آرشیو اخبار مربوط به فناوری اطلاعات (موقتی)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سرعت اينترنت در بريتانيا به 30 تا 100 مگابيت در ثانيه مي رسد
خبرگزاري فارس: لزوم ارائه خدمات اينترنت پرسرعت براي تسهيل دسترسي مردم به طيف گسترده اي از خدمات موجب شده تا شركت هاي بزرگ خصوصي در اين كشور از سرمايه گذاري هاي كلان در اين حوزه سخن بگويند.
به گزارش فارس به نقل از آي تي وايب، شركت BSG در بريتانيا اخيرا اعلام كرد براي گسترش دامنه خدمات اينترنت پرسرعت به سرتا سر خاك بريتانيا و از جمله نقاط دورافتاده اين كشور بايد بين 5 تا 29 ميليارد پوند سرمايه گذاري انجام گيرد.
هدف از اين كار ايجاد شبكه كامل فيبرنوري در سرتاسر خاك بريتانياست تا مردم در تمامي نقاط اين كشور به راحتي به خدمات اينترنت پرسرعت دسترسي داشته باشند.
در اين ميان برخي شركت هاي بزرگ مخابراتي در انگلستان در حال ايجاد چنين شبكه هايي هستند و به عنوان مثال BT با صرف هزينه 1.5 ميليارد پوندي قصد دارد تا 4 سال آينده 9 ميليون خانوار بريتانيايي را با استفاده از يك شبكه گسترده فيبر نوري به اينترنت پرسرعت متصل كند.
انتظار مي رود با تكميل شبكه فيبر نوري در بريتانيا دسترسي عموم مردم به اينترنت با سرعتي معادل با 30 تا 100 مگابيت در ثانيه ممكن شود.
 

eL2rado

عضو جدید
تعريف استاندارد جديد براي شبکه‌هاي WLAN

تعريف استاندارد جديد براي شبکه‌هاي WLAN

گروه IEEE که در حال تکميل استاندارد جديد 802.11n 100Mits/s wireless براي شبکه‌هاي محلي بي‌سيم WLAN هستند، قصد دارند پروژه جديد را تعريف كنند كه طي آن سرعت انتقال داده به يک گيگابيت در ثانيه در شبکه‌هاي WLAN خواهد رسيد. اين سيستم به معني گيگابيت Wi-Fi است.
اعضاي اين مرکز در سال گذشته گروه مطالعاتي Very High Throughput(VHT) را تشکيل دادند تا بتوانند استاندارد شبکه بي‌سيم 802.11 WLAN را تغيير دهند و قابليت پشتيباني از گيگابيت را به آن بيافزايند. اين گروه تحقيقاتي قصد دارند اين طرح را از طريق دو باند فرکانسي به مرحله اجرا بگذارند. فرکانس بالاي 600 گيگاهرتز براي فواصل کوتاه و فرکانس منفي کمتر از 6 گيگاهرتز که شباهت زيادي به باند 5 گيگاهرتزي شبکه‌هاي امروزي WLAN دارد. اين دو باند فرکانس 802.11a و 11n نام دارند.
گروه تحقيقاتي مرکز IEEE طي برگزاري ملاقات‌هايي در هاوايي، طرح پيشنهادي ايجاد يک گروه کاري جديد براي تعيين اين استاندارد جديد را تکميل کردند. اين طرح پيشنهادي بايد از سوي مرکز 802.11 Working Group که به استانداردهاي شبکه WLAN نظارت مي‌کند نيز تاييد شود.
"توشار مورتي"(Tushar Moorti) مدير معماري سيستم‌ها در شرکت تراشه‌سازي Broadcom در مرکز WLAN Business گفت: «پيشنهادي که هم‌اکنون در اين زمينه ارايه شده و تغييراتي که قرار است در استانداردهاي شبکه بي‌سيم به‌وجود آيد، بايد "حالت اجباري ماکسيمم" را در لينک‌هاي مجرد با توانايي 500 مگابيت در ثانيه، در نظر بگيرد. از ديگر نيازهاي اين طرح، در نظر گرفتن دستگاه‌هاي ارتباطي با قابليت پشتيباني از استانداردهايVHT است که مي‌تواند از چندين لينک پشتيباين کند. بنابراين، جمع اين فرکانس‌ها مي‌تواند يک گيگابيت در ثانيه باشد».
در حال حاضر، محصولات شبکه‌اي WLAN که بر پايه پيش‌نويس استاندارد 802.11n توليد مي‌شوند، از فرکانس‌هاي 130 تا 150 مگابيت در ثانيه پشتيباني مي‌کنند که اين حالت در برخي مواقع به 170 مگابيت در ثانيه نيز مي‌رسد
 

eL2rado

عضو جدید
دعوت ياهو از هکرها براي شرکت در همايش Open Hack

دعوت ياهو از هکرها براي شرکت در همايش Open Hack

ياهو از هکرهاي رايانه اي درخواست کرد در نشست Open Hack 2008 شركت کنند. به دنبال اين فراخوان، حدود 300 هکر در محل برگزاري اين همايش در Sunnyvale حضور يافتند.Cody Simms مدير محصولات مبتني بر Yahoo Open Strategy گفت: «توسعه دهندگاني از سراسر وب به اينجا آمده‌اند که داده‌ها و برنامه‌هاي کاربردي در اختيار دارند و با مخلوط کردن اين‌ها با يکديگر، چيز کاملاً جديدي مي‌آفرينند؛ چيزي خلاق و بديع.»
Jason Barnes که از ونکوور کانادا آمده مي گويد: «انواع مختلف API و سرويس‌هاي متفاوتي که ارائه مي‌کنند همراه با تفريح و گفتگو در مورد برنامه نويسي و دراز كشيدن روي چمن ها. تازه به نظر مي رسد کنسرتي هم در راه است. اين محشر است!»
به گزارش KTVU.com جمعه شب در محل برگزاري اين نشست کنسرت موزيک و نيز چند جور بازي برقرار بود. همچنين از هکرها دعوت شده بود تا ايده هاي جديد خود را مطرح نمايند. در پايان همايش Open Hack نفوذگران دوچرخه اي طراحي کردند که عکس مي گرفت و عکس ها را به وب ارسال مي کرد!
حضور در اين همايش رايگان بود و هر کس مي توانست در آن شرکت کند.
Pamela Fox يکي از مهندسين Google maps از جمله کساني بود که در اين مراسم حضور داشت. وي عقيده دارد که هر چه شرکت ها با يکديگر همکاري بيشتري داشته باشند، اين امر به نفع همگان خواهد بود.
ياهو قصد دارد يک برنامه ديگري در روز شنبه تدارک ببيند و طي آن هکرها فعاليت‌هاي خود در 24 ساعت گذشته را به نمايش گذارند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ورود صدا به داخل خودرو ممنوعپنج شنبه,25 شهريور 1387

مهندسان شرکت خودروسازی تویوتا موفق به ساخت فناوری جدیدی شده اند که می تواند کلیه صداهای اضافی در اتومبیل را از بین ببرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران, از هموطن سلام, این فناوری که هم اکنون در خودرو جدید Crown Hybrid نصب شده است، در اصل یک سیستم پیشرفته است که به سه میکروفن مخصوص و سه اسپیکر مجهز شده و اجازه ورود هیچ صدایی را به داخل خودرو نمی دهد.این سیستم بسیار هوشمند است و بر این اساس به جز صدای بوق اتومبیل های دیگر، سوت ماموران پلیس و موسیقی پخش شده در اتومبیل، جلوی ورود کلیه صداها به فضای داخلی را می گیرد.این سیستم کنترل صدا به کمک سه میکروفن ویژه خود که در قسمت جلوی اتومبیل قرار گرفته، کلیه صداهای آزاردهنده، گوش خراش و مزاحم را تشخیص می دهد و اسپیکرهای مخصوص اتومبیل، سیگنال هایی ارسال می کند تا کلیه صداهای 50 تا 150 هرتز از بین بروند.
با این سیستم افرادی که داخل خودرو Crown Hybrid خوابیده اند تحت هیچ شرایطی در جریان سر و صداهای بیرون قرار نمی گیرند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
در موج جديد تهديدهاي اينترنتي،كاربران به قطع اتصال اينترنت تهديد مي‌شوند

مورد جديدي از فعاليت مخرب از سوي SophosLabs ردگيري شده كه با ادعاي صورت گرفتن فعاليت‌هاي غيرقانوني توسط گيرندگان ايميل تلاش مي‌كند كاربران را براي دانلود بدافزارها فريب دهد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايسنا, «دسترسي اينترنت شما از سوي ارسال كننده معلق خواهد شد» عنوان اين هرزنامه‌هاست كه ادعا مي‌كنند فعاليت‌هاي غيرقانوني كاربر در يك فايل فشرده كه ضميمه ايميل است شرح داده شده است.

كاربران ناآگاه كه ممكن است خيلي به اتصال اينترنتي خود وابسته باشند يا نسبت به قطع آن نگران شوند با باز كردن فايل در خطر آلوده شدن به اسب تروژاني قرار خواهند گرفت كه براي هكرها دسترسي كامل به رايانه‌ي آن‌ها را فراهم مي‌كند.

بر اساس اين گزارش، ‌هرزنامه‌نويسان از دو ضميمه‌ي مخرب در اين ايميل‌ها استفاده مي‌كنند كه به‌عنوان Troj/Meredrop-A و Troj/Agent-HQK شناسايي شده‌اند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عرضه نرم افزار شركت Adobe براي تبديل فايل هاي ويديويي به فلاشپنج شنبه,25 شهريور 1387

شركت Adobe اعلام كرد تا اواخر سال جاري ميلادي نرم افزاري موسوم به Adobe Flash Media Encoding Server را براي تبديل فايل هاي ويديويي به فرمت فلاش عرضه خواهد كرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزارش سلام, مديران سايت ها و وبلاگ هاي اينترنتي با استفاده از اين نرم افزار مي توانند به راحتي فايل هاي ويديويي خود با فرمت هاي مختلف به فلاش تبديل كرده و براي نمايش در وب آماده كنند.
عرضه اين نرم افزار در حالي صورت مي گيرد كه مايكروسافت به منظور رقابت با Adobe نرم افزاري مشابه با فلاش موسوم به silverlight طراحي كرده است.
Adobe اعلام كرده كه نرم افزار جديدش با فرمت هاي WMV، MPEG-4 و H.264 سازگاري خواهد داشت.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ويديو پروژكتور جيبي به بازار آمدپنج شنبه,25 شهريور 1387

شركت 3M دستگاه ويديو پروژكتور ديجيتال بسيار كوچكي را روانه بازار كرده كه به راحتي مي توان آن را در جيب جاي داد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از خبرگزاري فارس , اين ويديو پروژكتور براي نمايش تصاوير، فايل هاي پاورپوينت و ويديو براي عموم قابل استفاده است.
اين دستگاه موسوم به MPro110 به راحتي و از طريق پرت مربوطه به دستگاه هايي مانند DVD Player وصل شده و تصاوير را در ابعاد بزرگ بر روي ديوار مي تاباند.
انتظار مي رود اين دستگاه كه ظرف چند هفته آينده روانه بازار مي شود 359 دلار قيمت داشته باشد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کیف محافظ با قابلیت شارژ iPhone​
این شارژر چرمی به شما امکان می دهد حین صحبت کردن با گوشی یا گوش دادن به فایل های صوتی به کمک آن، بدون نیاز به برق آن را شارژ کنید.​

اگر شما هم گوشی iPhone را خریداری کرد ه اید و نگران تمام شدن باتری آن در طول روز هستید، یک کیف محافظ دیجیتالی جدید مشکل شما را برای همیشه حل می کند.این کیف محافظ Solar iPhone 3G نام گرفته است و علاوه بر آنکه از ضربات احتمالی به گوشی جلوگیری می کند، قادر است از طریق انرژی خورشیدی انرژی مورد نیاز گوشی شما را تامین کند.این شارژر چرمی به شما امکان می دهد حین صحبت کردن با گوشی یا گوش دادن به فایل های صوتی به کمک آن، بدون نیاز به برق آن را شارژ کنید.کیف محافظ Solar iPhone 3G هم اکنون با قیمت 28 پوند وارد بازارهای بریتانیا شده و مورد استقبال گرم کاربران قرار گرفته است.شرکت تولیدکننده این شارژر خورشیدی اعلام کرده به زودی آن را وارد بازارهای جهانی خواهد کرد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دنیای مجازی به فردایی بهتر می اندیشد
با توسعه همه جانبه علم و فناوری در سال های اخیر، اینترنت توانست تاثیرات چشمگیری بر زندگی روزمره مردم بگذارد...​
میثم لطفی: با توسعه همه جانبه علم و فناوری در سال های اخیر، اینترنت توانست تاثیرات چشمگیری بر زندگی روزمره مردم بگذارد. در این فضا حتی آنهایی که توانایی اتصال به اینترنت به صورت دائمی را ندارند نیز از این تاثیرات بی بهره نمانده اند و به میزان نیاز خود از گسترده خدمات الکترونیک بهره می برند اگر چه اینترنت هنوز هم برای برخی افراد ابزاری غیرضروری و فرعی محسوب می شود. نتایج برخی مطالعات انجام شده خبر از وابستگی هرچه بیشتر مردم به این بستر مجازی دارد. کاربران آمریکایی امروزه اینترنت را به مثابه مهم ترین منبع برای کسب اطلاعات مورد استفاده قرار می دهند و با ارزش ترین لحظات زندگی خود را در کنار آن به سرمی برند. نتایجی که از آخرین مطالعات صورت گرفته روی کاربران آمریکایی به دست آمده، نشان می دهد که 45 درصد کاربران آنلاین این کشور که تعداد آنها به 60 میلیون نفر می رسد براین باورند که اینترنت به آنها کمک می کند تا برای اتفاقات بزرگ زندگی خود تصمیم گیری کنند و بتوانند مهم ترین تحولات زندگی خود در دو سال گذشته را مورد بررسی قرار دهند.
به منظور اثبات این فرضیه، کارشناسان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات مطالعات گسترده ای را که برخی بخش های آن به ژانویه 2002 بازمی گشت، از مارس سال گذشته آغاز کردند. مقایسه دو بررسی مجزا که در مورد افزایش تمایل کاربران به استفاده از اینترنت و روی آوردن به جوامع مجازی صورت گرفته بود نیز نتایج حاصل از این بررسی جدید را تایید کرد و نشان داد که میزان تمایل مردم آمریکا برای زندگی در کنار اینترنت به میزان زیادی افزایش یافته است.
کارشناسان برای آنکه مطالعات مارس سال گذشته را با موفقیت به اتمام برسانند، افرادی را گزینش کرده و از آنها خواستند به سوالات از پیش تعیین شده پاسخ دهند. در این سوالات آمده بود، آیا افراد طی دو سال گذشته تصمیماتی را گرفته بودند که به عاملی خاص نظیر اینترنت بستگی داشته باشد؟ علاوه بر این، از افراد خواسته شده بود در مورد میزان تاثیرگذاری اینترنت روی زندگی شخصی شان توضیح دهند. طبق آخرین آمارهای منتشر شده در سال 2000 میلادی شمار کاربران اینترنت در دنیا نزدیک به 240 میلیون نفر برآورد شد که براین اساس، همگان به انقلاب جدیدی در عرصه اطلاعات ایمان آورده بودند. این روند پس از گذشت هفت سال با یک جهش قابل ملاحظه مواجه شد و آمارهای یاد شده، تغییر کرد. طبق آمارهای جدید تا سال گذشته حدود یک میلیارد نفر در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند. این آمار و ارقام شاید 40 سال قبل حتی در تخیل هیچ یک از موسسان اینترنت نیز نمی گنجید زیرا آن زمان رقم مذکور بیش از یک سوم کل مردم جهان بود. تا چند سال قبل، عدم توجه دولت ها باعث شده بود مدیریت اینترنت در دست موسسان آن باقی بماند. آنها با هماهنگی یکدیگر این موضوع را بهICANN سپرده بودند و این موسسه غیرانتفاعی کارها را اداره می کرد ولی هم اکنون زمان آن رسیده است که دولت ها نیز پا پیش بگذارند. دبیر کل اسبق سازمان ملل در زمان فعالیت خود اعلام کرده بود آینده اینترنت آنقدرها هم در دست کشورهای توسعه یافته نیست چرا که بازارهای آنها اشباع شده است. در این میان آینده وب در گرو رسیدن آن به میلیون ها انسانی است که در جهان در حال توسعه هستند و هنوز طعم انقلاب اطلاعاتی را نچشیده اند. این مساله به عنوان زیربنای توجه کشورهای توسعه یافته به حساب می آید زیرا آنها به خوبی می دانند برای رونق یافتن محیط وب نیاز به دسترسی بازارهای جدید وجود دارد ولی در عین حال این کشورها اعتماد کافی به مدیران فعلی ندارند. عده ای از این مناطق نظیر چین، ویتنام و کشورهای اسلامی نسبت به اشاعه فرهنگ غرب، آن هم بدون هیچ قید و بندی معترض هستند و عده کثیر دیگری بر این باورند که هم اکنون اینترنت امنیت کافی برای حضور دولت ها را ندارد و در عین حال نتوانسته است اعتماد دول مختلف را جلب کند. این گروه از کشورها می گویند برای تضمین امنیت و جلب اعتماد، به خصوص برای کشورهای در حال توسعه نیاز مبرم به اعمال حاکمیت بین المللی بر اینترنت وجود دارد و بدون اعمال حقوق بین المللی بر آن این امر محال به نظر می رسد. در مطالعه ای که برای نشان دادن تاثیر اینترنت بر زندگی روزمره آمریکایی ها صورت گرفته، برای پنج موضوع به خصوص (خرید خودرو، تصمیم گیری های مهم اقتصادی، گذراندن دوره های تحصیلی تکمیلی برای ایجاد سابقه کاری مناسب، انتخاب مدرسه ای مناسب برای ادامه تحصیل کودکان و کمک به افرادی که به یک بیماری سخت مبتلا شده اند) افراد باید جدیدترین اتفاقی که برایشان افتاده را توضیح می دادند و نقش اینترنت را روی هریک از این فعالیت ها بازگو می کردند. با انجام این بررسی ها و تفکیک افراد شرکت کننده از یکدیگر دانشمندان دریافتند، تنها پنج درصد افرادی که معتقدند بودند اینترنت به تصمیم گیری های بزرگ زندگی آنها کمک می کند اعلام کردند هنگام مراجعه به موتورهای جست و جوگر اطلاعات بی فایده و غلط دریافت می کنند. زمانی که از این افراد در مورد منابع اطلاعاتی اینترنتی و غیراینترنتی سوال شد، 57 درصد کاربران اعلام کردند اطلاعات آنلاین به عنوان مهم ترین عامل در منابع اطلاعاتی محسوب می شود و در مقابل 37 درصد گفته اند منابع اطلاعاتی غیراینترنتی اهمیت بیشتری دارند.برای آنهایی که طی دو سال گذشته دست به خرید خودرو زده بودند یا از اینترنت برای تصمیم گیری در مورد مواقع حساس زندگی خود استفاده کرده بودند، نزدیک به دو سوم (65 درصد) افراد گفته بودند اینترنت مهم ترین منبع برای کسب اطلاعات محسوب می شود.
طبق این آمارها که از سوی موسسه تحقیقاتی PewInternet منتشر شده، تنها 15 درصد کاربران براین باورند که هنگام جست وجو در پایگاه های اینترنتی با اطلاعات نادرست و بی فایده مواجه شده و در دنیایی از اطلاعات غوطه ور می شوند. 71 درصد کاربران اعلام کرده اند با مدیریت صحیح موتورهای جست و جوگر اطلاعاتی را که دقیقاً نیاز داشته اند به دست آورده اند و در این میان 11 درصد هم گفته اند اطلاعاتی را که به آنها نیاز داشته اند در اینترنت گم کرده اند.
طبق این گزارشات، تعداد اندکی از افرادی که طی دو سال گذشته اتومبیل خریداری کرده بودند.
(حدود 9 درصد) اعلام کردند حجم بیش از اندازه اطلاعات اینترنتی آنها را محاصره کرده و توانایی گزینش اطلاعات درست را در این منبع ندارند.
بزرگ ترین نتایجی که از این مطالعات به دست آمده شامل افرادی می شود که توانسته اند از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به صورت آنلاین با یکدیگر مشاوره کنند. در آمارهای منتشر شده آمده است، نزدیک به یک سوم (34 درصد) افرادی که اینترنت را به عنوان ابزاری برای تصمیم گیری های مهم زندگی خود به کار می برند،اعلام کرده اند اینترنت می تواند یکی از مهم ترین عوامل برای برقراری ارتباطات نزدیک و صمیمی بین آنها محسوب شود و با تقویت این عامل ارتباطات آنها را پویا کند. برای 28 درصد آنهایی که اینترنت را به عنوان ابزاری تخصصی مورد استفاده قرار می دهند شبکه ارتباطات اجتماعی به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار گرفته و توانسته است روی زندگی شخصی آنها تاثیر بگذارد. این قبیل مزایای اینترنت موجب شده تعداد کاربران آنلاین آمریکا بین سال 2002 تا 2005 میلادی به میزان سه برابر افزایش پیدا کند. با این روند تعداد کاربران آنلاین آمریکا از 18 میلیون نفر در ژانویه سال 2002 به 60 میلیون کاربر در مارس 2005 افزایش یافته است.به جز آمارهای گفته شده همچنین مشخص شده است 54 درصد کاربران بزرگسال آمریکایی بر این باورند که اینترنت به آنها کمک می کند به سادگی به همنوعان بیمار یا درمانده خود کمک کنند. در این میان تعداد افرادی که معتقدند به کمک اینترنت بر بیماری خود غلبه کرده اند تا 40 درصد افزایش یافته است. 50 درصد کاربران آنلاین آمریکایی هم به این نتیجه رسیده اند که آموزش های اینترنتی به عنوان یکی از بهترین سوابق کاری آنها محسوب می شود و 45 درصد نیز گفته اند، زمانی که می خواهند سرمایه گذاری بزرگی انجام دهند این ابزار را در اختیار می گیرند و این فعالیت را تنها به کمک اینترنت انجام می دهند.
اگرچه این بررسی ها تنها روی کاربران آمریکایی انجام شده و نتایج یاد شده را به دنبال داشته است. کارشناسان براین باورند که می توانند از آنها در دیگر نقاط جهان نیز استفاده کنند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تدوين طرح ارائه اينترنت پرسرعت در مخابرات

تدوين طرح ارائه اينترنت پرسرعت در مخابرات

به گفته مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران امکان ارائه سرويس اينترنت پرسرعت به صورت انبوه به متقاضيان بر اساس طرحي که در حال تدوين است، فراهم مي‌‏شود.


محمد روح اللهي، مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران در گفت‌‏وگو با ايلنا ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در اين طرح، شرکت مخابرات استان تهران با همکاري و مشارکت شرکت‌‏هاي PAP نسبت به ارائه اينترنت پرسرعت به صورت انبوه اقدام خواهند کرد.

وي افزود: عدم استقبال از پورت‌‏هاي منصوبه براي ارائه اينترنت پرسرعت نشان مي‌‏دهد که ساختار فعلي جوابگوي نيازهاي حال حاضر نيست و با در نظر گرفتن اين موضوع، طرح ارائه اين سرويس به صورت مشارکتي ميان شرکت‌‏هاي مخابرات استاني و شرکت‌‏هاي PAP در حال تدوين است.

مدير عامل شرکت مخابرات استان تهران خاطرنشان کرد: با اجراي اين طرح حضور شرکت‌‏هاي خصوصي فعال در اين حوزه حفظ خواهد شد و از امکانات موجود در شرکت‌‏هاي مخابرات استان نيز استفاده مي‌‏شود.

وي تاکيد کرد: اين طرح هم اکنون به مرحله جمع‌‏بندي رسيده و هر يک از طرفين بر اساس امکاناتي که ارائه مي‌‏کنند، در ارائه سرويس مشارکت خواهند داشت، همچنين که بر اساس طرح مذکور، ارائه سرويس اينترنت پر سرعت با قيمت کمتر از قيمت فعلي و به صورت انبوه انجام مي‌‏شود.

مدير عامل شرکت مخابرات استان تهران ادامه داد: با توجه به پيش‌‏بيني‌‏هاي صورت گرفته در اين طرح، طي سه سال آغاز اجراي آن حدود يک ميليون پورت به متقاضيان ارائه خواهد شد.

روح‌‏اللهي با بيان اين مطلب که طرح مذکور از لحاظ فني قابل اجرا است، اظهار داشت: يکي از اصلي‌‏ترين مواردي که نياز به بررسي بيشتر دارد، تقسيم درآمد سرويس است که هم اکنون، مذاکرات لازم با دبيرخانه شرکت‌‏هاي PAP در حال انجام است

خدا کنه این یکی دیگه توهم نباشه:w19:
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پارك سرگرمي و تفريحي IT‌ " ايران لند " در كشور تاسيس مي‌شود

خبرگزاري فارس: مدير عامل مركز گسترش فناوري اطلاعات ( مگفا)‌ از آغاز بررسي تاسيس پارك سرگرمي علمي وتفريحي IT " ايران لند " در كشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، محمدرضا حائري يزدي در يك نشست خبري اظهار داشت: اين پارك سرگرمي و تفريحي IT‌كه همانند ديزي لند شايد به نام " ايران لند " ايجاد شود، با همكاري سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، سازمان تبليغات و اگر در تهران تاسيس شود، با كمك شهرداري تهران ايجاد مي‌شود.
وي همچنين از آغاز مقدمات ايجاد پارك هنرهاي ديجيتالي در تهران خبر داد و گفت: اين پارك با هدف ايجاد قطبي براي توليد انيميشن تاسيس مي‌شود.
حائري يزدي راه‌اندازي برج الكترونيك شيراز تا پايان ماه جاري، اجراي سيستم نرم‌افزار برنامه‌ريزي منابع سازماني (Enterprise Resource Planning) يا ERP در شركت ايران خودرو و افتتاح پايگاه تحليل داده و هوش تجاري در سال جاري را از برنامه‌هاي مگفا برشمرد.
وي همكاري با نهاد رياست جمهوري و همراه اول براي اختصاص 100 شماره پيامك براي ارتباط مردمي بار ياست جمهوري را از ديگر برنامه‌هاي شركت مگفا نام برد و گفت: مگفا در حوزه پيامك يكي از سه شركت ارائه كننده سرويس پيام براي سازمانها و شركتها است.
وي در خصوص مزايده جديد همراه اول براي SMS‌نيز گفت: اين مزايده نبايد با شتابزدگي همراه شود و در ضمن شرايطي چون تفكيك پيامك‌هاي عمده و ارزش افزوده و تعيين حداقل و كف براي شركتها كه پيش بيني مي‌شود 50 تا 100 ميليون پيامك در ماه باشد، شرايط خوبي در حال حاضر براي شركتها نيست.
مدير عامل مگفا تاكيد كرد: در آينده ارسال 50 تا 100 ميليون پيامك توسط شركتهاي تامين كننده سرويس‌ هاي SMS‌ممكن نيست.
وي همچنين با اشاره به جايگزين نشدن طرح جديدي با تكفا تصريح كرد: متاسفانه چند سالي است كه در بحث IT‌نتوانسته‌ايم جايگزين خوبي براي تكفا داشته باشيم و انگيزه براي اين بخش ايجاد كنيم.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تا سال 2012 ضريب نفوذ اينترنت در ايران به 53% مي‌رسد

بر اساس گزارش موسسه‌ بيزنيس مونيتور با توجه به وجود ‌٥/١٢ ميليون كاربر اينترنت در ايران تا پايان سال ‌٢٠٠٧، ضريب نفوذ اينترنت در اين كشور از ‌٧/١٧ درصد در پايان سال ‌٢٠٠٧ به حدود ‌٥٣ درصد تا پايان سال ‌٢٠١٢ خواهد رسيد.

به گزارش ايسنا موسسه‌ بيزنيس مونيتور (BMI) در گزارش خود با اشاره به اختلاف آمار ارايه شده از سوي شركت مخابرات ايران (TCI) و اتحاديه‌ جهاني مخابرات (ITU) و همچنين دشوار بودن برآورد شمار كاربران اينترنت در ايران به دليل استفاده اشتراكي بسياري از رايانه‌هاي خانگي يا دسترسي به اينترنت از مكان‌هاي عمومي‌ مانند كتابخانه‌ها يا كافي‌نت‌ها مبناي گزارشات خود را آمار TCI قرار داده است.

بر اساس اين گزارش ضريب نفوذ پهناي باند ايران در پايان سال ‌٢٠٠٧، ‌٢/١ درصد بود و بنابر پيش‌بيني اين موسسه، اين رشد ظرف چند سال آينده كند خواهد بود و تا پايان سال ‌٢٠١٢ به بيش از ‌٤/٢ درصد نخواهد رسيد. همچنين اين گزارش بازار تلفن همراه ايران را مورد توجه قرار داده كه با توجه به وجود جمعيت جواني كه ‌٥٠ درصد آنها زير ‌٢٤ سال سن دارند، بازار تلفن همراه ايران پتانسيل قابل ملاحظه‌اي را حفظ كرده و اين قابليت را دارد كه به مهم‌ترين بازار براي سرويس داده و ارزش افزوده تبديل شود.

با اين حال طبق ارزيابي اين گزارش تا زماني كه امكان رقابت بيش‌تر در اين بازار وجود نداشته باشد تغييرات قابل توجه در اين بخش محدود خواهد بود و عواملي مانند تحريم‌هاي تجاري بين‌المللي و افزايش سطح تورم نيز ممكن است بر بازار تلفن همراه ايران تاثير بگذارد. BMI سال ‌٢٠٠٨ را سال رشد قوي ديگري براي بازار تلفن همراه ايران پيش‌بيني كرده كه انتظار مي‌رود ضريب نفوذ آن به بالاي ‌٦٠ درصد برسد.

به علاوه صدور مجوز براي سرويس‌هاي نسل سوم كه قرار است در پايان سال ‌٢٠٠٨ فعاليت خود را آغاز كنند ممكن است نتايج مثبتي براي اين بازار به همراه داشته باشد. بازار تلفن همراه ايران سال ‌٢٠٠٧ را در حالي به پايان رساند كه رشد مشتركان تلفن همراه نشان دهنده رشد سالانه ‌١٠٠ درصد است كه چنين رشد فوق‌العاده‌اي ايران را در جايگاه پنجمين بازار برخوردار از رشد سريع در خاورميانه و آفريقا در طول اين سال ساخت كه يكي از دلايل عمده اين سطح رشد به ورود ايرانسل به اين بازار در سال ‌٢٠٠٦ نسبت داده شده است.

همچنين اين گزارش به جديدترين آمار TCI اشاره كرده كه بر اساس آن در حدود ‌٥٦١/٢٣ ميليون خط ثابت تا پايان سال ‌٢٠٠٧ در ايران وجود داشت كه نسبت به ‌٩٣٠/٢١ ميليون خط ثابت در پايان ‌٢٠٠٦ افزايش يافته‌اند. اين گزارش افزايش سرمايه‌گذاري در شبكه خط ثابت TCI به همراه نرخ رشد جمعيت متوسط را دليل افزايش ضريب نفوذ خط ثابت از ‌٣/٣١ درصد به ‌٣/٣٣ درصد برشمرده است. شمار كاربران تلفن ثابت ايران در سال ‌٢٠٠٧ تنها ‌٤/٧ درصد رشد كرد كه در مقايسه با ‌١/١٢ درصد در سال ‌٢٠٠٦ رشد كندتري بوده كه اين گزارش آن را به افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه نسبت داد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مکالمه اينترنتی با آی‌پاد جديد


طبق گزارش وبلاگ Cult of Mac، آي‌پاد تاچ جديد براي كار كردن به عنوان يك تلفن VoIP كاملا مجهز است.
سوكت هدفون آي‌پاد تاچ جديد داراي يك سيم اضافي است كه اين دستگاه پخش موسيقي را قادر مي‌كند كاركرد تلفن اينترنتي را نيز پيدا كند؛ در مدل نانوي جديد و كلاسيك آي‌پاد ميكروفون تنها براي ضبط صوتي است اما آي‌پاد تاچ ارتباط بي‌سيم واي‌فاي نيز دارد.
در حالي كه اپل برنامه‌هاي مكالمه اينترنتي (VoIP) را از دسترسي به شبكه‌هاي نسل سوم و EDGE درآيفون ممنوع كرده به نظر مي‌رسد تماس‌هاي اينترنتي برروي واي‌فاي مشكلي ندارند و تنها به نوشته شدن برنامه‌ي ويژه‌اي براي استفاده از آن نيازمند است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اسپیکر بیسیم با چراغ های نورانی

شرکت کن وود اسپیکر بیسیمی با نام Hibachi وارد بازار کرده که می تواند 30 متر از مرکز ارتباطی خود دور شود.شرکت کن وود برای طراحی این اسپیکر از متبحرترین کارشناسان کمک گرفته است.
علاوه بر زیبایی، این اسپیکر می توانند صدا را با کیفیت عالی برای افراد پخش کند و از این نظر با بهترین محصولات موجود در بازار رقابت می کند.اسپیکر Hibachi در کنار پخش صدای با کیفیت مناسب به چراغ هایی مجهز شده است تا شما هنگام شب بتوانید فضای منزل خود را با آن نورانی کنید.
این چراغ ها میزان شارژ اسپیکر بیسیم را نیز نشان می دهد.با یک بار شارژ شدن، این اسپیکر می تواند برای 24 ساعت انرژی مورد نیاز شما را در خود نگه دارد.
کارشناسان شرکت کن وود Hibachi را برای استفاده در فضاهای بسته و سرپوشیده پیشنهاد می کنند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
فرار پشه ها از تلفن همراه

مرکز خدمات مخابراتی سریلانکا در نظر دارد با ارسال فرکانس های خاص برای کلیه خطوط شبکه مخابراتی خود، حشرات موزی نظیر پشه را از تلفن های همراه دور کند.
روحان تیسرا مدیرعامل ارتباطات پایتخت سریلانکا در این باره اظهار داشت با راه اندازی این سرویس از این پس مشترکان تلفن همراه می توانند از حضور پشه در اطراف تلفن همراه خود در امان باشند.
فرکانس های ارسالی به تلفن های همراه می توانند حشرات موزی را تا شعاع حدود پنج متری دور کنند.به گفته مسوولان طراحی این سیستم در بین انواع پشه ها، یک نوع از این حشرات موزی با نام Dengue به فرکانس های ارسالی از این سیستم پاسخ منفی می دهد و به همین منظور، مهندسان در تلاشند این مشکل سیستم را رفع و در آینده نزدیک نسخه کامل شده این سیستم را به بازار عرضه کنند.قرار است شبکه مخابراتی سریلانکا به سرویسی مجهز شود که کاربران با استفاده از آن بتوانند پیام های نوشتاری خود را به صورت خصوصی برای دیگران ارسال کنند و این پیام ها پس از 10 دقیقه به طور خودکار پاک شوند.
با گسترش سرویس های مختلف مخابراتی در این منطقه، کارشناسان پیش بینی می کنند رضایت مشترکان از خدمات مخابراتی بیشتر شود و تعداد مشترکان تلفن همراه سریلانکا افزایش یابد.


 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آماده سازي قهرمان فستيوال اوركلاكينگ ايران براي شركت در مسابقات جهاني تايوان

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، اين اردو با همايت گروه شركت هاي آواژنگ و از حدود يك ماه پيش كار خود را آغاز كرده است. عليرضا حقدوست به عنوان شركت كننده اصلي چندي پيش توانسته بود با گذر از مراحل اول و دوم مسابقات برگزار شده در فستيوال اوركلاك به رتبه اول كشور در اين زمينه دست يابد.
با توجه به استفاده از نيتروژن مايع و كار در دماهاي زير صفر در مسابقات جهاني، اين تيم سعي كرده است تا شرايط مشابهي را براي آمادگي هر چه بيشتر فراهم آورد. به همين دليل قطعات مورد استفاده نيز به گونه اي انتخاب و گزينش شده اند كه مانند و يا حتي المكان مشابه قطعات مورد استفاده در مسابقات جهاني باشند.
مسابقات جهاني اوركلاك كه از تاريخ سوم تا پنجم مهرماه (24 تا 26 سپتامبر) سال جاري در كشور تايوان برگزار خواهد شد از دو بخش، بهترين اوركلاك بر روي چيپ ست هاي P45 و مسابقه آزاد تشكيل شده است. در دور اول كه رقابت براي انجام بهترين اوركلاك بر روي چيپ ست هاي P45 صورت مي گيرد، شركت كنندگان با استفاده از قطعاتي كه توسط حامي اصلي اين مسابقات يعني شركت گيگابايت، در اختيار آن ها قرار گرفته خواهد شد به رقابت مي پردازند.
اما در دور دوم كه رقابت ها به صورت آزاد برگزار خواهد شد شركت كنندگان مي توانند با قطعات متعلق به خود با هم رقابت كنند. در اين قسمت هدف اصلي مسابقات شكستن ركورد هاي جهاني است.
براي اندازه گيري كارايي سيستم ها در اين مسابقات از نرم افزارهايي چون SuperPi و 3DMark استفاده خواهد شد.
گزارش فارس حاكي است: در حالت كلي به اعمال تغييرات در مشخصه‌هاي يك قطعه كامپيوتر با هدف افزايش كارايي آن قطعه «اُوركلاكينگ» گفته مي‌شود.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
از سوي خالق وب، بنياد جديد براي وب واحد و آزاد تاسيس شد

تيم برنز لي، خالق وب، بنياد World Wide Web را با هدف توسعه‌ي وب به كشورهاي در حال توسعه و بازنگه داشتن آن تاسيس كرد.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطلاعات ايران، از ايسنا, اين سازمان در نيوزيوم در واشنگتن و با بودجه‌ي پنج ميليون دلاري كه از سوي بنياد John S. and James L. Knight تامين شده، آغاز به كار كرد.

برنز لي كه طرفدار اينترنت بدون تبعيض است اظهار كرد: ايجاد اين بنياد براي اطمينان از اين كه وب با متصل كردن مردم به بشريت خدمت مي‌كند ضروري است.

يك برنامه‌ي آكادميك به نام Web Science Research Initiative به ادامه‌ي نوآوري فن‌آوري كمك مي‌كند اما وب بيش‌تر براي جهان توسعه يافته ساخته شده است.

بر اساس اين گزارش بنياد وب به دنبال توسعه‌ي همكاري ميان رهبران اقتصادي، فن‌آوري، دولتي، آكادميك و سازمان‌هاي غيردولتي خواهد بود؛ برنز لي در سخنراني خود اظهار كرد كه اين بنياد به ابعاد اجتماعي وب براي ترويج به‌كارگيري آن در جهان خواهد پرداخت
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
استفاده دانشگاهیان از IT باعث ترویج آن میان عموم مردم می شود

با اقناع دانشگاهیان نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات عموم مردم نیز از آن‌ها الگوبرداری می کنند
امیرعبدالرضا محمودی، کارشناس ارشد ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، با اشاره به برخی راهکارها جهت رشد صنعت IT در کشور، آموزش به هنگام نیروی متخصص و آشنایی این نیروها با امکانات و فناوری‌های نوین را نخستین گام در این راستا دانست و اظهار داشت: استقرار نیروها در محیط‌هایی که از فناوری اطلاعات استفاده می‌شود و ارائه دوره‌های تکمیلی به منظور درک و آشنایی متخصصان با این سیستم، گام بعدی این مهم ‌است.
وی با بیان اینکه حمایت دولت برای ورود فناوری اطلاعات به عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی کاملا ضروری بوده و از تمامی موارد مهم‌تر است خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند در زمینه آموزش فناوری اطلاعات وارد شوند تا تمامی اوامر روزمره‌ کارکنان و ارباب رجوع‌‌ها از طریق اینترنت و فناوری‌های نوین ارتباطات و فناوری اطلاعات برآورده شود.
سپنچی، با اشاره به تئوری دومرحله‌یی ارتباط گفت: بر اساس این تئوری، در صورتی که نخبگان جامعه عقیده‌ای را پذیرا شده و به آن عمل کنند، سایر مردم نیز از صاحبان این عقاید پیروی خواهند کرد و در صورت سرمایه‌گذاری بر روی دانشگاهیان و اقناع و متقاعدسازی آن‌ها نسبت به استفاده از فناوری‌های نوین، عموم مردم نیز از آن‌ها الگوبرداری می کنند.
وی با بیان این مطللب که با ورود فناوری اطلاعات تمام مشکلات جامعه رفع نخواهد شد، گفت: باید با حفظ دیدگاه نقادی، جنبه‌های منفی این فناوری از جمله کاهش روابط انسانی را در نظر گرفته و درصدد راهکارهای مناسب برآییم.
3944
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
توسعه كاربری اينترنت در گوشي‌های نوكيا

ايتنا - 43 مدل از گوشيهای نوكيا S60 سری سوم كه از نظر تعداد بالا تر از هر توليد كننده ديگری قرار دارند به اين سيستم مجهز مي‌شوند وكاربران به راحتی از مزايای آن بهره‌مند مي‌گردند.



دبی-امارات متحده عربی(10 سپتامبر 2008): نوكيا اعلام كرد كه با توسعه كاربری اينترنت در گوشي‌های موبايل، از اين پس دارندگان گوشی نوكيا مدلS60 (سری سوم) قادر خواهند بود از سيستم (Microsoft Exchange ActiveSync) درگوشی خود استفاده نمايند.
43 مدل از گوشي‌های نوكيا از سيستم تبادل Email بهره مي‌برند كه بالاترين نعداد در سطح دنياست و كاربری تجاری آن از ساير كاربری‌ها متمايز مي‌باشد.
نوكيا همچنين اعلام كرد در آينده نزد يك گوشی‌های سری EوN قادر به دريافت Email خارج از صندوق خواهند بود.

با اين اعلان نوكيا، حدود 80 ميليون كاربر موبايل (تعداد گوشی های سری سوم S 60) كه تاكنون در دنيا توزيع شده است مي‌توانند از طريق Exchange Server به صندوق نامه‌های الكترونيكی خود دسترسی داشته باشند.

همكاری شركت نوكيا و مايكروسافت در ارائه خدما ت Email تجاری و حرفه‌ای در گوشی‌های موبايل بی‌نظير است. هيج كدام از ديگر توليدكنندگان گوشی‌های موبايل قادر به ارائه خدمات اينترنتی Microsoft Exchange در گوشي‌های خود با اين فراگيری وسيع نوكيا نيستند.
"آقای انسی ونجوكی معاونت بازاريابی نوكيا ضمن ادای مطالب فوق اضافه كرد"هزينه اين خدمات قبلاً ملحوظ شده است و به احتمال زياد اكثر كارمندان يك عدد يا بيشتر از گوشي‌های سری سوم S 60 را دارند كه قادر به استفاده از سيستم Exchange ActiveSync خواهند بود."

آقاي تري ميرسون قائم مقام بخش (Exchange Server ) شركت مايكروسافت نیز پس از تایید مطالب فوق اضافه كرد" اين اعلام شركت نوكيا اهميت استفاده از اين سيستم برای كاربران عادی و كاربران تجاری موبايل و دسترسی آنها از طريق كامپيوتر را نشان می دهد."
دارندگان گوشی های نوكيا كه شركت ها يشان از سيستم Exchange استفاده می كنند ميتوانند اين سيستم رابطور مجانی و بدون پرداخت حق اشتراك از طرق مختلف(دانلود –تنظيمات Email )روی گوشی خود نصب كنند.پس از انجام اين تنظيمات ، كاربران براحتی به Email های اداری،تقويم،اطلاعات اداری ازطريق يك ارتباط مطمئن دسترسی خواهند داشت.

"ما به امنيت اطلاعات در اين سيستم بسيار اهميت ميدهيم و با يك مقايسه می توان به خوبی دريافت كه گوشی های نوكيا از قبيل گوشی های سری E از نظر حفاظت از اطلاعات در رده بالائی قرار دارند." آقای ونجوكی ضمن بيان مطالب فوق اضافه كرد: "اين خصوصيات مديران شركتها و روسای بخش IT را متقاعد ميكند كه برای تجهيز نيروهای خود كدام گوشی را انتخاب كنند."

با اتصال به سيستم پیشرفته تبادل اطلاعات كاربران قادر خواهند بود به سادگی و فقط با وارد كردن آدرس –شناسه وكلمه عبور به Email خود دسترسی داشته و درمواردی كه در اداره نيستند ميتوانند سيستم پيغام گذار خودكار را روی گوشی خود فعال نمايند ويا ازسيستم پرچم گذاری روی نامه های الكترونيكی برای پيگيری های بعدی استفاده نمايند.

در حالی كه اين سيستم تبادل اطلاعات و همسان سازی، سازگار با بسيا ری از گوشی ها ميباشد ولی گوشی های نوكيا به خصوصياتی دسترسی دارند كه گوشی های ديگر قادر به استفاده از اين خصوصيات نمی باشند.ايجاد سيستم حق تقدم برای نامه های الكترونيكی ،سيستم هشدار دريافت نامه ،ايجاد ليست آدرسها و جستجوی سريع براي يافتن آدرس همكاران ، ذخيره سازی واصلاح هرنوع پيوست اعم از عكس يا غيرو ،اين ها همه خصوصياتی است كه كاربران از موبايل خود انتظار دارند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تصويب مفاد آيين‌نامه‌ ارايه‌ MMS

مفاد آيين‌نامه‌ ارايه‌ خدمات پيام چندرسانه‌يي (MMS) در جلسه‌ كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات كه روز دوشنبه برگزار شد، مطرح و مورد تصويب اين كميسيون قرار گرفت.

حسين نوري - مسوول دبيرخانه‌ كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين آيين‌نامه بعد از اصلاح موارد مورد نياز مورد تصويب قرار گرفته و ظرف هفته‌ آينده به اپراتورها ابلاغ خواهد شد.

محمود خسروي - رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - نيز در گفت‌و‌گو با ايسنا ابلاغ اين آيين‌نامه را به تصويب مراجع مربوطه منوط دانسته و گفته بود: آيين‌نامه‌ MMS پس از تصويب نهايي و اعمال نظر نهادهاي مربوطه از طريق سازمان تنظيم مقررات به اپراتورها ابلاغ مي‌شود.

گفتني است GPRS استفاده از اينترنت را از طريق تلفن همراه امکان‌پذير مي‌کند و سرويس MMS نيز ارسال مالتي‌مديا (عکس ، صوت و تصوير) را از اين طريق ممکن مي‌کند.
به گزارش ايسنا هنگامي که پيام کوتاه تلفن همراه ارسال مي‌شود تنها توانايي ارسال يک متن ساده وجود دارد اما با سرويس مولتي مديا يا MMS مشترک قادر خواهد بود تا نه تنها متن، بلکه اطلاعات از جمله عکس و موسيقي را نيز از گوشي تلفن همراه خود ارسال کند اما استفاده از اين سرويس هنوز براي مشترکان تلفن همراه در کشور امکان‌پذير نشده است و در واقع MMS، سرويس پيام‌رسان چندرسانه‌يي است که ساختار جديد و بهتري از سرويس پيامک به شمار مي‌رود.

اين سرويس به کاربران تلفن‌هايي که با يکديگر هم‌سازي دارند، اجازه مي‌دهد که پيام‌هاي چندرسانه‌يي را بين يکديگر مبادله کنند، پيام‌هايي همانند کارت پستال‌هاي گرافيکي، انيميشن‌ها يا پويانمايي‌ها، کليپ‌هاي ويديويي، نقشه‌ها و کارت‌هاي ويزيت تجاري و غيره.

به گزارش ايسنا سرويس MMS در کشور در ابتدا براي مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه کشور راه‌اندازي شد اما بحث توقف ارايه‌ آن در کشور اوايل سال گذشته توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با انتشار ابلاغيه‌اي اعلام شد تا آيين‌نامه‌ مربوطه از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تدوين شود.

طبق ابلاغيه‌ شوراي عالي انقلاب فرهنگي با درخواست وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مقرر شد تا اين وزارتخانه به منظور جلوگيري از تبادل داده‌ها و اطلاعات مغاير با قانون، شرع و اخلاق عمومي در سيستم MMS، دستورالعمل تهيه سخت‌افزار، نرم‌افزار، تجهيزات لازم و ساير ساز و کارهاي مقتضي براي صيانت از فضاي شبکه‌هاي اطلاع‌رساني را به شرکت‌هاي طرف قرارداد اعلام کند تا پس از فراهم آوردن تمهيدات فوق و تاييد وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات، سرويس MMS ايجاد و فعال شود. آيين‌نامه مذكور طبق اعلام مسوولان بعد از بررسي و گرفتن نظرات نهادهاي مربوطه تا چند روز آينده از طريق سازمان تنظيم مقررات به اپراتورها ابلاغ خواهد شد
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آیفون از چشم ژاپنی‌ها افتاد


26 شهريور 1387 - فروش تلفن همراه آیفون محصول شرکت آمریکایی اپل در بازار ژاپن با کاهش روبرو شده و این گوشی روی دست فروشنده‌ها مانده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تقاضا برای عرضه آیفون در ژاپن از زمان ارایه آن در 11 جولای میلادی (21تیر) روز به روز در حال کاهش است.

شرکت اپل با سافت بانک سومین اپراتور بزرگ ژاپن، برای ارایه آیفون نسل سومی قرارداد همکاری امضا کرد و کاربران ژاپنی نیز مانند دیگر نقاط جهان پیش از ارایه این گوشی جنجالی برای خرید آن صف بسته بودند.

با این وجود تحلیل‌گران کاهش فروش آیفون را در این کشور برآورد کرده‌اند.در حال حاضر هیچ فروشگاهی در ژاپن کمبود آیفون ندارد و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق اپل و سافت بانک و حتی خرده فروش‌های ژاپنی به آیفون نسل سومی دسترسی پیدا کنند. سخنگوی سافت بانک با 5/19‌میلیون کاربر از توضیح در مورد کاهش فروش آیفون خودداری کرد.یکی از علل کاهش فروش این گوشی رقابت سخت سازندگان داخلی تلفن همراه در این کشور با شرکت‌‌های بزرگ و عدم تمایل کاربران به پرداخت هزینه‌های گزاف برای خرید گوشی‌های خارجی است.

بیش از 10 سازنده داخلی تلفن همراه در ژاپن با شرکت‌‌های بزرگی مانند نوکیا در این کشور رقابت می‌کنند.​
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
حضور ايران در جيتكس 2008 قطعي شد

26 شهريور 1387 - امسال شركت‌هاي خصوصي با مديريت شركت پارسان به عنوان هماهنگ‌كننده غرفه ايران در جيتكس 2008 حضور پيدا مي‌كنند.

فناوران – تاكنون حضور پنج شركت شهرپرداز، ايران رايانه، علم و صنعت، باني كام و داده كاوان پيشرو در جيتكس امسال قطعي شده است.

با توجه به فضاي اختصاص يافته به غرفه ايران كه 66 متر مربع و در سالن 6 نمايشگاه واقع است، حضور سه شركت ديگر در اين غرفه امكان‌پذير است.

غرفه ايران امسال رويكرد و برنامه‌هاي جديدي را با حضور خود در هفته فناوري اطلاعات خاورميانه در دستور كار دارد كه در گفت‌وگوها و گزارش‌هاي بعدي فناوران اين برنامه‌ها اعلام خواهد شد.​
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دستگاه كتاب خوان الكترونيك سوني عرضه شد


به گزارش فارس به نقل از تك نيوز، اين دستگاه رقيبي براي دستگاه مشابه شركت آمازون موسوم به Kindle محسوب مي شود.
دستگاه مذكور با نام كامل Sony Reader PRS-505، حدود 300 دلار قيمت دارد و انتقال آنلاين نسخه هاي مختلف كتب الكترونيك به آن از طريق پرت USB دستگاه نيز امكان پذير است.
از جمله ديگر مزاياي اين دستگاه طراحي مناسب آن براي استفاده كاربران و نورپردازي مناسب براي نمايش واضح و دقيق كلمات و حروف است تا از خسته شدن چشم خواننده جلوگيري شود.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اراده عمومي و اينترنت پرسرعت

26 شهريور 1387 - فناوران - دكتر سليماني، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت‌وگويي اعلام كرده كه رفع محدوديت ارايه اينترنت با سرعت بالا‌تر از 128 كيلو‌بيت از اراده وزارت ارتباطات خارج است. ايشان خواستار ورود رسانه‌ها و بهره‌گيري از اراده عمومي براي رفع اين محدوديت شده است.

همين كه وزير محترم ورود رسانه‌ها و فشار عمومي را براي رفع «محدوديت» اينترنت پرسرعت لازم مي‌داند، نشان مي‌دهد كه ايشان هم قايل به «محدوديت» هست و آن گفته ديگر ايشان كه «128 كيلوبيت براي برخي پرسرعت و براي گروهي ممكن است كم سرعت باشد» اصولا نه توجيه‌پذير است، نه از نظر فني درست مي‌نمايد. اينترنت پرسرعت، تعريف و استاندارد‌هايي داردكه خود وزير محترم حتما به آنها واقف است و فعلا به آن نمي‌پردازيم.

اما حالا كه وزير هم قايل به وجود «محدوديت» است، بايد پرسيد چه اراده‌اي اعمال اين محدوديت‌ را الزامي كرده كه وزارت ارتباطات به عنوان مسوول «فني» قادر به توجيه ضرورت رفع ممنوعيت نيست و رسانه‌ها هستند. البته رسانه‌ها در اين زمينه به وظيفه خود عمل خواهندكرد و خواست عمومي هم مي‌تواند كارساز باشد. اما به نظر مي‌رسد مسوول فني ارتباطات كشور بايد بتواند با نمايش نياز‌ها به اينترنت پرسرعت و ارايه راهكار‌ها و تضمين‌ها براي مسوولان بالاتر اين آرامش خيال را در آنان ايجاد كند كه گام اصلي براي باز كردن بند از پاي اينترنت كشور، همين خواهد بود.
 

حصار

عضو جدید
علی رغم شرایط دشوار اقتصاد جهانی فرصت های شغلی در حوزه ی فناوری اطلا عات افزایش میابد

علی رغم شرایط دشوار اقتصاد جهانی فرصت های شغلی در حوزه ی فناوری اطلا عات افزایش میابد

با وجود آن که شرایط اقتصادی در نقاط مختلف جهان روز به روز دشوارتر میشود تعداد مدیرانی که قصد دارند افرادی را در مشاغل مرتبط با فناوری اطلا عات به کار بگیرند روز به روز در حال افزایش است . به گزارش فارس نیوز به نقل از اینفورلند نتایج یک بررسی توسط موسسه roberthalfنشان می دهد تعداد فرصت های شغلی مرتبط با فناوری اطلاعات در سه ماه چهارم سال 2008 افزایش خواهد یافت.بر همین اساس اگر چه 83 درصد مدیران تصمیم دارند کارکنان خود را افزایش ندهند اما 11 درصد آن ها هم به طور حتم دست به استخدام در حوزه ی آی تی خواهند زد. همچنین تنها 3 درصد از آنان می گویند مشاغل مربوط به آی تی را کاهش خواهند داد.برسی مذکور نشان میدهد ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان رشد موفقیت تجاری و نصب و راه اندازی سرویس های جدید تحت وب سه دلیل اصلی علاقه مندی مدیران به استخدام افرادی با تخصص در حوزه آی تی است. گفتنی است متخصصان شبکه ها lanوwan متخصصان ویندوز سرور و ویندوز عادی به ترتیب بیشترین شانس را برای تصدی پست برخوردارند:gol:
 
آخرین ویرایش:

Keivan Keihanipour

عضو جدید
کاربر ممتاز
با وجود آن که شرایط اقتصادی در نقاط مختلف جهان روز به روز دشوارتر میشود تعداد مدیرانی که قصد دارند افرادی را در مشاغل مرتبط با فناوری اطلا عات به کار بگیرند روز به روز در حال افزایش است .

ممنون از این خبر.
 

eL2rado

عضو جدید
بهترين مرورگر کدام است؟؟؟

بهترين مرورگر کدام است؟؟؟

تا همين اواخر، اينترنت اکسپلورر مايکروسافت، با اختصاص بيش از 90 درصد مشاهدات انجام شده از صفحات اينترنتي به خود، يکه تاز اين ميدان بود اما، با تحولات اخيري که تنها در طول سه ماه گذشته در دنياي مرورگرهاي اينترنتي روي داد، به نظر مي رسد که ديگر اين آمار و ارقام زياد هم قابل اتکاء نباشند. در اين جا با نگاهي به قابليت هاي مرورگرهاي جديدي که پا به اين عرصه گذاشته اند، به بررسي اجمالي آن ها مي پردازيم تا ببينيم کدام يک در استفاده هاي تجاري و بازرگاني بهترين است.
اينترنت اکسپلورر 8 بتا 2 شرکت مايکروسافت
انتشار نسخه IE8 Beta 2، نشان مي دهد که مايکروسافت همچنان در تلاش است تا موقعيت برتر خود را حفظ کند. عمده تمرکز بر روي سازگاري با استانداردهاي اينترنتي و ارتقاء امنيتي است اما، مايکروسافت با افزودن برخي امکانات مي خواهد محتوا را به روش هاي متفاوتي نمايش دهد.
IE8 مطلوبيت بيشتري با استانداردهايي چون HTML و CSS دارد اما، همين مسئله منجر به بروز مشکلاتي براي کاربران تجاري شده است. بسياري از شبكه هاي اينترانت و نرم افزارهاي مبتني بر وب در شركت ها طوري "کُد" گذاري شده اند که تنها با نسخه هاي پيشين IE کار کنند.
در همين رابطه مايکروسافت يک “compatibility view” يا "نماي سازگار يافته" ايجاد کرده تا کاربران بتوانند به نسخه هاي قبلي مانند IE7 نيز دسترسي داشته باشند. در اين ميان ما توانستيم تقريبا يک مورد را بيابيم که تحت default mode اينترنت اکسپلورر 8 كار نمي كرد، اما با استفاده از “compatibility view” به راحتي اجرا شد.
براي ارتقاء ميزان امنيت نيز از يک ***** كدگذاري ميان-سايتي cross-site scripting filter استفاده شده تا حملاتي را که جهت سرقت اطلاعات کليدي طراحي شده اند، کشف و متوقف شوند.
مايکروسافت معتقد است، در جداسازي browser tab ها، براي جلوگيري از اين پيامد که "بروز اختلال در يک tab، به ساير tabها نيز اثر مي گذارد،" استفاده از IE8 بسيار سازگارتر خواهد بود.
IE8 يک اسلوب InPrivate هم دارد که اجازه نمي دهد فايل هاي کوچک cookies يا حتي browsing history ذخيره شوند. به عبارت ديگر، اين قابليت به تاجراني که در سفر به سر مي برند اين امکان را مي دهد تا به ايميل هاي خود در وب کيوسک ها دسترسي داشته باشند، بدون اين که از خود اطلاعاتي در ذخيره گاه مرورگر به جا بگذارند.
chrome شرکت گوگل
اولين مرورگر گوگل نيز بتا منتشر شد؛ اما درست مانند IE8، اين مرورگر ظاهري بسيار استوار و پرداخته شده دارد. اگر چه اين مرورگر هم در مسئله سازگاري، داراي مشکلاتي است.
Chrome براي اين طراحي شده که عملکرد بهتري را هنگام کارکردن با کاربري هايي همچون Google Mail و Google Docs از خود نشان دهد. اين مرورگر داراي يک موتور ويژه JavaScript قوي است، و مانند IE8 در جداسازي browser tab ها، براي جلوگيري از بروز اختلال در يک tab، که به ساير tabها نيز اثر مي گذارد، موفق عمل کرده است.
Chrome يک رابط كاربر(user interface) ساده و بي نقصي نيز دارد که دسترسي و استفاده از آن را ساده کرده است، اين قابليت نيز به بسياري از کاربران اينترنتي کمک کرده تا بدون مشکل خاصي به آن دسترسي پيدا کنند. Chrome نيز درست مانند IE8، يک privacy mode دارد که مرور ناشناس(incognito browsing) ناميده مي شود.
با تمام اين اوصاف اما، Chrome نيز اشکالات خاص خود را داراست. به عنوان مثال، براي استفاده از آن، کُدهايي تعريف شده اند مبني بر اين که، کاربر بايد مولفه هايي را از WebKit شرکت "اپل" بکارگيرد که مرورگر Safari نيز بر پايه آن استوار است؛ Firefox موزيلا نيز همين گونه است.
محققان امنيتي اخيرا از وجود يک حفره امنيتي پرده برداشتند که مدت کوتاهي پس از انتشار اين خبر، "اپل" توانست آن را تعمير کند؛ اما به هر حال، Chrome در نخستين انتشارش آسيب پذير ظاهر شد.
مشکل ديگري که Chrome دارد اين است که، برخي کاربران با اين استدلال که اين مرورگر پشتيباني نشده است، اقدام به اجراي آن نمي کنند؛ و اين که در برخي سايت ها نيز اصلا صفحه به درستي نمايش داده نمي شود.
فاير فاکس 3
اين مرورگر با اختصاص 20 درصد از کل صفحات اينترنتي مشاهده شده در جهان به خود، و همچنين براساس بررسي هايي که شرکت اينترنتي Net Application انجام داده است، موفقترين رقيب اينترنت اکسپلورر است.
FireFox 3.0.1 نسخه جديدي است که به تازگي منتشر شده است، و انتظار مي رود نسخه 3.1 آن نيز تا اواخر سال جاري منتشر شود. اين مرورگر نسبت به مرورگرهاي قبلي حافظه کمتري اشغال کرده و قابليت افزايش امکانات امنيتي را نيز دارد.
فايرفاکس 3 براي حمايت از کاربران خود يک محافظ جديد بدافزار و anti-phishing نيز افزوده است، همچنان که يک تصوير(icon) نيز کنارaddress bar براي نمايش يک سري اطلاعات در خصوص سايت مورد استفاده قرار داده است. اگر چه تعداد معدودي از سايت ها از اين اطلاعات استفاده مي کنند اما، به اعتقاد ما اين بخش کاربرد زيادي نخواهد داشت.
تعبيه يک گزينه که هنگام بستن مرورگر و با انتخاب آن، تمام browsing history, form data, cookies و فايل هاي ديگري که در سيستم ذخيري مي شوند، به طور خود کار پاک شود، از ديگر ويژگي هاي بارز اين مرورگر است.
آنچنان که شواهد نشان مي‌دهد فايرفاکس رويکردي به اهداف قديمي و پايه خود نيز دارد و آن چيزي نيست جز امينت، سرعت و راحتي استفاده از آن.

و بالاخره اين که، از آن جايي که اين مرورگر به اندازه کافي داراي محبوبيت است، ما مسائل مربوط به سازگاري در آن مشاهده نكرديم؛ البته اكسپلورر 8 برخي از سايت ها راكمي متفاوت نمايش مي دهد​
 

eL2rado

عضو جدید
اتحاديه اروپا خواستار بازنويسي توافقنامه فناوري اطلاعات شد

اتحاديه اروپا خواستار بازنويسي توافقنامه فناوري اطلاعات شد

به دنبال افزايش ميزان تقاضاي جهاني براي تجارت در زمينه فناوري اطلاعات (IT)، کميسيون اروپايي از تمام توليدکنندگان در سراسر جهان، دعوت کرد تا در خصوص عواملي که مستقيما با حقوق مشتريان سروکار دارند به تصميم‌گيري‌هاي گسترده بپردازند. انجام گفتگو در خصوص موانع پيش رو که معمولا با عنوان non-tariff barriers خوانده مي‌شوند از جمله اين عوامل است.
براساس آنچه اين کميسيون اعلام کرد، در حال حاضر محصولات IT بيش از 1.5 ميليارد دلار از کل صادرات جهاني را به خود اختصاص داده است. يعني پنجمين محصول توليدي و صادراتي در جهان.
در سال 1996 و از زماني که بزرگ‌ترين کشورهاي توليدکننده فناوري اطلاعات در جهان، توافقتنامه ITA (توافقنامه فناوري اطلاعات) را امضاء کردند، ميزان صادرات اين محصولات رشد چشم‌گير و شتابنده‌اي به خود گرفت. اين ميزان در سال 1996 تنها 600 ميليارد دلار بود.
هدف از امضاي اين موافقت‌نامه، کاهش عوارض براي محصولاتي بود که اين شرکت‌ها از آن استفاده مي‌کنند.
همزمان با رشد محصولات فناوري اطلاعات، بسياري از فناوري‌هاي تحت پوشش ITA نيز رفته رفته تبديل به محصولات معمولي و خانگي شدند؛ مانند نمايشگر‌هاي تخت(flat screen monitors) ، دستگاه‌هاي فتوکپي(Photocopiers) ، دستگاه‌هاي چاپ و...
کميسيون اروپايي نيز در بسياري از موارد عوارض اين شرکت‌ها را افزايش داد؛ به عبارت ديگر، اين بحث مطرح است که کار آن‌ها براي هميشه و کاملا تجاري نيست، لذا نمي‌توانند هميشه از محل کاهش عوارض سود ببرند.
در ماه مه، ايالات متحده و ژاپن تقاضاي خود را براي قضاوت بر عوارضي که اتحاديه اروپا براي برخي محصولات مقرر داشته است و امروزه ديگر تبديل به محصولات خانگي شده اند، تسليم مقر سازمان تجارت جهاني در ژنو کرد. از جمله اين محصولات که دو کشور فوق خواهان تجديد نظر اتحاديه اروپا در عوارض آن بودند عبارت بودند از: نمايشگرهاي تخت و set-top boxها و محصولات مشابه ديگر .
در همين رابطه "پيتر پاور"(Peter Power) ، سخنگوي امور تجاري کميسيون اروپايي گفت: "ما خود خواهان گفتگو در خصوص عوارض محصولاتي که آمريکا و ژاپن در مورد آن‌ها شکايت کرده‌اند بوديم اما، خواهان انجام آن در يک محل برخورد آراء چندگانه هستيم، نه دو گانه."
اين گزارش مي‌افزايد: ژاپن و آمريکا کشورهايي هستند که با گفتگوهاي چندگانه براي حل اين مسئله به مخالفت پرداخته و خواهان ارجاع مستقيم شکايات خود به اتحاديه اروپا و اکنون به سازمان تجارت جهاني هستند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
طراحي صفحه اول ياهو تغيير مي‏كند

ياهو قصد دارد در نحوه طراحي صفحه اول سايت خود تغييرات اساسي ايجاد كند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از خبرگزاری فارس به نقل از كامپيوتر ورلد، هدف از اين اقدام افزايش مطابقت صفحه اول پرترافيك ترين سايت جهان با نيازها و علائق كاربران مختلف اعلام شده است.
ياهو براي افزايش سازگاري با نيازهاي كاربران اينترنت تغييراتي در سرويس MyYahoo و ميله ابزار ياهو نيز ايجاد خواهد كرد. به عنوان مثال در صفحه اول جديد اين سايت بخشي براي درج لينك 10 تا 20 سايت محبوب هر كاربر در نظر گرفته مي شود. اين بخش در واقع جايگزيني براي سيستم سنتي بوكمارك محسوب مي شود. همچنين دسترسي به خدمات اختصاصي ياهو براي كاربران تسهيل شده و امكانات زيادي به آنها افزوده مي شود.

قرار است تغييرات جديد ياهو طي مدتي توسط تعداد محدودي از كاربران اين سايت بررسي شود و پس از رفع مشكلات احتمالي در دسترس عموم قرار گيرد. ياهو دو سال قبل پس از شش ماه آزمايش صفحه اول خود را براي آخرين بار تغيير داد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اولين گوشي مجهز به سيستم عامل گوگل عرضه مي شود

اولين گوشي مجهز به سيستم عامل طراحي شده توسط گوگل موسوم به Android، به زودي به قيمت 199 دلار عرضه مي شود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از فارس به نقل از وال استريت ژورنال، اين گوشي روز 23 سپتامبر توسط اپراتور آمريكايي T-Mobile عرضه مي شود.
گوگل چند ماه قبل از تصميم خود براي حضور جدي در بازار تلفن همراه خبر داده بود. اولين گام مهم گوگل در اين زمينه طراحي سيستم عامل اختصاصي و نرم افزارهاي سازگار با آن با كاركردهاي مختلف بوده است. گوگل قصد دارد با اين كار با رقبايي همچون ويندوز موبايل، سيمبين، لينوكس و پالم رقابت كند.
اگر چه اولين گوشي مجهز به سيستم عامل Android به زودي عرضه مي شود، اما عرضه انبوه اين گوشي ها در سه ماهه چهارم سال 2008 صورت مي پذيرد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا