آدامسی برای تشخیص سرطان

Maryam.Eskandari

عضو جدید
به زودی بیماری سرطان با جویدن نوعی آدامس شناسایی خواهد شد. خیس شدن آدامس موسوم به "Volatiles" با بزاق دهان در زمان جویدن، مواد شیمیایی ناشی از تومورهای سرطانی را شناسایی می‌کند.


کاترین بازمور، مدیر کمپانی Volatile Analysis در ایالت آلابامای آمریکا، در خصوص این نوع آدامس اظهار کرد: درون بدن مواد شیمیایی وجود دارند که با نام ترکیبات آلی فرار شناخته می‌شوند و در حال تولید هستند. این مواد تعیین‌کننده انواع سرطان بوده و پزشکان با بررسی این ترکیبات که در آدامس باقی می‌مانند، نوع سرطان را در صورت وجود تعیین می‌کنند. با این کشف جدید دیگر نیازی به آزمایش خون یا بررسی آزمایش ادرار نخواهد بود.

آدامس Volatiles حاوی ترکیبات آلی فرار VOCs است که به طور طبیعی در ترکیبات شیمیایی وجود دارند. این ترکیبات شیمیایی به سادگی در دمای معمول اتاق بخار و تبدیل به گاز می‌شوند. این مواد، بسیار متنوع، فراوان و فراگیرند و نقش مهمی در پیام‌رسانی بین گیاهان و حیوانات دارند. با این وجود برخی از این مواد برای انسان و محیط زیست خطرناک هستند.

کمپانی Volatile Analysis در مارس سال 2007 با هدف استفاده از مواد شیمیایی فرار در تعیین بیماری‌های مربوط به متابولیسم بدن انسان تأسیس شده است. بخش تحقیقات این کمپانی بر روی تشخیص میزان تأثیر ترکیبات فرار مرتبط با شناسایی بیماری‌ها، ارزیابی و به‌کارگیری ابزارهای ابتکاری جدید فعالیت دارد. کمپانی مذکور پیوسته محصولات پزشکی جدید و فناوری‌های کمک‌کننده به درمان بیماری‌ها را بررسی می‌کند تا سلامت افراد جامعه حاصل شود.
 

linkgostar

عضو جدید
البته تا جایی که میدونم این آدامس هنوز مجوز fda رو نگرفته؟!!
اگر گرفته ممنون میشم اعلام کنید
 
بالا