضو جدید
شروع مصاحبه فارغ التحصيلان ممتاز براي استخدام در صنعت نفت

شروع مصاحبه فارغ التحصيلان ممتاز براي استخدام در صنعت نفت

مصاحبه فارغ التحصيلان ممتاز براي استخدام در صنعت نفت از امروز آغاز شد.
به گزارش موج به نقل از پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، سيد عليرضا مير محمد صادقي معاون وزير نفت در توسعه منابع انساني و مديريت، با بيان اين مطلب گفت: مصاحبه فارغ التحصيلان ممتاز براي استخدام در صنعت نفت از صبح امروز(10 ارديبهشت ماه) آغاز شد و تا روز پنج شنبه (15 ارديبهشت ماه) ادامه خواهد داشت.
وي توضيح داد: حدود 1766 نفر در اين دوره از جلسات مصاحبه استخدامي فارغ التحصيلان ممتاز، شركت خواهند كرد كه از اين تعداد حدود 644 جذب صنعت نفت خواهند شد.
مير محمد صادقي تاكيد كرد: اين دوره از آزمون استخدامي فارغ التحصيلان ممتاز در صنعت نفت، در تهران و اهواز به طور همزمان در حال برگزاري است.
معاون وزير نفت در توسعه منابع انساني و مديريت، تصريح كرد: مقاطع تحصيلي افراد شركت كننده در مصاحبه استخدامي فارغ التحصيلان ممتاز، دكترا و كارشناسي ارشد در رشته هاي اقتصاد، بهداشت محيط، حسابداري، حقوق، زمين شناسي، شيمي، علوم اجتماعي، علوم ارتباطات، مديريت، مهندسي برق، صنايع، عمران، كامپيوتر،مواد، نفت، مكانيك، ايمني و بازرسي فني، آمار، مهندسي دريا و كتابداري است.
وي ياد آور شد: حدود 115 نفر نيز در زمستان و پاييز سال گذشته با برگزاري مصاحبه جذب فارغ التحصيلان ممتاز در صنعت نفت، در شركت ملي نفت ايران جذب شدند.
مير محمد صادقي در مورد فرآيند جذب فارغ التحصيلان ممتاز در صنعت نفت، گفت: اين افراد مي توانند در سايت فارغ التحصيلان ممتاز ثبت نام كنند، پس از دريافت مجوزهاي استخدامي، ابتدا از سايت ممتازين نيرو جذب خواهد شد در صورتي كه اين سايت نيروي انساني مورد نظر را تامين نكند، بين ساير داوطلبان استخدام در صنعت نفت، آزمون كتبي برگزار مي شود.
وي همچنين از برگزاري آزمون سراسري استخدام در صنعت نفت در هفته اول خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: در اين آزمون سراسري، حدود 660 نفر براي استخدام در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گزينش خواهند شد.
 

حمیدرضا دشتی

اخراجی موقت
آزمون، مصاحبه و استخدام در شرکتهای نفتی

از انجا كه دغدغه امروز مهندسان كسب درامد بالا در شرايطي با سختي كار پايين است.
ميزان رتبه و جايگاه شغل مهندسي حفاري در اين تورلو منت كجا است؟
در چه شركتي مشغول به حفاري شده ايد؟خصوصي و دولتي؟لطفا روزمه خود را بگوييد و ميزان درامد خود را بفرماييد ويا مقرون به صرفه است؟
 

dw.m

عضو جدید
آغاز مصاحبه از فارغ التحصيلان ممتاز براي استخدام در صنعت نفت

مصاحبه فارغ التحصيلان ممتاز براي استخدام در صنعت نفت از امروز آغاز شد.

به گزارش صباایران به نقل از موج ، سيد عليرضا مير محمد صادقي معاون وزير نفت در توسعه منابع انساني و مديريت، با بيان اين مطلب گفت: مصاحبه فارغ التحصيلان ممتاز براي استخدام در صنعت نفت از صبح امروز(10 ارديبهشت ماه) آغاز شد و تا روز پنج شنبه (15 ارديبهشت ماه) ادامه خواهد داشت.

وي توضيح داد: حدود 1766 نفر در اين دوره از جلسات مصاحبه استخدامي فارغ التحصيلان ممتاز، شركت خواهند كرد كه از اين تعداد حدود 644 جذب صنعت نفت خواهند شد.مير محمد صادقي تاكيد كرد: اين دوره از آزمون استخدامي فارغ التحصيلان ممتاز در صنعت نفت، در تهران و اهواز به طور همزمان در حال برگزاري است.

معاون وزير نفت در توسعه منابع انساني و مديريت، تصريح كرد: مقاطع تحصيلي افراد شركت كننده در مصاحبه استخدامي فارغ التحصيلان ممتاز، دكترا و كارشناسي ارشد در رشته هاي اقتصاد، بهداشت محيط، حسابداري، حقوق، زمين شناسي، شيمي، علوم اجتماعي، علوم ارتباطات، مديريت، مهندسي برق، صنايع، عمران، كامپيوتر،مواد، نفت، مكانيك، ايمني و بازرسي فني، آمار، مهندسي دريا و كتابداري است.وي ياد آور شد: حدود 115 نفر نيز در زمستان و پاييز سال گذشته با برگزاري مصاحبه جذب فارغ التحصيلان ممتاز در صنعت نفت، در شركت ملي نفت ايران جذب شدند.

مير محمد صادقي در مورد فرآيند جذب فارغ التحصيلان ممتاز در صنعت نفت، گفت: اين افراد مي توانند در سايت فارغ التحصيلان ممتاز ثبت نام كنند، پس از دريافت مجوزهاي استخدامي، ابتدا از سايت ممتازين نيرو جذب خواهد شد در صورتي كه اين سايت نيروي انساني مورد نظر را تامين نكند، بين ساير داوطلبان استخدام در صنعت نفت، آزمون كتبي برگزار مي شود.

وي همچنين از برگزاري آزمون سراسري استخدام در صنعت نفت در هفته اول خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: در اين آزمون سراسري، حدود 660 نفر براي استخدام در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گزينش خواهند شد.
 

dw.m

عضو جدید
برگزاری آزمون سراسری استخدامی صنعت نفت در هفته اول خرداد 90

برگزاری آزمون سراسری استخدامی صنعت نفت در هفته اول خرداد 90

مصاحبه فارغ التحصیلان ممتاز برای استخدام در صنعت نفت 15 اردیبهشت ماه به پایان رسید.


به گزارش پرتال دانشگاهی کشور به نقل از نفت نیوز، معاون وزیر نفت در توسعه منابع انسانی و مدیریت با بیان این که آزمون استخدامی فارغ التحصیلان ممتاز از 10 اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، اظهار کرد: حدود 1766 نفر در این دوره از جلسات مصاحبه استخدامی فارغ التحصیلان ممتاز شرکت کردند که حدود 644 آنان جذب صنعت نفت خواهند شد.

سید علیرضا میر محمد صادقی تصریح کرد: این دوره از آزمون استخدامی فارغ التحصیلان ممتاز در صنعت نفت، در تهران و اهواز همزمان درحال برگزاری است.

معاون وزیر نفت گفت: مقاطع تحصیلی افراد شرکت کننده در مصاحبه استخدامی فارغ التحصیلان ممتاز، دکترا و کارشناسی ارشد در رشته های اقتصاد، بهداشت محیط، حسابداری، حقوق، زمین شناسی، شیمی، علوم اجتماعی، علوم ارتباطات، مدیریت، مهندسی برق، صنایع، عمران، کامپیوتر، مواد، نفت، مکانیک، ایمنی و بازرسی فنی، آمار، مهندسی دریا و کتابداری است.

http://www.edj.ir/

وی افزود: حدود 115 نفر نیز زمستان و پاییز سال گذشته با برگزاری مصاحبه جذب فارغ التحصیلان ممتاز در صنعت نفت، در شرکت ملی نفت ایران جذب شدند.

میر محمد صادقی در باره فرآیند جذب فارغ التحصیلان ممتاز در صنعت نفت گفت: این افراد می توانند در سایت فارغ التحصیلان ممتاز ثبت نام کنند، پس از دریافت مجوزهای استخدامی، نخست از سایت ممتازان نیرو جذب خواهد شد و چنانچه این سایت نیروی انسانی موردنظر را تامین نکند، میان دیگر داوطلبان استخدام در صنعت نفت، آزمون کتبی برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری آزمون سراسری استخدام در صنعت نفت در هفته اول خرداد امسال خبر داد و افزود: در این آزمون سراسری، حدود 660 نفر برای استخدام در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گزینش خواهند شد.
 

