آرشيو سوال و جوابهای مسابقه طرح سوال معماری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

raha

مدیر بازنشسته
سوال از king kurosh

بازم خودم سوال میپرسم؟
سوال شماره 69

در دمای شبنم مقدار معینی از هوا را در نظر می گیریم. این هوا را سرد می کنیم تغیرات رطوبت نسبی و رطوبت مطلق چگونه خواهد بود.
یه کم توضیح شکل یا نمودار هم می تونه به جواب کمک کنه


:)

*******************
پاسخ از Afall

سلام.
چون گفته شده دمای شبنم یعنی رطوبت نسبی 100 در 100 پس با کم شدن دما تغییری نمیکنه.اما رطوبت مطلق یه کمیت مقداریه و به میزان بخار آب در واحد حجمه که به میزان دمای محیط بستگی داره و با کم کردن دما میزان رطوبتی که هوا میتونه نگه داره کم میشه...پس با فرض این که وقتی دما کم میشه بارون میگیره رطوبت مطلق هم کم میشه.
شرمنده جدول نداشتم.
تنظیم شرایط محیطی ساسان مرادی
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال از king kurosh

بچه ها سوال طرح کنید تورو خدا
سوال شماره 70:


اصطلاح "ریشه ی سنگ" در دیوار های سنگی یعنی چه؟

*******************
پاسخ به صورت مشترک


70- ریشه سنگ یعنی مقداری از سنگ که درون پی قرار دارد به منظور استوار بودن دیوار و در نمای سنگی میزان آن 10سانتی متر می باشد

درسته؟؟؟

من فکر می کنم ریشه ی سنگ یه جورایی همون طول سنگه که در عرض دیوار قرار می گیرد نه در نما.

به نظرم هر دو جواب صحیح هست و فقط برای تاکید میگم.
اون قسمتی از سنگ که در دیوار قرار میگرد و پنهان میشود- بسته به نوع دیوار و ابعاد سنگ 8 تا 12سانت ریشه خواهد داشت.
در این مورد به نشریه شماره 90 (جزئیات اجرای دیوارهای سنگی) مراجعه کنید.

به نظرم از نظر مقررات مسابقه نفر اولی که جواب صحیح بده برنده هستش.
سوال شماره 70 رو مطرح کنید...
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال از king kurosh

بازم خودم سوال میدم.
سعی کردم از تمام حوزه های مربوطه سوال بدم این یکی هندسه
سوال شماره 71:
مخروطی به ارتفاع Lو شعاع قاعده R مفروض است می خواهیم گسترده این مخروط را ترسیم کنیم.
مراحل را توضیح دهید.
رسم شکل بسیار مفید خواهد بود اما الزامی نیست.
یه فرمول برای به دست اوردن زاویه مورد نیاز هست اون رو حتما توضیح بدین


*******************
پاسخ از king kurosh

اول: خیلی تنبلید

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=14556&stc=1&d=1257448998

http://www.www.www.iran-eng.ir/a%20href=%22http://my.opera.com/king-kurosh/albums/showpic.dml?album=901621&picture=12868943%22%3E%3Cimg%20src=%22http://files.myopera.com/king-kurosh/albums/901621/Photo01181.jpg%22%20alt=%22%22%20/%3E%3C/a
دوم: جواب
گستره کف مخروط یه دایره به شعاع قاعده مخروطه این قسمت رو توضیح نمی دم!!!!:biggrin:
و اما برای بدنه:

1- ابتدا از رابطه فیثاغورس طول مولد رو حساب می کنید.این مولد شعاع دایره ای خواهد بود که قسمتی از آن بدنه مخروط را تشکیل خواهد داد.
کار مهمه اینه که بفهمی چه مقدار از این دایره
2- برای اینکه این مقدار از دایره رو به دست بیارید باید از رابطه بین طول کمان و شعاع و زاویه هادی استفاده کنید:
این رابطه میگه: اندازه زاویه(بر حسب رادیان) مقابل به کمانی به طول s در دایره ای به شعاع r برابر خواهد بود با تقسیمs برr .
حالا مولفه های لازم برای رسم بدنه رو خواهیم داشت دایره ای به شعاع مولد ( در شکل با Q نشان داده شده) رسم می کنیم و از رابطه ذکر شده الفا رو به دست می یاریم .
توجه کنید کمان مقابل به زاویه الفا همون محیط دایره هست.

دیدید اسون بود
حالا واقعا بلد نبودید یا تنبلی کردید؟
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال از raha

سوال 72

نيروي up lift به چه نيرو هايي در ساختمان گفته ميشود؟ و براي مهار آن چه اقداماتي انجام ميشود ؟

*******************
پاسخ از raha

در یک قاب pایدار وقتی در برابر نیروی جانبی یا نیروی رو به بالا بر یک ستون نیروی کششی و بر ستون دیگه نیروی فشاری وارد بشه و اگر نیروی رو به بالا بر نیروی رو به pائین در قاب غلبه کنه. نیروی up lift به وجود میاد... که تمایل داره ستون رو از pی جدا کنه در نتیجه سطح فوقانی pی رو به کشش میندازه... برای مقاومت در برابر این نیرو در سطح فوقانی pی از آرماتور های کششی استفاده میشه ( همونطور که میدونید اغلب pی ها به خاطر اینکه یه عضو فشاری هستند. در سطح زیرشون آرماتور برای غلبه بر نیروی کششی گذاشته میشه ) و چون بر اثر این نیرو ستون و pی تمایل دارن که از زمین کنده بشن. از شمع های اصطکاکی برای جلوگیری از این امر استفاده میشه... به همین راحتی! ;)

موفق باشید.

سوال 73 رو مطرح کنید...
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال از king kurosh

اول تشکر از رها که حوصله به خرج داد و منو راهنمایی کرد.

سوال شماره 73
:

در بحث اقلیم شناسی منظور از شیب مثبت و شیب منفی چیست؟



*******************
پاسخ از raha


فكر ميكنم شيب مثبت منظور شيبي هست كه در نيمكره شمالي روبه سمت جنوب هست يعني آفتابگير هست و شيب منفي رو به سمت شمال و هيچ موقع آفتاي نميگيره!

درسته؟! :whistle:
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال از raha

سوال 74 :whistle:

ضربه قوچ رو در سیستم تاسیسات توضیح بدین به همراه علل وقوع و راه های پیش گیریش!

*******************
پاسخ از king kurosh

وقتی سرعت سیالی که درون لوله قرار داره به طور ناگهانی تغییر پیدا کنه سیال به شبکه ضربهای میزنه که بهش ضربه قوچ می گن همراه با لرزش و صدا در سیستم شهری متداوله اما این پدیده بدون این نشانی ها در شبکه انتقال نفت یا در نیروگاه های برق آبی و حتی شبکه آبرسانی شهری وجود داره و خیلی هم مخربه.

باز و بسته کردن سریع شیر- عملکرد پمپ - تغییر در قطر لوله و ... می تونه باعث این تغییر سرعت بشه

برای جلوگیری هم خیلی راه هست اما تو ساختمون :

انتخاب قطر لوله بزرگتر
لوله کنار گذر و شیر یکطرفه
شیرفشار شکن
و...

اینم لینک یه پی دی اف مفید در این رابطه:
برای در یافت اینجا کلیک کنید
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 75

سوال 75 سطوح عملكرد ساختمان چیست؟:que:

سطوح عملكرد ساختمان
سطوح عملكرد ساختمان بر مبناي عملكرد اجزاي سازه اي و غير سازه اي تعريف شده و به اختصار با يك شماره براي عملكرد اجزاي سازه اي و يك حرف براي عملكرد اجزاي غير سازه اي نشان داده مي شود .
1-2-1- سطوح عملكرد اجزاي سازه اي
سطوح عملكرد اجزاي سازه اي شامل چهار سطح عملكرد اصلي و دو سطح عملكرد مياني است . سطوح عملكرد اصلي عبارتند از :
الف ) سطح عملكرد 1- قابليت استفاده بي وقفه : اين سطح عملكرد ، به سطح عملكردي اطلاق مي شود كه پيش بيني شود در اثر وقوع زلزله مقاومت و سختي اجزاي سازه اي تغيير قابل توجهي پيدا نكند و استفاده بي وقفه از آن ممكن باشد .
ب ) سطح عملكرد 3- ايمني جاني : اين سطح عملكرد ، به سطح عملكردي اطلاق مي شود كه پيش بيني شود در اثر وقوع زلزله خرابي در سازه ايجاد شود ، اما ميزان خرابيها به اندازه اي نباشد كه منجر به خسارت جاني شود .
پ ) سطح عملكرد 5- آستانه فرو ريزش : اين سطح عملكرد ، به سطح عملكردي اطلاق مي شود كه پيش بيني شود در اثر وقوع زلزله خرابي گسترده در سازه ايجاد گردد و اما ساختمان فرو نريزد و تلفات جاني به حداقل برسد .
سطوح عملكرد مياني عبارتند از :
ت ) سطح عملكرد 6- لحاظ نشده : چنانچه براي اجزاي سازه اي سطح عملكرد خاصي انتخاب نشده باشد ، سطح عملكرد اجزاي سازه اي لحاظ نشده ناميده مي شود .
ث ) سطح عملكرد 2- خرابي محدود : اين سطح عملكرد ، به سطح عملكردي اطلاق مي شود كه پيش بيني شود در اثر وقوع زلزله خرابي در سازه به ميزان محدود ايجاد شود ، به گونه اي كه پس از زلزله با انجام مرمت بخشهاي آسيب ديده ادامه بهره برداري از ساختمان ميسر باشد .
ج ) سطح عملكرد 4- ايمني جاني محدود : اين سطح عملكرد ، به سطح عملكردي اطلاق مي شود كه پيش بيني شود در اثر وقوع زلزله خرابي در سازه ايجاد شود ، اما ميزان خرابيها به اندازه اي باشد كه خسارت جاني به حداقل برسد .
1-2-2- سطوح عملكرد اجزاي غير سازه اي
سطح عملكرد اجزاي غير سازه اي ساختمان شامل پنج سطح عملكرد به شرح زير مي باشد :
الف ) سطح عملكرد A - خدمت رساني بي وقفه : به سطح عملكردي اطلاق مي شود كه پيش بيني شود اجزاي غير سازه اي در اثر زلزله دچار خرابي بسيار جزئي شوند ، به گونه اي که خدمت رساني ساختمان به طور پيوسته انجام شود .
ب ) سطح عملكرد B - قابليت استفاده بي وقفه : به سطح عملكردي اطلاق مي شود كه پيش بيني شود اجزاي غير سازه اي در اثر زلزله دچار خرابي جزئي شوند ، به گونه اي كه پس از زلزله راههاي دسترسي و فرار مانند درها ، راهروها ، پله ها ، آسانسورها و روشنايي آنها مختل نشده و استفاده بي وقفه ميسر باشد .
پ) سطح عملكرد C - ايمني جاني : به سطح عملكردي اطلاق مي شود كه پيش بيني شود خرابي اجزاي غير سازه اي در اثر زلزله خطر جدي براي جان ساكنين به وجود نياورد .
ت ) سطح عملكردD - ايمني جاني محدود : به سطح عملكردي اطلاق مي شود كه پيش بيني شود خرابي اجزاي غير سازه اي در اثر زلزله به اندازه اي باشد كه خسارت جاني حداقل گردد .
ث ) سطح عملكردE - لحاظ نشده : چنانچه براي عملكرد اجزاي غير سازه اي سطح عملكرد خاصي اتنخاب نشده باشد سطح عملكرد اجزاي غير سازه اي لحاظ نشده ناميده مي شود .
1-2-3 – سطوح عملكرد كل ساختمان
سطح عملكرد كل ساختمان بر حسب سطح عملكرد اجزاي سازه اي و غير سازه اي آن تعريف مي شود ، سطوح مختلف عملكرد ساختمان كه در بهسازي مبنا ، مطلوب و ويژه به كار مي روند عبارتند از :
الف ) سطح عملكرد خدمت رساني بي وقفه (1- A ) : ساختماني داراي اين سطح عملكرد است كه اجزاي سازه اي آن داراي عملكرد 1 ( قابليت استفاده بي وقفه ) و اجزاي غير سازه اي آن داراي سطح عملكرد A ( خدمت رساني بي وقفه ) باشد .
ب ) سطح عملكرد قابليت استفاده بي وقفه (1- B) : ساختماني داراي اين سطح عملكرد است كه اجزاي سازه اي آن داراي عملكرد 2 ( قابليت استفاده بي وقفه ) و اجزاي غير سازه اي آن داراي سطح عملكرد B ( قابليت استفاده بي وقفه ) باشد .
پ ) سطح عملكرد ايمني جاني (3-C) : ساختماني داراي اين سطح عملكرد است كه اجزاي سازه اي آن داراي عملكرد 3 ( ايمني جاني ) و اجزاي غير سازه اي آن داراي سطح عملكرد C( ايمني جاني ) باشند .
ت ) سطح عملكرد آستانه فرو ريزش (5- E) : ساختماني داراي اين سطح عملكرد است كه اجزاي سازه اي آن داراي عملكرد 5 ( آستانه فرو ريزش ) باشد . در اين حالت محدوديتي براي سطح عملكرد اجزاي غير سازه اي وجود ندارد .
سوال76 بعدی لطفا
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 76

راهروهای سرپوشیده موقت در پیاده روها یا سایر معابر عمومی که برای جلوگیری از خطرهای ناشی از پرتاپ مصالح و تجهیزات ساختمانی ایجاد می شود چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

1- ارتفاع راهروی سرپوشیده نباید كمتر از 5/2 مترو عرض آن نباید كمتر از 5/1 متر یاهم عرض پیاده رو موجود باشد.
2- راهرو باید فاقد هر گونه مانع و دارای روشنایی لازم طبیعی یا مصنوعی دایم باشد .
3- سقف راهرو باید توانایی تحمل كلیه بارهای احتمالی وارده و حداقل فشار 700 كیلوگرم بر مترمربع را داشته باشد.
4- سقف راهرو باید از الوار به ضخامت مناسب طوری ساخته شود كه از زیرش آب و مصالح بداخل آن جلوگیری بعمل اید.
5- اطراف بیرونی سقف راهرو باید دارای حفاظ كاملی از چوب یا توری فلزی مقاوم بارتفاع حداقل 2 متر باشد. زوایه این حفاظ را نسبت به كف میتوان حداكثر 45 درجه بطرف خارج اختیار كرد ( با توجه به افزایش ارتفاع ساختمان تا سقف 6 متر افزایش خواهد داشت ).
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 77

سوال 77

در ساختمان به چه مصالحی isotropic گویند؟!

مصالح مدرن مانند فولاد ایزو تروپیک میباشند بدین معنی که مقاومت آنها بستگی به جهت تنش های ناشی از تاثیر بارها ندارد .
از طرف دیگر چوب غیر ایزو تروپیک است .
ایزو تروپیک یعنی دارای خواص یکسان در هر جهت .

درسته. ممنون;)

در حقیقت مصالح isotropic به این علت که دارای خواص یکسان در برابر کشش و فشار هستند مقاومتشون به جهت تنش های ناشی از بارها بستگی نداره. که این یک امتیاز محسوب میشه برای مصالح ساختمانی مصالحی مثل فولاد . آلو مینیوم . و مصالح جدیدی مثل FRP , GRP ها از این دسته هستند...

و از جمله مصالح nonisotropic ، چدن و سنگ هستند. که صرفا مقاومت فشاری خوبی دارند و در برابر کشش ضعیفند... مصالحی هم مثل چوب که در سه جهت طولی و عرضی و شعاعی دارای خواص متفاوتند رو orthotropic میگن...

سوال بعد رو مطرح کنید لطفا...
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 78

سوال 78

براي تقويت يك تير با اتصال مفصلي به ستون در برابر خمش و برش چه اقداماتي رو ميشه بر روي خود تير انجام داد؟ با ذكر دليل !

جواب این میشه که چون در تیر های ساده ( دارای اتصال مفصلی ) در تکیه گاه ها برش ماکزیمم و در وسط دهانه خمش ماکزیمم هست...

برای تقویت برش جان تیر آهن رو با جوش دادن پلیت تقویت میکنند و تیر های بتنی هم که از ادکا استفاده میکنند... چون برش به صورت هم کشش و هم فشار . باعث برش های 45 درجه در مقطع تیر میشه...

و برای تقویت خمش هم به بال های تیر آهن در وسط دهانه . پلیت جوش میدن... و برای تیر های بتنی هم از میلگرد های کششی در انتهای تیر که تحت کشش زیادی هست استفاده میکنند.


موفق باشید
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 79

سوال 79 :
یکی از آمود های دیده شده در شیوه آذری به اینصورت بوده که روی سطوح کاشی کاری شده از قبل را با ملات گچ و گچ کاری می پوشاندند علت اینکار به احتمال زیاد نا امید شدن از انتقال اجساد امامان معصوم به آن مکان بوده .یکی از بنا ها گنبد سلطانیه (اولجایتو ) است . نام بنای دیگری که در آن این نوع آمود دیده شده بگویید.


تو شهر یزد گنبد میر شمس الدین هم به این صورت آمود شده

این جواب کف مرتب می طلبه
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 80

اتاق تهرانی چیست و در کجای خانه قرار دارد؟

تهراني يا شكم دريده يكي از اتاق هاي خونه هاي سنتي هست در بخش زمستان نشين يا آفتابگير خونه كه به صورت 5 دري بوده و رو به ميانسرا باز ميشده...

==============================================

اتاق هاي تابستان نشين رو هم تزر يا تچر ميگفتن!
تنبي هم يكي ديگه از اجزاء خونه هاي قديمي هست كه در و پنجره اي رو به ميانسرا نداشته و از سقف يا آسمانه نور ميگرفته و جزء بخش هاي تابستان نشين بوده!

درسته

جواب کاملتر:
تهرانی : در شمال خانه (زمستان نشین)- آفتابگیر و بزرگترین اتاق زمستانی بوده.معمولا تهرانی دو اتاق کوچک با ارسی داشته و در کنار آن نیز آشپزخانه قرار میگرفته


شکم دریده:در قسمت زمستان نشین یا تهرانی جای داشته.و فضایی صلیبی شکل بوده که پیوستگی آن به وسیله چهار عنصر مثل بادگیر یا گنجه در گوشه ها قطع میشده.


تنبی: تزر یا تچر اتاق دراز و کشیده با شکل صلیبی که در خانه ا ی با پیمون بزرگ بین تالارها و بادگیر قرار میگرفته است . این اتاق تابستان نشین بوده و برای خواب و استراحت از آن استفاده میکردند.( فضای تابستان نشین در ضلع جنوبی خانه درونگرای ایرانی رو به شمال)
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 81



در نمودار مسیر حرکت خورشید( solar path diagram یا sun path diagram) l) موارد زیر نشاندهنده چیست؟
1- صفحه دایره
2- مرکز دایره
3- خطوط شعاعی
4- دوایر متحد المرکز
5- منحنی های سوم که جزو موارد بالا نیستند
5- از نمودار مسیر حرکت خورشید برای چه کاری استفاده میشه؟
(جواب همه در حد یک یا چند کلمه ست - مختصر و مفید لطفاً)

1- صفحه دایره: گنبد آسمان
2- مرکز دایره: محل قرار گیری ساختمان
3- خطوط شعاعی : جهت تابش
4- دوایر متحد المرکز: زاویه تابش
5- منحنی های سوم که جزو موارد بالا نیستند: ساعت
5- از نمودار مسیر حرکت خورشید برای چه کاری استفاده میشه؟ :به دست آوردن موارد فوق که به وسیله اونها هم در مورد سایه بحث می کنند
---
ایده جان اون رو هم مجدد پیدا می کنم و برات آپ لود می کنم اما بذار بعد از ارشد. 5 روزه شروع کردم برای ارشد خوندن و به خودم بیشتر تز روزی 1 ساعت اینتر نت اجازه ندادم. اما بعد ار اون در خدمتم.
هاردم خیلی شلوغه وگرنه همین الان می ذاشتمش.

در مورد اولی شک دارم اشتباه باشه شاید بگم پلان گنبد آسمان بهتر باشه
اما پنجمی 2 سری منحنی باقی می مونه شرق به غرب ها نشان دهنده روز های سال هستن(معمولا به صورت پیش فرض اعتدالین و انقلاب ها رو نمایش می دن) و منحنی های شمالی جنوبی که ساعت نشون می دن.
در مورد شش:
با دونستن زاویه و جهت تابش میشه طول سایه رو به دست آورد.
با دونستن زاویه و جهت تابش میشه عمق سایه بان رو محاسبه کرد.
با دونستن زاویه و جهت تابش میشه سایه اندازی احجام بنا رو هم در طراحی مد نظر قرارداد
و ...

پاسخ سوال 81

با تشکر از آقا kurosh :w17:
در نمودار مسیر حرکت خورشید( solar path diagram یا sun path diagram) l) موارد زیر نشاندهنده چیست؟
1- صفحه دایره صفحه افق
2- مرکز دایره محل قرار گیری ساختمان ما
3- خطوط شعاعی جهت تابش
4- دوایر متحد المرکز زاویه تابش( که همان ارتفاع را نشان می دهد)
5- منحنی های سوم که جزو موارد بالا نیستند تصویر مسیر حرکت خورشید رو صفحه افق
5- از نمودار مسیر حرکت خورشید برای چه کاری استفاده میشه؟ تعیین زوایای جهت و تابش در طول روز -ماه و سال و رسم سایه برای سایبان های افقی و عمودی و ...;)
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 82

سوال 82

پرواز بندی در ادبیات معماری سنتی ایران به چه معنی ست؟!

پرواز بندی همون پرورز بندی به معنای قاب بندیه؟
پرورز : قاب . آرایه ها یی بصورت قاب بندی مربع و مستطیل تو نما

آفرین درسته;)

اما به جز این به معنی دو لایه کردن آسمانه هم هست (منبع : کتاب معماری ایرانی/غلامحسین معماریان و مرحوم پیرنیا)
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 84

چون سوال قبل در وادی تاریخ مطرح شده بود منم از تاریخ سوال طرح میکنم،از تاریخ معاصر :
* فرانک لوید رایت واژه ی [Usonian] را (که از واژه ی US نشات میگیرد) به چه مفهومی بکاربرد؟ (درصد سختی سوال : 75 %)

یکی از سبک های خونه های فرانک لوید رایت هست که در سال 1936 به خاطر رکود اقتصادی امریکا رایت این سبک خانه سازی رو گسترش داد. که بر پایه ی کنترل هزینه طراحی میشدن... این خونه ها بدون اتاق زیر شیروانی و زیر زمین بودن و تزئینات اندکی هم داشتن...
خود لغت Usonia مخفف United States of North America هست که تمایل رایت به و جود آوردن دموکراسیی بوده که به طور مشخص مردم عادی استطاعت مالی خریدشون رو داشته باشن...
این سبک قبل از سبک خانه های Prairie بوده و هر 2 شون دارای ویژگی های مشترکی بودن مثل سقف کوتاه و استفاده زیاد از آجر و چوب و مصالح طبیعی و...............

تا به حال راجب این سبک رایت مطلبی نخونده بودم . این رو با انگلیسی درب و داغونم از متن این سایت برداشت کردم...

اینم عکس هایی از خونه های رایت به سبکUsonian


The Isadore and Lucille Zimmerman Residence


The Herbert Jacobs House in Madison


The Curtis Meyer Residence has a semi-circular shape​

درسته؟!!!!!!!!
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 85

سوال 85

3 گنبد باشکوه و معرف سبک باروک را در 3 کشور ایتالیا، فرانسه و انگلیس نام ببرید! و هر کدوم اثر کدام معمار میباشند؟!

كليساي سن پيتر....بروميني
موزه لوور..........لوئی لوگو
كليساي سنت پل.....كريستوفررن

50% درسته. ممنون

گنبد کلیسای سن پیترو اثر برنینی در ایتالیا!
گنبد سنت لوئی اثر فرانسوا مانسار در فرانسه
گنبد کلیسای سنت پل اثر کریستو فرن در انگلستان

سوال 86 رو مطرح کنید لطفا...
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 86

در مورد معماری سبک نوگرای ایرانی:
ا- سردمدار و پیشکسوت این سبک :........................
2- نظریه پرداز این سبک:........................
3- استاد جزئیات اجرایی این سبک ( قابل رقابت با آندو و لو کوربوزیه و لویی کان):...................
4- نماد و سمبل این سبک:.....................................

اول سلام به یه آدم بی معرفت که خودش می دونه کیه

ا- سردمدار و پیشکسوت این سبک :سیحون
2- نظریه پرداز این سبک: نادر اردلان و پس از او هم سید حسین نصر
3- استاد جزئیات اجرایی این سبک: دیبا
4- نماد و سمبل این سبک: برج آزادی(شهیاد سابق)

هر چند منبع شما مقاله دکتر قبادیانه اما باید بدونید افراد بسیار معتبر تری در این مورد وجود دارند از جمله نظریات استاد سیروس باور استاد سابق دانشگاه های تهران وبهشتی و البته باید بگم که خیلی هم متفاوت نیست از این جهت این مطلب رو گفتم که منابع معتبر تری برای سوالات پیدا کنید.

راستی به مقدمه کتاب نظریه های پسا مدرن در معماری هم یه نگاه بندازید.
 

raha

مدیر بازنشسته
سوال 87

سوال 84

4 اصل معماری در کتاب The True Principles نوشته آگوستیس پوگین از جمله کسانی که معماری گوتیک رو در انگلستان احیا کرد؟!

چون میخوایم اسم برنده های مسابقه رو قبل از عید اعلام کنیم. جواب رو زودتر از موعد میدم!

پوگین میگفت رابطه ی بین هنرمند و جامعه این هست که هنرمند باید برای نیازهای مردم طراحی کند...

4 اصل کتاب The True Principles :

1. در معماری همه چیز باید دارای هدف و عملکرد باشد.
2.تطابق ساختمان با مصالح بومی
3.Forms Following Function که بعدها شعار مدرنیسم شد.
4.تزئین باید یک عضو سازه ای باشد.
 

DDDIQ

مدیر ارشد
سری جدید مرحله اول

سری جدید مرحله اول

سوالات مرحله اول ( سری جدید)

به زودی ....
 

DDDIQ

مدیر ارشد
مرحله دوم ( سری جدید)

مرحله دوم ( سری جدید)

سوالات مرحله دوم سری جدید



سوال 1 : معماران ایرانی برای شهر سازی از چه شکل هندسی بهره میجستند و چرا؟ #887

سوال2 : اولين كسي كه در جهان به باغ سازي اقدام كرد كه بود؟#896

سوال 3 : از چفت مازه دار و چفت تیزه دار در کدام بناهای تاریخی استفاده شده ؟#903


سوال4 : در كدام مسجد از گنبد به شيوه «بيزانسي» استفاده شده است؟ #908

سوال 5: برای نخستین بار در معماری پس از اسلام در منار کدام بنای اسلامی پلکان دو طرفه ساخته شد؟
#911

سوال6 :اولين معمار معروف آمريكايي كه به شهرت جهاني رسيد كيست؟ #920

سوال 7 : معروفترین معمار سبک شیکاگو وشعار معروفش؟
#923

سوال8 :نخستین عملیات مرمتی در تخت جمشید به سبک امروزی توسط چه موسسه و چه فردی صورت گرفت؟ #927

سوال 9 تاثيرگذارترين بناي نظامي در تمامي دنياي اسلام كدام است؟
#932

سوال10 :خاستگاه معماری مدرن اولیه چه شهرهایی بود؟#936

سوال11 :طراح مسجد شاه عبدالله كيست؟در كجا واقع شده؟
#939

سوال12 :سبک معماری مسجد جامع یزد؟ #946

سوال13 : معمار بنای تکیه دولت را نام ببرید؟
#952

سوال14 :ساختمان باغ دلگشا درشیراز به کدام سبک اروپایی شباهت دارد؟ #957

سوال 15 : اولين اثر معماري مدرن در جهان چيست و طراح آن كيست؟
#961

سوال16 :بینش معماری ارگانیک ریشه در چه فلسفه ای دارد؟ #966

سوال17 :پرسپكتيو به كوشش.......... و ...... پايه گذاري شد و به وسيله ...... به تكامل رسيد.
#969

سوال18 :از اولین پایگاه های مهم حفاری و محل شناخت تاریخ دیرینه ایران را نام ببرید؟#972

سوال 19 :ساختار شهرهای پیچازی را توضیح دهید؟؟
#977

سوال 20 :قديمي ترين تيمچه شيشه اي موجود در جهان در كجا و چه نام دارد؟ #980

سوال 21 :رنگ ابی با چه خطی مطابقت داردوکدام طعم را تداعی می کند؟
#986

سوال22 :نظريه«خانه،ماشيني براي زندگي» را چه كسي در معماري ارائه داد؟ #991

سوال23 :الگوی باغ شهر توسط چه کسی پیشنهادشد؟
#994

سوال24 :در اين مسجد قبله با استفاده از اشعه ليزر مشخص شده است.#997

سوال 25 :کلیسای ایماترا اثر کیست؟
#1002

سوال 27 :گره چوب از چه زمانی رایج شد و از لحاظ سازه ای به چه صورت است. #1010

سوال 28 : تاریخ دقیق مرگ معماری مدرن؟
#1022

سوال 29 :جنبش سنت گرایی در چه سالی و توسط چه کسی آغاز شد و تا چه سالی ادامه داشت؟#1025

سوال30 : پدرمعماری ایران کیست وفعالیت های حرفه ای اوچیست(بیوگرافی)
#1028
 

DDDIQ

مدیر ارشد
مرحله 3 :

سوال 1 : کپله چیست؟ #1031

سوال 2 : در رده سقف های دکوراتیواست و در بین آنها از ویژگیهای فراوانی برخوردار است این سقف از آلومینیوم وآهن و ورقهای آلیاژی تولید میشود .. #1034


سوال 3 : تنها معماری که در هر سه دوره معماری مدرن از وی بناهایی با شهرت جهانی به جا مانده کیست؟ #1042

سوال 4 : استادمسلم ونظریه پردازاصلی معماری مدرن #1051


سوال 5 : بازار وكيل شيراز به تقليد و از روي سبك كدام بازار ساخته شد؟ #1053

سوال 6 : ترومب چیست و معمولا در کدام جهت ساختمان بنا میشود؟ #1059


سوال 7 : خانه هاي اوليه ي رايت به چه سبكي و در كجا ساخته شد؟ #1062

سوال 8 : خانه لویس در کدام کشور و توسط کدام معمار طراحی شد است؟ #1070


سوال 9 : كسي كه فلسفه هاي اين سبك را به معماري تبديل كرد #1074

سوال10 : طراح بناي يادبود شهدا در بغداد كيست؟
#1078

سوال 11 :چه کسی ((شهر جدید)) را پر هیاهو،متحرک و فعال ، همانند یک ماشن عظیم می اندیشید که عاری از نقاشی و مجسمه بود وبا بتن و اهن و شیشه ساخته میشد؟؟#1081

سوال 12 :بناهایی که بجای ساروج با گچ بنا شده و هنوز پا برجا مانده اند ، نام ببرید.
#1087

سوال 13 : میدان ((پیازای ایتالیا)) در ((نیو اورلئان)) اثر کیست؟؟ وبه چه منظور ساخته شده؟؟#1095

سوال14 :مفاهیم زمین و صحرا در هنر مصری با رنگهای ....و .....نمایش داده می شوند.
#1098

سوال 15 : اولین مناره های مربع شکل در کجاها احداث شدند؟ #1102

سوال15 + 1 ( 16 ): راه هاي جلوگيري از ورود گرماي ناراحت كننده خورشيد به خانه را نام ببريد؟ #1107


سوال 17 : کدام بنا به عنوان سمبل معماری دوره ی گوتیک فرانسه معرفی شد ومعمار ان چه نام داشت؟ #1110

سوال 18 : ................. را مي توان نمونه زيباي خانه با پيمون بزرگ دانست.#1113


سوال 19 : فرانك لويد رايت كدام ساختمان را با الهام از طبيعت ضد زلزله طراحي كرد؟#1117

سوال 20 : کدام معمار شعار( هنر در خدمت ترقي جامعه )را زیر سوال برد با کدام بنا؟
#1122

سوال 21 : خصوصيات بارز در طرحهاي معماري ((الوارو التو)) معمار مشهور مكتب مدرن در چیست؟؟ #1125

سوال 22 : اولین ساختمان ِ نهضت ِ مدرن ، چی بود ؟ کجا ؟ توسط ِ کی ؟#1130


سوال 23 : اثار لوکوربوزیه و گرایش هنری او در ارتباط با کدام سبک نقاشی میباشد؟؟ #1133

سوال24 : هنر گچ بري در كدام دوره به سر حد كمال رسيد،به همراه ذكر 2 نمونه از آثار اين دوره؟؟؟#1138


سوال25 : کدام دسته از فضاها وبناهای قدیمی امروزه عملا از بین رفته اند و یا عملکرد خود را از دست داده اند؟( دو یا سه نمونه کافیه)#1141

سوال 26 : شیوه ی معماری چه کسی به تئو باروک مشهور است؟ #1146


سوال27 :مهمترین خاصیت سیمان سخت شده در کاربرد سازه ای آن چیست؟ #1149

سوال28 : اولين ساختمان ساخته شده در ايران با سازه فلزي را نام ببريد؟#1156


سوال 29 : شاعر نور و سکوت لقب کدامیک از معماران معاصر جهان میباشد؟#1160

سوال30 : طراح آرامگاه بوعلي سينا كيست و اين بنا را به تقليد از كدام بنا طراحي كرده است؟ #1163


سوال 31 : کدامیک از معماران معاصر غرب طراح بانک ملی شعبه دانشگاه تهران میباشد؟ #1166
 

DDDIQ

مدیر ارشد
مرحله 4


سوال1 : قديمي ترين سقف بدون تير كل جهان باستان در كدام بنا ساخته شده؟ #1170

سوال 2 : بزرگترین گنبد اسلامی؟ #1173

سوال 3 : کلیسای پیزا در ایتالیا مربوط به کدام شیوه ی معماری است؟ #1176


سوال4 : سبك مشعشع جزو كدام شيوه معماري است،يكي از نمونه هاي زيبا و كامل اين سبك را نام ببريد؟#1179

سوال 5 :حداکثر شیب در شیب راه های کارگاه های ساختمانی چند درصد می باشد؟ #1183


سوال 6 : اجزای چیلر جذبی را نام برده با ذکر معنی فارسی انها #1186

سوال7 :وظيفه بال تير آهن............. و وظيفه جان تير آهن.......................... است.#1189


سوال 8 : درجه حرارت در دیگ ها به چه وسیله ای سنجیده می شود؟ #1192

سوال 8+1 : پنجره مدور بالای سر در کلیساهای گوتیک نماد چیست؟ #1199

سوال 8 +2 : فیروزه ی اسلام به کدام مسجد اطلاق می شود؟ #1199

سوال9 : «ريسمان خشك» جزو كدام يك از تزئينات معماري به شمار ميرود،به اختصار شرح دهيد؟ #1202

سوال 10 : ایجاد مکث، تقسیم فضایی و فضایی جهت انتظار از عملکردهای جالب این عنصر معماری است؟ #1205

سوال 11 : انواع مختلف جوش را فقط نام ببرید؟#1207


سوال 12 : نقشه های سیویل را تعریف کنید؟#1211

سوال 13 : خانه ماشین زندگی است شعار کیست و نام بنایی که بر این اساس ساخته شده؟ #1214


سوال 14 : تعریف هنر آبستره؟#1218

سوال15 : زمينه كاشيكاري اغلب گنبدها فيروزه اي و لاجوردي است و تنها گنبد مسجد ................ كه زمينه ............... دارد. #1220


سوال 16 : تاثیرات رنگ زرد بر کف ، دیوار ، سقف #1223

سوال17 : مواد اولیه کاشی جسمی؟؟ #1226


سوال18 هندازمان يعني...؟#1230

سوال 19 : نام تنها مسجد دنیا که در اجزایش هیچگونه تقارن و همانندی به چشم نمیخورد ؟#1233


سوال20 : از ويژگي هاي مدسه.......... به كارگيري اعداد مقدس در ساخت عناصر مختلف آن است،تعداد حجره هاي آن 92 عدد است كه به حروف جمل،نام مبارك حضرت محمد(ص) است.#1237

سوال 21 : نام سه مسجد در ایران که فاقد میانسرا هستند؟؟ #1240


سوال 22 :برای تبدیل پوشش منحنی به مسطح ، از چه روشی استفاده میشود ؟ و چرا ؟ (در بناهای سنتی )#1244

سوال 23 : قرار بود اسم اين سبك را ارگانيك بگذارند اما به خاطر تشتبه اسمي با سبك ارگانيك آنتوني گائودي و رايت نامش را به ..... تغيير دادند#1247


سوال24 : طراحان مسجد شاه مسعود در جده و مسجد شاه حسن دوم در كازابلانكا مغرب، كيستند؟ #1250

سوال25 : نام معمار و مکان بنا ... ؟ #1253


سوال26 : در طراحی کلاس درس مدرسه اموزشی کدام نور مناسب تر است؟ خاصیت این نور چیست؟#1258

سوال27 : مهندس مشاور ومهندس ناظر به ترتیب توسط ...........و...........انتخاب میشوند. #1264


سوال28 : کدام مسجد ایران فاقد صحن و مناره است؟#1269

سوال29 : مکتب .... یکی از شاخه های مهم فلسفه پست مدرن محسوب می شود،که در فارسی به ساختار زدایی،بنیان فکنی و ساختار شکنی ترجمه شده است. #1273


سوال 30 : کدام قوس از تقاطع دو بیضی بدست می آید؟ #1276
 

DDDIQ

مدیر ارشد
آرشیو سوالات مراحل 5 - 8

سوالات مرحله 5

سوال 1 : نخستین معمار تحصیل کرده ایران کیست؟؟؟ #1280
سوال 2 : در کدام یک از حالت های پرسپکتیو خطوط موازی به صورت موازی باقی نمی ماند؟ #1284
سوال 3 : کدام سبک معماری رنگ و تزیین را مردود شمرده و استفاده از آن را مجاز نمی داند؟ #1289
سوال 4 : یکی از سبکهای معماری که معماران ان در طرحهای خود سعی در 1) نمایش تکنولوژی 2)نمایان کردن عملکرد 3)سازه و تاسیسات و سیرکولاسیون در نما و در معرض دید 4)پرهیز از هر گونه تزیینات. از اولین معماران این سبک می توان به ولادیمیر تاتلین و کنستانتین ملنیکوف اشاره کرد. #1293
سوال 5 : اولین ساختمانی که به سبک بین الملل اجرا شد چه نام داشت و معمار او که بود.؟؟؟؟#1302
سوال 6: پدر «مرمت علمی ایران» کیست؟#1305
سوال 7: تنها نقش برجسته ای که در تخت جمشید به صورت تمام رخ به چشم میخورد چیست و نشانه چه چیزی است؟؟؟؟ #1308
سوال 8 : معمار خانه بروجردیها و خانه طباطبایی ها کیست؟؟ #1312
سوال 8 +1 : ایرانی ترین بنای تهران و معمار این بنا چه کسی بود ؟#1316
سوال9 : پایه گذار مکتب کوبیسم در معماری کدام یک و در کجاست؟ #1324
سوال 10 : از مدرسه ........... به عنوان زیباترین مدرسه ایران یاد می شود که توسط ........................... ساخته شده. #1327
سوال 11: مجموعه عالی معماری و هنری ایرانی در قرن 16 میلادی ( دهم هجری ) در جهان بی نظیر بوده است؟#1331
سوال12 : سبک" نرماندی" از زیر مجموعه های کدام مکتب های معماری است؟ #1334
سوال 13:ساختمانی که میس وندروهه را بلند آوازه کرد در کجا بنا شد ؟ و کیفیاتی که در معماری این ساختمان پدیدار شد در شمار مبانی معماری......د رآمدند این کیفیات چه ها بودند ؟#1340
سوال 14 : معماران بناهای زیر : 1- مدرسه خان شیراز / 2- مسجد گوهرشاد / 3-مسجد شیخ لطف الله / 4- مسجد امام اصفهان#1343
سوال15 : گنبد "عقاب" در کدام بنا قرار دارد؟#1346
سوال 16: گنبدکدام بنای ساسانی به روش فیلپوش اجراشده است؟ #1351
سوال 17: طراحی کاخ ملیجک از کدام بنای غربی بیشترین تاثیر را پذیرفته؟ #1355
سوال18 : تابخانه یعنی .......؟#1357
سوال19 : نخستین چهارباغ ایران کجا واقع شده است؟ #1360
سوال20 : شیشه منقوش ،جزو هنر کدام مکتب معماری جهان است؟ #1363
سوال 21: مناسبترین وبهترین --ارتفاع برای پختو پز واشپزی در اشپزخانه چه ارتفاعی است؟ #1367
سوال 22: حداکثرمهلت برپایی سازه های موقت چند وقت است؟ #1370
سوال 23 : مقرنس کاری ایوان ورودی مسجد امام,مدرسه چهارباغ و مسجد شیخ لطف الله چ نوع مقرنس کاری میباشد؟ #1372
سوال24 : کلیسای "سن پیترو " اثر کیست؟ #1375
سوال 25 : حداقا دمای بتن ریزی در ساختمان های بتنی چند درجه است؟#1380
سوال 26 : حداکثر ارتفاع بتن ریزی در قالب چقدر هست؟#1385
سوال 27 : حداقل عرض فضاي اقامت؟؟ #1388
سوال28 : معماری سومریان در خدمت...........بودند. #1391
سوال29 : سازماندهی بازارهای سنتی ایران کدام است؟ #1394

سوالات مرحله ششم :

سوال1 : اصطلاح " پَروَرز " ، در معماری سنتی ایرانی به چه معنی است؟#1397
سوال 2 : معماری مساجد نخستین ، برگرفته از چه بود؟#1400
سوال 3 : در کدام زمان پادشاهی سه دری ها به دو دری تبدیل شد؟#1409
سوال 4 : تفاوت کد معماری با کد سازه ای در چیست ؟#1412
سوال 5 : در چه مواری وجود درز انقطاع در سازه ساختمان الزامی میشه؟#1415
سوال6 :علت سفیدک یا ب اصطلاح شوره روی نما چیست؟#1418
سوال 7 : روش صندوقچه چینی چیست و در کجا بکار میاید ؟ #1421
سوال 8 : کامل ترین وسیله ای که توانایی انجام کلیه عملیات تهویه مطبوع را دارد؟#1424
سوال9 : طراح موزه ايران باستان كيست؟#1426
سوال 10 : مهمترين عنصر تعيين كننده شكل شهر(بافت شهری ) ؟#1428
سوال 11: بزرگترین نمونه معماری ایلام ؟#1431
سوال12 : شیوه ی معماری مقبره ی شیخ صفی الدین اردبیلی؟؟#1437
سوال 13: بارهایی که توسط عوامل خارجی و غیر سازه ای بر ساختمان وارد میشوند چه نامیده میشود؟#1439
سوال14 : خانه ی بروجردی ها اثر کدام معماراست؟ #1442
سوال 15 : سازه ای که نیروها را فقط به صورت کشش منتقل می کند ؟#1445
-سوال16 : تراکم بتن در قالب و سهولت در پرداخت کاری سطح مربوط به کدام ویژگی آن است؟ #1448
سوال 17 : ترکیب هندسه در طالبی شامل هندسه داخلی و هندسه خارجی به ترتیب چند و چند است ؟#1451
سوال 18 : معادل فارسی keystone در معماری چیست؟#1454
سوال 19 : برجسته ترین اثر معماری کالاتراوا ؟#1457
سوال 20 : اسپر چیست؟#1460
سوال 21 : شاخص ترین ساختمان سبک دیکانستراکشن و معمار آن ؟ #1463
سوال 22: نوفه چیست؟ (تعریف) #1466
سوال 23 : مهم ترین بنای مجموعه آکروپلیس و عمده ترین مصالح ساخت آن؟#1468
سوال24 : وظیفه ی گوشواره ی ساسانی را در معماری بیزانس _________ انجام میداد. #1471
سوال 25 : نوعی وسیله تبادل حرارت تک فصلی است که از تعدادی پره فلزی که آبگرم ودر موارد محدود بخار آب در آن جریان پیدا می کند ، تشکیل شده است ؟#1474
سوال26 : وجود بناهایی با پلان مرکزی ، پلان محوری ، ترکیبی از محوری و مرکزی از خصوصیات کدام معماری است؟ #1477
سوال 27 : نام گنبدی که با چفد چمانه زده میشه ؟1480
سوال 28 : نام طراح آرامگاه بوعلی همدان چیست؟ #1484
سوال 29 : باشکوه ترین ساختمان شیوه ی آذری ؟#1487
سوال 30 : نوع گنبد تاج الملک مسجد جامع اصفهان ؟1490


سوالات مرحله 7

سوال1 : اعداد مقدس در کدام مدرسه ی علوم دینی به کار گرفته شده است؟ #1493
سوال2 : طراح كاخ ورساي كيست؟ #1499
سوال 3 : در سیستم های چادری کدام قسمت از سازه بیشترین تنش را تحمل میکند. و برای مهار این تنش چه کار میکنند؟؟#1502
سوال 4 :مسجد جامع اردستان در شیوه .... با شبستان ستون دار بنیاد گردید و بعد ها در شیوه ..... و .... به چهار ایوانی دگرگون گشت .#1504
سوال 5 :نخستین بارفلسفه فولندیگ توسط چ کسی مطرح شد؟#1510
سوال 6 : به طور کلی سه عامل موثر در طراحی تالار ( سخنرانی ، موسیقی و... ) ؟#1514
سوال 7: ساختمان کنسولگری ایران در فرانکفورت اثر کبست؟ #1516
سوال 8 : تعریف پاچنگ ؟#1521
سوال 9: از نمودار بولت در آکوستیک برای تعیین کدام موضوع استفاده می شود؟#1523
سوال 10 :عمق مفید نور خورشید در ساختمان چقدراست؟ #1525
سوال 11. مرحله 7برای ایجاد سایبان در جبهه ی جنوبی ساختمان باید زاویه ارتفاع خورشید در چه روزی از سال را درنظر بگیریم؟ #1527
سوال 12: مهم ترین هدف در طراحی سایبان چیست؟ #1533
سوال 13 : نیروی کششی ذخیره شده در آرماتور سقف های پیش تنیده شده عامل خنثی کننده ی کدام نیروست؟#1536
سوال 14 : مبتکر سیستم مُدولار "Modulor " در معماری کیست؟ #1539
سوال 15 : بهترین نمونه معبد به شیوه کرنتی کدام معبد می باشد؟ #1542
سوال 16 : تیمچه در بازار ایرانی بیشتر چه حسی را القا می کند؟#1546
سوال 17 : نقش منبع انبساط در سیستم حرارت مرکزی چیست؟#1548
سوال 18 : اولین ساختمان سبک بین الملل؟ نام معمارش؟#1552
سوال 19 : مهم ترین عامل در طراحی ساختمان های منطبق با اقلیم چیست؟#1557
سوال 20 از لایه بخار بند در کجا استفاده می شود؟ #1559
سوال 21 : قدیمی ترین کلیسای ساخته شده در جهان؟ #1564
سوال 22: برج تورنینگ توروسو به چه سبکی ساخته شده است؟ #1566
سوال 23 : اولین نمونه ی بلند مرتبه سازی با سازه های بتنی کدام ساختمان بود و در کجا ساخته شد؟#1568
سوال 24 : متره و برآورد قطعی چه موقعی انجام میشود؟#1571
سوال 25 : مهمترین علت قرار گیری روستاها روی شیب تپه ها چیست؟#1574
سوال 26 :درختان برگ ریز را باید مقابل کدام جبهه ی ساختمان کاشت؟#1578
سوال 27 : جنس لوله های شبکه توزیع آب چیست؟#1582
سوال - 28 : انواع روش های نور پردازی ؟#1584
سوال 29 : اصول معماری ایرانی از نظر پیرنیا را فقط نام ببرید #1586
سوال30 : سبک کاخ ورسای؟؟#1588



سوالات مرحله 8

سوال 1 : مهم ترین درجه عملکردی برج میلاد؟#1593
سوال 2 : بلند ترین سازه ساخته بشر در دهه اول قرن بیست و یکم ؟#1598
سوال 3 :مقاومت قوس ها در برابر نیروهای وارده ، به چه عواملی بستگی دارد ؟ (4مورد)#1601
سوال 4 : در کدام حالت از پرسپکتیو خطوط موازی به صورت موازی باقی نمی ماند؟ #1605
سوال 5 : عوامل بحران فرهنگ معاصر از دیدگاه تادائو آندو؟#1609
سوال 6 : رایج ترین وسیله سرمایشی تبخیری در ایران؟؟؟
سوال7 : تاریخ از کی شروع میشه و ماقبل تاریخ یعنی چی؟؟؟(شاید در ظاهر سوال مربوط به رشته تاریخ باشه ولی در رابطه با دروس تاریخ معماری بهتره اینو بدونیم) #1614
سوال8 : انواع تاق در معماری ایرانی؟؟#1618
سوال 9 : chichu art museumساخته شده در ژاپن سال2004 اثر کیه؟؟؟ #1619
سوال 10 : از دید فرانک لویدرایت نزدیک ترین و دورترین هنر قابل مطالعه در معماری؟#1624
سوال 11 : کدام عامل اقلیمی در تعیین محل و موفعیت بیمارستان ها از بیشترین اهمیت برخوداره ؟؟؟#1629
سوال 12 : تعریف آسانسور و انواع آن بر اساس عامل حرکت؟؟؟1632
سوال 13 : انواع کلی سطوحی که در طراحی معماری بکار می روند؟؟؟#1637
سوال 14 :نقش نانوتکنولوژی درمعماری وساختمان سازی؟؟؟؟ #1641
سوال 15 :در معماری ایران برای تضمین تعادل قوس ها از چه روشی استفاده شده؟ #1643
سوال 16صفه چیست؟به چه منظور استفاده می شود؟ساخت صفه از چه زمانی آغاز شده؟اولین صفه در ایران؟ #1646
سوال 17 : اوج معماری گوتیک؟؟؟#1649
سوال18 : اجزای قوس؟؟؟ #1653
سوال 19 : پدستال چیست و در کدام قسمت ساختمان اجرا میشود؟؟؟#1655
سوال20 : در چه سیستم سازه ای جهت ومسیر حرکت نیروهااز نوع فرم خاص طراحی شده متاثر است؟؟ #1660
سوال 21 : انواع درزهای ساختمانی را نام ببرید و مختصری توضیح #1663
سوال22 : انتقال حرارت از یک جداره به چه عواملی بستگی دارد؟؟ #1665
سوال 23 :باز گردانی کام فضا ها به فضاهای دیگر مجاز نیست؟؟؟#1668
سوال 24:در استفاده از روش خاک مسلح(nailing) برای جلوگیری از ریزش خاک در گودبرداری های عمیق چگونه عمل می کنند؟؟ #1670
سوال 25 : ظهور دیوار مواج(سطوح محدب و مقعر) در قالب کلاسیسم مربوط به کدام دوره ی معماری اروپا است؟#1673
سوال26 : خصوصیات مشترک کاخ های سروستان،دامغان،فیروزآباد و قلعه دختر چیست؟ #1675
سوال 27 : کدام معمار نخستین بار طراحی محیط های صنعتی را به عنوان موضوع طراحی مطرح کرد؟؟ #1677
سوال 28 : سه چاکراه زمین که از طریق آن زمین نفس میکشد کدام است؟#1686
سوال 29 :کولر ابی مناسب چه اب وهوایی است و بهترین محل قرارگیری ان؟ #1690
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا