آرشیو اخبار مربوط به فناوری اطلاعات (موقتی)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

pappeli

عضو جدید
کداک دوربین‌های دیجیتالی جدید را وارد بازار کرد

کداک دوربین‌های دیجیتالی جدید را وارد بازار کرد


به دنبال نزدیک شدن به سال جدید میلادی ، شرکت کداک سه دوربین دیجیتالی جدید را روانه بازار کرد.
به نقل از PhilStar، این دوربین‌های دیجیتالی جدید که از سری دوربین‌های Kodak EasyShare محسوب می‌شوند، به کاربران امکان می‌دهند تا علاوه بر ثبت لحظات خوب خود با کیفیت بسیار بالا، هزینه کمی برای خرید آن‌ها پرداخت کنند.
دوربین دیجیتالی جیبی
Kodak EasyShare C813 که یکی از این سه محصول است، به حسگر 8 مگاپیکسلی، 3x بزرگنمایی نوری، فناوری تثبیت تصاویر و رنگ‌ها، فناوری Kodak Color Science برای تشخیص رنگ‌ها و نمایش آن‌ها به صورت واقعی و سایر موارد مجهز شده است.
دوربین دیجیتالی دیگر این شرکت
Kodak EasyShare M863 نام دارد و بسیار زیبا طراحی شده است. این دوربین باریک و سبک نیز حسگر 8 مگاپیکسلی، 3x بزرگنمایی نوری، قابلیت افزایش کیفیت تصاویر و نرم‌افزارهای ویرایش تصاویر دارد. به جز موارد یاد شده، این دوربین می‌تواند تصاویر را به صورت باکیفیت(HD) تهیه کند.
دوربین دیجیتالی دیگری که کداک عرضه کرده است
EasyShare V1073 نام دارد. از قابلیت‌های این دوربین نیز می‌توان به نمایشگر لمسی، حسگر 10 مگاپیکسلی، کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری به صورت HD، 3x بزرگنمایی نوری و سایر موارد اشاره کرد.
 

pappeli

عضو جدید
سیستم‌عامل TouchWiz در گوشی های جدید سامسونگ

سیستم‌عامل TouchWiz در گوشی های جدید سامسونگ

شرکت مخابراتی Alltel Wireless که از بزرگترین اپراتورهای تلفن‌همراه در آمریکا محسوب می‌شود، گوشی جدید شرکت سامسونگ را که Samsung Delve نام گرفته و به رابط کاربری TouchWiz مجهز شده است، به بازار معرفی کرد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، گوشی Delve از محصولات بسیار زیبای سامسونگ محسوب می‌شود که به صفحه‌کلید مجازی QWERTY مجهز شده و با استفاده از رابط کاربری TouchWiz امکان استفاده از آخرین فناوری‌های مخابراتی را برای کاربران فراهم می‌کند.
این رابط کاربری هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران به کمک آن می‌توانند گوشی خود را شخصی کرده و برنامه‌های داخلی آن را بر اساس سلیقه و استفاده‌های شخصی، تغییر دهند.
این گوشی هوشمند به سیستم پیشرفته پخش فایل‌های صوتی، دوربین دیجیتالی 2 مگاپیکسلی و ابزارهای مختلف سرگرمی نظیر
Alltel Pic Transfer، Alltel Mobile Advisor ، City Id ، Collapse Chaos و Wallpaper Universe برای شهروندان آمریکایی مجهز شده است.
علاوه بر موارد یاد شده، این گوشی به فناوری بلوتوث مجهز شده است و در حالی که قابلیت پشتیبانی برای کارت حافظه 5/3 میلیمتری برای آن در نظر گرفته شده، از هدست استاندارد 5/3 میلیمتری برای پخش فایل‌های صوتی با کیفیت بالا استفاده می‌کند.
در جعبه این گوشی یک باتری اضافه، یک عدد قلم اضافه، کیف محافظ، شارژر مسافرتی، هدست استریو و کابل انتقال اطلاعات به کامپیوتر موجود است.

 

neda_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینتل چهل ساله شد

اینتل چهل ساله شد

پل اتلونی مدیرعامل اینتل می‌گوید: «زمانی که ما ریزپردازنده‌ها را معرفی کردیم هیچکس نمی‌توانست حدس بزند که این قطعات روزی بازاری معادل یا 350 میلیون قطعه در سال را به خود اختصاص خواهند داد.»
شرکت اینتل چهلمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفت.
این شرکت که در صنعت IT نام آن مترادف با موفقیت می‌باشد ابتدا در سال 1968 و توسط دو فیزیکدان به نام‌های Gordon Moore و Robert Noyce پایه‌گذاری شد.
نام اینتل از سر نام عبارت Integrated Electronics گرفته شده است.

پل اتلونی مدیرعامل اینتل می‌گوید: «زمانی که ما ریزپردازنده‌ها را معرفی کردیم هیچکس نمی‌توانست حدس بزند که این قطعات روزی بازاری معادل یا 350 میلیون قطعه در سال را به خود اختصاص خواهند داد.»

«در طول چهل سال گذشته فناوری ما همواره در قلب تمام پیشرفت‌هایی قرار داشته که مشکلاتی از قبیل بیماری‌ها و مسائل زیست محیطی را حل کرده‌اند. برای اینتل این تازه آغاز یک راه طولانی و بی‌انتها می‌باشد.»

این شرکت در برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای این مناسبت تصمیم گرفت تا در بیش از هفتاد کشور جهان مسابقات نقاشی را بین کودکان برگزار کند.
در این برنامه کودکان می‌بایستی در نقاشی‌های خود نشان دهند که توقع آنها از اینکه کامپیوترها در 40 سال آینده چه کارهایی را می‌توانند انجام دهند، چیست.

اینتل امیدوار است این برنامه همانند تأثیری که این شرکت بر صنعت جهان گذاشته است، چارچوب‌ اهداف بشردوستانه آن را در آینده ترسیم نموده و دیدگاه مناسبی از این بابت در اختیار این شرکت قرار دهد.

اینتل در حال حاضر بزرگ‌ترین سازنده چیپ در جهان محسوب شده و با نفر دوم یعنی شرکت AMD فاصلۀ قابل ملاحظه‌ای دارد.
 

akm

عضو
نصب تجهيزات كابل نوري براي استفاده‌ي اپراتورها تا چهار ماه آينده

نصب تجهيزات كابل نوري براي استفاده‌ي اپراتورها تا چهار ماه آينده

نصب تجهيزات برنامه‌ي پنج ساله‌ي چهارم كه استفاده از كابل نوري براي اپراتورهاي مختلف اعم از موبايل، استان‌ها و ساير ارگان‌ها را امكان‌پذير مي‌كند تا چهار ماه آينده شروع شده و در نيمه‌ي دوم سال 88 به طور كامل به بهره‌برداري مي‌رسد.

غلامرضا كشت‌گر - معاون طرح و توسعه‌ي شركت ارتباطات زيرساخت - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: در برنامه‌ي پنج ساله‌ي چهارم شبكه‌ي زيرساخت كشور در حدود 13 هزار كيلومتر كابل نوري در نظر گرفته شده است كه تقريبا 11 هزار كيلومتر آن اجرا شده و باقي مانده آن نيز تا يك سال آينده كامل خواهد شد.

معاون شركت ارتباطات زيرساخت با بيان اين كه در راستاي تسريع و اجراي كامل اين برنامه از حدود يك ماه گذشته هر هفته جلساتي را با استان‌ها برگزار مي‌كنيم گفت: اين جلسات به منظور بررسي و حل و فصل موانع موجود در اين زمينه برگزار مي‌شود.
 

neda_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
مایکروسافت: نسخه بعدی آفیس آنلاین خواهد بود

مایکروسافت: نسخه بعدی آفیس آنلاین خواهد بود

سلام


به گزارش رویترز نسخه آنلاین آفیس که شامل نرم‌افزارهای Word و Excel خواهد بود با هدف مقابله با رقبائی همچون گوگل و همچنین گسترش این نرم‌افزار که یکی از پرمنفعت‌ترین گروه از محصولات این شرکت محسوب می‌گردد، ایجاد خواهد شد.

مایکروسافت در این اطلاعیه که روز پنجشنبه منتشر گردید به تاریخ عرضه نسخه جدید که Office 14 نام دارد اشاره‌ای نکرده است.
پیش از این نسخه‌های قبلی آفیس با فواصل دو تا سه ساله وارد بازار می‌شدند. نسخه فعلی در ژانویه 2007 عرضه شده است.

به گفته این شرکت نسخه آنلاین بسته نرم‌افزاری آفیس حاوی ورژن‌های سبک و آنلاین از برنامه‌های Word, Excel, Power Point و OneNote خواهد بود.
بدین ترتیب کاربران خواهند توانست فایل‌های آفیس را از سه طریق استفاده از رایانه‌های رومیزی، استفاده بصورت آنلاین و همچنین بوسیله ابزارهای موبایل مشاهده و ویراستاری بنمایند.

مایکروسافت بزرگ‌ترین سازنده نرم‌افزار در جهان اخیراً با موج جدیدی از رقبای کوچک و بزرگ از شرکت‌های تازه وارد و گمنام گرفته تا رقبائی همچون گوگل مواجه شده است که با حضور در بخش نرم‌افزارهای اداری با ارائه محصولات و سرویس‌های متنوع رایگان یا دارای حق اشتراک ماهیانه، عرصه را بر این شرکت تنگ کرده و زنگ خطر را بصدا درآورده‌اند.

Chris Capossela نایب رئیس ارشد بخش تجارت آفیس مایکروسافت در این باره می‌گوید: «هیچکس و هیچکدام از رقبای ما قادر نیستند بخوبی ما نرم‌افزار مناسبی را برای مقاصد اداری تهیه کنند که بتواند مانند آفیس بر روی سه پلتفرم رومیزی، آنلاین و موبایل کار کند.»