dw.m

عضو جدید
نخبگان در اولويت استخدامي صنعت نفت

نخبگان در اولويت استخدامي صنعت نفت

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با بیان این که رئیس جمهوری مجوز استخدام چهار هزار و 907 نفر را داده است، افزود: نخبگان زودتر از بقیه استخدام خواهند شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی وزرات نفت ؛ عباس خنیفر در باره دوره های آموزش عملی شش ماهه نخبگان گفت: رئیس واحد مربوط می تواند از روز نخست آموزش این افراد را استخدام کند. وی با اشاره به مجوز استخدام چهار هزار و 907 نفر در شرکت ملی نفت ایران گفت: همه این افراد برای اشتغال در مناطق عملیاتی جذب خواهند شد و هیچ نوع استخدامی در بخش های ستادی و در شهر تهران مشمول این مجوز نخواهد بود.
خنیفر تصریح کرد: بر اساس بررسی های کارشناسی، در سطح شرکت ملی نفت ایران بیش از 11 هزار سمت سازمانی نیازمند جذب نیروی انسانی است که به جز معدودی از این سمت ها که مختص رده های مدیریتی و جزء سمت های راهبردی است ، در مورد دیگر سمت ها، تامین نیروی انسانی موردنیاز از طریق جذب نیروهای تازه استخدام انجام خواهد شد.
وی افزود: این اقدام افزون بر آن که نیروی انسانی موردنیاز برای پیشرفت و توسعه صنعت نفت ایران را تامین خواهد کرد، سبب تحول و جوان گرایی در ساختار سرمایه انسانی شرکت ملی نفت ایران خواهد شد. وی یادآور شد: این تعداد نیروی انسانی در مقاطع تحصیلی دکترا، کارشناسی ارشد، کارشناسی و فوق دیپلم به استخدام شرکت ملی نفت ایران در می آیند، اما تمام این افراد برای اشتغال در مناطق عملیاتی جذب خواهند شد.
به گفته خنیفر، از این تعداد نیروی انسانی دست کم یکهزار و 422 نفر برای کار در محدوده شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب استخدام خواهند شد. وی با بیان این که برنامه ای راهبردی برای بررسی و رفع چالش های صنعت نفت در حوزه نیروی انسانی تهیه و تدوین شده است، افزود: ساختار سازمانی شرکت ملی نفت ایران را با نگاه دانش بنیان بازبینی کرده ایم.
خنیفر تصریح کرد: بر اساس بخشی از برنامه های کلان شرکت ملی نفت ایران، هر یک از نیروهای انسانی تازه استخدام برای هر نوع سمت سازمانی نخست باید دست کم پنج سال را در مناطق عملیاتی سپری کنند.
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران در باره چگونگی جذب نیروهایی که مجوز استخدام آنها از سوی رئیس جمهوری صادر شده است، گفت: به زودی با انجام اقدام های اولیه، جزئیات استخدام به صورت سراسری اعلام خواهد شد.
 

dw.m

عضو جدید
مژده وزارت نفت به دانش آموختگان دانشگاه آزاد برای استخدام

مژده وزارت نفت به دانش آموختگان دانشگاه آزاد برای استخدام

مژده وزارت نفت به دانش آموختگان دانشگاه آزاد برای استخدام

بر اساس مصوبه اخیر وزارت نفت، دانش آموختگان ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی می توانند به استخدام شرکت ملی نفت ایران درآیند.

براساس اظهارات مدیرتوسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران ، نیاز شرکت ملی نفت ایران به نیروی انسانی تازه نفس از طریق اتکا به دانش آموختگان ممتاز دانشگاههای ایران قابل تامین است ؛به همین دلیل بر اساس مصوبه اخیر وزارتی، دانش آموختگان ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی نیز می توانند به استخدام شرکت ملی نفت ایران درآیند.

عباس خنیفر مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با اعلام این خبر به تشریح چشم انداز نیروی انسانی در سطح این شرکت پرداخت و گفت:شرکت ملی نفت ایران به عنوان بزرگترین شرکت ملی در ایران و یکی از قدیمی ترین و بزرگترین تولیدکنندگان منابع هیدروکربنی در خاورمیانه رسالت مهمی برای افزایش سطح تولید نفت و گاز دارد و به موازات، مهمترین سرمایه اش نیروی انسانی شاغل در آن است.

وی افزود:به دلیل اهمیت نیروی انسانی در روند توسعه شرکت ملی نفت ایران ؛ توجه ویژه ای به تامین و ارتقای سطح دانش منابع انسانی شده است و برای توانمند سازی انسانی برنامه های زیادی را طراحی و آماده سازی کرده ایم.

خنیفر تصریح کرد:بر اساس برنامه های تدوین شده در شرکت ملی نفت ایران قصد داریم در سالهای آینده به یک صادرکننده دانش تبدیل شویم و برای تحقق این هدف در تلاش هستیم تا شرکت ملی نفت ایران را به سطح یک سازمان تمام عیار دانش بنیان ارتقا دهیم.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد:این شرکت با داربودن قدمت و سطح تخصص موجود درآن، استعداد تبدیل شدن به یک سازمان دانش بنیان را دارد .

وی تاکید کرد: برای تبدیل شدن به یک سازمان دانش بنیان باید سطح دانش و تخصص نیروی انسانی آن ارتقا یافته و زمینه صدور دانش تخصصی از همین رهگذر حاصل شود.

خنیفر گفت:برای تحول و توسعه در عرصه سرمایه انسانی شاغل در شرکت ملی نفت ایران ،برنامه های مهمی مطالعه و طراحی شده و سند راهبردی آن نیز تدوین گشته است که فاز نخست آن بزودی در سطح شرکت ملی نفت ایران اجرایی خواهد شد.

خنیفر گفت:بر اساس برنامه استراتژیک سازمانی در سطح شرکت ملی نفت ایران تمامی چالش ها و فرصت های سازمان احصا و استراتژی ها و ارزش های سازمان نیز تعریف یا بازتعریف شده است.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز ارزیابی مدیران گفت:این اقدام در سطح منطقه خاورمیانه بی نظیر است و تاکنون حدود 500 نفر از مدیران شرکت ملی نفت در این مرکز مصاحبه و ارزیابی شده اند .
وی همچنین افزود:همین روند برای نیروهای تازه استخدام شده نیز انجام خواهد شد و نیازهای آموزشی این افراد نیز ارزیابی و احصا خواهد شد.
 

dw.m

عضو جدید
جزئيات استخدام در پالايش و پخش نفتی

تعديل نيرو در دستور کار وزارت نفت نيست


پرتال دانشگاهی کشور :معاون وزير نفت با تاکيد بر اينکه تعديل نيرو در دستور کار وزارت نفت نيست از برگزاري ازمون استخدامي در شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي خبر داد و گفت: امسال با برگزاري آزمونهاي مختلف استخدامي افراد جديدي در چهار شرکت اصلي جذب صنعت نفت خواهند شد.

دکتر سيدعليرضا ميرمحمد صادقي در گفتگو با پانا نيوز در خصوص برخي از گمانه زني ها مبني بر تعديل گسترده کارکنان پس از ادغام وزارت نفت و نيرو، گفت: تعديل کارکنان به هيچ وجه در دستور کار وزارت نفت قرار ندارد.

معاون منابع انساني و مديريت وزارت نفت با تاکيد بر اينکه با توجه به برنامه هاي متعدد توسعه صنايع بالادستي و پايين دستي نفت و گاز، وزارت نفت به نيروهاي جديد نياز دارد، تصريح کرد: بر اين اساس امسال با برگزاري آزمونهاي مختلف استخدامي افراد جديدي در چهار شرکت اصلي جذب صنعت نفت خواهند شد.

اين مقام مسئول با اعلام اينکه به طور متوسط سالانه حدود سه تا چهار هزار نفر در سطح صنعت نفت به دليل بازنشستگي از صنعت نفت خارج مي شوند، بيان کرد: اما به موازات بازنشستگي و خروج اين افراد استخدام هاي جديدي در صنعت نفت انجام مي شود.

وي همچنين با اشاره به برگزاري آزمون استخدامي در شرکت ملي گاز ايران، اظهار داشت: در اين آزمون استخدامي حدود 38 هزار نفر ثبت نام کردند که قرار است از اين تعداد 630 نفر جذب صنعت گاز کشور شوند.

ميرمحمد صادقي در ادامه با يادآوري اينکه امسال همچون سال گذشته جذب و استخدام ممتازان دانشگاهي ادامه پيدا مي کند، تبيين کرد: از سال 1381 تا پايان سال گذشته در مجموع سه هزار و 207 ممتاز دانشگاهي جذب وزارت نفت شده اند.

معاون وزير نفت، افزود: پيش بيني مي شود تا پايان سالجاري حدود يکهزار ممتاز دانشگاهي جذب صنعت نفت کشور شوند.

وي همچنين از موافقت رئيس جمهور براي استخدام حدود پنج هزار نفر در شرکت ملي نفت و پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي خبر داد و خاطر نشان کرد: به زودي زمان برگزاري آزمون استخدامي در اين دو شرکت به طور رسمي اطلاع رساني مي شود.

در همين حال هفته جاري با موافقت رئيس جمهور چهار هزار و 907 نفر براي فعاليت در مناطق عملياتي به استخدام شرکت ملي نفت ايران در مي آيند.

عباس خنيفر با اشاره به اخذ مجوز از رئيس جمهور براي استخدام افراد جديد در شرکت ملي نفت ايران، گفته است: بر اين اساس با موافقت رئيس جمهور چهار هزار و 907 نفر در سطح شرکت ملي نفت ايران استخدام خواهند شد.

مدير توسعه منابع انساني شرکت ملي نفت ايران با تاکيد بر اينکه تمامي اين افراد براي اشتغال در مناطق عملياتي جذب خواهند شد، تصريح کرد: هيچ نوع استخدامي در بخشهاي ستادي و در شهر تهران مشمول اين مجوز نخواهد بود.

وي با اعلام اينکه مطالعات انجام شده در سطح شرکت ملي نفت ايران نشان مي دهد بيش از 11 هزار سمت سازماني نيازمند جذب نيروي انساني است، اظهار داشت: به جز معدودي از اين سمت ها که مختص رده هاي مديريتي و جزو سمت هاي استراتژيک بوده، در مورد ساير سمت ها، تامين نيروي انساني مورد نياز از طريق جذب نيروهاي جديد الاستخدام انجام خواهد گرفت.

اين مقام مسئول، يادآور شد: اين تعداد نيروي انساني در مقاطع تحطيلي دکترا، کارشناسي ارشد، کارشناسي و فوق ديپلم به استخدام شرکت ملي نفت ايران در مي آيند اما تمامي اين افراد براي اشتغال در مناطق عملياتي جذب خواهند شد.

به گفته خنيفر از اين تعداد نيروي انساني دست کم 1422 نفر براي کار در محدوده شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب استخدام خواهند شد.

وي افزود: مطابق بخشي از برنامه هاي کلان شرکت ملي نفت هر يک از نيروهاي انساني جديد الاستخدام براي هر نوع سمت سازماني بايد در ابتدا ،دست کم 5 سال را در مناطق عملياتي سپري کنند.
 

dw.m

عضو جدید
رقابت 30 هزار نفر براي استخدام در پارس جنوبی


مدير توسعه منابع انساني شركت ملي گاز ايران از رقابت حدود 30 هزار نفر براي استخدام در پارس جنوبي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، محمدمهدي هادي‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبي از مناطق مهم و تاثيرگذار نفت و گاز كشور است و اين منطقه در سال جاري و با توجه به اجراي فازهاي مختلف نسبت به جذب نيروي انساني متخصص اقدام كرده است.
مدير توسعه منابع انساني شركت ملي گاز ايران از رقابت حدود 30 هزار نفر براي استخدام در پارس جنوبي خبر داد و افزود: آزمون استخدامي مجتمع گاز پارس جنوبي در هفته گذشته و با حضور 29 هزار و 929 نفر با كيفيت مطلوبي برگزار شد و تلاش داريم در كمترين زمان ممكن نسبت به اعلام نفرات اقدام كنيم.
هادي‌زاده گفت: نتايج آزمون استخدامي شركت مجتمع گاز پارس جنوبي كه در هفت حوزه امتحاني برگزار شده، پنجم تيرماه سال جاري از طريق سايت شركت ملي گاز اعلام ميشود.
وي اضافه كرد: اين آزمون با حضور اكثريت داوطلبان استخدامي در استان‌هاي تهران، اصفهان، فارس، خوزستان، بوشهر،خراسان و آذربايجان شرقي در 31 حوزه فرعي برگزار شد و در واقع حدود 80 درصد متقاضيان در اين آزمون شركت كردند.
هادي‌زاده تصريح كرد: اين رقابت علمي در مقطع ليسانس با 12 رشته براي هر رشته 60 سؤال تخصصي و 45 سؤال عمومي و مقطع فوق‌ليسانس 5 رشته و 8 گرايش و براي هر رشته ـ گرايش 60 سؤال تخصصي و براي هردو مقطع تحصيلي 45 سؤال عمومي در مدت 150 دقيقه برگزار شد.
مدير توسعه منابع انساني شركت ملي گاز ايران، با بيان اينكه نتايج اين آزمون به منظور اطلاع‌رساني چندجانبه قبلي در تاريخ پنجم تيرماه سال‌جاري اعلام مي‌شود، يادآور شد: پذيرفته‌شدگان اين دوره بايد در آزمون روانشناختي كه در تاريخ دهم تير ماه برگزار مي‌شود، حضور يافته و كارت ورود به جلسه اين آزمون نيز از طريق سايت شركت ملي گاز در تاريخ اعلام نتايج، قابل دريافت است.
هادي‌زاده افزود: همه تلاش مسئولان شركت ملي گاز براي افزايش بهره‌وري و رشد و شكوفايي اقتصادي در سال جهاد اقتصادي به كار گرفته شده و از نيروهاي جديدالاستخدام انتظار داريم در اين راستا تلاش مضاعفي از خود نشان دهند.
 

dw.m

عضو جدید
رقابت 30 هزار نفر براي استخدام در پارس جنوبی

رقابت 30 هزار نفر براي استخدام در پارس جنوبی

رقابت 30 هزار نفر براي استخدام در پارس جنوبی


مدير توسعه منابع انساني شركت ملي گاز ايران از رقابت حدود 30 هزار نفر براي استخدام در پارس جنوبي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، محمدمهدي هادي‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبي از مناطق مهم و تاثيرگذار نفت و گاز كشور است و اين منطقه در سال جاري و با توجه به اجراي فازهاي مختلف نسبت به جذب نيروي انساني متخصص اقدام كرده است.
مدير توسعه منابع انساني شركت ملي گاز ايران از رقابت حدود 30 هزار نفر براي استخدام در پارس جنوبي خبر داد و افزود: آزمون استخدامي مجتمع گاز پارس جنوبي در هفته گذشته و با حضور 29 هزار و 929 نفر با كيفيت مطلوبي برگزار شد و تلاش داريم در كمترين زمان ممكن نسبت به اعلام نفرات اقدام كنيم.
هادي‌زاده گفت: نتايج آزمون استخدامي شركت مجتمع گاز پارس جنوبي كه در هفت حوزه امتحاني برگزار شده، پنجم تيرماه سال جاري از طريق سايت شركت ملي گاز اعلام ميشود.
وي اضافه كرد: اين آزمون با حضور اكثريت داوطلبان استخدامي در استان‌هاي تهران، اصفهان، فارس، خوزستان، بوشهر،خراسان و آذربايجان شرقي در 31 حوزه فرعي برگزار شد و در واقع حدود 80 درصد متقاضيان در اين آزمون شركت كردند.
هادي‌زاده تصريح كرد: اين رقابت علمي در مقطع ليسانس با 12 رشته براي هر رشته 60 سؤال تخصصي و 45 سؤال عمومي و مقطع فوق‌ليسانس 5 رشته و 8 گرايش و براي هر رشته ـ گرايش 60 سؤال تخصصي و براي هردو مقطع تحصيلي 45 سؤال عمومي در مدت 150 دقيقه برگزار شد.
مدير توسعه منابع انساني شركت ملي گاز ايران، با بيان اينكه نتايج اين آزمون به منظور اطلاع‌رساني چندجانبه قبلي در تاريخ پنجم تيرماه سال‌جاري اعلام مي‌شود، يادآور شد: پذيرفته‌شدگان اين دوره بايد در آزمون روانشناختي كه در تاريخ دهم تير ماه برگزار مي‌شود، حضور يافته و كارت ورود به جلسه اين آزمون نيز از طريق سايت شركت ملي گاز در تاريخ اعلام نتايج، قابل دريافت است.
هادي‌زاده افزود: همه تلاش مسئولان شركت ملي گاز براي افزايش بهره‌وري و رشد و شكوفايي اقتصادي در سال جهاد اقتصادي به كار گرفته شده و از نيروهاي جديدالاستخدام انتظار داريم در اين راستا تلاش مضاعفي از خود نشان دهند.
 
بالا