آرشیو اخبار مربوط به فناوری اطلاعات (موقتی)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
مکه و مدینه را سه بعدی زیارت کنید

مکه و مدینه را سه بعدی زیارت کنید

مكه و مدينه را "سه بعدي" زيارت كنيد

زيارت "سه بعدي" مكه و مدينه براي تمامي كاربران "فضاي مجازي" در موسم حج فراهم شد.

به گزارش خبرنگار "سرويس فضاي مجازي" خبرگزاري فارس، پايگاه اينترنتي "غدير" زمينه زيارت "سه بعدي" مسجد‌الحرام، غار حرا، مسجد پيامبر، مسجد قبا، عرفات و غيره، امكان مشاهده مجموعه‌‌هاي زيبا و ديدني با امكان نمايش اماكن در اندازه‌هاي 360 درجه عرض و 180 درجه ارتفاع را براي كاربران فضاي مجازي فراهم كرده است.
كاربران مي‌توانند اين تصاوير محرك را به عنوان Screen Saver نيز روي سيستم خود نصب كرده؛ اين مجموعه‌ شامل تصاويري از غار حراء، نماي شهر مكه، مسجد‌الحرام، مسجد‌النبي، مسجد قبا، مسجد ذوقبلتين و صحراي عرفات است.
براي دريافت اين تصاوير مي‌توانيد به نشاني اينترنتي زير مراجعه كنيد
http://www.ghadir.ca/content/view/389/1
 

majmaj

عضو جدید
سرویس اخبار خارجی ایتنا - ریاست اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه درخواست کرد تا در زمینه تبادل اطلاعات مربوط به جرائم رایانه‌ای، همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

این اتحادیه پس از بحث و تبادل نظر، تصمیم کمیسیون اروپائی مبنی بر تقویت همکاری‌های فی‌مابین کشورهای عضو و هماهنگی بیشتر بین فعالان تجاری و پلیس را پذیرفت.

استراتژی تعیین شده، برنامه پنج ساله‌ای است که بر اساس آن، تقویت روابط، همکاری‌ها و تبادل اطلاعات مابین مقامات قضائی و بخش خصوصی طی چند قدم به مرحله اجرا گذاشته خواهند شد.

یکی از موارد پیش‌بینی شده، ایجاد یک سیستم اخطار می‌باشد. این سیستم بر پایه پلتفورمی تهیه خواهد شد که در آن وقوع جرائم آنلاینی که بر روی فعالیت‌های تجاری تاثیر می‌گذارند بصورت گسترده و بر روی شبکه پلیس اتحادیه اروپا یا Europol گزارش خواهد شد.

برای ایجاد چنین پلتفورم پیچیده‌ای بودجه‌ای برابر با 300 هزار یورو اختصاص یافته است.

Jacques Barrot نایب رئیس اتحادیه اروپا در این باره می‌گوید: «ایجاد این سیستم موجب بهبود همکاری‌ها و به اشتراک‌گذاری اطلاعات شده و حس مسئولیت را در بین طرف‌های درگیر افزایش خواهد داد. ما آماده هستیم تا از هر طریقی حتی از لحاظ مالی از این تصمیم حمایت کنیم.»
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
شنبه، ۹ آذرماه ۱۳۸۷
- خبرگزاري کار ايران
شرکت زيرساخت با همکاري کشور امارات ارتباط‌‏هاي بين‌‏المللي اينترنتي را افزايش مي‌‏دهد.


فريدون برخورداري، مدير کل بازرگاني و واگذاري مدارات شرکت ارتباطات زير ساخت در گفت‌وگو باايلنا با اشاره به برنامه جديد اين شرکت در زمينه توسعه ارتباط‌‏هاي بين‌‏المللي اظهارداشت: شرکت زيرساخت درصدد است تا توسعه ارتباط‌‏هاي بين‌‏المللي خود را با يک ظرفيت بسيار بالا ايجاد کند.

وي اضافه کرد: يکي ديگر از برنامه‌‏هاي ما ايجاد سايت بندر عباس و چابهار به عنوان يک لندينگ پوينت ارتباطي است که بتواند انتقال ترافيک‌‏هاي بين‌‏الملل را هم از لحاظ صوتي و هم از لحاظ ديتاي اينترنتي ساپورت کند.

برخورداري افزود: با ايجاد اين امر يک حجم بالايي به عنوان پشتيبان از مسير مطمئن وارد کشور مي‌‏شود.

وي خاطر نشان کرد: اين پروژه با همکاري کشور امارات انجام مي‌‏گيرد.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
نحوه‌ي رسيدگي به جرايم رايانه‌يي تشريح شد.

نحوه‌ي رسيدگي به جرايم رايانه‌يي تشريح شد.

شنبه,9 آذر 1387

رعايت نكردن شئونات شغلي - حرفه‌يي، سهل‌انگاري و رعايت نشدن اصول فني كه باعث تضييع حقوق غير گردد و خسارت بزند، صدور تاييديه‌هاي خلاف واقع، ارايه صورت وضعيت و ساير ادوات كه موجب تضييع حقوق ديگران شود از تخلفات رايانه‌يي ذكر شده در آيين‌نامه تشكيل نظام صنفي رايانه‌يي كشور است.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت ایسنا،مهرداد ذوالفقاريان - رييس شوراي انتظامي سازمان نظام صنفي رايانه‌يي با اشاره به ماده‌ 52 آيين‌نامه تشكيل نظام صنفي رايانه‌يي مصوب دولت و مجلس كه به تخلفات انتظامي و انضباطي مي‌پردازد اشاره و اظهار كرد: امتناع از تمام يا بخشي از تعهدات ذكرشده در قرارداد و جعل و تزوير در اوراق، اسناد و مدارك حرفه‌يي از ديگر موارد تخلفات پيش‌بيني شده در اين ماده است.
او در ادامه اشتغال در خارج از صلاحيت حرفه‌يي، سوءاستفاده از موقعيت‌هاي شغلي و اداري در نظام صنفي به نفع خود، دريافت و پرداخت هرگونه وجه و قبول خدمت خارج از ضوابط، رعايت نكردن قوانين و مقررات مصوب سازمان نظام صنفي رايانه‌يي، تعيين هرگونه موسسه و يا دفتر براي خدمات فني بدون مجوز لازم و انجام فعاليت در دوره‌ي محروميت موقت از ديگر موارد تخلفات 12 گانه‌اي است كه در قانون سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور در نظر گرفته شده است.
وي درباره‌ مجازات‌هاي در نظر گرفته شده براي تخلفات فوق گفت اين مجازات‌ها به ترتيب شامل اخطار شفاهي، توبيخ كتبي، محروميت موقت از فعاليت صنفي از يك روز تا سه ماه، محروميت موقت از فعاليت صنفي از سه ماه تا يك سال، محروميت موقت از فعاليت صنفي از يك سال تا پنج سال كه اگر تخلفات تشديد شود تا 10 سال نيز مي‌توان آن را افزايش داد، مي‌شود.
ذوالفقاريان با تاكيد بر اين كه شوراي انتظامي سازمان نظام صنفي رايانه‌يي نمي‌تواند به تعطيلي هيچ واحد صنفي حكم بدهد، گفت: در انفورماتيك اگر يك واحد صنفي يك ماه تعطيل و اين تعطيلي اعلام شود اعتبار خود را از دست مي‌دهد و نمي‌تواند كار كند.
به گفته‌ي او تخلفات در سه شاخه نرم‌افزار، سخت‌افزار و شبكه اينترنت واقع مي‌شود كه بيش‌تر تخلفات در نرم‌افزار اتفاق مي‌افتد زيرا در اين حوزه بحث كپي‌رايت و رعايت نكردن آن و فروش نرم‌افزار بدون مجوز توليدكننده بسيار ديده مي‌شود.او گفت: اما در حوزه‌ سخت‌افزار چون ساز و كار قرارداد و معامله شفاف و روشن است بخش عمده‌ تخلفات به خدمات پشتيباني مربوط مي‌شود كه فروشنده از انجام تعهدات خود سرباز مي‌زند.
رييس شوراي انتظامي سازمان نظام صنفي رايانه‌يي ياد آور شد: پيگري جرايم رايانه‌يي از طريق مراجع قضايي زمان‌بر است ولي از طريق شوراي انتظامي سازمان سريع‌تر به شكايات رسيدگي مي‌شود.
ذوالفقاريان گفت: اين شورا بعد از صدور حكم در حد مجازات‌هاي ذكر شده آن را به مراجع قضايي اعلام مي‌كند تا قاضي با اعتبار اين كه حكم صنفي است در مجازت‌هاي مالي و حتي تعطيلي واحد تصميم‌گيري كند.
او با بيان اين كه طبق ماده 44 تخلفات دو نوع صنفي و جزايي هستند تصريح كرد: رسيدگي شوراي انتظامي به شكايات بعد از يك نوبت دو هفته آغاز و بسته به نوع پرونده اعلام حكم زمان مي‌برد.
به گفته‌ي وي طي جلسه رسيدگي دو طرف حاضر مي‌شوند كه ممكن است با توافق طرفين حل اختلاف صورت بگيرد و حكم به مراجع قضايي اعلام نمي‌شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه چه مرجعي به شكايات واحدهاي صنفي بخش خصوصي از سازمان‌هاي دولتي درباره‌ي پرداخت نشدن حقوق خود در حوزه‌ رسيدگي مي‌كند؟ گفت: در صورتي كه دو طرف تقاضاي داوري شوراي انتظامي را داشته باشند يا در قرارداد خود نظام صنفي را به عنوان حكم معرفي كرده باشند.
او گفت: اين شورا مي‌تواند به مورد رسيدگي كند كه شايد سازمان دولتي با اين وجود بعد از صدور حكم درخواست استنكاف كند. در غير اين در حالت رسيدگي به شكايت به دادسرا سپرده مي‌شود.
ذوالفقاريان در مورد برنامه‌هاي آتي شوراي انتظاي سازمان نظام صنفي رايانه‌يي كشور گفت: دنبال اين هستيم كه موارد قانوني تخلفات را كامل‌تر و دقيق‌تر كنيم تا مواردي كه كلي مطرح شده است با جزئيات بيان شود.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
شنبه، 9 آذر ۱۳۸۷