مایکروسافت تاکنون در برابر عرضه آفیس بصورت سرویس آنلاین مقاومت می‌کرده و ترجیح می‌داده تا این برنامه را بصورت بسته نرم‌افزاری و برای نصب بشکل محلی بر روی دستگاه‌های منفرد منتشر نماید.
اینک و با ارائه نسخه آنلاین کاربران خواهند توانست فایل‌های خود را باشتراک گذاشته و از سرویس‌های آنلاین «رایگان+تبلیغات» و یا سرویس‌های بدون تبلیغات و در برابر پرداخت مبالغ ماهیانه استفاده کنند.
 

neda_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
عرضه سریع‌ترین و سبزترین هارد دیسک جهان توسط Seagate

عرضه سریع‌ترین و سبزترین هارد دیسک جهان توسط Seagate





شرکت Seagate یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تجهیزات ذخیره‌سازی هارد دیسک جدیدی را با نام Savvio 15K.2 HDD معرفی نموده که به گفته این شرکت «سریع‌ترین و سبزترین درایو جهان» بحساب می‌آید
این درایو که سرعت آن 15 هزار دور در دقیقه می‌باشد بعنوان عضویجدید از سری تجهیزات Savvio شرکت Seagate معرفی شده است.
تجهیزات ذخیره‌ساز سری Savvio ویژه سرورها و ابزارهای ذخیره‌ساز سازمانی با سایز 2.5 اینچ ایجاد گردیده‌اند. ابزارهایی که قابلیت اطمینان بالا و در عین حال مصرف انرژی پائین از خصوصیات عملیاتی آنها می‌باشد.

Savvio 15K.2 HDD در دو ظرفیت 146GB و 73GB برای سرورها ارائه خواهد شد.
این درایو مجهز به اینترفیس SAS 2.0 است که با سرعت 6Gb/s کار می‌کند.

به گفته Seagate این دستگاه برای استفاده در پیکربندی‌های RAID یک ابزار ایده‌آل بوده و در مقایسه با هارد درایوهای کلاس 3.5 مخصوص سرورها، از 15 درصد کارائی بیشتر برخوردار می‌باشد.

Sherman Black نایب رئیس استراتژی و بازاریابی گروه محصولات پایه Seagate Technology می‌گوید: نیاز به آرایه‌های ذخیره‌ساز و سرور در سازمان‌های امروزی مشخصاً بر روی هزینه‌های پائین‌تر انرژی و خنک‌سازی، نیازهای در حال رشد برنامه‌ها به کارائی بیشتر و مطابقت بر قوانین و مقررات صنعتی و دولتی متمرکز می‌باشد.
درایو Savvio 15K.2 و معماری ذخیره‌سازی یکپارچه ما برای تامین این نیازها ایجاد گشته‌اند.

بخش‌های IT با استفاده از این محصول و با بکارگیری این معماری خواهند توانست هزینه‌های پیچیده ذخیره‌سازی را مهار نموده و با خاطری آسوده توان و توجه خود را معطوف دیگر وظائف خود بنمایند.

بنا بر اعلام این شرکت درایو Savvio 15K.2 قرار است تا ماه دسامبر وارد بازار شود.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مراقبت از کودکان با دستبند دیجیتالی

مراقبت از کودکان با دستبند دیجیتالی

همواره نگرانی در مورد کودکانی که تازه راه افتاده اند وجود دارد و والدین تمام وقت خود را صرف مراقب از آنها، هنگام راه رفتن می کنند اما محققان شرکت Junior موفق به ساخت یک دستبند دیجیتالی شده اند که می تواند این نگرانی را برای همیشه پایان دهد.این دستبند Wristlet نام گرفته است و به والدین امکان می دهد تا به صورت الکترونیکی، فرزند خود را لحظه به لحظه زیر نظر بگیرند و از موقعیت آن مطلع شوند.این دستبند قادر است به هنگام قرار گرفتن کودک در منطقه خطر به والدین پیام ارسال کند، زنگ خطر خود را روشن کند و از علائم گرافیکی روی نمایشگر خود استفاده کند تا کودک هر چه سریع تر از این منطقه دور شود.دستبند دیجیتالی Wristlet نیروی مورد نیاز خود را از خورشید گرفته و به کمک باتری های موجود، آن را برای تمامی ساعات شبانه روز در خود ذخیره می کند.دستبند Wristlet هم اکنون به رنگ صورتی تولید شده و تمامی مراحل آزمایشی با موفقیت روی آن انجام شده است. با این وجود، شرکت Junior هنوز به طور دقیق اعلام نکرده است که چه زمانی این محصول را به طور رسمی وارد بازار می کند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سرویس Veritas برای کمک به امنیت به صحنه می آید .

سرویس Veritas برای کمک به امنیت به صحنه می آید .

شرکت امنیتی سیمانتک (Symantec) سرویس جدیدی را ارائه داد که برای کمک به حفظ امنیت مرکز اطلاعات (Data Center) شرکتهای مختلف به کار می رود .
به گزارش بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایران، از سایت http://www.computerworld.com ، این سرویس با برسی راههای نفوذ به این دیتا سنتر ها و رفع عیوب آنها به این شرکت ها کمک شایانی می کند .
این سرویس که برای مشتریان Storage Foundation و Cluster Serverشرکت veritas به صورت رایگان عرضه شده است .
این سیستم با بررسی تنظیمات سرور ، پایگاه اطلاعات و ارتباطات داخلی بین آنها و همچنین بررسی ناسازگاری ها و دیگر مشکلات تا حد امکان آنها را بر طرف می کند .
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خطاهاي انساني بزرگ‌ترين نگراني امنيتي IT است.

خطاهاي انساني بزرگ‌ترين نگراني امنيتي IT است.

راساس يك نظرسنجي انجام گرفته، خطاهاي انساني به‌عنوان بزرگ‌ترين نگراني امنيتي مديران IT جايگزين كلاهبرداري كارمندان شده است.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت ایسنا، بر اساس پژوهش جديد شركت امنيت درگاه Secure Computing، در حالي كه شش ماه قبل 35 درصد از مديران IT، كلاهبرداري كارمندان را بزرگ‌ترين نگراني خود ذكر مي‌كردند اكنون 39 درصد از پاسخ دهندگان خطاي كارمندان را بزرگ‌ترين نگراني خود مي‌دانند.
بر اساس اين گزارش، از ماه آوريل موارد معدودي درز اطلاعات و مسايل مربوط به عملكرد بهتر و كنترل داده در اخبار مشاهده شد و گزارش‌هاي دولت و اف بي آي نيز نشان مي‌دهد گرايش مشابهي براي پرداختن به تهديدات داخلي شكل گرفته است.
مدير كل Secure Computing با مهم خواندن پرداختن به تهديدات نوظهور هشدار داد شركت‌ها نبايد از تهديدات خارجي كه هم‌چنان مهم به شمار مي‌روند غفلت كنند.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اينترنت با تهديد رو به افزايش هكرها روبه‌روست

اينترنت با تهديد رو به افزايش هكرها روبه‌روست

بررسي‌هاي انجام گرفته از 70 شركت اينترنتي بزرگ جهان از رشد نگراني در مورد مجموعه تهديدات جديد از جانب هكرها حكايت دارد.
به گزارش بخش خبر شبکه فن‌آوري اطلاعات ایران،از سایت ایسنا، بر اساس بررسي جديد شركت آمريكايي Arbor Networks، اسلحه‌ي اصلي هكرها بوت‌نت يا شبكه‌هاي آلوده رايانه‌ها باقي مانده كه مي‌توانند براي ارسال حجم وسيعي از اطلاعات برروي اينترنت به كنترل هكرها دربيايند.
بر اساس اين گزارش حجم بالاي داده‌ها مي‌توانند سرورهاي رايانه‌يي را لبريز كرده و كل شبكه‌ها را از كار بيندازند.
طبق يافته‌هاي اين شركت كه به شركت‌هاي ISP كمك مي‌كند كارايي شبكه‌هاي خود را مونيتور كنند، اندازه‌ي بزرگ‌ترين حمله‌ي بوت نت از سال 2000 صد برابر رشد كرده است و هكرها در حملات اخير تا 40 گيگابايت اطلاعات را در اينترنت ارسال كرده‌اند كه با توجه به اين كه بزرگ‌ترين شبكه تنها يك چهارم از اين ميزان اطلاعات را مي‌پذيرد براي از كار انداختن سيستم كافي است.
بسياري از حملات به وسيله‌ي گروهي از هكرها عليه گروهي ديگر و با هدف به دست گرفتن كنترل كلاهبرداري‌هاي آنلاين مانند طرح‌هاي هرمي صورت مي‌گيرد. بسياري از اين هكرها مجرمان رقيبي هستند كه تلاش مي‌كنند به فعاليت يكديگر صدمه زنند.
به گفته‌ي محققان اين مطالعه، افزايش قابل توجهي در حملاتي كه سايت‌هاي تجارت الكترونيك را هدف مي‌گيرند مشاهده شده است.
همچنين در حالي كه شدت و تداول حملات هكرها رو به افزايش بوده قدرت قربانيان آن‌ها براي مقابله با اين حمله‌ها به دليل فشارهاي مالي تضعيف شده است.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
هارددیسک سبز 500 گیگابایتی

هارددیسک سبز 500 گیگابایتی

شرکت هیتاچی که سابقه طولانی در تولید هارددیسک دارد، موفق به ساخت محصول جدیدی با نام Travelstar 5K500.B شده است که از خانواده دستگاه های دیجیتالی سبز و دوستدار محیط زیست محسوب می شود.این هارددیسک که قابلیت ذخیره 500 گیگابایت اطلاعات را دارد، با نیروی 4/1 وات برای دریافت و انتقال اطلاعات فعالیت می کند. از دیگر فناوری های به کار برده شده در این هارددیسک سبز می توان به Bulk Data Encryption اشاره کرد که به صورت خودکار تمامی اطلاعات ذخیره شده در هارددیسک را بایگانی می کند تا فضای کمتری اشغال کند و زمانی که کاربر به آنها نیاز دارد به راحتی بتواند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند.این هارددیسک در دو مدل معمولی و پیشرفته ساخته شده است. شرکت هیتاچی که هنوز قیمت خاصی برای این محصول در نظر نگرفته، اعلام کرده است که آن را از اواخر سه ماهه نخست سال 2009 میلادی به بازار عرضه خواهد کرد.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
امواج تلفن همراه

امواج تلفن همراه

در حالي که امروزه زندگي بدون داشتن يك تلفن همراه براي اغلب افراد دشوار و حتي غيرممکن به نظر مي‌رسد ممکن است اين پرسش به ذهن هر کسي خطور کرده باشد كه آيا امواج تلفن همراه به علت تماس دايم با بدن سلامت انسان را به خطر مي‌اندازند؟



از زماني که تلفن همراه به يک پديده فراگير تبديل شده نگراني‌ها نسبت به احتمال سرطان‌زا بودن آن روز به روز قوت بيش‌تري گرفته است.
چند سالي است هشدارهايي در مورد خطرات امواج الكترومغناطيسي تلفن همراه منتشر مي‌شوند اما اين گزارش‌ها چندان گسترده نبوده‌اند؛ به عقيده‌ي برخي اين امر به دليل تلاش براي پنهان كردن حقيقت از سوي كساني است كه منافع عمده‌اي دارند و مطمئنا سازندگان صنعت تلفن همراه هستند.
توجه به اين امر که قرار گرفتن انسان در ميدان هاي الکترومغناطيسي ممکن است پيامدهايي به‌دنبال داشته باشد به نگراني‌ها دامن زده و پژوهش‌هاي زيادي را به‌دنبال داشته است.
تلفن‌هاي همراه نيرويي را ساطع مي‌كنند كه به امواج فركانس راديويي معروف‌اند و تا زمان ساخت تلفن‌هاي همراه بسياري از محققان نسبت به آن‌ها نگران نبودند و تصور مي‌رفت اين امواج بي‌ضرر هستند زيرا نسبت به تشعشع يونيزه شده كه توسط اشعه ايكس توليد مي‌شود قدرت كم‌تري دارند.
كشورهاي مختلف جهان نظرات متفاوتي در زمينه تاثير امواج تلفن همراه بر روي انسان و ايجاد سرطان دارند. اكنون برخي از محققان اظهار مي‌كنند قرار گرفتن طولاني مدت در معرض امواج تلفن موجب بروز تومور مغزي مي‌شود درست مانند سيگار كشيدن كه هيچ كس متوجه نمي‌شد به سلامتش آسيب وارد مي‌شود تا زماني كه نشان داده شد ابتلا به سرطان ريه در اثر سيگار كشيدن مداوم صورت مي‌گيرد.
كامل‌ترين مطالعه‌اي كه تاكنون در مورد خطرات ناشي از تلفن همراه برروي سلامتي انجام گرفته نزديك به تكميل است اما اين پژوهش كه به مدت هشت سال در جريان بوده ممكن است نتواند اين پرسش را حل و فصل كند.
اين مطالعه معروف به Interphone از سوي سازمان بين‌المللي پژوهش برروي سرطان (International Agency for Research on Cancer) كه ديده‌بان سازمان ملل است سازماندهي شده است و در مورد فراواني چهار نوع سرطان در ناحيه‌ي سر و گردن برروي كاربران تلفن همراه در 13 كشور جهان تحقيق مي‌كند.
بر اساس برخي يافته‌هاي اين مطالعه، افزايش احتمال بروز تومورهاي مغزي در نزد افرادي که به مدت 10 سال يا بيش‌تر از تلفن همراه استفاده كرده‌اند بيش‌تر است.
مطالعات بيش‌تري وجود دارند كه هيچ خطري را نشان نمي‌دهند اما متاسفانه اين مطالعات تلفن‌هاي همراه را به مدت 10 سال يا بيش‌تر بررسي نكرده‌اند.
به گفته‌ي محققان، شكل‌گيري بيش‌تر سرطان‌هاي مغزي تقريبا 10 سال طول مي‌كشد. دانشمندان درباره خطرات تلفن‌هاي همراه به ويژه براي کودکان کمتر از 12سال هشدار دادند زيرا در حالي که امواج الكترومغناطيسي در حدود دو اينچ در مغز بزرگسالان نفوذ مي‌کند تا حدود وسط مغز يك كودك 10 ساله و كاملا از مغز يك كودك پنج ساله مي‌گذرد از اين رو مغز كودكان که هنوز درحال رشد است از همه بيش‌تر آسيب‌پذيرتر است.
طبق خبرنامه ماه سپتامبر موسسه‌ي ملي سرطان، كودكان ممكن است نسبت به بزرگسالان تحت خطر بيش‌تري باشند زيرا سيستم‌هاي عصبي آن‌ها در زماني كه در معرض اين امواج قرار مي‌گيرند به طور كامل شكل نگرفته‌اند.
به علاوه در طول عمر خود سال‌هاي زيادي در معرض تشعشع قرار بگيرند. مقامات در کشورهاي بريتانيا، فرانسه و هند احتياط در استفاده‌ي تلفن همراه توسط کودکان را خواستار شده‌اند.
طبق اعلام اين خبرنامه، مطالعات بزرگ‌تري لازم است تا به پرسش‌ها در مورد استفاده طولاني مدت از تلفن همراه پاسخ دهند اما اين تمام ماجرا نيست. يافته‌هاي مقدماتي يك اپيدميولوژيست سرشناس در سوئد كه تلفن همراه را به مدت 20 سال مورد استفاده بود، مورد نگران كننده‌اي يافته است.
بنا بر گفته‌ي وي، افرادي كه از نوجواني استفاده از تلفن همراه را آغاز مي‌كنند تا زمان رسيدن به 20 سالگي پنج برابر بيش‌تر در معرض ابتلا به گلايوما قرار دارند كه نوعي سرطان مغزي است.
با وجود نگراني‌هاي مربوط به حريم خصوصي دانشمندان از شركت‌هاي تلفن همراه درخواست كرده‌اند آمار استفاده از آن‌ها را منتشر كنند و عنوان كرده‌اند پاسخ نهايي ممكن است در كمتر از چند سال يافته شود اما هيچ پاسخي از جانب صنعت تلفن همراه داده نشده است.
اما چه بايد كرد؟ آيا امكان دارد استفاده از تلفن همراه را متوقف كنيم؟ به نظر مي‌رسد هيچ راهي وجود نداشته باشد؛ تلفن همراه به بخشي از زندگي ما تبديل شده و به ما در مواقع اضطراري يا هنگام حضور در مكان‌هايي كه دسترسي به وسايل ارتباطي ايمن ديگر مقدور نيست كمك مي‌كند.
مي‌توان براي به حداقل رساندن چنين خطري و به عهده گرفتن مسووليت سلامت خود اقدام كرد. به دليل اين كه نيروي امواج راديويي با افزايش مسافت كاهش مي‌يابد افرادي كه از بابت قرار گرفتن درمعرض تشعشعات نگران هستند مي‌توانند با استفاده از هدست يا هدفون، كاهش مدت مكالمه يا استفاده از تلفن ثابت از قرار گرفتن طولاني مدت در معرض تشعشعات آن بپرهيزند.
به عقيده‌ي برخي همانند سيگار يا خوراكي‌هاي ورزشي بايد يك قانون عمومي براي نظارت بر بازاريابي، فروش و استفاده از تلفن همراه وجود داشته باشد. قانوني كه برچسب زدن پيام‌هاي هشدار برروي تمامي تلفن‌هاي همراه مانند «استفاده طولاني مدت از تلفن همراه سرطان زاست» را اجبار مي‌كند.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
عرضه نرم افزار رایگان از طرف مایکروسافت

عرضه نرم افزار رایگان از طرف مایکروسافت

شرکت مایکروسافت با ایجاد تغییر در استراتژ‌ی‌های خود در زمینه عرضه برنامه‌های ضدویروس برای کامپیوترهای شخصی، در نظر دارد با پایان دادن به عرضه بسته‌های امنیتی پولی، نرم‌افزارهای رایگان را در اختیار کاربران بگذارد.

نخستین نرم‌افزار مایکروسافت در این زمینه که Morro نام گرفته و از نیمه دوم سال ۲۰۰۹ میلادی عرضه می‌شود، کامپیوتر کاربران را در مقابل ویروس‌ها، برنامه‌های جاسوسی، روتکیت‌ها و تروجان‌ها ایمن می‌کند.

شرکت مایکروسافت قصد دارد با ورود نرم‌افزار Morro، فروش سرویس Windows Live OneCare را متوقف کند، البته باید توجه داشت که این دو نرم‌افزار امنیتی با یکدیگر برابر نیستند.
نرم‌افزار امنیتی Morro بخش‌های غیرامنیتی OneCare نظیر سیستم اشتراک چاپگر و سیستم خودکارسازی کامپیوترهای شخصی برای روشن شدن را شامل نمی‌شود.
به هر حال باید توجه داشت که نرم‌افزار امنیتی Morro بخش‌های کمتری را نسبت به نرم‌افزارهای پولی مایکروسافت شامل می‌شود و بر این اساس، برای کامپیوترهای کم‌سرعت و سیستم‌های مبتنی بر پهنای باند کم مناسب است.
با توجه به اینکه هم‌اکنون بسیاری از کامپیوترهای شخصی در سراسر دنیا از نرم‌افزارهای ضدویروس استفاده نمی‌کنند، مایکروسافت تصمیم به عرضه نرم‌افزارهای امنیتی رایگان گرفته است.

"آمی بارزوکاس"(Amy Barzdukas) مدیر تولید مراکز Online Services و Windows Division در شرکت مایکروسافت گفت: «با توجه به اینکه کاربران نگرانی زیادی در مورد بدافزارها‌ ندارند، تعداد کاربرانی که نرم‌افزار امنیتی ندارند و یا نرم‌افزار خود را به‌روز نمی‌کنند، در کشورهای توسعه یافته ۵۰ درصد افزایش یافته است. سرویسLive OneCare برای بازارهای توسعه‌یافته با خطوط پهن‌باند تولید شده است . و بر این اساس به نیاز جمع زیادی از کاربران پاسخ نمی‌دهد».
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
خروج ایران از آمار جهانی
ایران با وجود تلا‌ش‌های گذشته و صعودهای چندپله‌ای، اما باز هم جایی در آمار و ارقام اقتصاد اطلا‌عات جهانی ندارد و در این سال از جدول رتبه‌بندی جهانی آمادگی الكترونیكی نیز خارج شد و كشورهای توسعه‌نیافته نیز توانستند ایران را پشت سر بگذارند.
ایران جزو كشورهایی است كه در زمینه تجارت الكترونیكی به شكل استثنایی ناكام مانده است و جایی در آمار و ارقام اقتصاد اطلا‌عات جهانی ندارد.
پیشرفت تجارت الكترونیك در كشورهایی مثل آرژانتین به اندازه‌ای است كه 4/37 درصد فروش آنلا‌ین را در اختیار دارند و كشورهای در حال توسعه نیز به شكل چشمگیری ساز و كارهای عرضه و تقاضای خود را متحول كرده‌اند. در كشورهای توسعه‌یافته بین دو تا سه هزار دلا‌ر برای هر یك از شهروندان در زمینه فناوری اطلا‌عات سرمایه‌گذاری می‌شود كه این رقم به اندازه درآمد سرانه هر ایرانی است.
در حالی كه بسترسازی فرهنگی یكی از مهم‌ترین زیرساخت‌های لا‌زم برای ورود به این مرحله از اقتصاد به شمار می‌رود.
سقوط چندپله‌ای ایران در جدول رتبه‌بندی كشورها در آمادگی الكترونیكی، ركود طرح‌های IT ، تضعیف شركت‌های فعال در حوزه فناوری اطلا‌عات، از جمله مواردی بود كه در سال گذشته با وجود برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته به وضوح قابل مشاهده بود.
این موارد در حالی رخ داد كه برخلا‌ف اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلا‌عات كه گفته بود در برنامه چهارم توسعه،‌چیزی به نام فناوری اطلا‌عات وجود ندارد و در دوره قبل هیچگونه كار كارشناسی در این زمینه صورت نگرفته بود، موارد بسیاری از برنامه چهارم مبتنی بر فناوری اطلا‌عات و ارتباطات است كه بر اهمیت این حوزه تاكید دارد.
 

neda_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
نخستین حضور کسپرسکی در نمایشگاه الکامپ

نخستین حضور کسپرسکی در نمایشگاه الکامپ

کسپرسکی از دوم تا پنجم آذرماه در نمایشگاه الکامپ میزبان علاقه‌مندان است.

دیده بان آی تی، روابط عمومی کسپرسکی در ایران با اعلام این خبر افزود که شركت آزمايشگاه كسپرسكي در نخستين تجربه حضور خود در نمايشگاه بزرگ آي.تي ايران،‌ در الكامپ 2008 در تهران و پس از حضوري گسترده در بازار ايران، آماده پذیرایی از کاربران، میهمانان و علاقه‌مندان است.

بر اساس این گزارش، در غرفه این شرکت، مديران ارشد، مسئولان فني، نمايندگان حوزه فروش و همچنين مديران روابط عمومي آماده پاسخگويي به سئوالات و دریافت دیدگاه‌های کاربران و مشتریان هستند.

شرکت کسپرسکی با برقراری تماس مستقیم با گروه کاربران و مشتریان و دریافت بازخوردهای آنان، در راه بالا بردن کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان تلاش خواهد نمود.

 

neda_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
تلويزيون‌هاي ليزري در دنياي سينماي خانگي

تلويزيون‌هاي ليزري در دنياي سينماي خانگي

با توجه به افزايش درخواست‌هاي مشتريان صنعت ساخت نمايشگر نيز به سرعت در حال پيشرفت است؛ صنعتي كه در حال توليد نمايشگرهايي است كه بتواند در هر زمان لذت استفاده از سينماي خانگي را به شما بچشاند. اين صنعت اخيراً نوع جديدي از فناوري را در ساخت نمايشگر به همگان معرفي كرده است كه از ليزر براي نمايش تصاوير استفاده مي‌كند. اين فناوري مخصوصاً در ساخت تلويزيون‌هاي پروجكشن كه در حال حاضر در آن‌ها لامپ‌هاي‌Ultrahigh Pressure) UHP) به كار مي‌رود، مورد توجه قرار دارد. همچنين اين فناوري در تلويزيون‌هاي RP يا ‌Rear Projection TV و پروژكتورهاي جلويي قابل به‌كارگيري است و از توانايي بالقوه براي استفاده در ساير ابزارهايي از اين دست مثل Personal Projection، سينماي ديجيتال، نورپردازي‌هاي تخصصي برخوردار است. در اين مقاله قصد داريم نگاهي كوتاه بر اين صنعت نو ظهور بيندازيم.


ليزرها هم اكنون امتيازات قابل‌توجهي را براي به‌كارگيري در نمايشگرهاي پروجكشن فراهم مي‌كنند؛ زيرا وسعت رنگ، روشنايي بسيار بالا، مصرف كم انرژي و طول عمر بيشتر، تنها بخشي از مزاياي بي‌شماري هستند كه ليزر در اختيار ما قرار مي‌دهد.

با اين حال تا هنگامي كه توليد ليزرهاي Solid-state به اندازه كافي افزايش پيدا نكند و اين ليزرها براي به‌كارگيري در نمايشگرها بهينه‌سازي نشوند و مادامي كه قيمت آن‌ها به تعادل نرسد، نمي‌توان اميد چنداني در به‌كارگيري اين فناوري نو پا در صنعت ساخت نمايشگر داشت.

به تازگي شركت Novalux با ارايه نمايشگرهايي با نام تجاري Necsel توانسته است بر تمام اين مشكلات غلبه كند و سري اول نمايشگرهاي ارزان‌قيمت مبتني بر فناوري ليزري را كه در آن‌ها ليزرهاي High Power Surface emittingبه كار برده شده است را به بازار معرفي كند.

اين نمايشگرها كه اساس كار آن‌ها تركيب سه رنگ قرمز، سبز و آبي است، با توانايي بالقوه بالا براي دستيابي به رنگ مورد نظر و همچنين ارزانقيمت بودن در عين كارايي بالا مي‌توانند دريچه ‌نويني در صنعت ساخت نمايشگرها به روي توليدكنندگان بگشايند.

تلويزيون ليزري‌

مي‌توان گفت كه سينماي خانگي به عنوان اولين بخشي كه در آن نمايشگرهاي بزرگ به ‌كار مي‌رود، مي‌تواند به خوبي از امتيازات فناوري ليزري استفاده كند. از هم ‌اكنون خريداران بزرگ شركت‌هاي الكترونيك براي آن‌كه بتوانند خود نخستين فروشنده نمايشگرهاي صفحه بزرگ و HD RPTV باشند، در حال رقابت براي خريد تلويزيون‌هاي ليزري از غول‌هاي بزرگ الكترونيكي جهان هستند.

در حقيقت بسياري از مردم امروزه به دنبال نمايشگرهاي پنجاه اينچي هستند و تحليلگران بر اين باورند كه در سال 2009 تقاضا براي عرضه نمايشگرهاي شصت اينچي به شدت افزايش يابد.


نمايشگرهاي ليزري به زودي در تلفن‌هاي همراه به کار گرفته خواهند شد.

در نمايشگرهايي با اين ابعاد بزرگ از يك تصوير مينياتوري استفاده مي‌شود كه به آن microdisplay مي‌گويند كه اساساً اين تصوير از نصف ابعاد صفحه‌‌ نمايش نيز كوچك‌تر است. بعد از آن، اين تصوير توسط يك منبع نوري درخشان مي‌گردد و توسط ابزارهاي اپتيكي بزرگنمايي مي‌شود و روي سطح پشتي صفحه نمايشگر تابانده مي‌شود.

در حال حاضر RPTVها با استفاده از يك لامپ سفيد UHP به‌عنوان منبع نوراني‌كننده‌ رايج ديگر نيز بر اساس پردازش نور ديجيتال DLP كار مي‌كنند كه اين سيستم نيز با استفاده از آرايه‌اي از ريز‌آينه‌ها (micromirror) اقدام به ايجاد تصوير مي‌كند. لازم به ذكر است كه اين فناوري اولين بار توسط شركت Texas Instruments ابداع شد.

در سيستم‌هاي DLP، يك ***** گردشي پرتوهاي قرمز، سبز و آبي را به ترتيب روي microdisplay مي‌تاباند.

در اين زمينه مي‌توان به فناوري پيشتاز ديگري كه با نام 3LCD شهرت يافته است نيز اشاره كرد. در اين فناوري نور سفيد با استفاده از *****هاي دو رنگ نما به قسمت‌هاي متعددي تقسيم مي‌شود و سپس تصاوير از سه پانل LCD نوع High Temprature Polysilicon كه پرتوهاي آبي، قرمز و سبز به آن تابانده شده است، تشكيل مي‌شود.

با تمام اين مسائل لامپ‌هاي UHP به خاطر طول عمر كم، روشنايي محدود و تعداد تصاوير كمتر نتوانستند چنانكه بايد، به موفقيت دست ‌يابند. طول عمر اين لامپ‌ها به صورت تقريبي در حدود هشت هزار ساعت است. در صورتي‌كه طول‌عمر معمولي يك تلويزيون در حدود سي هزار ساعت است، همچنين تعويض اين لامپ‌ها در حدود سيصد دلار قيمت دارد كه براي به‌كارگيري در خانه مسلماً انتخاب مناسبي نخواهند بود.

بنابراين از آنجايي كه لامپ تصويرهاي‌ UHP توانايي توليد نور كافي براي صفحات بزرگ را نداشتند، سعي شد نمايشگرهايي ساخته شود كه در آن‌ها با كاهش زاويه ديد و كاهش رنگ‌هاي نمايش به حداكثر 75درصد استاندارد سيستم‌ NTSC بتوان صفحات بسيار بزرگي ايجاد كرد.

به خاطر تمامي اين مشكلات كه در ساخت نمايشگرهاي صفحه‌پهن بروز كرده بود، پژوهشگران به دنبال منبع نوري ديگر براي توليد تصوير بودند كه در اين ميان هر دو ابزار LED و ليزر به عنوان منابع نوري مناسب جهت توليد تصوير مورد توجه قرار گرفتند.

به طور مثال، براي توليد صفحات با ابعاد 55 اينچ، LED منبع بسيار مناسبي تشخيص داده شد؛ چرا‌كه لامپ تصويرهايي كه با به‌كارگيري LED ساخته شده بودند، به‌ طور تقريبي در حدود بيست هزار ساعت عمر مفيد داشتند و توانستند130درصد رنگ‌هاي استاندارد ‌NTSC را توليد كنند. با اين حال لامپ‌هاي تصويري مبتني بر فناوري LED، معايبي نيز داشتند كه از جمله‌ آن‌ها مي‌توان به روشنايي محدود تغيير رنگ‌ها بعد از گذر زمان، تغيير توازن رنگ‌ها در شرايط آب و هوايي مختلف اشاره كرد.

اما در نهايت ليزر توانست با ارايه مزاياي بسيار زيادي رقيبان خود را پست سر بگذارد و به‌عنوان يك منبع نوري مناسب براي توليد تصوير در نمايشگرهاي غول‌پيكر مورد استفاده قرار بگيرد.


تلويزيون SonySXRD پنجاه اينچ مبتني بر فناوري Necsel
ليزرهاي Necsel توانستند با دستيابي به طول موج‌هاي مناسب به دويست درصد رنگ‌هاي استاندارد NTSC دست پيدا كنند تا تصاويري واقعي‌تر و زنده‌تر را براي مخاطبان خود به نمايش بگذارند. به‌علا‌وه، ‌در فناوري ‌Necsel اين امكان وجود دارد تا طول موج‌هاي خاصي براي تركيب شدن انتخاب شود تا رنگ‌هاي جديد مورد نياز توسط كاربر توليد شوند.

حداكثر روشنايي قابل دستيابي در فناوري ‌Necsel، حداقل شش برابر بيشتر از حداكثر روشنايي قابل دستيابي LED و ساير لامپ‌هاي تصوير است و اين روشنايي هنگامي كه اطلاعات تحت فرمت HD به نمايشگر ارسال شوند، بسيار بهتر نيز خواهد شد.

علاوه بر تمامي مزاياي فوق، به‌كارگيري ليزر سبب شده است هزينه توليد تمام‌‌شده نمايشگرهايي كه از اين فناوري براي پخش تصوير استفاده مي‌كنند، به صورت قابل توجهي پايين بيايد. همچنين عمر مفيد منبع نوري در صورتي كه حداكثر استفاده از آن صورت بپذيرد، در حدود سي هزار ساعت خواهد بود كه بسيار مناسب است.

حتي اگر طراحي بخش اصلي اين فناوري كه همان بخش توليدكننده نور ليزر است، به يك استاندارد جهاني تبديل شود، به توليدكنندگان نمايشگرها امكان مي‌دهد با يكسان‌سازي معماري‌هاي توليد بتوانند باز هم قيمت نمايشگرهايي كه از ليزر به عنوان منبع نوري خود استفاده مي‌كنند را كاهش دهند.

به ويژه در تلويزيون‌هاي ليزري موتور پردازش نوري مي‌تواند به سادگي پرتوهاي قرمز آبي و سبز ليزر را با هم تركيب كند و با قدرت زياد نوري روي microdisplay بتاباند.

در سال 2008 توليدكنندگان تلويزين‌هاي ليزري، نمايشگرهاي پنجاه اينچي RPTV با روشنايي معادل 500nits را به همگان معرفي خواهند كرد. اين نمايشگرها با وضوح بالا‌ي پشتيباني از دويست درصد رنگ‌هاي استاندارد NTSC توليد خواهند شد. اين تلويزيون‌ها در عين حال بسيار كم‌وزن و كم‌قدرت هستند و قيمتي در حدود هزار دلار دارند.


نمايش شماتيک از ساختار فناوري Necsel
با اين وصف، به نظر مي‌رسد ليزر در اين عرصه فراگير خواهد شد؛ نه تنها در نمايشگرها، بلكه مي‌توان از ليزرهاي ديودي پر قدرت در بسياري ديگر از ابزارهاي الكترونيكي يا ديتا پروژكتورهاي جيبي و ساير سامانه‌هاي سينمايي ديجيتال استفاده كرد.

توليد اين ابزار به كمك ليزر مي‌تواند در توسعه‌ ابزارهاي الكترونيكي جذاب و كارگشايي كه پيش از اين امكان توليد آن‌ها وجود نداشت، بسيار راهگشا باشد. به برخي از اين ابزارها و وسايل اشاره مي‌كنيم:

پروژكتورهاي دستي: ابزارهايي كه هم‌اكنون توسط لامپ‌هاي LED كار مي‌كنند، تصاويري 30 اينچ‌مربعي با روشنايي20lm ايجاد مي‌كند و بهايي در حدود هفتصد دلار دارند كه در صورت به‌كارگيري ليزر در مدل آزمايشي در حالي روشنايي 200lm به دست آمد كه ابعاد دستگاه جديد يك چهارم ابعاد قبلي و قيمت آن نيز به نصف كاهش پيدا كرده بود.

پروژكتورهاي Embedd: با به‌كارگيري ليزر، طبقه‌بندي جديدي نيز به همراه آن توليد شد كه با نام pico projection شهرت پيدا كرد. ليزرهاي تك پرتو مبتني بر فناوري Necsel اجازه مي‌دهند هر فردي براي خود يك پروژكتور شخصي داشته باشد كه توانايي توليد روشنايي در حدود 20lm را داشته باشد.

اين نوع پروژكتورها در آينده نزديك در تلفن‌ همراه، دوربين‌هاي فيلمبرداري، دوربين‌هاي ديجيتال و نمايشگرهاي بالاي اتومبيل‌ها به كارگرفته خواهند شد.

پروژكتورهاي سينماي ديجيتال: پروژكتورهايي كه در حال حاضر از آن‌ها استفاده مي‌شود، با استفاده از لامپ كار مي‌كنند كه به سبب توليد گرماي زياد توسط لامپ بايد به صورت مداوم خنك شوند. در عين حال شفافيت و روشنايي مناسبي نيز ندارد. با استفاده از ليزر در اين نوع پروژكتورها مي‌توان به مقدار 20000lm روشنايي دست ‌يافت كه براي پرده سينما بسيار مناسب و كافي است.
ليزر در همه خانه‌ها

در آينده‌اي نه چندان دور و با همه گير شدن استفاده از فناوري Necsel به‌عنوان اولين منبع نوري پرقدرت ليزري در نمايشگرها، ديري نمي‌پايد كه ليزر در تمام خانه‌ها وارد مي‌شود و با ايجاد تصاوير شفاف، با روشنايي بالا و رنگ‌هاي طبيعي مي‌تواند لحظات شاد و مفرحي را براي بينندگانش فراهم آورد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

neda_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
ارائه نوت‌بوكي كه در 30 ثانيه بوت مي‌شود

ارائه نوت‌بوكي كه در 30 ثانيه بوت مي‌شود


ايتنا- ThinkPad X300 جديدترين مدل از خانواده ThinkPad اخيراً توسط Lenovo به بازارهای جهانی عرضه شده است. ThinkPad X300 نوت‌بوكي با صفحه نمايش 13.3'' بسیار نازک و سبك است كه براي افرادي كه دائماً در سفرند طراحي شده است.


این نوت‌بوک که به تازگی با گارانتی سازگار در ایران عرضه شده است، از لحاظ كيفيت ساخت، ساختار محكمی دارد. در ساخت بدنه آن و نیز در محافظ درونی این نوت‌بوک (Roll Cage) از جنس مخلوط كربن-فيبر و نیز شيشه – فيبر استفاده گرديده كه موجب استحكام و سبكی اين مدل مي‌گردد. كيس نوت‌بوک X300 از جنس منيزيوم ساخته شده كه مي‌تواند در برابر ضريه از آن محافظت نمايد. مانند ديگر مدل‌هاي ThinkPad ، مدل X300 جهت استفاده در شرايط فيزيكي سخت و يا افتادن‌هاي اتفاقي طراحي گرديده و حتي مي‌تواند از ديگر مدل‌هاي قبلي ThinkPad مستحکم‌تر باشد. این در حالی است که از تمام مدل‌های قبلی سبک‌تر و نازک‌تر است.

مي‌توان گفت كه ThinkPad X300 براي رقابت با کامپیوترهای خانگی حرفه‌ای طراحي نشده است. اين نوت‌بوك‌هاي نازک مسافرتي با بهره‌گيري از پردازنده‌های کم مصرف به ذخيره انرژي و كاهش گرماي دروني می‌پردازند تا زمان بیشتر استفاده را برای کاربر فراهم آورند. پردازنده‌های به کار رفته در این نوت‌بوک‌ها قابلیت انجام تمام کارهای روزمره را به کاربران می‌دهند. گرافیک Intel X3100 این نوت‌بوک به شما اين اجازه را مي‌دهد تا برخي از بازي‌هاي با حجم كم را روي اين نوت‌بوك نصب نمائيد اما در كل اين نوت‌بوك جهت كارهايي مانند چك نمودن e-mail، جست‌وجوي web و امور در ارتباط با office و ويرايش عكس مناسب مي‌باشد و زمان زیادی را برای انجام کارهای مذکور به کاربران ارائه می‌دهد.

گفتنی است حافظه ذخيره‌ساز SSD که نسل جدید فضاهای ذخیره‌سازی می‌باشند برای جایگزینی هاردهای نوت‌بوک راه طولاني را طي نموده تا تمامي جنبه‌هاي اجرائي خود را بهبود بخشد و تقريباً زمان بوت شدن را به 27 ثانيه رسانده است. SSD به کار رفته در اين نوت‌بوك تنها 30 ثانيه زمان نیاز دارد تا دستگاه بوت شود و اين در حالي است كه در هنگام بوت اتصال wireless فعال مي‌باشد و بعد از بوت شدن نوت‌بوک يك پنجره جست‌وجوگر بر روي homepage باز است. لازم به ذکر است ThinkPad X61 (برادر بزرگ‌تر X300) که یکی از سریع‌ترین نوت‌بوکهاست، براي بوت شدن بيشتر از دو برابر اين ميزان زمان نیاز دارد.

ThinkPad X300 يك محصولی است كه نسبت به رقیب هم نسل خود یعنی MacBook Air دارای مزایای قابل توجهی همچون داشتن درایو نوری و نیز هاردهای جدید SSD (به صورت استاندارد)، قابلیت جدا شدن باتری همچون دیگر نوت‌بوک‌ها، مقاومت بالا در مقابل ضربات ناگهانی و ... می‌باشد.

ThinkPad X300 بيش از آنچه به زيبایی بها داده باشد به كارايي بها داده است. دستاورد جدید کمپانی Lenovo با باتری 6-Cell حدود 5 ساعت زمان استفاده را برای شما فراهم می‌آورد و وزن آن همراه باتری فقط 1.53 کیلوگرم است که در مقایسه با Macbook Air همراه با باتری، فقط 160 گرم سنگین‌تر می‌باشد
 

neda_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
روباتی که می‌خواهد عاشقش باشید

روباتی که می‌خواهد عاشقش باشید



اخبار خارجی ایتنا - موزه علوم لندن میزبان چند Emotibot می‌باشد. این روبات‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا احساسات و عکس‌العمل‌های عاطفی مشابه با انسان را بنمایش بگذارند






ستاره این میدان، روبات Heart Robot بوده که یک عروسک قابل انعطاف از جنس پلاستیک می‌باشد.
این روبات دارای امکانات مکانیکی است که می‌تواند به مقتضای موقعیت حالاتی مانند ترس و محبت را به نمایش بگذارد.

Heart توسط آزمایشگاه Bristol Robotics Laboratory طراحی شده و با استفاده از سنسورهایی که در چشم‌های آن کار گذاشته شده‌اند می‌تواند به افرادی که در نزدیکی وی قرارداشته و یا آنرا لمس می‌نمایند، پاسخ دهد.

جنس پوشش بدنه و انعطاف‌پذیری آن موجب می‌شود تا حرکات بسیار نرمی را از این روبات شاهد باشیم.
این روبات همچنین دارای قلبی تپنده بوده و قفسه سینه‌اش با تنفس بالا و پائین می‌رود.

اصلی‍‌ترین رقیب Heart روبات شش پائی به نام IC Hexapod بود که می‌تواند صورت افراد را تشخیص داده و بدنبال صاحبش حرکت نماید.
اگر فردی برای مدت چند ثانیه و از فاصله مناسب به این روبات خیره شود، IC Hexapod عکسی از صورت وی گرفته و بر روی وب‌سایت خود آپلود می‌نماید.

نمایشگاه موزه علوم لندن با توجه به انیمیشن جدید پیکسار بنام Wall-E برگزار گردیده است.
در این انیمیشن یک روبات بر روی یک سیارۀ متروک و خالی از سکنه بدنبال عشق و محبت جست‌وجو می‌کند.
ساخت این فیلم موجب گردید تا این ایده که روبات‌ها روزی از لحاظ عواطف و احساسات به درجات بالائی از هوشمندی خواهند رسید مجدداً قوت بگیرد.

Holly Cave کارشناس علوم معاصر موزۀ علوم لندن می‌گوید: «همه نسبت به روبات تنهای Wall-E احساس دلسوزی و محبت می‌کنند اما ایدۀ روبات‌های دارای احساسات دیگر تنها متعلق داستان‌های علمی -تخیلی نیست.»

«این نمایشگاه یک نگاه آنی و گذرا را از آینده به مردم خواهد داد و نشان می‌دهد که آینده ممکن است به چه شکل باشد. شما با دیدن این روبات‌ها می‌توانید میزان تأثیر آنان را در زندگی آیندۀ بشر حدس بزنید.»
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
معاون فناوري اطلاعات وزير‌ ارتباطات‌ گفت: ‌در سال 2020 ديگر شماره تلفني وجود نداشته و آي‌پي‌ها جايگزين آنها مي‌شوند، همچنين حجم جريان اطلاعات برعكس شده و آپلود شدن بيشتر از دانلود كردن خواهد بود.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، عبدالمجيد رياضي ظهر امروز در نخستين همايش فناوري اطلاعات، حال‌، آينده در دانشگاه آزاد مشهد افزود: امروز 36 درصد كل تعاملات تجاري در دنيا از طريق فناوري اطلاعات انجام مي‌شود و پيش‌بيني مي‌شود در آينده نزديك اين رقم به 70 درصد افزايش يابد.
وي عنوان كرد: انجام تجارت به صورت الكترونيك براي جايگزيني تجارت سنتي سبب ايجاد 2/3 درصد، در بخش توليد 9/4 درصد و در بخش خدمات 9/6 ارزش افزوده و صرفه‌جويي اقتصادي مي‌شود.
وي گفت: دانشگاه‌هاي كشور بايد به عرصه فناوري اطلاعات وارد شده و ظرفيت‌هاي علمي كشور را در اين حوزه افزايش دهند و ما براي آنكه جاي خود را در اين حوزه پيدا كنيم نيازمند پشتوانه علمي و آكادميك قوي در كشور هستيم و بدون آن نه تنها بهره‌اي در اين زمينه نمي‌بريم بلكه آب در آسياب دشمن مي‌ريزيم.
وي با پرداختن به اينكه امروز سرعت رشد‌ فناوري اطلاعات‌ بسيار است، عنوان كرد: با توجه به اين سرعت ما براي دهه‌هاي آينده توسعه وسيعي از نظر توليد و كاربرد آن داريم كه اين امر اختصاص بخش عظيمي از ظرفيت‌هاي علمي و پژوهشي كشور را به اين عرصه مي‌طلبد.
رياضي با تشريح اينكه در جامعه حقيقي مشكلات و موانعي وجود دارد كه براي برطرف كردن آن رجوع به دنياي مجازي لازم است، گفت: آمار نشان مي‌دهد نرخ توليد علم در دنيا هر 18 ماه دو برابر شده كه به طور قطع اين توليد علم به عرصه زندگي وارد شده و تغييراتي را در آن ايجاد مي‌كند.
وي با بيان اينكه اگر آحاد مردم خود را با رشد سريع دانش هماهنگ نكنند، زندگي مشابهي با كشورهاي پيشرفته ندارند، عنوان كرد: با توجه به زندگي چندبعدي امروز بشر فناوري اطلاعات مي‌توانند در برطرف‌سازي مشكلات گذشته انسان‌ها ياري‌گر باشد.
دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات كشور ادامه داد: امروز مشاغل فكري و نهضت نرم‌افزاري رو به افزايش و مشاغل يدي رو به افول است و كشورهايي قدرتمند هستند كه اطلاعات و دانش بيشتري در دسترس دارند.
وي اظهار داشت: فناوري اطلاعات سبب ايجاد فضاي مشترك بين آحاد مردم شده و مي‌تواند به آساني جايگزين سيستم‌هاي قديمي گشته و موجب افزايش بهره‌وري و يكپارچگي اطلاعات مردم و همگرايي سازمان‌ها شود.
رياضي درباره روند سريع رشد در اين حوزه گفت: در سال 2020 ديگر شماره تلفني وجود
نداشته و آي‌پي‌ها جايگزين آنها مي‌شوند، همچنين حجم جريان اطلاعات برعكس شده و آپلودشدن بيشتر از دانلود كردن خواهد بود.
معاون وزير ارتباطات از تدوين سند جامع فناوري كشور خبر داد و افزود: ما براي تدوين اين سند وضعيت رقبا و كشورهاي منطقه را در اين عرصه مطالعه كرده و با ايجاد جرياني پرشتاب قصد داريم بر اساس الگوي توسعه پايدار فناوري اطلاعات كشور، در كشور براي هر نوع توليد و عرضه خدمات محصولش را تا جايي كه توجيه راهبردي دارد، توليد و براي توليد علمي آن ظرفيت‌سازي كنيم.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
جيم آلچين"(Jim Allchin) از همکاران اسبق مدير مايکروسافت اعلام کرد، تصميمات
جديد اين شرکت در مورد تغييرات اطلاعات مندرج در برچسب‌هايي که روي کامپيوترها
در مورد سيستم‌عامل مايکروسافت زده مي‌شود، "وحشتناک" و "گمراه‌کننده" است.

شرکت مايکروسافت بر اساس تصميمات خود به شرکت‌هاي توليدکننده کامپيوتر اجازه مي‌دهد تا در برچسبي که روي کامپيوتر چسبانده مي‌شود ذکر کنند که سيستم‌عامل نصب شده روي اين محصول کليه ويژگي‌هاي سيستم‌عامل ويندوز ويستا را شامل نمي‌شود و نسخه Vista Capable روي آن نصب شده است.

آلچين با ارسال پست الکترونيکي به گروهي از مديران توليد مايکروسافت گفت: «من فکر مي‌کنم که ما با برنامهCapable کاربران را گمراه مي‌کنيم.

آلچين در پيام خود که مربوط به تاريخ آوريل 2006 مي‌شود نوشت: «زماني که توليدکنندگان کامپيوترهاي شخصي مي‌گويند نسخه Capable سيستم‌عامل ويستا روي کامپيوتر نصب شده است، کاربران تصور مي‌کنند که تمامي بخش‌ها و ويژگي‌هاي اصلي اين سيستم‌عامل را در اختيار دارند».


ديگر پست‌هاي الکترونيکي که به‌تازگي در اين زمينه منتشر شده نشان مي‌دهد که مايکروسافت پيش‌تر بسياري از قابليت‌هاي سيستم‌عامل Vista Capable را براي کامپيوترهاي شخصي حذف مي‌کرد تا امکان استفاده از اين سيستم‌عامل با تراشه گرافيکي 915 اينترنت ممکن شود. اين تراشه اينتل قابليت اجراي اينترفيس 3-D Aero ويندوز ويستا را ندارد.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ساخت کامپيوتر با الهام از مغز

ساخت کامپيوتر با الهام از مغز

2 آذر 1387 - ايسنا- شركت آي بي ام به همراه پنج دانشگاه در حال كار براي ساخت سيستم رايانه‌يي هستند كه توانايي‌هاي مغز انسان مانند حس، ادراك، عمل، تعامل و تشخيص را داراست.
براي مرحله‌ي اول اين پروژه كه «رايانش شناختي» نام دارد، آي بي ام به همراه دانشگاه‌هاي استنفورد، ويسكانسين مديسون، كورنل، كلمبيا يونيورسيتي مديكال سنتر و دانشگاه كاليفرنيا مرسد ‌٩/٤ ميليون دلار از وزارت دفاع آمريكا دريافت كرده‌اند.

اين گروه به رهبري آي بي ام با الهام از ساختار، پويايي و قابليت و عملكرد مغز قصد دارند الگوي دستگاه‌هاي قابل برنامه‌ريزي متداول را بشكنند.
پروژه‌ي رايانش شناختي سيستم‌هايي را وعده مي‌دهد كه مي‌توانند حجم وسيعي از اطلاعات از منابع مختلف را در چشم بهم زدني گرفته و تحليل كنند و امكان تصميم‌گيري‌هاي سريع را براي اشخاص يا شركت‌ها فراهم كرده و تاثير قابل توجهي داشته باشند.

شركت آي بي ام زمان ساخت اين رايانه‌ي پيشرفته را اعلام نكرده زيرا تحقيقات هنوز در مرحله‌ي ابتدايي هستند
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
3آذرماه
شركت هواپيمايي Virgin America از راه اندازي سرويس بي سيم واي – فاي در حين پروازهاي مختلف خود در آمريكا خبر داد.


اين سيستم كه به طور آزمايشي تا اواسط سال آينده ارائه خواهد شد دسترسي به اينترنت و مكالمه با تلفن همراه را در حين پرواز امكان پذير مي كند.
قرار است اين سرويس ابتدا در پروازهاي داخلي ارائه شود و در حال حاضر برنامه اي براي گسترش آن وجود ندارد. ارائه خدمات واي فاي در پروازهاي شركت هاي هواپيمايي ظرف يك سال اخير به طور جدي آغاز شده و بسياري از خطوط هواپيمايي در حال ارائه خدمات مذكور به طور رسمي يا آزمايشي هستند.
Virgin اعلام كرده كه هزينه دسترسي به اين سرويس براي سه ساعت پرواز 9.95 دلار و براي پروازهايي با زمان بيش از 3 ساعت 12.95 دلار خواهد بود.
شركت هواپيمايي Delta Air Lines آمريكا نيز از ارائه خدمات مشابه تا تابستان سال 2009 خبر داده است.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
3آذرماه 1387
شعبه نوكيا در كشور فرانسه سايت اينترنتي جديدي راه‌اندازي كرده است كه كاربران در آن مي‌توانند به‌صورت دلخواه طرح گوشي مورد نظر خود را در سايت ارايه دهند تا مسؤولان در كوتاه‌ترين زمان ممكن گوشي مورد نظر را توليد كنند.


اين سايت اينترنتي جديد Nokia Build نام گرفته است و كاربران در آن مي‌توانند گوشي مورد نظر بر اساس گوشي 7310 نوكيا طراحي كنند و شكل آن را بر اساس سليقه شخصي تغيير دهند.
شركت نوكيا اعلام كرد كه با راه‌اندازي اين سايت اينترنت كاربران به صورت گسترده طراحي گوشي 7310 را بر اساس سليقه شخصي خود تغيير مي‌دهند و آن را خريداري مي‌كنند.
اين طور كه اخبار رسيده نشان مي‌دهد، بيشتر كاربران در اين سايت معمولا سعي مي‌كنند طراحي بدنه اين گوشي و نقش و نگارهاي چاپ شده روي آن را بر اساس سليقه شخصي و با رنگ‌هاي دلخواه تغيير دهند.
نوكيا معتقد است كه راه‌انداي اين سايت اينترنتي يكي ديگر از اقدامات گسترده اين شركت براي پاسخ‌گويي به نياز مشتري محسوب مي‌شود.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
3آذرماه1387
شركت سامسونگ نمايشگر LCD جديد خود را با نام 2494HS با كيفيت عالي و امكانات داخلي مناسب براي كاربران خانگي عرضه كرد.

اين نمايشگر 6/23 اينچي قادر است تصاوير را با كيفيت 1920 در 1080 پيكسل به نمايش بگذارد و اين در حالي است كه كنتراست تصوير آن 50000:1 اعلام شده است.
از ديگر امكانات به‌كار رفته در اين نمايشگر خانگي مي‌توان به اسپيكرهاي استريو داخلي، ورودي HDMI، سيستم‌هاي ارتباطي DVI و VGA و ... اشاره كرد.
زمان عكس‌العمل اين نمايشگر در مقابل فرمان‌هاي كاربر 5 ميلي‌ثانيه است و سامسونگ در نظر دارد با عرضه اين محصول براي تعطيلات كريسمس، سهم بيشتري از بازارهاي جهاني LCD را به خود اختصاص دهد. اين نمايشگر تنها 48 وات انرژي مصرف مي‌كند.
بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي سامسونگ، اين نمايشگر از اواسط ماه آينده با قيمت 420 دلار وارد ژاپن مي‌شود.
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
طراحی مسدود کننده بلوتوث

طراحی مسدود کننده بلوتوث

موبنا- دستگاه مسدود کننده بلوتوث براي اولين بار در کشور توسط يک شرکت ايراني توليد و در نمايشگاه ايران تله کام 2008عرضه شد.
اين دستگاه با امکان تنظيم درمحدوده تحت پوشش و با قابليت جلوگيري از اخلال در ارتباط مشترکان از ارتباط بين ماژول هاي بلوتوث جلوگيري مي کند.
مديرفروش این شرکت در این خصوص می‌گوید: مسدودکننده بلوتوث جديدترين محصولي است که براي اولين بار در کشوراختراع شده و به ثبت رسيده که بعد از نمايشگاه تله کام در بازارعرضه مي شود.
وی می‌افزاید: اين دستگاه با پوشش شعاع 20 مترتمام ارتباطات بلوتوث ها را از يکديگرقطع کرده، بدون اينکه در کارکرد موبايل مشترکان مشکل ايجاد کند.
وي گفت: اين دستگاه در مساجد ، کلاس درس ، کتابخانه ها و سالن امتحانات و نيز در جاهايي که تکنولوژِي بلوتوث مي تواند مورد سوء استفاده قرار گيرد، داراي کاربرد است.
گفتنی است اين محصول به سفارش يک شرکت خارجي طراحي و توليد شده است .
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنوعیت استفاده از حافظه‌های فلش در وزارت دفاع امریکا

ممنوعیت استفاده از حافظه‌های فلش در وزارت دفاع امریکا

5آذرماه1387

گفته می‌شود دلیل این تصمیم مشاهده ویروسی است که انتشار آن با استفاده از حافظه‌های قابل حمل سرعت بیشتری بخود می‌گیرد.


پنتاگون اعلام کرد حداقل فعلاً و بطور موقت استفاده از هرگونه حافظه فلش در داخل شبکه‌های اداری وزارت دفاع ممنوع می‌باشد.
گفته می‌شود دلیل این تصمیم مشاهده ویروسی است که انتشار آن با استفاده از حافظه‌های قابل حمل سرعت بیشتری بخود می‌گیرد.

با اینکه هنوز مقامات رسمی پنتاگون این خبر را تایید نکرده‌اند اما پیغامی که برای تمام کارکنان وزارت دفاع ارسال گردیده، آنان را از محدودیت جدید آگاه ساخته است.
در این پیام همچنین از کلیه کارکنان خواسته شده تا حافظه‌های قابل حملی را که پیش از این بعنوان بخشی از تجهیزات اداری از سوی این وزارتخانه در اختیار آنان گذاشته شده بود را برای بررس‌های بیشتر و از بین بردن آلودگی‌های احتمالی به اداره IT این وزارت تحویل دهند.

به کارمندان گفته شده که هیچ تضمینی برای بازگشت حافظه‌های فلش وجود نداشته و مشخص نیست که این محدودیت تا چه زمانی برقرار خواهد ماند.
Bryan Whitman سخنگوی پنتاگون روز جمعه از بازگو نمودن اطلاعات بیشتر درمورد این ویروس خودداری نموده و از آن بعنوان یک «ویروس فراگیر و جهانی» که می‌تواند عموم کاربران را آلوده کند یاد کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: «این مشکل فقط مشکل وزارت دفاع و یا فقط یک مشکل دولتی نیست.»
پنتاگون پیش از این بارها اعلام کرده است که شبکه گسترده آن میلیون‌ها بار در طول شبانه‌روز توسط مهاجمین و نفوذگران خارجی مورد اسکن و حمله قرار می‌گیرد.

سال گذشته یکی از این حملات باعث شد تا پنتاگون ناچار شود یکهزار و پانصد سیستم رایانه خود را از شبکه خارج کند.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
ال‌جی و عرضه نمايشگر چند لمسی


5 آذر 1387 - فارس- شركت LG از توليد نمايشگرهاي جديدي براي سيستم‌هاي رايانه‌اي خبر داد كه به فناوري چند لمسي(Multi-Touch) مجهز شده است و به كاربران امكان مي‌دهد كه در آن واحد با انگشتان خود سيستم‌هاي داخلي را به صورت مجزا كنترل كنند.
شركت LG اعلام كرده كه اين نمايشگرها را به صورت اختصاصي براي كامپيوترهاي iMac توليد كرده است، اما اپل هنوز خبري را در مورد توافق سخت‌افزاري خود با شركت كره‌اي LG منتشر نكرده است.
شركت LG ادعا مي‌كند كه اين محصول از نخستين نمايشگرهاي جهان محسوب مي‌شود كه به فناوري چند- لمسي مجهز شده است و به زودي در بازارهاي جهاني فروخته خواهد شد.
اين نمايشگر در اندازه‌هاي مختلف ساخته شده است و به گفته شركت LG، قيمت آن با نمايشگرهاي معمولي تفاوت زيادي ندارد.
به گفته كارشناسان، احتمال مي‌رود نخستين نمونه‌ها از نمايشگر چند- لمسي LG از ژانويه 2009 وارد بازارهاي جهاني شود.
 

neda_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
عبور کاربران باند پهن جهان از مرز 400 میلیون نفر

عبور کاربران باند پهن جهان از مرز 400 میلیون نفر

مطابق تحقیقاتی که توسط یکی از محققین بخش اینترنت باند پهن صورت گرفت مشخص گردید که تعداد کاربران این سرویسها در جهان از مرز 400 میلیون نفر عبور نموده است.


شرکت تحقیقاتی Point Topic میگوید رشد کاربران جهانی بر مبنای 57200 کاربر در سال 1998 و همچنین 280890 نفر در سال 1999 نشان دهنده این حقیقت است که تعداد این دسته از کاربران تاکنون 600 هزار درصد رشد داشته است.

Oliver Johnson تحلیلگر ارشد Point Topic میگوید: «هنگامیکه شرکت ما در سال 1998 بررسیهای خود را بر روی کاربران اینترنت باند پهن آغاز نمود، این سرویس هنوز در مراحل اولیه آزمایشی خود قرار داشت. افزایش این تعداد از کاربران به 400 میلیون نفر آنهم در عرض تنها ده سال موجب شده است تا این بخش از فناوری بعنوان پرسرعتترین شاخه از لحاظ گسترش در جهان شناخته شود.»

وی در ادامه افزود: «اینک ما در ابتدای عصر جدیدی از فناوری قرار گرفته ایم که ارزش کیفیت بسیار بیشتر از کمیت میباشد. تاکید در این شاخه از IT اینک بر روی فراهم آوردن سرویسهای پرسرعت تر و با کیفیت بالاتر بوده که بتوانند ایمیجهای چندگانه ایستا و شفافی را برای برنامه های کاربردی تامین نمایند.»
 

neda_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
مايكروسافت وصله اصلاحي حفره امنيتي خطرناك "ويندوز" را هفته آينده منتشر مي‌كند

مايكروسافت وصله اصلاحي حفره امنيتي خطرناك "ويندوز" را هفته آينده منتشر مي‌كند

شركت مايكروسافت روز سه‌شنبه اعلام كرد طي يك هفته آينده، وصله اصلاح كننده حفره امنيتي خطرناك تازه شناسايي شده در سيستم‌عامل ويندوز خود را منتشر خواهد كرد.

شركت مايكروسافت هم‌اكنون وصله ترميم اين حفره امنيتي را آماده كرده و پس از آزمايشهاي لازم، آن را هفته آينده در برنامه ماهيانه انتشار نرم‌فزارهاي اصلاحي خود در دومين سه‌شنبه هر ماه، منتشر خواهد كرد.
كارشناسان مايكروسافت پيش از اين هشدار داده بودند كه هكرها تلاش براي سوء‌استفاده از حفره امنيتي شناسايي شده در يك فن‌آوري ويژه مديريت عكسهاي ديجيتالي در ويندوز را آغاز كرده‌اند.
تبهكاران رايانه‌اي مي‌توانند با قرار دادن عكسهاي ديجيتالي دست كاري شده در وب سايتها و يا با ارسال عكسهاي آلوده از طريق هرزنامه‌ها، كاربران را به مشاهده آنها ترغيب كنند كه اين عمل سبب راه‌يافتن كدهاي مخرب به رايانه و آسيب‌پذيري شديد آن در برابر نفوذ هكرها مي‌شود.
به گفته مسئولان شركت ارائه‌دهنده خدمات امنيتي يي آي ديجيتالي سكيوريتي، هم‌اكنون كدهاي مخربي در اينترنت مشاهده شده كه با استفاده از حفره تازه شناسايي شده در ويندوز، از نرم‌افزارهاي محافظ فاير وال عبور كرده و نرم‌افزارهاي امنيتي موجود در رايانه را فريب مي‌دهند و به همين علت، انتشار هرچه سريعتر وصله اصلاح‌كننده حفره مذكور از سوي مايكروسافت، داراي اهميت زيادي است.
حفره امنيتي ياد شده در نگارشهاي مختلف سيستم‌عامل ويندوز، از جمله ويندوز ايكس پي، ويندوز ‪ ۲۰۰۰‬و ويندوز ‪ ۹۸‬موجود است.
كارشناسان امنيتي با خطرناك شمردن ايراد امنيتي مذكور، به كاربران اينترنت هشدار دادند تا زمان انتشار وصله اصلاحي از سوي مايكروسافت، از باز كردن عكسهاي موجود در ايميل‌هاي ناشناس خودداري كرده و از ورود به وب سايتهاي نامطمئن، پرهيز كنند.


دانلود: Windows XP
دانلود: Windows 2000
دانلود: Windows 2003
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
شمارنده وب چيست؟

شمارنده وب چيست؟

از: خبرگزاری سلام

شمارنده وب (web counter) یک نرم‌فزار کامپیوتری است که بیانگر شمار بازدیدکنندگان یا "هیت"‌هایی است که یک صفحه معین وب دریافت کرده است هنگامی که این نرم‌افزارها را نصب می‌کنید، این شمارنده‌ها هر باری که یک مرورگر وب به يك صفحه دسترسی پیدا می‌کند، یک شماره می‌اندازند.
این شماره معمولا به صورت یک تصویر دیجیتال خطی یا در یک متن ساده به نمایش در می‌‌آید. این شماره اغلب با تاریخی همراه می‌شود که این نرم‌افزار نصب یا ری‌ست شده است.
شمارنده‌های وب لزوما قابل اعتماد نیستند. اداره کننده یک سایت ممکن است شمارنده را با یک عدد بزرگ به راه بیندازد تا سایت را محبوب‌تر از آنچه هست، نشان دهد یا از یک "مولد ترافیک" استفاده کند تا تعداد هیت‌های سایت را به طور خودکار بالا ببرد.
زمانی بود که قرار دادن شمارنده هیت بر روی صفحات وب رایج بود، اما به دلایل متعدد دیگر این چنین نیست، از جمله: این شمارنده‌ها اکنون با آنالیزکننده‌های وب ‌(web analyzor) که به اداره کننده سایت امکان به دست آوردن تصویر کلی بهتری از ترافیک سایت را می‌دهند جایگزین (یا تقویت) شده‌اند.
از لحاظ عناصر سبکی، وجود شمارنده دیگر به معنای طراحی حرفه‌ای سایت نیست - بلکه به عکس؛ عده‌ای شمارنده را یک شاخص غلط‌انداز به حساب می‌آورند که معمولا صاحبان صفحات شخصی آن را به کار می‌برند.
شمار بازدیدکنندگان از سایت ممکن است یک راز کاری باشد.
با این حال هنوز شرکت‌های متعددی به ارائه سرویس‌های شمارنده رایگان و پولی ادامه می‌دهند و برخی از این سرویس‌ها اطلاعاتی مشروحتری در مورد بازدیدکنندگان، صفحات دیده‌شده و غیره را با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته در اختیار می‌کذارد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا