.::آخرین تکنولوژی ها و اختراعات مربوط به ::.IT

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با اسکنر سه بعدی Realview آشنا شوید

با اسکنر سه بعدی Realview آشنا شوید

شاید تا کنون در رویاهای خود به دنبال صفحه ای می گشتید که اشیا و اجسام خود را بر روی آن گذاشته تا بتوانید از آنها یک اسکن سه بعدی داشته باشید. اما حالا می توانید به جای رویاهایتان به دنبال چنین اسکنری , در نمایشگاه CES2009 بگردید.​
این محصول اولین اسکنری است که در حال حاضر قادر است یک اسکن سه بعدی با زاویه 360 درجه از یک شی ایجاد کند. به نظر من تنها باید به اطراف خود خوب بنگرید و کلیه اجسام و یا شاید هم گجت هایی را که می تواند بر روی صفحه این اسکنر جای گیرد جمع کرده و آنها را برای گرفتن یک اسکن سه بعدی در صف قرار دهید.اتصال این اسکنر بر روی تمامی کامپیوتر های رومیزی امکانپذیر می باشد. این محصول در سه نوع زیر با قابلیت های متفاوت معرفی شده است:​

Real view 360 3D :با قابلیت پشتیبانی از فرمت VGA
Real view 360 3D HD : با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی UHD​
Real view 360 3D HD Commercial : با قابلیت اسکن اشیا در سایز های بزرگ (کاربرد این نوع بیشتر در صنایع می باشد)​
متاسفانه در غرفه Realview خبری از قیمت ها به گوش نمی رسید تا ما هم بشنویم و هم آن را برایتان گزارش کنیم. اگر روزی موفق به خرید این اسکنر شدید, اولین اسکن سه بعدی را از چه چیز میگیرید!؟​
 

Smaryam

عضو جدید
بالش ضد خرناس

بالش ضد خرناس

این بالش دیجیتالی با وصل شدن به رایانه و با استفاده از تکنیک کشف صدا، می تواند دریابد که شما در حال خرناس کشیدن هستید. در آن زمان آنقدر موقعیت سر شما را تغییر می دهد تا صدایی دریافت نکند و مطمئن شود که شما دیگر خرناس نمی کشید.



 

Smaryam

عضو جدید
روبات شطرنج باز

روبات شطرنج باز

این روبات انسان نما می تواند مانند یک انسان واقعی با شما شطرنج بازی کند. او می تواند مهره ها و حرکت شما را تشخیص داده آنها را تحلیل کرده و مطابق آن با دستان خودش حرکت مناسب انجام دهد. ضمنا این روبات میتواند چهره هم بازی خود را نیز تشخیص دهد.


 

Smaryam

عضو جدید
نوای خیابان

نوای خیابان

شاید در نگاه اول تصور شود یک خیابان ربطی به فناوری ندارد. اما این تصویر خیابانی در ژاپن است که با حرکت خودرو ها با سرعت مطمئنه روی آن صدای موسیقی به گوش خواهد رسید که این رانندگان را ترغیب میکند که با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

 

Smaryam

عضو جدید
ارائه اولین موبایل - پروژکتور دنیا توسط سامسونگ

ارائه اولین موبایل - پروژکتور دنیا توسط سامسونگ


آیا بالاخره سال 2009 ، سال موبایل - پروژکتورها خواهد بود؟ شاید اینگونه نباشد، اما به نظر می رسد که بعد از سالها حرف و نظر و قول و نمونه اولیه، قرار است چند نمونه از این نوع موبایل برای فروش عرضه شوند. اولین مدلی که قرار است ارائه گردد یکی از موبایل های پلتفرم تاچ ویز سامسونگ است که به شکل محدود تا آخر ماه جاری در کره جنوبی برای فروش ارائه خواهد شد. اما مثل اینکه قرار نیست تا زمان ارائه چیز زیادی در مورد آن بدانیم مگر اینکه پروژکتور این موبایل بر پایه تکنولوژی DLP خواهد بود و این پروژکتور کوچک قادر خواهد بود انواع فایل های قابل پخش در موبایل را از روی حافظه آن پخش نماید. البته این موبایل قادر است برنامه های تلویزیونی شبکه های تلویزیونی مبتنی بر تکنولوژی T-DMB دریافت کرده و از طریق پروزکتورش پخش نماید. و همچنین در ساده ترین شکل ممکن می توان از این پروژکتور به عنوان چراغ پر نوری برای موبایل استفاده کرد. با توجه به شنیده ها به نظر می رسد که این دستگاه چیز بدی از کار در نیاید.
منبع
 

Smaryam

عضو جدید
مثلث طلايي Callpod

مثلث طلايي Callpod


شارژر چند کاره ديده بودید؟ شرکت callpod یک شارژر مثلثی شکل زیبای سه زمانه با عنوان charger pod V2 به بازار عرضه کرد. وضعیت کار اين مثلث طلايی بدین شرح است:
ضلع اول: قادر به شارژ لپ تاپ هايی از نوع Mac می باشد.
ضلع دوم: جهت شارژ وسايل کوچکتر از لپ تاپ نظير گوشی موبايل , mp3 player , و یا PDA ها استفاده مي گردد. از پورت های اين ضلع جهت شارژ انواع دوربین های دیجیتالی نيز می توانيد بهره بگيريد.
ضلع سوم:از 3 پورت USB اين ضلع در نقش یک هاب برای اتصال ادوات جانبی نظیر صفحه کلید، حافظه جانبی و يا موس USB , می توانيد استفاده کنيد.
این گجت مثلثی زيبا با قيمت 200$ در غرفه اين شرکت در نمایشگاه CES2009 برای فروش ارائه شده بود. جای همگي ما خالي!
منبع
 

majmaj

عضو جدید
عجب چيز خوفناكيه:w25:
يه دونه از اينا بايد برا خودم بگيرم...:w16:
 

majmaj

عضو جدید
گوشی قابل انعطاف ساخته شد!

گوشی قابل انعطاف ساخته شد!

كارشناسان از ساخت گوشی قابل انعطافی با نام disposable pre-paid خبر داده اند که ظاهر و کارایی آن با تمامی گوشی های موجود در بازار متفاوت است. کاربر می تواند این گوشی انعطاف پذیر را به راحتی دور مچ دست خود بپیچد. با توجه به این که ابزارهای نصب شده روی این گوشیکاربردی است، کارشناسان این محصول را برای مواقع اضطراری بسیار مناسب می دانند. به گزارش «راوی» در قسمت بالای گوشی یک نمایشگر لمسی نسبتا کوچک قرار دارد که امکان تایپ پیامک را از طریق صفحه کلید مجازی برای کاربران فراهم می کند.





 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

majmaj

عضو جدید
ماوسی برای گیمرها

ماوسی برای گیمرها

اگر کاربر تمایل داشته باشد که در یک بازی آنلاین اینترنتی شرکت کند می تواند به راحتی ماوس را به حالت سیم دار تبدیل کند و به بازی ادامه دهد. ماوس razer memba ماوسی مناسب برای بازی های رایانه ای و گیمرها به شمار می رود که به تازگی طراحی و ساخته شده است. این ماوس از یک سیستم هیبریدی استفاده می کند به طوریکه به راحتی می توان آن را از یک ماوس اپتیکال بی سیم به یک ماوس اپتیکال سیمی تبدیل کرد. در حالت بی سیم بودن گیمر می تواند تا مدت 14 ساعت بی وقفه با این ماوس به بازی بپردازد یا اینکه به مدت 72 ساعت البته با فاصله های زمانی از این ماوس جهت بازی استفاده کند. اگر کاربر تمایل داشته باشد که در یک بازی آنلاین اینترنتی شرکت کند می تواند به راحتی ماوس را به حالت سیم دار تبدیل کند و به بازی ادامه دهد.






 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

majmaj

عضو جدید
حسگر محل ( locate ) نوکیا از راه می رسد

حسگر محل ( locate ) نوکیا از راه می رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی gsmaria ، حسگر nokia locate دستگاه بسیار کوچکی است که به کاربر امکان می دهد تا کیف پول ، سوئیچ اتومبیل ، کودکان و ... را ردیابی کند . حسگر محل نوکیا با استفاده از یک نرم افزار خاص که روی گوشی موبایل نصب می شود در محدوده 100 متری عمل می کند .
حسگر locate در مراحل اولیه تولید قرار دارد اما انتظار می رود که به زودی از مرکز تحقیق نوکیا خارج شده و به یک وسیله جانبی تبدیل شود .
این حسگر کوچک در نمایشگاه ces 2009 عرضه شده است . حسگر locate علاوه بر اندازه کوچک آن بسیار مفید واقع می شود .
فقط کافی است تا حسگر را به وسیله ای که نمی خواهید گم شود وصل کنید و سپس نرم افزار را روی گوشی اجرا نمایید . این حسگر برای تعیین محل از gps استفاده نمی کند و تکنولوژی کاربردی آن تاکنون از طرف نوکیا اعلام نشده است ، اما تصور می شود wi-fi یا بلوتوث کلاس 1 باشد . حسگر locate را با یک بار شارژ می توان به مدت 18 روز مورد استفاده قرار داد .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
يك لپ‌تاپ گران‌قيمت از خانواده توشيبا

يك لپ‌تاپ گران‌قيمت از خانواده توشيبا

Tecra M10 لپ‌تاپ تازه واردي از خانواده توشيبا است كه به پردازنده Core 2Duo ا 4/2 و رم سه گيگابايتي مجهز است.

صفحه نمايش اين لپ‌تاپ نيز 1/14 اينچ و كارت گرافيك آن Quadro 150 با ظرفيت 5/1 گيگابايت است. سيستم عامل اين لپ‌تاپ نيز Vista و درايو آن DVD S.multi است. تجهيز به هاردديسكي با ظرفيت 250 گيگابايت، بلوتوث، پورت سريال، وب‌كم و... از ساير ويژگي‌هاي اين لپ‌تاپ 3/2 كيلوگرمي است. اين لپ‌تاپ با قيمت يك‌ميليون و 450هزار تومان و ضمانت ارتاك به فروش مي‌رسد.

 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
گیرنده ماهواره ای به اندازه سکه

گیرنده ماهواره ای به اندازه سکه

اگر شما هم به دنبال گیرنده GPS جدیدی هستید که به کمک آن بتوانید نقشه های آنلاین را دریافت کنید، گیرنده سکه ای Inbi-Out GPS گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سايت http://www.khodkar.ir ، این گیرنده ماهواره ای که به شکل سکه ساخته شده است، یک نمایشگر شیشه ای را در میان خود جا داده که کاربر می تواند نقشه مورد نظر خود را با نقاط مهم روی آن دریافت کند. این گیرنده ماهواره ای قادر است موقعیت نزدیک ترین رستوران ها را به کاربران مشخص و کوتاه ترین و نزدیک ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد مشخص کند. به گفته کارشناسان این کوچک ترین گیرنده ماهواره ای GPS در دنیاست. این GPS سکه ای شامل حافظه مجازی می شود و می تواند مسیرهایی که پیشتر طی شده را در حافظه خود نگه دارد. هم اکنون مدل مفهومی از این گیرنده ماهواره ای طراحی شده و به زودی نسخه نهایی آن تولید و روانه بازار می شود.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Smaryam

عضو جدید
وقتی باطری آب پرتقال می نوشد

وقتی باطری آب پرتقال می نوشد





فناوری های عجیب و قریب زیادی را معرفی کردیم اما شاید این یکی از همه با مزه تر باشد:
باطری هایی که با مایعاتی چون آب پرتقال، آب سیب و چایی شارژ میشودند.
این باطری ها که ساخت شرکت ژاپنی "سیستم های کار کننده با آب" "Aqua power system" هستند اصطلاحا NOPOPO نامیده می شوند. که مخخف NO Pollution power است یعنی تولید کننده انرژی که محیط زیست را آلوده نمی کند. این باطری ها در داخل خود ترکیبی از کربن و منیزیم دارند که با اضافه شدن مایعات با هم واکنش میدهند و تولید الکتریسیته می کنند. همراه هر باطری وسیله ای برای تزریق مایع به درون آن ارائه میشود.
 

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
چاپگری که به جای جوهر از قهوه استفاده می کند.

چاپگری که به جای جوهر از قهوه استفاده می کند.

این روزها تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی و دیجیتالی به صورت گسترده به محصولات سبز و موافق با محیط زیست روی آورده اند اما با این وجود هنوز هیچ شرکتی نتوانسته است نمونه چاپگر جدید RITI Coffee Printer را تولید کند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سايت http://www.khodkar.ir ،هم اکنون مدل مفهومی این چاپگر طراحی شده است و کاربران به جای استفاده از جوهرهای مخصوص در آن می توانند باقی مانده قهوه را که در طول روز نوشیده اند در آن بریزند تا تصاویر و کلمات مورد نظرشان با بهترین کیفیت چاپ شوند. این چاپگر که هزینه های کاربر برای خرید جوهر و شارژ تونر چاپگر را کاهش می دهد از محیط موافق با محیط زیست محسوب می شود. اگر چه هنوز نمونه عملی از این چاپگر تولید نشده است اما طراحان این محصول ادعا می کنند کلیه مشکلات احتمالی آن را برطرف کرده اند و به زودی این چاپگر را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. این طور که گفته می شود کیفیت صفحات چاپ شده با RITI Coffee Printer با چاپگرهای معمولی لیزری برابری می کند.
 

@..matilda..@

عضو جدید

شاید تا كنون به این موضوع فكر كرده باشید كه جای یك دائره المعارف (دانشنامه) در كامپیوترتان خالی می باشد كه نیاز شما را به دسترسی به اینترنت كم كند و بیشتر نیازهای اطلاعاتی شما را بلا درنگ پاسخ دهد.
دایره المعارف انکارتا - Encarta Encyclopedia محصول شرکت بزرگ مایکروسافت، در 9 سال اخیر دارای رتبه اول در فروش نرم افزارهای دایره المعارف جهان، می باشد. مایکروسافت با ارائه نرم افزار Encarta به عنوان یکی از بزرگترین بانک های اطلاعاتی قدم بزرگی در بخش هایی از قبیل اطلاعات عمومی و آموزشی برداشته است، نسخه ی جدید مایکروسافت که بنام Premium بانک اطلاعاتی بزرگی هست که با میلیون ها صفحه متن در تمامی موضوعات، عكس ها ی فراوان علمی و تاریخی، گراف ها و چارت ها در موضوعات آماری، ده ها ساعت ویدئو در موضوعات مختلف نیازهای اطلاعاتی و علمی شما را در هر زمینه كه كار می كنید پوششش خواهد داد.
افرادی که نسخه های قبلی این نرم افزار را تجربه کردند به کارایی این مجموعه ها آشنایی دارند.
به خصوص که این نرم افزار به دلیل استفاده از نوع زبان ساده انگلیسی برای تمام سنین مفید است و می تواند با دارا بودن محیطی جذاب و زیبا جهت تقویت زبان انگلیسی هم مفید واقع شود.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Microsoft Encarta Premium 2009:
- اطلس جهان با بیش از 1.8 میلیون نام بر روی آن
- بیش از 86,000 مقاله علمی، ادبی و هنری
- زندگی نامه مشاهیر در کلیه رشته ها
- بررسی رمان های بزرگ
- اطلاعات آماری و نموداری از کلیه کشورها
- نمایش وقایع تاریخی به صورت نمودار زمانی
- سفرهای دوبعدی و سه بعدی از مکان های تاریخی و شهر های توریستی (مثل تخت جمشید)
- دیکشنری به زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی
- بازی های فکری جهت افزایش اطلاعات
- ابزارهای قوی برای جستجوی اطلاعات
- دایره المعارف ویژه کودکان به همراه بازی های فکری
- آموزش جامع مجموعه آفیس به همراه ارائه نمونه های مختلف
- شامل 32 قطعه فیلم گرفته شده از Discovery
- قابلیت جستجو از طریق میله جستجو در نوار وظیفه ویندوز
- اتصال به اینترنت و به روز رسانی اطلاعات به صورت خودکار
- و ...








 

@..matilda..@

عضو جدید
مجله کامپیوتر شاپر نوامبر Computer Shopper February 2009

:)
دریافت با لینک مستقیم از سرور کتابخانه دیجیتالی وارنیک
ماهنامه معتبر و مشهور Computer Shopper شماره ماه نوامبر سال ۲۰۰۹ خود را راهی بازار و تقدیم علاقه مندان اخبار بازار کامپیوتر و سخت افزار نمود. این مجله که یکی از تخصصی ترین مجلات در زمینه سخت افزار به شمار می رود در این شماره خود به معرفی و بررسی جدیدترین لپ تاپ ها، کامپیوتر های رومیزی، پرینترها و کارت های ویدئویی پرداخته است.
Here’s the nation’s largest and most reliable guide to the best, dollar-wise computer deals. Every issue features over 100 mail-order deals for hardware, software, printers, peripherals and accessories–plus a quick-reference product index, and a hardware shopper’s guide with comparison charts. The ultimate consumer guide for your computer shopping needs​
 

@..matilda..@

عضو جدید
:)8 پیش‌بینی درمورد تکنولوژی‌های کامپیوتری در سال 2009



مجله PC گزارشی به منظور پیش بینی در مورد برترین تکنولوژی‌های رایانه‌ای و ارتباطاتی سال آینده میلادی ارائه کرده است.

- ارائه ویندوز 7:

ویندوز 7 تکنولوژی را از رکود خارج خواهد کرد. زمانی که شرکت مایکروسافت ویندوز 7 را در اواسط سال آینده ارائه کند این برنامه می‌تواند اقتصاد تکنولوژی را تسریع بخشیده و بهبود دهد زیرا این سیستم عامل می‌تواند فروش انواع رایانه و لپ تاپ را در اواخر سال 2009 افزایش دهد.

2- بهبود سریع تجارت تکنولوژی:

صنعت تکنولوژی اولین صنعتی خواهد بود که از بحران اقتصادی خارج خواهد شد. در حالی که تجارت املاک و اتومبیل به کندی از بحران خارج خواهند شد صنعت تکنولوژی با سرعت و حرکتی صعودی به حالت اولیه باز خواهد گشت.

3- افزایش اشتغال به کار و رواج مجدد استفاده از رایانه‌ها:

بسیاری از افرادی که به دلیل بحران اقتصادی از کار خود اخراج شده‌اند متخصصانی هستند که توانایی ارائه خدمات متفاوتی را خواهند داشت. در این صورت تکنولوژی رایانه‌ها و ارتباطات به عنوان پایه اصلی این کارهای جدید با پیشرفت مواجه خواهد شد.

4- افزایش فروش مینی لپ تاپها:

سال 2009 سالی خواهد بود که فروش مینی لپ تاپها با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد. تولید کنندگان این صنعت در سال جدید میلادی بالغ بر 36 الی 38 میلیون مینی لپ تاپ را در سرتاسر جهان به فروش خواهند رساند.

5- افزایش محبوبیت تلفن‌های هوشمند:

طی 12 ماه آینده تلفنهای هوشمندی نظیر آی فون و بلک بری جای پای خود را در اروپا و آمریکا مستحکم تر ساخته و تا سال 2015 این تجهیزات بالغ بر 65 درصد از فروش جهانی تلفن های همراه را به خود اختصاص خواهند داد.

6- گسترش سیستم عامل آندرونید:

تا انتهای سال 2009 میلادی سیستم عامل جدید گوگل با سرعت فراگیر خواهد شد و تمامی تلویزیون های دیجیتال و تلفنهای هوشمند و یا حتی رایانه های خانگی را در اشغال خود در خواهد آورد. این سیستم عامل می تواند به عنوان رقیبی جدی محبوبیت سیستم عامل لینوکس را مورد تهدید قرار داده و تا سه سال آینده به عنوان سیستم عامل اصلی در جهان مورد استفاده قرار بگیرد.

7- افزایش قیمت سهام شرکت اپل:

حتی در بدترین شرایط بحران اقتصادی سهام اپل حداقل دو درجه افزایش خواهد یافت. استفاده آسان و خصوصیات منحصر به فرد محصولات این شرکت تعداد بیشتری از مصرف کنندگان را به سمت خریداری محصولات این شرکت سوق خواهد داد. در عین حال اپل به نوآوری و ابداع بر روی آی فون ادامه داده و این محصول را با قیمتی پایین تر در سطح جهانی به فروش خواهد رساند.

8- افزایش فعالیت‌های مایکروسافت در زمینه تلفن‌های هوشمند:
در صورتی که اپل در جهت استحکام جایگاه خود اقدامی جدی به عمل آورد، مایکروسافت به منظور افزایش و یکپارچگی موقعیت تلفن‌های هوشمند این شرکت با شرکت RIM همکاری خود را آغاز خواهد کرد
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عصر جدید کامپیوترها با RAM سی و دو گیگابایتی سامسونگ

عصر جدید کامپیوترها با RAM سی و دو گیگابایتی سامسونگ

سامسونگ هم اکنون به تکنولوژی ساخت رم های 32 گیگابایتی دست پیدا کرده است. اصل مطلب این است که با توسعه چیپست های 50 نانومتری و تولید چیپست 4 گیگا بیتی، از این به بعد شاهد کاهش معنی داری در میزان مصرف برق و همچنین اندازه ماژول های رم خواهیم بود.​
با این کاهش اندازه و افزایش قدرت چیپست ها، در حال حاضر امکان تولید رم 32 گیگابایتی وجود دارد. اما مشکلات استفاده از دو ماژول 16 گیگابایتی در یک اسلات حافظه - به شکلی که افزایش قابل ملاحضه ای در اندازه نداشته باشیم - باعث می شود که قیمت این رم ها به میزان بسیار زیادی افزایش یابد.​
در سپتامبر سال گذشته سامسونگ مازول های 2 گیگابیتی خود را که امکان تولید رم های 16 گیگابایتی را مهیا می ساخت، معرفی کرد. که استفاده از آن می توانست باعث تولید انبوه این گونه رم شود و نیازی هم به استفاده از تکنولوژی های گران قیمت نباشد، که این امر به کندی در حال پیگیری توسط تولید کنندگان مختلف است.​
البته این خبر برای دارندگان کامپیوترهای 32 بیتی هیچ جذابیتی ندارد! زیرا این سیستم ها تنها تا 4 گیگابایت رم را پشتیبانی می کنند. خب، افرادی هم که با سیستم های 64 بیتی کار می کنند، بسته به سخت افزارهای مورد استفاده، از رم های با ظرفیت بسیار بالا می توانند استفاده کنند. به طور مثال با داشتن یک سیستم سخت افزاری 64 بیتی مناسب و ویندوز ویستا Ultimate می توانید حافظه سیستم خود را تا 128 گیگابایت افزایش دهید.​
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
رونمايی کیندل 2 آمازون

رونمايی کیندل 2 آمازون

بالاخره انتظار به سر رسید و امروز سایت آمازون نسل دوم کتاب خوان الکترونیک کیندل را به همراه نسخه اختصاصی یکی از رمان های استیون کينگ (UR) عرضه کرد. نسخه جدید کیندل با وجود اینکه بسیار نازکتر از کیندل قبلی است، اما با همان قیمت 359 دلار به فروش می رسد. در حقیقت کیندل 2 از iPhone هم نازکتر است و تنها 0.9 سانتی متر ضخامت دارد.​

شاید بزرگترین قابلیتی که به این کیندل افزوده شده است امکان تبدیل متن به صدا یا Read to Me است که هر متنی را با صدای کامپیوتری شده زیبایی برایتان می خواند. البته فقط این نیست، بلکه میزان حافظه این گجت هفت برابر افزارش یافته است و صفحه نمایش آن دارای 16 سطح Gray Scale -چهار برابر بهتر از کیندل قبلی- برای نمايش جزئیات است و صفحات را 20 درصد سریعتر ورق می زند. در کنار اینها عمر باطری آن 25 درصد افزایش یافته و کلید پنج جهته جدید، کمک زیادی به بهبود جستجو در آن می نماید. متاسفانه باز هم تنها انتخاب رنگ موجود برای کیندل، سفید است.​
Whispersync می تواند یکی از قابلیت های هیجان انگیز کیندل 2 باشد. این امکان نوعی بوک مارک آنلاین از طریق سایت آمازون است که به شما امکان می دهد کتای را که روی کیندل خود می خوانده اید، روی کیندل دوستتان هم آن را از همان جا که تا به حال خوانده اید ادامه دهید.​
شهروندان آمریکایی هم اکنون می توانند کیندل 2 را برای تحویل در 24 فوریه پیش خرید کنند. آمازون اعلام کرده است که برای ارائه بین المللی کیندل 2 در حال کار و بررسی شرایط است، اما به نظر می رسد که تا پایان سال جاری هم امکان ارائه آن برای دیگر کشورها به وجود نیاید. جالب اینکه پیر امیدیار ، مدیر ایرانی سایت eBay امروز در تویترش اعلام کرد که قصد دارد از این به بعد برای مطالعه از کیندل 2 استفاده کند و البته گفته که از نحوه نامگذاری این گجت هم دلخور است. زیرا نام کیندل کنایه ای از "سوزاندن کتاب" است!​
در ادامه مطلب می توانید گالری تصاویر و دو ویدئو از معرفی کیندل 2 را مشاهده کنید.​
 

* فریبا *

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتی کسی خوره کامپیوتر میگیره

وقتی کسی خوره کامیپوتر بشه حتی زنگ آپارتمانشم میشه کامپیوتری!عکسی که می بینید حاصل ایده ناب طراحی است به نام Li Jianye .ایشون اومده و زنگ دری را به اسم “EnterBell” شبیه به دکمه اینتر صفحه کلید ساخته که با فشار دادن آن اگر که میهمان باشی صدای زنگ به صدا در میاد و اگر صاحب خانه باشی و استفاده از سنسورهای تشخیص دهنده خود،در را برای شما باز می کنه و به شما اجازه ورود به خانه را می دهد،این درست همکان کاری است که این دکمه در دنیای واقعی خود انجام می دهد.
 

* فریبا *

عضو جدید
کاربر ممتاز
کامپیوتر بسکتبالیست‌ها

کامپیوتر بسکتبالیست ها

این رایانه جدید که برای دوستداران ورزش طراحی شده است به شکل توپ بسکتبال است.شما از طریق مشاهده تصویر به خوبی می توانید در مورد شباهت بالای این رایانه به توپ قضاوت کنید.اگر بسکتبال ورزش محبوب شما نیست می توانید از مدل های دیگر این رایانه که به توپ ورزش های دیگر شبیه است استفاده کنید.
قدرت محاسباتی این رایانه آنچنان قابل توجه و حیرت بر انگیز نیست ولی از performance بسیار خوب و نسبتا جالبی برخوردار است.این رایانه در حال حاضر با پردازشگر 1.3 تا 1.7 گیگاهرتز شرکت اینتل،حافظه سرعت بالای DDR و یک CD-Rom ساده قابل تهیه است.
از این توپ،ببخشید!رایانه می توانید در اتاق خواب بهترین استفاده ببرید چون نمای زیبائی دراد.گفتنی است که LCD همراه این رایانه دقیقا مثل تخته حلقه بسکتبال به این توپ متصل شده و به این طریق شما به آسانی می توانید بازی های مورد علاقه قدیمی و کم حجم خود را بازی کنید.
 

* فریبا *

عضو جدید
کاربر ممتاز
با USB قلیان بکشید!!!!


کارشناسان موفق شدند یه قلیون الکترونیکی با پورت USB به نام شهاب ۴ طراحی کنن. روش کار به این شکله که قلیون رو با یک سیم به کامپیوتر یا لپتاپ متصل کرده، سیدی نصب رو گذاشته، طعم مورد نظرتون رو انتخاب میکنین و دکمه NEXT را میزنید. تازه اگر device مورد بحث یعنی همون قلیون رو به صورت اورجینال خریداری کنید، این امکان را خواهید داشت که قلیان خودتان را از طریق سایت مخصوص upgrade هم بکنید. چون فعلا این قلیان با ۵ طعم پرتغال، لیمو، نعنا، هلو و خوانسار در بازار عرضه شده و طعمهای جدید هم در راه هستند.
سیستم حرارتی قلیون هم از یک المنت به جای ذغال استفاده میکنه که با برق USB داغ میشه. یک کنترلگر حرارتی هم داره که هر وقت داشت میسوزوند، حرارت رو کم یا زیاد کنیم باهاش .

یک تصویر هم از نحوه نصب قلیون الکترونیکی ببینید:
 

dzzv_13

مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
مدیر تالار
سلام بر بچه های گل
بببببباااااااااااااابببببببببببباااااااااااا:eek::eek:
ایول همگی گل کاشتید:w27:
 

shiva_bkr68

عضو جدید
Mp3Player ضد آب، شنا را دلپذیرتر می کند

Mp3Player ضد آب، شنا را دلپذیرتر می کند

Mp3Player ضد آب، شنا را دلپذیرتر می کند


این وسیله عجیب و غریب که روی سر این آقا نصب شده است، یک Mp3Player ضد آب جدید است که توسط شرکت Speedo برای شناگرها تولید شده است. از این به بعد در استخر و زیر آب هم می توانید به موسیقی دلخواهتان گوش کنید.
شرکت اسپیدو جزو شناخته شده ترین شرکت هایی است که به تولید تجهیزات حرفه ورزش شنا می پردازد. حالا به این فکر افتاده که تجهیزات جانبی برای ورزش شنا را هم تولید کند. این پخش کننده موسیقی ضد آب هم از همین دست محسوب می شود.
ورزش شنا خود به اندازه کافی لذت بخش هست. و من شخصا ترجیح می دهم در سکوت شنا کنم تا آرامش داشته باشم. اما برای شناگرهای حرفه ای موسیقی در حین شنا کردن می تواند یکی از عوامل موثر در پیشرفت و بالابردن انگیزه برای ورزش باشد. این Mp3Player دوگیگا بایتی به نام کامل Speedo LZR Racer با قیمت 130 دلار، فعلا در ژاپن به فروش می رسد.

منبع
 

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
فناوري ديجيتال

فناوري ديجيتال

رابط كنترل چشم
دانشمندان دانشگاه بيمارستان مونيخ سيستم كنترلي اختراع كرده‌اند كه درآن روبات با تشخيص حركات چشم انسان، چشم خود را حركت مي‌دهد. مي‌توان اين ابزار را از طريق پروتكل ‌WLAN‌ كنترل كرد و فقط كافي است يك لپ‌تاپ با پورت فايرواير داشته باشيد. هرچند كه اين روبات با ‌اهداف آكادميك ايجاد شده است، اما توليدكنندگان آن اميدوارند در آينده‌اي نه‌چندان دور از آن در ابزارهاي تجاري استفاده كنند. ‌















ساعت همه‌ظاهر
اين طرح ساعت ديجيتال، بهترين طرح آوريل 2009 را از ديدگاه وب‌سايت يانكوديزاين گرفته است. قابليت انتخاب فونت، رنگ، پس‌زمينه و شيوه نمايش ساعت را مي‌توانيد به‌سادگي در اين ساعت ديجيتال انتخاب كنيد و آن‌طور كه مي‌خواهيد زمان را دنبال كنيد. ‌



















نوار ويدئويي يو‌اس‌بي
كم‌كم دارد معرفي حافظه‌هاي يو‌اس‌بي به‌شكل و شمايل مختلف، به يكي از سنت‌هاي اين صفحه بدل مي‌شود.

اين‌بار نگاهي بيندازيد به يك نوار ويدئويي ‌VHS‌ كه زماني مديوم اصلي فيلم‌هاي تلويزيوني بود. اين ديسك وي‌اچ‌اس ظرفيتي معادل ديسك سخت دارد و در واقع، يك ديسك سخت اكسترنال است. ‌

















حافظه الماسي ‌ ‌
به‌نظر شما كداميك باارزش‌تر است، داده‌هايتان، يا الماس‌هاي كار شده روي اين دستبند؟! اين دستبند مي‌تواند تا 8 گيگابايت داده را درون فلش درايو يو‌اس‌بي خود جاي دهد و تنها 33 دلار قيمت دارد!



















پروژكتوري براي ميزكاري از نسل آينده
اين پروژكتور حاصل طراحي‌هاي آقاي مك فوناميزو است. طبق اين طرح، كافي است تلفن ‌آي‌فون خود را روي اين ظرف شيشه‌اي بگذاريد تا تمام تصاوير، آهنگ‌ها و يا فيلم‌هاي خود روي سطح ميز پخش شوند. مي‌توانيد هر كدام را كه خواستيد گوش كنيد. ‌













‌آكواريومي كه به تميزي نيازي ندارد
تصور اين‌كه يك آكواريوم داشته باشيد كه هنگام خستگي به حركت حيات در آن نگاه بيندازيد و جاني تازه بگيريد خوب است، اما اين‌كه بخواهيد هر يك هفته آن را تميز كنيد و دستگاه‌هاي مختلفي براي سالم‌نگه‌داشتن آب آن استفاده كنيد هم دشوار است! با استفاده از اين دستگاه، ‌ديگر نيازي به تميز كردن نداريد! ‌اين مانيتور ال‌سي‌دي مي‌تواند تصاوير متنوعي از آكواريوم‌هاي مختلف را نشان دهد و نيازي هم به تميز كردن نداشته باشد!

















كيف مطالعه
با گسترش دستگاه كتاب‌خوان آمازون كه با نام كيندل‌به‌فروش مي‌رسد و استفاده اين سري دستگاه‌ها از شيوه نويني از جوهر الكترونيكي، هنوز هم خواندن در شب براي اين دستگاه مشكل است. اما اين كيف ابزار جمع‌وجور كمك مي‌كند تا با نور چراغي كه همراه آن است، شب‌ها نيز به مطالعه كيندل بپردازيد، همچنين دفترچه يادداشت و قلمي هم تعبيه شده كه يادداشت‌برداري كنيد. ‌

منبع:کلیک
 
آخرین ویرایش:

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ربات پرنده شبکه موبایل را در نقاط حادثه دیده به راه می اندازد

ربات پرنده شبکه موبایل را در نقاط حادثه دیده به راه می اندازد

محققین در یک کار گروهی به سرپرستی پروفسور Mitschele در دانشگاه تکنولوژي Iimenau در آلمان ربات پرنده ای ساخته اند که می تواند از طريق سیستم مخابرات رايويي امکان بر قراری ارتباط را در زمان وقوع حوادث و بلاياي طبیعی فراهم سازد. این ربات از طريق ایجاد يک بستر مخابراتي رادیویی امکان فعالیت دو سیستم تلفن همراه و شبکه بي سیم WiFi را مهيا می کند. به این ترتیب هم تیم نجات قادر خواهد بود که از تلفن همراه و اینترنت استفاده کند و هم کسانی که در زیر آوار گیر کرده اند می توانند در صورت دسترسی به موبایل، درخواست کمک کنند.​
اغلب تجهيزات ارتباطی مانند تلفن همراه, تلفن ثابت و حتی اينترنت در زمان وقوع حوادث بزرگ مانند زلزله آسيب می بینند. و این موضوع مهمترین عاملی بود برای جرقه زدن ساخت و طراحی اين ربات پرنده در ذهن اعضای تيم.​
شکل ظاهري این ربات همانند يک هلیکوپتر با چهار بازوی پرواز است و Quadcopter نامیده شده است. در بدنه اصلي این ربات یک عدد GPS داخلی و یک جستجوگر ماهواره اي به عنوان سخت افزار مرتبط با شبکه بي سیم کار گذاشته شده است.​
مشکل اصلي که ذهن اعضای تيم را به خود مشغول ساخته قيمت بالای باتري های ربات است که زمینه پرواز آن را به مدت 20 دقيقه فراهم مي سازد.اين ربات که در نمایشگاه Cebit امسال معرفی شده در حال حاضر به عنوان پروژه دکتري در دست بررسی و آزمایش هاي بيشتر است.​
به گفته سر پرست تیم، ربات پرنده در آينده ای نه چندان دور در قالب يک کیت الکترونيکي با قيمت 377 دلار به بازار عرضه خواهد شد. اين در حالي است که قیمت باتري های مجموعه 1256 دلار تخمین زده شده است.​
تیم سازنده این ربات ادعا می کنند که در هنگام بروز بلایای طبیعی این ربات ها سریع ترین روش ممکن برای برقراری ارتباطات تلفنی و شبکه در محل حادثه محسوب می شوند. طول عمر باطری 20 دقیقه ای آن هم برای زمان پرواز است. این ربات ها قادر اند که در طی این مدت خود را به یک مکان بلند یا یک ساختمان مناسب برسانند و پس از فرود، شبکه تلفن همراه و WiFi را برای ساعت های طولانی به کار بیاندازند.​
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
امکانات جدید آیفون: معرفی iPhone OS 3.0

امکانات جدید آیفون: معرفی iPhone OS 3.0

دقایقی قبل بالاخره برنامه معرفی سیستم عامل OS 3.0 -نسل بعدی سیستم عامل موبایل شرکت اپل- به اتمام رسید. در سیستم عامل جدید، اپل بیش از 100 قابلیت تازه را برای مصرف کنندگان گنجانده است که مهم ترین آنها در این مراسم معرفی شدند.​

ابتدا قابلیت های اصلی که مورد استفاده توسعه دهندگان و برنامه نویسان خواهد بود معرفی شدند که شامل هزار API جدید است. یکی از قابیلت های جالبی که مطمئنا با استقبال خوب توسعه دهندگان روبرو خواهد شد، این است که شما می توانید هنگامی که درون یک بازی و یا برنامه هستید، به طور مستقیم از همانجا آن را خریداری نمایید و یا اشتراکتان را تمدید نمایید.​
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
معرفی رسمی Zune HD: وبگردی چند لمسی، صفحه OLED و ویدئوی HD

معرفی رسمی Zune HD: وبگردی چند لمسی، صفحه OLED و ویدئوی HD

بعد از مدتها شایعه پردازی، بالاخره معلوم شد که Zune HD واقعیت دارد. امروز مایکروسافت این محصول را رسما معرفی کرد و زمان ورودش به بازار را پاییز امسال اعلام کرد.​

از مهمترین ویژگی های این Zune جدید می توان به قابلیت پخش فایلهای ویدئویی HD و صفحه نمایش 3.3 اینچی OLED آن با رزولوشن 480x272 اشاره کرد. صفحه نمایش چند لمسی Zune HD به همراه مرورگر وب سفارشی شده بر پایه IE، وب گردی را برایتان بسیار آسان می سازد. البته این دستگاه پخش کننده موسیقی دارای امکان اتصال اینترنتیWi-Fi هم است.​

زون همچنین شامل امکاناتی چون دریافت کننده رادیویی HD و خروجی HD با کیفیت 720P خواهد بود. گفته می شود Zune HD که اولین پخش کننده موسیقی با گیرنده رادیوی HD است، قرار است با دستگاه های XBOX مایکروسافت هم سازگاری داشته باشد. باید منتظر ماند و دید که این PMP با صفحه واید اسکرین 16:9 می تواند در بازار رقابت حریف iPod Touch شود
منبع
 

Similar threads

بالا