سرویس اخبار خارجی ایتنا - انستیتو ملی فناوری و اطلاعات ایالات متحده (NIST) کتاب راهنمای جدیدی را با هدف کمک به مدیران IT برای تعیین نیازهای امنیتی سیستم‌های اطلاعاتی منتشر نمود.








این سند دولتی که Special Publication 800-53A, Guide for Assessing the Security Controls in Federal Information Systems نام دارد، مواردی همچون فرآیند تشخیص پیاده‌سازی صحیح کنترل‌های امنیتی و تعیین صحت عملکرد را شامل شده و به مدیران IT کمک می‌کند تا خروجی‌های مورد نظر خود را با توجه به سیاست‌های امنیتی سازمان بدست آورند.

به گفته Ron Ross مدیر این پروژه: «هنگامی که کنترل‌های امنیتی پائین‌تر از نصف میزان مورد نیاز باشند، پایداری و قابلیت اطمینان سیستم‌های اطلاعاتی از جانب رقبا مورد تهدید قرار گرفته و یکپارچگی، در دسترس بودن سیستم‌ها و امنیت آنها از دست خواهد رفت.»

بنا بر اعلام NIST ابزارها و برنامه‌های کمکی مورد نیاز بعد از تاریخ 25 جولای بر روی سایت این انستیتو قرار خواهند گرفت.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
کشف خواص مغناطیسی جدید در نیمه‌رساناها

کشف خواص مغناطیسی جدید در نیمه‌رساناها

شنبه,9 آذر 1387

مطالعات بر روی برخی نیمه‌رساناهای خاص نشان می‌دهد که این قطعات دارای برخی ویژگی‌های مغناطیسی مهمی هستند که دانشمندان می‌توانند با استفاده از آنان دستگاه‌ها و تجهیزات کوچک‌تر و سریع‌تری را ایجاد نمایند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سايت http://www.khodkar.ir ،محققین موسسه ملی استاندارد و فناوری(NIST) با همکاری دانشگاه کره و دانشگاه نتردام دست به انجام آزمایشاتی زدند که در نهایت منجر به کشف یک ویژگی مغناطیسی نادر گردید.
با کشف این ویژگی امیدواری‌ها برای ساخت تجهیزات ذخیره‌سازی مغناطیسی بر مبنای نیمه‌رساناها پررنگ‌تر شد.
این موضوع به این معنی است که پردازش پرسرعت اطلاعات از طریق مدارات منطقی توکار که توسط میدان‌های مغناطیسی کنترل می‌شوند در امکان‌پذیر خواهد بود.
این نکته از آنجا حائز اهمیت است که مدارات نیمه‌رسانا نه تنها برای پردازش اطلاعات، بلکه در آینده برای ذخیره آن نیز بکار گرفته خواهند شد.
ذخیره مغناطیسی اطلاعات مطلب جدیدی نیست. از این تکنیک امروزه در هارد دیسک‌ها و همچنین در برخی از دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی استفاده می‌شود.
نکته مهم اینست که درحال حاضر اینکار بر اساس مواد فلزی صورت می‌گیرد که اگر بتوان از نیمه‌رساناها برای این مقصود استفاده کرد سرعت ذخیره‌سازی بمراتب نسبت به حالت فعلی افزایش خواهد یافت.
آنچه اینک دانشمندان موفق به کشف آن شدند این است که تحت برخی شرایط خاص، لایه‌های نازک مگنت در داخل ماده نیمه‌رسانای «گالیوم آرسناید» (GaAs) علائمی از حالت آنتی فرومغناطیس را از خود نشان می‌دهند.
در این شرایط لایه‌ها با توجه به قطب‌های مغناطیسی خود در کنار یکدیگر وضعیت کوپل (جفت مثبت و منفی) را بخود می‌گیرند.
دانشمندان عقیده دارند با توجه به اینکه این نتایج در شرایط آزمایشگاهی خاص و در دمای پائین بدست آمده‌اند، لذا فعلاً و به این زودی‌ها نمی‌توان منتظر ورود تجهیزات الکترونیکی بر پایه این کشف بود.
با اینحال محققین مرکز NIST امیدوارند این کشف آنان را در مسیر صحیح قرار داده و بعنوان اولین قدم برای رسیدن به نتیجه مطلوب محسوب شود.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سرمايه گذاري 85 ميليون دلاري فنلاند در حوزه اينترنت پرسرعت

سرمايه گذاري 85 ميليون دلاري فنلاند در حوزه اينترنت پرسرعت

10 آذر 1387

دولت فنلاند اعلام كرد به منظور افزايش امكان دسترسي به خدمات اينترنت پرسرعت در اين كشور 85.2 ميليون دلار معادل 66 ميليون يورو سرمايه گذاري خواهد كرد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاری فارس، و به نقل از telegeography، اين مبلغ در يك دوره 5 ساله هزينه خواهد شد. مقامات اين كشور طرحي جامع را در دست اجرا دارند كه بر طبق ان تا سال 2016 بايد تمامي شهروندان فنلاندي به اينترنت با سرعت 100 مگابيت در ثانيه دسترسي داشته باشند.
انتظار مي رود تا سال 2010 بيش از 90 درصد مردم اين كشور به اينترنت با سرعت حداقل يك مگابيت درثانيه دسترسي داشته باشند. همچنين قرار است تا سال 2015 حدود 95 درصد شهروندن فنلاند از خدمات ياد شده بهره مند شوند.
از اين رقم 33 درصد توسط دولت و بقيه از بودجه عمومي تامين خواهد شد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ارسال SMS با کامپیوتر بدون اتصال به اینترنت در کشور امکانپذیر شد.

ارسال SMS با کامپیوتر بدون اتصال به اینترنت در کشور امکانپذیر شد.

10 آذر 1387

امکان ارسال SMS به موبایل و تلفن‌های ثابت از کامپیوتر شخصی بدون اتصال به اینترنت در کشور از طریق سیستم FSMS فراهم شد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سايت http://www.khodkar.ir ،مهدی نیامنش مدیرعامل شرکت پیک آسا سیستم با بیان این مطلب (FSMS) را جدیدترین محصول در حوزه SMS دانست و گفت: در سیستم Fixed line SMS امکان ارسال SMS از کامپیوتر شخصی بدون اتصال به اینترنت برای کاربران فراهم می‌شود. وی افزود: با استفاده از سیستم FSMS می‌توان از طریق کامپیوتر شخصی پیامک کوتاه خود را هم به تلفن ثابت و هم به موبایل ارسال کرد که هزینه آن بر روی قبض تلفن دریافت می‌شود.
مجری طرح به عملکرد این سیستم اشاره کرد و اظهار داشت: سیستم FSMS برنامه نرم‌افزاری است که بر روی کامپیوترها نصب می‌شود و با اتصال کابل تلفن به مودم کامپیوتر می‌توان پیام‌های موردنظر را ارسال کرد. وی به ویژگی‌های این سرویس اشاره کرد و ادامه داد: این روش نیازی به اتصال به اینترنت ندارد از این رو هزینه اتصال به اینترنت برای کاربران حذف می‌شود ضمن آنکه ارسال پیام از طریق کامپیوتر بسیار ساده‌تر است و نیاز به زیرساخت‌های خاصی ندارد و در شبکه فعلی مخابراتی کشور قابل اجرا است.
نیامنش با تاکید بر اینکه امکان استفاده از این سرویس برای تلفن‌های ثابت نیز وجود دارد گفت: استفاده از این امکان برای تلفن‌های ثابت نیاز به تلفن‌های خاصی دارد. مجری طرح با بیان اینکه این نرم‌افزار هنوز به صورت عمومی ارائه نشده است، ادامه داد: پایلوت این سیستم در حوزه تلفن ثابت در مخابرات تبریز راه‌اندازی شده است و امیدواریم در آینده نزدیک به صورت رایگان و برای استان‌هایی که سنتر SMS‌ ما را خریداری کنند این امکان را واگذار کنیم.
به گفته مجری طرح، همچنین این پروژه در مرحله تست و به صورت پایلوت در داخل شرکت برای ارسال پیام از طریق کامپیوتر به موبایل راه‌اندازی شده است که به زودی به صورت عمومی نیز قابل ارائه خواهد بود.
 

Smaryam

عضو جدید
طراحي فن‌آوري كنترل خانه با تلفن همراه

طراحي فن‌آوري كنترل خانه با تلفن همراه

دستگاهي توسط نوكيا براي مرتبط كردن تلفن‌هاي همراه به سيستم كنترل هوشمند خانه در دست طراحي است كه به كاربران امكان مي‌دهد با استفاده از گوشي خود سيستم‌هاي امنيتي، گرمايي و تهويه خانه‌شان را كنترل كنند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت ایسنا، طبق اعلام نوكيا، كاربران مي‌توانند با تجهيزات مناسب از طريق تلفن همراه مشاهده كنند چه كسي زنگ خانه را مي‌زند و يا دماي اتاق خود را تنظيم كنند.
قلب سيستم نوكيا قطعه سخت‌افزاري به نام مركز كنترل خانه (HCC) است كه به شكل درگاه ميان سيستم‌هاي مختلف كنترل خانه و تلفن همراه يا هر دستگاه مجهز به مرورگرعمل مي‌كند؛ تلفن‌ها از طريق اتصال اينترنت يا واي فاي با دستگاه‌هاي كنترل كننده ارتباط برقرار مي‌كنند.
به گفته مدير برنامه خانه هوشمند نوكيا، انتظار مي‌رود نخستين سيستم‌هاي هوشمند اين شركت تا پايان سال 2009 به طور تجاري عرضه شوند.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
ايران سومين بازار پررونق فناوري در خاورميانه

ايران سومين بازار پررونق فناوري در خاورميانه

دوشنبه، ۱۱ آذرماه ۱۳۸۷
پژوهش‌هاي GfK-MEMRB در دوبي نشان مي‌دهد ارزش بازار محصولات مصرفي فناوري در منطقه خاورميانه در سال 2008 به 37 ميليارد دلار رسيده است.

به گزارش فارس به نقل از آي تي پي، در اين بررسي همچنين پيش‌بيني شده كه ارزش اين بازار در سال 2009 افزايش يافته و به 39 الي 40 ميليارد دلار خواهد رسيد. در ميان محصولات فناوري گوشي‌هاي همراه و هوشمند بيش از ديگر محصولات محبوب بوده و 41 درصد از اين بازار را با ارزش 10 ميليارد دلار به خود اختصاص داده‌اند.

رايانه‌هاي روميزي و نوت‌بوك با 5 ميليارد دلار و تلويزيون‌هاي ال‌سي‌دي با 4 ميليارد دلار در رتبه‌هاي دوم و سوم هستند. در ميان كشورهاي خاورميانه رشد بازار محصولات مصرفي فناوري در سه كشور امارات، عربستان و ايران بيش از ديگر كشورها بوده است.

انتظار مي‌رود ارزش محصولات فناوري ديجيتالي به فروش رفته تا پايان سال 2008 از مرز 24 ميليارد دلار بگذرد. عليرغم بحران اقتصادي جهاني پيش‌بيني مي‌شود اين بازار در مقايسه با سال 2007 از رشد 9.6 درصدي برخوردار باشد.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاثیر گوشی‌های هدفون بر روی تجهیزات الکترونیکی قلب

تاثیر گوشی‌های هدفون بر روی تجهیزات الکترونیکی قلب

دوشنبه، 11 آذرماه ۱۳۸۷



سرویس اخبار خارجی ایتنا - پزشکانی که بر روی این مطلب تحقیقاتی را انجام داده‌اند می‌گویند هدفون‌ها در برخی از موارد می‌توانند موجب شوند تا یک دستگاه ضربان‌ساز قلب از ارسال پالس‌های حیات‌بخش به قلب فرد بیمار باز بماند.











آیا از دستگاه ضربان‌ساز یا تنظیم کننده ضربان قلب استفاده می‌کنید؟ اگر چنین است از این به بعد گوشی‌های پخش کننده موسیقی خود را حتی در هنگام خاموشی دستگاه در جیب پیراهن یا به دور گردن خود نیندازید. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که هدفون‌ها می‌توانند در عملکرد تجهیزات کمکی قلب اختلال ایجاد کنند.

پزشکانی که بر روی این مطلب تحقیقاتی را انجام داده‌اند می‌گویند هدفون‌ها در برخی از موارد می‌توانند موجب شوند تا یک دستگاه ضربان‌ساز قلب از ارسال پالس‌های حیات‌بخش به قلب فرد بیمار باز بماند.

دکتر William Maisel متخصص قلب و عروق از مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess واقع در بوستون و مشاور تجهیزات قلب سازمان فدرال نظارت بر دارو و غذای امریکا که مدیریت این تحقیق را بر عهده داشته می‌گوید: «هدفون‌ها دارای قطعه‌ای آهن‌ربا هستند و در برخی از مدل‌ها نیز این آهن‌ربا قدرت بسیار زیادی دارد.»

وی خاطر نشان کرد: «البته من فکر نمی‌کنم که مردم می‌بایستی عکس‌العمل جدی و شدیدی به نتایج این تحقیقات نشان دهند اما افرادی که از تجهیزات تقویت‌کننده قلب استفاده می‌کنند بهتر است ابزارهای الکترونیکی کوچک مانند هدفون‌ها را چند اینچ از تجهیزات مربوط به قلب دور نگهدارند و اجازه ندهند فردی که از هدفون استفاده می‌کند در نزدیکی آنان قرار گیرد.»

«تاثیر این هدفون‌ها حتی در زمانی که دستگاه پخش‌کننده خاموش است و حتی هنگامیکه متصل به دستگاه نیستند نیز بر جای خود باقی می‌باشد.»

نتایج تحقیقات Maisel روز یکشنبه و در جریان یکی از کنفرانس‌های انجمن قلب امریکا منتشر شد.

نزدیک به دو میلیون نفر در سرتاسر جهان بنحوی از انحاء از انواع تجهیزات کمکی قلب استفاده می‌کنند.
اوایل سال جاری FDA ضمن بررسی اعلام کرده بود که استفاده مناسب از تجهیزات پخش‌کننده موسیقی مشکلی را برای افرادی که از تجهیزات کمکی قلب استفاده می‌کنند به همراه نخواهد آورد.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
بر طبق گزارش یک سایت اینترنتی ، زمان عرضه ویندوز ویستا سرویس پک 2 ، در آوریل 2009 ، دو ماه بعد از انتشاره نسخه آزمایشی آن به کاربران خواهد بود .
به گزارش بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران، از سایت http://www.computerworld.com ، سایت مالزیایی TechARP.com که پیش از این زمان ارائه ویستا سرویس پک 1 و XP سرویس پک 3 را زودتر اعلام کرده بود در آخرین اخبار خود زمان انتشار آخرین نسخه آزمایشی این ویندوز را فوریه سال 2009 و زمان انتشار نسخه کامل آن را آوریل سال جدید اعلام کرد .
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازار تجارت الكترونيك؛ اندازه و تمايلات

بازار تجارت الكترونيك؛ اندازه و تمايلات

دوشنبه، ۱۱ آذرماه ۱۳۸۷

در نيمه دهه نود تاجران سنتي از توليدكنندگان بزرگ رايانه پيروي كردند و وارد فضاي تازه اينترنت شدند و امروز شما مي‌توانيد تقريبا هر چيزي از يك دسته گل گرفته تا يك خودروي آخرين مدل را از طريق اينترنت خريداري كنيد به نظر مي‌رسد تنها استثناي اين امر بليت سفر به مريخ باشد! اكنون درخت تجارت الكترونيكي تنومند است و روز بروز بزرگ‌تر هم مي‌شود. اين نوع تجارت كاملا دمكراتيك است و از قوانين سرمايه‌داري پيروي مي‌كند: «اگر بفروشي برنده‌اي و اگر نفروشي بازنده» تمامش با قوانين بازاريابي و نظامات عرضه و تقاضاي اقتصاد منطبق است.













بازار تجارت الكترونيك؛ اندازه و تمايلات
مترجم: محمدرضا شاجهان- دنياي كامپيوتر و ارتباطات
امروزه اينترنت توانايي آن را دارد به عنوان بازار عظيمي كه مستعد پوشش دادن تمام مردم جهان است مطرح شود و اين امر باعث شده است تجارت الكترونيك براي بازرگانان سنتي بسيار جذاب باشد. تجارت الكترونيك كه شامل خريد و فروش كالاها و خدمات از طريق سامانه‌هاي الكترونيكي مانند اينترنت و ساير شبكه‌هاي رايانه‌اي مي‌باشد در اين سال‌ها به دليل گسترش اينترنت به صورت مهيجي رشد داشته است. زدوبندهاي گوناگون و متنوعي به اين راه كشيده شده‌اند، كارهايي از جمله انتقال وجوهات بانكي، بازاريابي، معاملات، مبادله اطلاعات، مديريت خودكار دارايي‌ها و سامانه‌هاي گردآوري اطلاعات خودكار. تجارت‌هاي مدرن امروز حداقل در طول چرخه معاملات در چند نقطه از شبكه جهاني وب استفاده مي‌كنند.

در نيمه دهه نود تاجران سنتي از توليدكنندگان بزرگ رايانه پيروي كردند و وارد فضاي تازه اينترنت شدند و امروز شما مي‌توانيد تقريبا هر چيزي از يك دسته گل گرفته تا يك خودروي آخرين مدل را از طريق اينترنت خريداري كنيد به نظر مي‌رسد تنها استثناي اين امر بليت سفر به مريخ باشد! اكنون درخت تجارت الكترونيكي تنومند است و روز بروز بزرگ‌تر هم مي‌شود. اين نوع تجارت كاملا دمكراتيك است و از قوانين سرمايه‌داري پيروي مي‌كند: «اگر بفروشي برنده‌اي و اگر نفروشي بازنده» تمامش با قوانين بازاريابي و نظامات عرضه و تقاضاي اقتصاد منطبق است.

در اين نوع معاملات محصولات بي چون و چرا بيشتر به درد فروش آنلاين مي‌خورند و محصولاتي كه جوانب غيرقطعي دارند بايد در چنگ تجارت سنتي بمانند. بسياري از شركت‌هاي مجازي موفق با اقلامي از قبيل محصولات ديجيتالي، موسيقي، فيلم، تحصيل، ارتباطات، نرم‌افزار، عكس و معاملات مالي كار مي‌كنند. مثال شركت‌هاي اينچنيني اسامي بزرگي چون گوگل، آمازون، اي ِبي و ِِپي پال است. محصولاتي كه براي تجارت الكترونيك كمتر مناسبند چيزهايي هستند كه داراي وزن زياد و ارزش كم هستند و نيز اجناسي كه داراي بو، مزه، مولفه‌هاي لمسي هستند، اجناسي كه نياز به امتحان كردن دارند (مانند پرو لباس) و همينطور كالاهايي كه در آنها درستي رنگ با اهميت است، با تمام اين اوصاف فروش لباس از طريق اينترنت در آمريكا يكي از تجارت‌هاي بزرگ محسوب مي‌شود.

مطابق گزارش ساليانه eMarketer در سال 2006 اندازه تجارت الكترونيك در اروپا تا 133 ميليارد دلار رشد داشته است. تحليلگران معتقدند با توجه به رشد سريع سالانه بيش از 25 درصدي تجارت الكترونيك در عرض 5 سال اين رقم به مرز 407 ميليارد دلار در سال 2011 خواهد رسيد. انگلستان، فرانسه و آلمان پيشتاز بازار تجارت الكترونيك اروپا هستند، اين كشورها بزرگ‌ترين اشتراك (نزديك به بيش از 72 درصد) را در زمينه شكل معاملات دارا هستند. بازار تجارت الكترونيك انگلستان در پله نخست قرار دارد و به گفته صاحب‌نظران در سال 2007 به 84 ميليارد دلار رسيد و اين به معناي 39% رشد نسبت به سال 2006 است. آلمان در مقام بعدي قرار دارد در حالي‌ كه از لحاظ مشتريان آنلاين (كه تعدادشان به 3 ميليون نفر مي‌رسد) در جايگاه نخست است.

بعضي از محققين خاطرنشان كرده‌اند طي 5 سال آينده بازار اروپايي در بخش الكترونيك رشد چشمگيري در كشورهايي مثل ايتاليا، هلند و اسپانيا خواهد داشت. گستره وسيعي از كالاها و خدمات از طريق اينترنت قابليت فروش دارند. قسمت عمده اين گستره در دست فناوري اطلاعات است. سهم موضوعات ديگر در اين بين (براي مثال مسافرت و سرمايه‌گذاري) به صورت غيرمنتظره‌اي بالاست. مشاوره املاك، رايانه، سخت‌افزار و نرم‌افزار، توريسم و خدمات مالي در جايگاه‌هاي بالايي قرار دارند. طبق گفته شركت computer intelligence در كاليفرنيا در آمريكا بالغ بر 3 ميليون مشتري در يك روز از مزاياي تجارت الكترونيك بهره برده‌اند.

طبق گفته شركت mentis در كاروليناي شمالي در آينده‌اي نزديك سهم كل فروش به 5/4 الي 6 ميليارد دلار خواهد رسيد. ميانگين هزينه فروش اينترنتي 30-25 دلار شده و سهم كل تجارت الكترونيك به 200-130 ميليون دلار خواهد رسيد و 60 تا 70 درصد كالاها تحت پوشش تجارت الكترونيك قرار خواهند گرفت. اين تصوير فقط مقايسه جزء كوچكي از كل بازار بود، ارزش كامل بازار تجارت الكترونيك آن را براي سرمايه‌گذاران تازه وارد جذاب‌تر مي‌كند.
 

ali_partovi

عضو جدید
دقيقترين ساعت اتمي دنيا اختراع شد

دقيقترين ساعت اتمي دنيا اختراع شد

گروهي از دانشمندان بين المللي موفق شدند دقيق ترين ساعت دنيا كه دقتي برابر يك صدم كوادربيليوم را دارد اختراع كنند.
محققان در ساخت اين ساعت از لرزش هاي اتم آلومينيوم استفاده كردند اين ارزه ها نور مرئي توليد مي كنند كه از بسامد هاي اين نور براي اندازه گيري زمان استفاده ميكنند.
اين ساعت در فيزيك و كيهان شناسي و در مواقعي كه حتي كمترين خطي منجر به اشتباه در اندازه گيري مي شود بسيار مفيد است
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
گوشی مخصوص شلوار جین

گوشی مخصوص شلوار جین

سه شنبه 12 آذرماه

از آنجایی که حمل تلفن های همراه در جیب شوارهای جین دشوار است و افراد را اذیت می کند، یک طراح موفق به طراحی مدل مفهومی از گوشی جدیدی با نامSkinny Phone شده است که با انواع مختلف شلوارهای جین سازگاری دارد.
این گوشی کشویی به یک صفحه کلید کامل QWERTY مجهز شده است و از خانواده تلفن های همراه هوشمند محسوب می شود.این گوشی که بسیار باریک است و نسبت به گوشی های معمولی طول بیشتری دارد به فناوری ویژه ای مجهز شده است که تورپین در مورد آن توضیح خاصی نداده اما اعلام کرده است که با این فناوری کاربران از حمل این گوشی در جیب شلوار جین با مشکل مواجه نمی شوند.
قرار است این گوشی به سیستم عامل Windows Mobile مایکروسافت مجهز شود و طراح آن اعلام کرده است تا زمان عرضه نسخه نهایی، مشخصات آن را منتشر نخواهد کرد. برای تولید انبوه این گوشی هم اکنون مذاکراتی با شرکت های بزرگ صورت گرفته است.
 
آخرین ویرایش:

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
كنترل وسايل الكترونيكي خانه با موبايل

كنترل وسايل الكترونيكي خانه با موبايل

سه شنبه 12 آذرماه 1387

شرکت نوکیا موفق به تولید سیستم جدیدی شده است که به کاربران امکان می دهد کنترل همه وسایل الکترونیکی موجود در خانه های هوشمند را به کمک تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی در اختیار بگیرند.
این سیستم جدید «مرکز کنترل خانگی نوکیا» نام گرفته است و در اصل رابط بین تلفن همراه و انواع ابزارهای دیجیتالی در خانه هوشمند محسوب می شود.
نوکیا برای ساخت این سیستم با شرکت RWE که از بزرگ ترین مراکز تامین انرژی در اروپا محسوب می شود، همکاری کرده و تمامی مراحل آزمایش روی این سیستم را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
کاربران در این سیستم می توانند مصرف انرژی در دستگاه های دیجیتالی مختلف را مشاهده و آن را به میزان دلخواه کاهش دهند.
«مرکز کنترل خانگی نوکیا» براساس استانداردهای باز طراحی شده است و از این رو دیگر شرکت های فناوری می توانند بخش های مورد نظر خود را به آن بیفزایند.
 
آخرین ویرایش:

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمایشگر با قابلیت تاشدن

نمایشگر با قابلیت تاشدن

سه شنبه 12 آذرماه 1387
شرکت سامسونگ نمایشگر جدیدی را به بازار معرفی کرده است که می تواند از وسط تا شود و برای دستگاه های دیجیتالی کوچک مورد استفاده قرار گیرد. این نمایشگر جدید که در مرکز Samsung SDI تولید شده و در همایش2008 FPDI معرفی شده است، برای دستگاه های دیجیتالی کوچک بسیار مفید خواهد بود.نمایشگر جدید سامسونگ AMOLED نام گرفته است و کاربران می توانند با باز کردن آن، یک نمایشگر بزرگ و باکیفیت را برای پخش فایل های تصویری در اختیار داشته باشند.نمایشگر AMOLED از دو بخش مجزا و بسیار باریک تشکیل شده است که روی یکدیگر تا می شوند. در محلی که این دو نمایشگر تا می شود یک خط باریک وجود دارد به همین خاطر مشکلی را در جریان پخش تصاویر ایجاد نمی کند. کیفیت این نمایشگر QVGA بوده و زمان دقیق عرضه آن هنوز مشخص نشده است.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشتركان اينترنت پرسرعت دنيا به 350 ميليون نفر رسيد

مشتركان اينترنت پرسرعت دنيا به 350 ميليون نفر رسيد

در سال 2008 در مجموع بيش از 350 ميليون نفر در سراسر جهان از اينترنت پرسرعت استفاده كرده اند و انتظار مي رود اين رقم با رشدي سريع در سال 2010 از مرز 500 ميليون نفر بگذرد و اكنون ايران 450 هزار مشترك اينترنت پر سرعت دارد.


پس از آغاز استفاده از اينترنت در اواسط دهه 90 ميلادي در كشورهاي مختلف جهان، از اوايل هزاره جديد موج جديدي براي افزايش كيفيت دسترسي به اينترنت در نقاط مختلف جهان به وجود آمد كه ثمره آن ابداع فناوري هاي مختلف براي دسترسي سريع تر به اينترنت و استفاده بهتر از امكانات گوناگون و سرويس هاي متنوع الكترونيكي بود.
در حالي كه مجموع كاربران اينترنت پرسرعت در ايران از طريق سرويس هاي بي سيم و ADSL از چند صد هزار نفر فراتر نمي رود، در اكثر كشورهاي توسعه يافته تعداد كاربران سرويس هاي اينترنت پرسرعت چندين برابر تعداد كاربران سرويس هاي سنتي dial- up بوده و به دهها ميليون نفر مي رسد. علت اين امر كاهش هزينه استفاده از اين سرويس ها و سهولت دسترسي به آنها در تمامي نقاط است.


نيم ميليارد مشترك اينترنت پرسرعت تا سال 2010


بر طبق برآوردهاي internetworldstats تا اواسط سال 2008 از كل جمعيت جهان اندكي كمتر از 1.5 ميليارد نفر (1,463,632,361) نفر از اينترنت استفاده كرده اند. اين امر به معناي ضريب نفوذ 21.9 درصدي اينترنت در جهان امروز با بيش از 6 ميليارد و 676 ميليون نفر جمعيت است.
به گزارش فارس اما ضريب نفوذ اينترنت پرسرعت در كل دنيا هنوز بالا نيست . در سال 2008 در مجموع بيش از 350 ميليون نفر در سراسر جهان از اينترنت پرسرعت استفاده كرده اند و انتظار مي رود اين رقم با رشدي سريع در سال 2010 از مرز 500 ميليون نفر بگذرد.
در ميان شيوه هاي گوناگون اتصال پرسرعت به اينترنت فناوري DSL كماكان محبوب ترين فناوري است. از كل كاربران اين فناوري و مشتقات آن از جمله ADSL حدود 20 درصد اهل كشور چين هستند. در ميان قاره هاي مختلف جهان شهروندان كشورهاي مختلف اروپاي غربي بيش از مردم ديگر كشورها از اينترنت پرسرعت استفاده مي كنند.

محو تدريجي dial up در آمريكا


به عنوان نمونه در سال 2006 از مجموع كاربران اينترنت در ايالات متحده(خانگي و اداري) 63 درصد از انواع سرويس هاي اينترنت پرسرعت و كمتر از 34 درصد از سرويس هاي dial up استفاده مي كردند. جالب آنكه بررسي هاي موسسه pewresearch نشان مي دهد تعداد كاربران خانگي كه از شيوه dial up براي اتصال به اينترنت استفاده مي كنند در سال 2008 به 26 درصد كاهش يافته و در مقابل بيش از 58 درصد خانوارهاي آمريكايي به خدمات اينترنت پرسرعت دسترسي دارند. بدون شك اين كاهش سريع باعث محو تدريجي اين شيوه ناكارآمد دسترسي به اينترنت در ايالات متحده ظرف چند سال آينده خواهد شد.

رشد سريع اينترنت پرسرعت در هند

اقبال عمومي به سرويس هاي اينترنت پرسرعت تنها مختص كشورهاي توسعه يافته نيست و در كشور در حال توسعه اي همچون هند نيز خدمات DSL، بي سيم و ... براي استفاده از مزاياي اينترنت پرسرعت در حال گسترش است. تعداد كاربران اينترنت پرسرعت در هند رشد انفجارآميزي دارد و از تنها يك ميليون و 350 هزار نفر در مارس سال 2006 به يك ميليون و 920 هزار نفر در اكتبر سال 2006 رسيده است. اين رشد سريع در سال 2007 نيز ادامه يافت و اين رقم از 2 ميليون و340 هزار نفر در مارس 2007 به 2 ميليون و 690 هزار نفر در اكتبر 2007 رسيد. جديدترين آمار منتشره تعداد مشتركان اينترنت پرسرعت در هند را 4 ميليون و 150 هزار نفر نشان مي دهد. تعداد كاربران اينترنت در كشور هند با بيش از يك ميليارد و 150 ميليون نفر جمعيت حدود 60 ميليون نفر است.

عقب ماندگي ايران در مقايسه با امارات، بحرين، قطر، اردن و كويت

در مجموع 21.3 درصد از كل مردم خاورميانه از اينترنت استفاده مي كنند. بنابراين ضريب نفوذ اينترنت در اين كشورها هنوز در سطح پاييني است. نبود زيرساخت هاي مناسب و مشكلات دسترسي، قيمت هاي نسبتا بالا، عدم ايجاد محتواي اينترنتي و سرويس دهي به كاربران، مشكلات امنيتي و عدم فرهنگ سازي از جمله مهم ترين دلايل محدود بودن كاربران اينترنت پرسرعت در خاورميانه محسوب مي شود.
در ادامه آمار استفاده از اينترنت پرسرعت در برخي از اين كشورها را با استفاده از آمار internetworldstats.com مرور مي كنيم. اين بررسي و مقايسه آمار آن نشان خواهد داد كه با توجه به جمعيت برخي كشورهاي همسايه ايران مانند اردن، كويت، امارات، قطر و بحرين، تعداد كاربران اينترنت پرسرعت دركشورمان وضعيت مطلوبي ندارد.

از مجموع 197.090.443 نفر جمعيت خاورميانه در اواسط سال 2008 رقمي برابر با 41.939.200 نفر تا 31 مارس سال 2008 (فروردين 87) كاربر اينترنت بوده اند. بنابراين ضريب نفوذ اينترنت در خاورميانه مطابق آنچه در بالا ذكر شد تنها 21.3 درصد است.
ايران: از جمعيت 70 ميليون نفري ايران 23 ميليون نفر از اينترنت هستند. در ايران 450 هزار خط اينترنت پرسرعت وجود دارد.
بحرين: از جمعيت 718 هزار نفري بحرين 250 هزار نفر از اينترنت استفاده كرده و 38.600 خط اينترنت پرسرعت موجود است.
اردن: اين كشور حدود 6 ميليون نفر جمعيت دارد كه بيش از يك ميليون نفر از شهروندان آن از اينترنت استفاده مي كنند. 48 هزار خط اينترنت پرسرعت در اردن موجود است.
كويت:
از جمعيت 2.5 ميليون نفري كويت 900 هزار نفر از اينترنت بهره مي برند و 25 هزار خط اينترنت پرسرعت در اين كشور موجود است.
قطر: قطر در مجموع 928 هزار نفر جمعيت دارد كه 351 هزار نفر از آنان كاربر اينترنت بوده و 46.800 خط اينترنت پرسرعت در قطر وجود دارد.
عربستان سعودي: در كشور 28 ميليون نفري عربستان 6.200.000 كاربر اينترنت و 218.200 خط اينترنت پرسرعت موجود است.
سوريه: سوريه با 19.7 ميليون نفر جمعيت داراي 2.132.000 نفر كاربر اينترنت است و 5600 خط اينترنت پرسرعت در آن موجود است.
امارات: امارات با جمعيت 4.6 ميليون نفري خود داراي 2.3 ميليون كاربر اينترنت و 240.600 خط اينترنت پرسرعت است.
عراق: از جمعيت 28 ميليون نفري عراق 54 هزار نفر كاربر اينترنت هستند و در مورد تعداد مشتركان اينترنت پرسرعت آماري در دست نيست.
لبنان: اين كشور 3.9 ميليون نفري داراي 950 هزار نفر كاربر اينترنت و 170 هزار نفر خط اينترنت پرسرعت است.
عمان: از مجموعه 3.3 ميليون نفر جمعيت عمان 300 هزار نفر از اينترنت بوده و 15.200 خط اينترنت پرسرعت نيز وجود دارد.
فلسطين (كرانه غربي و نوار غزه): از مجموع 2.6 ميليون نفر جمعيت فلسطين 355.500 نفر كاربر اينترنت بوده و 25.800 خط اينترنت پرسرعت نيز در اين كشور موجود است.
يمن: در كشور 23 ميليون نفري يمن تنها 320 هزار نفر از اينترنت استفاده مي كنند و آماري از كاربران اينترنت پرسرعت در اين كشور وجود ندارد.

farsnews

منابع:
budde.com.au، nytimes.com، pewinternet.org، pewresearch.org، contentsutra.com، internetworldstats.com

 

neda_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
با تاخیر اعلام شده از سوی مایکروسافت، IE 8 سال 2009 عرضه می‌شود

با تاخیر اعلام شده از سوی مایکروسافت، IE 8 سال 2009 عرضه می‌شود

غول نرم‌افزاری دنیا این روزها به جدیدترین محصول خود و البته عرضه آن می‌اندیشد. مرورگر اینترنتی Internet Explorer8 جدیدترین محصول شركت Microsoft اولین بار در روز 27ماه آگوست گذشته به صورت نسخه اول آزمایشی و به شكل محدود عرضه شد.


كاربران مختلف از سرتاسر دنیا كه اغلب نسخه‌های قبلی مرورگرهای اینترنتی Microsoft را هم تجربه كرده‌اند، این روزها در انتظار ورود جدیدترین نسخه این مرورگرها هستند. در واقع كاربری ساده و دسترسی آسان به قابلیت‌های متنوع مرورگرهای اینترنتی IE همان ویژگی‌هایی هستند كه بسیاری از كاربران را به انتخاب این محصولات در مقابل مرورگرهای اینترنتی رقیب سوق می‌دهند.

با این همه گویا طرفداران پروپا قرص IE 8 باید كمی بیشتر از آنچه كه تصور می‌كردند و قرار بود، منتظر بمانند. این درحالی است كه طبق اعلام شركت Microsoft این دسته از كاربران انتظار داشتند IE 8 تا پایان سال 2008 میلادی (سال‌جاری) به بازار عرضه شود.

هفته گذشته مدیر اجرایی Microsoft اعلام كرد كه این مرورگر اینترنتی جدید تا سال 2009 به بازار عرضه نخواهد شد.

"دین هاچامویچ" مدیركل بخش IE شركت Microsoft چند روز پیش در وبلاگ شخصی خود اعلام كرد كه نسخه كامل و نهایی IE 8 سرانجام تا فصل اول سال میلادی آینده روانه بازار خواهد شد. در واقع كاربران علاقه‌مند می‌توانند در تعطیلات سال نو میلادی، نسخه‌های ابتدایی و آزمایشی این مرورگر اینترنتی را تجربه كنند.

او در این مورد گفت:‌ "در حقیقت ما به یك گروه فنی و تخصصی متشكل از افراد و سازمان‌های علاقه‌مند به مرورگرهای اینترنتی نیاز داریم تا این نسخه به روز شده و جدید را آزمایش كرده و به ما در تكمیل آن كمك كنند."

در واقع Microsoft سعی كرده تا قابلیت‌های جدیدی را به IE 8 اضافه كند كه در این میان شخصی‌سازی را بیشتر مورد توجه قرار داده است.

منبع خبر: دنیای اقتصاد (برگرفته از InformationWeek.com | MSNBC.COM)

به عنوان مثال قابلیت Inprivate Browsing امكان كنترل آنچه كه توسط IE 8 در بخش History به عنوان اطلاعات اینترنتی ذخیره می‌شود را می‌دهد. Inprivate Browsing هم كاربران را درباره وب سایت‌هایی كه می‌توانند اطلاعات ذخیره شده كاربران را هك كنند، آگاه كرده و امكان مسدود كردن آنها را در اختیار كاربران قرار می‌دهد.

قابلیت Inprivate Browsing هم امكان انتخاب و استفاده از وب‌سایت‌های مسدود یا نیازمند به عضویت را به كاربران می‌دهد.

چهارمین قابلیت ویژه IE 8، قابلیت Delete Browsing History است كه امكان كنترل كامل روی History مرورگر بعد از تماشای یك وب‌ سایت را به كاربرانش می‌دهد.

این درحالی است كه بسیاری از كارشناسان معتقدند كه سازمان‌ها و شركت‌های تجاری باید دقت بیشتری در به كارگیری IE 8 به خرج بدهند.

در همین راستا خود شركت Microsoft هم قبلا به وب مسترها هشدار داده بود كه به دلیل سازگاری IE 8 با استانداردهای جدید محیط وب ممكن است بعضی صفحات به طور كامل در این مرورگر نمایش داده نشوند.

كارشناسان و تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی Gartner هم در این مورد اعلام كرده‌اند كه مطابقت این مرورگر با استانداردهای جدید می‌تواند به عدم نمایش كامل و درست بعضی صفات برای نرم‌افزارهای شركتی منجر شود.

"نیك‌مك‌كنی" مدیر فنی شركت Microsoft هم در این مورد می‌گوید: "نمایش اطلاعات ذخیره شده توسط مرورگرهای اینترنتی قدیمی‌تر درIE 8 ممكن است به دلیل سازگاری آن با استانداردهای جدید امكان‌پذیر نباشد."

با این همه Microsoft اعلام كرده است كه جدیدترین مرورگر اینترنتی‌اش با زبان برنامه‌نویسی اینترنت W3C و استانداردهای وب مانند CCS2.1 و HTML5 هم سازگار خواهد بود.

IE 8 در واقع در 25 زبان مختلف دنیا قابل دسترسی بوده و با زبان برنامه‌نویسی Ajax هم هماهنگ است.

نسخه Beta 1 این مرورگر در روز پنجم ماه مارس در اختیار طراحان وب قرار گرفت و نسخه Beta 2 آن هم در تاریخ 27 ماه آگوست برای تمام كاربران عرضه شد.

طبق ادعای Microsoft، امنیت، آسانی استفاده و كاربری، بهبودهایی در طراحی و سرعت مهم‌ترین ویژگی‌های IE 8 هستند كه می‌توانند آن را از مرورگرهای اینترنتی قدیمی‌تر و رقیب متمایز كرده و توجه كاربران را به آن جلب كنند.
یكی از قابلیت‌های منحصر به فرد IE 8 قابلیتی به نام Web Slices است.

Web slices كه به طور خودكار به روز شده و در صورت عضویت برای كاربران قابل استفاده است، امكان نمایش كامل یك صفحه وب را به صورت مستقیم و از طریق قسمت Favorites در اختیار كاربران قرار می‌دهد.Web Slices در حقیقت نوعی بخش به روز شده و الهام گرفته از قابلیت Active Desktop در IE 4 است كه در سال 1997 عرضه شد.

قابلیت Tools Developer هم امكان دسترسی و استفاده از برنامه‌های HTML ،CSS و JavaScript را در اختیار طراحان وب قرار می‌دهد.

طبق اعلام شركت Microsoft، IE 8 برای اجرا نیاز به سخت‌افزارهایی مانند پردازنده‌ای با سرعت 233 مگاهرتز یا بالاتر، كارت گرافیكی VGA با وضوح تصویر 600×800 و بالاتر، رم با ظرفیت 64 مگابایت و بالاتر و ویندوزهای XP یا Vista دارد.

حالا ورود IE 8 عرصه جدیدی از رقابت دو شركت بزرگ Microsoft و Google را به وجود خواهد آورد.

در این میان بسیاری از كارشناسان به مقایسه این دو مرورگر اینترنتی جدید پرداخته‌اند. بر این اساس اغلب كارشناسان معتقدند كه هر دو این مرورگرها سرعت بالا و مناسبی دارند و امكان باز كردن چندین Tab در یك لحظه را دارند.این در حالی است كه بعضی از تحلیل‌گران هم به سازگاری Chrome با كامپیوترهای تحت سیستم عامل‌های Mac و Linux در مقابل قابلیت‌های ویژه و منحصر به‌فرد IE 8 اشاره كرده‌اند.

از طرفی بسیاری دیگر سازگاری جدیدترین مرورگر اینترنتی شركت Microsoft با استانداردهای جدید وب را قابلیت منحصر به فرد و قابل توجهی می‌دانند و معتقدند مرورگر اینترنتی Google می‌بایست ده سال پیش به بازار عرضه می‌شد
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شارژ گوشی با حرف زدن

شارژ گوشی با حرف زدن

[FONT=&quot]- [/FONT][FONT=&quot]پژوهشگران در حال تلاش براي ساخت گوشي هايي هستند كه از طريق انرژي موجود در امواج صوتي افراد در زمان مكالمه شارژ مي شوند[FONT=&quot]:surprised:.
[/FONT][FONT=&quot]امواج صوتي ايجاد شده به دنبال تكلم افراد و تغيير و تحول آنها به گونه اي است كه مي توان از آنها براي شارژ تلفن هاي همراه در آينده استفاده كرد[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]به اعتقاد اين پژوهشگران در صورت استفاده از برخي عناصر شيميايي خاص در طراحي گوشي ها كه در برابر انرژي امواج صوتي حساس بوده و قادر به جذب و بهره گيري از اين انرژي باشند مي توان از طريق حرف زدن با گوشي آن را شارژ نمود[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]موادي كه براي جذب انرژي مكالمات صوتي به كار مي روند ابعاد وضخامتي در حد چند نانومتر داشته و در عين حال از انعطاف پذيري بالايي برخوردار خواهند بود. (هر نانومتر مساوي با يك ميليارديم متر است[/FONT][FONT=&quot].)
[/FONT][FONT=&quot]نتايج اين پژوهش در نشريه فيزيكال ريويو كه نشريه تخصصي علمي انجمن فيزيك دانان آمريكا مي باشد منتشر شده است[/FONT]
[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT]
 

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
به روزرسانی فايرفاکس تا سه هفته آينده

به روزرسانی فايرفاکس تا سه هفته آينده

[FONT=&quot]فارس- موزيلا اعلام كرد نسخه جديدي از مرورگر فايرفاكس 3 به نام نسخه 3.0.5 را هفته آينده عرضه خواهد كرد[FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]موزيلا به كاربران نسخه هاي قديمي فايرفاكس و به خصوص نسخه 2 اين مرورگر توصيه كرده تا حتما نسخه جديد مرورگر مذكور را بارگذاري كنند[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]اولين نسخه مرورگر 3 فايرفاكس در اواخر ماه آگوست عرضه شده بود و بيش از [/FONT][FONT=&quot]50 [/FONT][FONT=&quot]درصد از كاربران فايرفاكس 2 آن را بارگذاري كردند و هم اكنون اين رقم به 75 درصد رسيده است[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]قرار است اطلاعات جديدي در مورد ويژگي هاي نسخه جديد مرورگر 3 فايرفاكس ظرف روزهاي آينده ارائه شود[/FONT]
[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT]
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
لینوکس بر روی آیفون!

لینوکس بر روی آیفون!

پنجشنبه 14 آذرماه 1387

گروهی از برنامه‌نویسان آماتور موفق شدند سیستم‌عامل لینوکس را بر روی گوشی آیفون و همچنین پخش‌کننده iPod Touch نصب کنند.


اعضاي تیم برنامه‌نویسی iPhone Linux در وبلاگ خود اعلام کردند که موفق شدند نسخه‌ای بدون مشکل از کرنل لینوکس را بر روی گوشی آیفون اپل نصب کنند.

در این وبلاگ تاکید شده که نرم‌افزار می‌بایست توسط کاربر نصب شود و از این عمل بعنوان اثباتی بر این که لینوکس قابلیت نصب بر روی گوشی‌های موبایل را دارد ذکر گردیده است.
این محققان یادآور شدند که برخی از امکانات آیفون مانند پشتیبانی از صدا، امکانات صفحه لمسی و شبکه بی‌سیم نیز بزودی راه‌اندازی خواهند شد.

این نرم‌افزار از طریق یک اتصال USB و توسط خود کاربر بر روی گوشی نصب می‌شود.
البته این گروه به کاربران مبتدی و آن دسته ای که از فرآیند نصب نرم‌افزار بر روی آیفون اطلاعات چندانی ندارند توصیه نمودند تا این عملیات را بتنهائی انجام ندهند.

گروه iPhone Linux همچنین می‌گویند چنانچه پیش از اقدام به نصب لینوکس، از برخی از اجزاء خاص آیفون پشتیبان‌گیری نشود این امکان وجود دارد تا گوشی دچار برخی آسیب‌های جبران‌ناپذیر گردد.

این خبر بعنوان آخرین دستاورد جامعه برنامه‌نویسان زیرزمینی محسوب می‌شود که از زمان معرفی آیفون در سال 2007 برای هک کردن این گوشی تلاش می‌کنند.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
عرضه لپ‌تاپ‌هاي سامسونگ با نمايشگرهاي "او‌ال‌اي‌دي‌" از سال 2010

عرضه لپ‌تاپ‌هاي سامسونگ با نمايشگرهاي "او‌ال‌اي‌دي‌" از سال 2010

پنچشنبه,14 آذر 1387

يكي از مديران سامسونگ طي مصاحبه خبري اعلام كرد كه اين شركت بزرگ كره‌اي قصد دارد از سال 2010 ميلادي نسل جديد نمايشگرهاي OLED را در كامپيوترهاي قابل‌حمل خود به كار برد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاري فارس، و به نقل از سايت خبري PCMag، سامسونگ در نظر دارد از سال 2015 ميلادي حدود 28 درصد لپ‌تاپ‌هاي خود را با نمايشگر OLED روانه بازار كند و اين در حالي است كه اين جريانات تغييرات قابل‌ملاحظه‌اي را در هزينه تمام‌شده لپ‌تاپ‌ها ايجاد نخواهد كرد و به گفته سامسونگ، استفاده از نمايشگرهاي OLED تنها 10 درصد بر قيمت اين محصولات خواهد افزود.
اين در حالي است كه افزايش 10 درصدي قيمت لپ‌تاپ‌ها مي‌تواند مزاياي فراواني را براي كاربران به همراه داشته باشد. اين نمايشگرها علاوه بر آنكه انرژي كمتري مصرف مي‌كنند، قادرند تصاوير را با كيفيت بسيار بالاتر به نمايش بگذارند.
كارشناسان شركت سامسونگ بر اين باورند كه تلفيق نمايشگرهاي OLED با فناوري نمايشگرهاي لمسي مي‌تواند يكي از بزرگترين تحولات در دنياي ديجيتال باشد.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
پنچ شنبه، 14آذرماه ۱۳۸۷


سرویس اخبار خارجی ایتنا - Jonas Geust نایب رئیس بخش ابزارهای نوکیا درباره این گوشی می‌گوید: «این یک آغاز دوباره برای گوشی‌های سری N محسوب می‌گردد...آغازی که موج جدیدی را بهمراه خود خواهد آورد.»











شرکت فنلاندی نوکیا برزگ‌ترین سازنده گوشی‌های تلفن همراه از آخرین و جدیدترین مدل گوشی‌های سری N خود یعنی Nokia N97 رونمائی کرد. این گوشی پیشرفته مجهز به یک صفحه لمسی بزرگ می‌باشد.

صفحه لمسی 3.5 اینچی با ابعاد 16:9، کیبرد QWERTY، قابلیت A-GPS، حافظه اصلی بمیزان 32GB و امکان ارتقاء تا 48GB از طریق کارت microSD، دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به لنز کارل زایس، Motion Sensor، قابلیت capture تصاویر ویدیوئی بصورت 16:9 و با کیفیت DVD، مجهز به HSDPA و WLAN و قابلیت پخش موسیقی بصورت بدون وقفه تا 1.5 روز تنها گوشه‌ای از امکانات جذاب این گوشی می‌باشند.

غول فنلاندی امیدوار است این گوشی جدید بتواند جان تازه‌ای را به گوشی‌های چندرسانه‌ای رده N این شرکت ببخشد.
Jonas Geust نایب رئیس بخش ابزارهای نوکیا درباره این گوشی می‌گوید: «این یک آغاز دوباره برای گوشی‌های سری N محسوب می‌گردد...آغازی که موج جدیدی را بهمراه خود خواهد آورد.»

وی در مصاحبه با رویترز خاطر نشان ساخت صفحه لمسی و صفحه کلید کامل QWERTY از ویژگی‌هایی هستند که سری جدید گوشی‌های این شرکت تاکید زیادی بر این ویژگی خواهند داشت.

«فناوری لمسی چیزی است که امروز در همه جا مشاهده می‌کنیم و این ویژگی از اهمیت بسیار زیادی در بین این رده از تجهیزات برخوردار است. صفحه کلید QWERTY نیز امکانی است که بتدریج حائز اهمیت می‌شود.»

مبارزه برای کسب سهم بیشتر در بازار گوشی‌های هوشمند از زمان معرفی گوشی آیفون از سوی اپل شکل و رنگ دیگری بخود گرفته است.
نوکیا آخرین شرکتی است که پس از معرفی آیفون، خاصیت Touch Screen را به محصولات خود می‌افزاید. ماه قبل این شرکت اولین مدل از این گوشی‌ها را با نام 5800 وارد بازار کرد و قول داد تا مدل‌ها متنوع دیگری که مجهز به این ویژگی می‌باشند را بتدریج معرفی نماید.

گوشی جدید N97 رقیب اصلی گوشی X1 سونی اریکسون و HTC Touch Pro که هر دو از سیستم‌عامل ویندوز موبایل استفاده می‌کنند، خواهد بود.
به گفته تحلیلگران تا هنگام ورود این گوشی به بازار احتمالاً رقبای دیگری نیز در مقابل آن قد علم خواهند نمود.

Carolina Milanesi تحلیلگر موسسه گارتنر درباره این گوشی می‌گوید: «ممکن است که نوکیا از بابت معرفی سریع‌تر این گوشی تحت برخی فشارها قرار بگیرد. با این حال حداقل شش ماه طول خواهد کشید تا این گوشی به بازار راه پیدا کند.»

نوکیا می‌گوید قیمت N97 احتمالاً مشابه قیمت مدل‌های N95 و N96 در هنگام ورود این مدل‌ها به بازار خواهد بود.
پیش‌بینی می‌شود این گوشی تا ماه ژوئن سال آینده وارد بازار شود.

Ben Wood محقق ارشد CCS Insight معتقد است: «نوکیا راه دشواری را در پیش دارد زیرا باید فناوری‌های دشواری مانند صفحه لمسی و صفحه کلید کامل را بهمراه مقدار متنابهی از حافظه در این گوشی بگنجاند و صدالبته مراقب اندازه و حجم آن نیز باشد.»
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا