آراستگی با میوه وسبزی

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز





کسانیکه به دنبال زیبایی و جوانی جاودانی اند، همیشه
آرزو داشته اند که زیبایی خود را با موادی حفظ کنند که اثرات جانبی نداشته باشند.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ سیب:


از آب سیب مخلوط با سرکه جوی سبز شده می توان برای موها استفاده کرد. این کار سبب می شود که موهای خاکستری، رنگ طلایی به خود بگیرد. یک سیب را به شکل خمیر درآورید و آن را روی صورت بگذارید.
۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید بماند، سپس صورت خود را بشویید، علاوه بر این، این خمیر را در صورتی که آب دار باشد، می توان روی چشم ها نیز قرار داد. پوست سیب را روی دست و پا بمالید تا نرم شود.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ زردآلو:


زردآلو به سبب اینکه حاوی ویتامین A است در بازگرداندن جوانی به پوست بسیار مؤثر است از طرفی چون حاوی چربی های چند وجهی اشباع شده است برای کرم های مخصوص پوست بسیار مفید است. زردآلو سبب می شود که اثرات انبساط پوست کمرنگ شده و چروک ها را برطرف می کند. از زردآلو می توانید در کرم های مخصوص دست و بدن استفاده کنید.
زردآلو یکی از چند مواد اصلی در تهیه کرم های صورت است. موز: خمیری از موز به همراه ماست و یا به تنهایی ماسک بسیار مؤثری برای برطرف کردن لک صورت است. برای از بین بردن لکه های دستانتان، یک تکه موز کال را روی آن بمالید. به علاوه می توانید چند قطره روغن نارگیل یا زیتون و یا کمی عسل روی خمیر موز رسیده بریزید و کرم مناسب دست یا صورت تهیه کنید.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ جو:

از آرد جو می توان برای از بین بردن لک صورت استفاده کرد و ماءالشعیر نیز لوسیون مناسبی برای شفاف نمودن مو می باشد.


▪ هویج:

هویج سرشار از ویتامین A است و به عنوان یکی از مهمترین اجزای تولید کرم و ماسک صورت مورد استفاده قرار می گیرد. کمی شیر یا خامه به آب هویج اضافه کنید و قبل از حمام آن را روی پوستتان بمالید. هویج را به صورت خمیر درآورید و کمی شیر به آن اضافه کنید. این خمیر در زدودن تورم اطراف چشم ها بسیار مؤثر عمل می کند.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ کرچک:


کرچک گیاهی است که استفاده خارجی از روغن آن بسیار مفید است. کمی روغن کرچک به سرتان بمالید. یک حوله بزرگ را در آب داغ فرو برید و آب آن را کامل بگیرید. سپس حوله را چند دقیقه دور سرتان بپیچید. این عمل سبب می شود که روغن کرچک بهتر و سریع تر در عمق پوست سر شما نفوذ کند. از روغن کرچک برای تیره نمودن و ضخیم تر کردن مژه ها نیز استفاده می شود.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ میخک:
میخک یک ضدعفونی کننده قوی است و گیاه پوست های پرجوش یا زخمی را بسرعت بهبود می بخشد. از میخک در ساخت کرم ها و پمادهای طبی استفاده می کنند.

▪ خیار:

خیار ماده ای تمیزکننده، نرم کننده و جمع کننده ملایم پوست است. خیار را رنده کنید و با کمی شیر روی پوست بمالید. این ماسک برای تازگی و طراوت بخشیدن به پوست صورت مؤثر است. مالیدن یک تکه خیار روی پوست، برای پوست های چرب بسیار مفید است.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ تخم مرغ:

از تخم مرغ می توان برای جمع کردن منافذ پوست و رساندن مواد مغذی به پوست برای احیای آن استفاده کرد. سفیده تخم مرغ یک تمیزکننده قوی است. اگر یک ساعت قبل از حمام سفیده تخم مرغ را روی موهایتان بمالید مانند یک نرم کننده موهای شما را نرم و براق و خوش حالت می کند.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ عسل:


عسل یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی برای پوست است و برای داشتن پوستی نرم، شاداب و خوش رنگ می توان از ماسک عسل استفاده کرد.

▪ اسطوخودوس:

یکی از گیاهانی است که در ساخت مواد بهداشتی آرایشی از آن استفاده می شود. جدای از رایحه طبیعی، شیرین و ملایم آن، اسطوخودوس پوست را سفت و شاداب می کند و یکی از مواد اولیه تهیه شامپوی بچه است.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ لیمو:

لیمو یکی از بهترین تمیزکننده های طبیعی پوست است و پوست صورت را بدون آسیب رساندن به لایه های آن پاک می کند. از طرفی لیمو یک جمع کننده پوست است و به جمع شدن منافذ پوست کمک می کند. از لیمو در ساخت کرم ها، لوسیون ها قبل از حمام، تمیزکننده های پوست و ماسک استفاده می شود.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ پرتقال:

پوست پرتقال را در آفتاب خشک کنید. سپس آن را بکوبید و به عنوان ماسک صورت مورد استفاده قرار دهید. پوست پرتقال اثر فوق العاده ای روی سفتی پوست دارد. وست خشک شده پرتقال را در آب جوش خیس کنیدو بگذارید یک شب بماند، صبح آن را صاف کنید و به عنوان تمیزکننده صورت مورد استفاده قرار دهید.

▪ هلو:

از جمله میوه هایی است که برای پوست بسیار مفید است. هلو را به صورت خمیر درآورید و آن را به عنوان ماسک روی صورت بمالید. این ماسک برای پوست های خشک بسیار مفید است.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ سیب زمینی:

سیب زمینی از بین برنده لک های صورت است. سیب زمینی را رنده کنید. آب آن را بگیرید و روی پوست بمالید. آب سیب زمینی اثر جمع کنندگی دارد و پف اطراف چشم را از بین می برد.
کمی خامه یا شیر و اندکی زردچوبه را به سیب زمینی له شده اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس این ماده را مانند کرم روی صورت بمالید. یک سیب زمینی خام له کنید و در یک تکه پارچه بپیچید و روی چشم هایتان بگذارید. این کار سبب از بین رفتن کیسه های زیر چشم می شود.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ گل رز:



از گلبرگ های گل رز برای ساخت گلاب استفاده می شود. این محلول بهترین تونیک تمیزکننده پوست است. گلاب پوست های خشن را نرم کرده و منافذ بزرگ و عمیق پوست را جمع می کند و می بندد. از گلاب به عنوان نرم کننده در ساخت لوسیون ها، کرم ها و پمادهای صورت استفاده می شود.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ مریم گلی:

خاصیت شفابخش این گیاه مشهور است. در عهد باستان از این گیاه برای معالجه اختلالات و بی نظمی های بدن استفاده می کردند. از مریم گلی در ساخت تونیک های گیاهی تقویت کننده و شامپو برای تحریک پوست سر استفاده می کنند و گفته شده موی سر را نیز تیره می کند. نمک: شستن چشم با آب ولرمی که اندکی نمک در آن است، به درخشندگی چشم ها کمک می کند.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ چای :

یک تکه پنبه را در چای سرد فرو کنید و آن را روی چشم ها بگذارید. این کار سبب از بین رفتن خستگی چشم ها می شود.

▪ آویشن :

آویشن به عنوان ضدعفونی کننده قوی شناخته شده است و برای ضدعفونی و بهبود زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
▪ گوجه فرنگی :

از آب گوجه فرنگی می توان به عنوان لوسیون سفت کننده صورت استفاده کرد. یا آن را با کشک یا شیر دلمه شده مخلوط کرد و به عنوان کرم صورت مورد استفاده قرار داد. این کرم برای پوست چرب بسیار مفید است. یک گوجه فرنگی را دو نصف کنید و دو نیمه را با حرکتی دایره وار روی صورت بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند.
سپس صورتتان را بشویید. یک قاشق غذاخوری آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری خامه و ۳ قاشق آب گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از حمام آن را روی بدنتان بمالید.

▪ ماست:

ماست خواص فراوانی دارد زیرا دارای آنزیم های متعدد و مفیدی است. ماست یک تمیزکننده طبیعی عالی است و از طرف دیگر در حفظ سلامتی پوست و مو بسیار مؤثر است.
منبع : بانک اطلاعات گردشگری
 

Similar threads

بالا