آخر هفته ها با مشاهیر

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
در مورد مبالغات و مطالب خلاف واقع در مورد دکتر حسابی : http://www.gomaneh.com/?p=1157 http://www.gomaneh.com/?p=1158 http://www.gomaneh.com/?p=231
پس اقای منصوری رو میشناسین!
در مورد عکس باید بگم در صورتی که هیچ عکس از ملاقات این دو نفر نباشه نمیشه گفت ملاقات نکردن در مورد رابطه دوستانه و هفت سین و... بله منم میدونم شایعه هست. ولی اینکه شما ملاقات رو هم انکار کنین جالبه برام.
در مورد کارای علمی دکتر حسابی با بچه های فیزیک بحث کنید صرفا به گفته یکی اعتماد نکنید حتی اگر ادم مهمی باشه ...

http://www.asriran.com/fa/news/244571/پاسخ-بنیاد-پروفسور-حسابی-به-انتقادات-رضا-منصوری-و-ضیاء-موحد

http://www.asriran.com/fa/news/238631/دشمنان-پروفسور-حسابی-درباره-او-دروغ-می-گویند


در واقع من اگر بخوام شک کنم به جزئیات موضوع هست نه اصل موضوع. چون همونطور که همه میدونیم کلا خاطره تعریف کردن ماها ویژگی هایی داره که نگم بهتره:biggrin:
 
آخرین ویرایش:

hbigdeli

عضو جدید
[h=1]
فردریک فیلیپس بروکس، مهندس نرم افزار و دانشمند علوم کامپیوتر
[/h]اطلاق عنوان کلاسیک به بعضی کتاب های کامپیوتری شاید برای خیلی ها کمی سنگین باشد. در نظر بگیرید که حتی قدیمی ترین کتاب های مشهور در این زمینه به زحمت نیم قرن عمر دارند. با این حال، برای حوزه ای که در هر دهه به طور کامل زیر و رو می شود، پنجاه سال عمر خیلی زیادی است. با در نظر گرفتن وضعیت معمول کتاب های کامپیوتری، کتابی که بیش از ده سال مورد استفاده قرار گیرد، اثری بسیار خاص و قابل تقدیر است. از طرف دیگر دانشجویان کامپیوتر در سراسر دنیا از کتاب های محدودی به عنوان مرجع استفاده می کنند.

کتاب هایی که در مواردی بیش از هزار دانشگاه در دنیا آن ها را تدریس می کنند. این کتاب ها در واقع بخش دیگری از کلاسیک های دنیای کامپیوتر هستند. ماهنامه شبکه تصمیم دارد تا از این شماره به معرفی کتاب های تأثیرگذار حوزه کامپیوتر بپردازد. کتاب هایی که هر کدامشان برای فعالان این حوزه با کوله باری از خاطره ها همراه هستند. کتاب هایی که برای سال ها در تربیت مغزهای کامپیوتری جوان نقشی ایفا کرده اند.

درعین حال، کم لطفی است اگر در کنار معرفی این کتاب ها به ذکر زندگی نامه مختصر و کارنامه نویسندگانشان نیز نپردازیم. نویسندگانی که با مطالعه درباره آن ها در می یابید که انسان هایی بسیار خاص بوده و داستان هایی جذاب را با خود یدک می کشند. مانند هر بدعت دیگری، این بخش نیز می تواند دارای نقص و کاستی باشد و مانند همیشه ما تمام تلاشمان را به کار می بندیم و امیدواریم که بازخوردهای شما نیز ما را در این راه یاری کند.


فردریک فیلیپس بروکس، متولد نوزدهم آوریل ۱۹۳۱ است. او مهندس نرم افزار و یک دانشمند علوم کامپیوتر است که بیش از هرچیز به واسطه مدیریت توسعه IBM System ۳۶۰ و بسته پشتیبانی آن یعنی OS/۳۶۰ شناخته می شود. یکی دیگر از عوامل شهرت وی کتاب مشهور «نفرماه افسانه ای» (Mythical man month) است که در آن با دیدی روشن و لحنی بسیار بی پرده و صریح به بررسی تجربه اش در آی بی ام و بیان اشتباهاتش می پردازد. او در دورهام کارولینای شمالی متولد شد.

تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه دوک (Duke) و در رشته فیزیک آغاز کرد در سال ۱۹۵۳ پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دوک، به هاروارد رفت و در سال ۱۹۵۶ موفق به دریافت مدرک دکترای ریاضیات کاربردی (علوم کامپیوتر) از این دانشگاه شد. وی یکی از شاگردان هوارد آیکن (طراح مین فریم هاوارد مارک ۱) بود. وی در همان سال ۱۹۵۶ به استخدام آی بی ام درآمد و در آن جا به کار روی معماری کامپیوتر IBM ۷۰۳۰ Stretch (کامپیوتری ده میلیون دلاری که نه دستگاه از آن به فروش رسید) و همین طور IBM ۷۹۵۰ Harvest مشغول شد.

در ادامه فعالیت خود به سمت مدیر توسعه خانواده سیستم های IBM System ۳۶۰ و بسته نرم افزاری OS/۳۶۰ منصوب شد و در همین زمان بود که اصطلاح معماری کامپیوتر یا Computer Architecture توسط وی به کار برده و رایج شد. استفاده از بایت های هشت بیتی و حروف کوچک انگلیسی، طراحی نوعی وقفه یا Interrupt که در واقع پدر وقفه های کنونی سیستم ها است و معرفی نوع داده(Data Type) رشته حروفی از دستاوردهای مهم وی در مدت همکاری با آی بی ام بود که این همکاری تا سال ۱۹۶۵ ادامه یافت.

پس از پایان این دوره بود که وی با بررسی و تحلیل تجربه های خود در هدایت پروژه System ۳۶۰ آی بی ام، در سال ۱۹۷۵ به انتشار کتاب نفرماه افسانه ای دست زد و در آن قانون مشهور بروکس (صفحه روبه رو) را معرفی کرد. همچنین او در سال ۱۹۶۴ دپارتمان علوم کامپیوتر را در دانشگاه کارولینای شمالی (در چپل هیل) تأسیس کرد و به مدت بیست سال نیز عهده دار ریاست آن بود. او در مدت فعالیت حرفه ای خویش کتب و مقاله های متعددی را به رشته تحریر درآورده است که مهم ترین آن ها نفرماه افسانه ای و« گلوله نقره ای وجود ندارد:

جوهر و تصادفات مهندسی نرم افزار»(No silver bullets: Essence and Accidents of software Engineering) است. آخرین کتاب وی که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده «طراحی کردن طراحی: مقاله هایی از یک دانشمند علوم کامپیوتر» (Design of Design: Essays from a computer scientist ) نام دارد.


او به واسطه فعالیت گسترده و خدمات ارزنده اش تاکنون موفق به دریافت جوایز فراوانی از نهادها و سازمان های مختلف شده است. تعدادی از مهم ترین جوایز وی به ترتیب زمانی عبارتند از: مدال ملی فناوری و نوآوری (۱۹۸۵)، جایزه توماس جفرسون از دانشگاه کارولینای شمالی (۱۹۸۶)، مدال جان فون نویمان از IEEE (۱۹۹۳)، جایزه تورینگ از انجمن ماشین های محاسباتی (۱۹۹۹)، عضویت افتخاری در آکادمی ملی علوم امریکا (۲۰۰۱) و جایزه یک عمر فعالیت در زمینه واقعیت مجازی از IEEE (۲۰۱۰).

وی هم اکنون نیز در دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه کارولینای شمالی به فعالیت های پژوهشی مشغول است. زمینه های اصلی فعالیت وی محیط های مجازی و بصری سازی برای کاربردهای علمی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر یا تماس با او می توانید به صفحه خانگی او در اینترنت به آدرس www.cs.unc.edu/~brooks مراجعه کنید.منبع:www.shabakeh mag.com ماهنامه شبکه
 
بالا