آخرین اخبار و دستاوردهای توربین های بادی

میثم...

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولین نیروگاه هیبریدی(گاز+باد +خورشید) دنیا با سرمایه500 میلیون دلاری در ترکیه

اولین نیروگاه هیبریدی که به طور همزمان از منابع باد، خورشید و گاز طبیعی انرژی تامین می کند با همکاری ترکیه و شرکت "جنرال الکتریک" راه اندازی خواهد شد.



شرکت چند ملیتی "جنرال الکتریک" و شرکت ترکی "سرمایه گزاریهای انرژی مت- کپ" (Metcap Energy Investments) بر پایه یک فناوری نوآورانه قصد دارند پروژه مشترکی را برای راه اندازی اولین نیروگاه هیبریدی دنیا اجرا کنند.

هدف از راه اندازی این نیروگاه که Ircc FlexEfficiency 50 نام دارد دستیابی به انرژیهای سبز با استفاده از منابع انرژی شامل انرژیهای بادی، خورشیدی و گاز طبیعی است.

این پروژه که FlexEfficiency نام دارد فناوری جدیدی برای تولید انرژی الکتریکی است که در راستای بسته آب و هوایی 20-20-20 اروپا اجرا می شود.

این بسته برای تمام کشورهای اروپایی افزایش 20 درصدی میزان اثربخشی انرژی، کاهش 20 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش 20 درصدی میزان انرژیهای تجدیدپذیر زیستی را تا سال 2020 پیش بینی می کند.

"پل بروانینگ"، رئیس و مدیر اجرایی تولیدات گرمایی جنرال الکتریک در این خصوص توضیح داد: "هدف از راه اندازی این نیروگاه ارائه پاک ترین، مطمئن ترین و اقتصادی ترین راه حل تولید انرژی است."

این نیروگاه از یک توربین گازی نسل جدید، یک توربین بخار، یک ژنراتور، توربینهای بادی با توان 22 مگاوات و فناوری حرارتی خورشیدی متمرکز eSolar با مجموع توان 50 مگاوات تشکیل شده است. تمام این سیستمها با یک سیستم کنترل با عنوان Mark Vle یکپارچه می شوند.

این نیروگاه در شهر "کارامن" ترکیه راه اندازی خواهد شد و 530 مگاوات برق برای تامین انرژی حدود 600 هزار خانه تولید خواهد کرد.

بازده این نیروگاه که فاز راه اندازی تجاری آن از سال 2015 آغاز خواهد شد 69 درصد است که این میزان می تواند به رقم بیش از 70 درصد نیز برسد.

براساس گزارش گرین ریپورت، نیروگاه FlexEfficiency 50 ثمره سرمایه گذاری بیش از 500 میلیون دلاری جنرال الکتریک در بخش تحقیقات و توسعه است.


این شرکت اعلام کرده است که برنامه نیز برای اجرای پروژه مشابهی در بازار چین دارد.
 

میثم...

عضو جدید
کاربر ممتاز
توربین بادی 660 کیلوواتی سرعین که توسط سازمان انرژی ها نو ایران و با همکاری شرکت برق منطقه ای آذربایجان نصب گردیده است با حضور استاندار اردبیل و مدیر عامل سازمان انرژی های نو ایران در تاریخ 6 خرداد 91 راه اندازی گردید. لازم به ذکر است مراسم رسمی افتتاح این توربین در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد. این پروژه یکی از 15 منطقه بادخیز کشور می باشد که سانا در نظر دارد به منظور بهره برداری از این منبع خدادادی و آزمایش عملی پتانسیل مناطق مذکور و همچنین آشنایی مقامات و دست اندرکاران محلی با بهره برداری از این نوع سیستم ها، اقدام به نصب توربین بادی 660 کیلووات نماید. شایان ذکر است تاکنون در مناطق زابل - ماهشهر- شیراز - و اصفهان هرکدام یک توربین و در تبریز 3 دستگاه از این نوع توربین بادی توسط سازمان انرژی های نو ایران و با همکاری شرکت های برق منطقه ای ذیربط نصب و راه اندازی گردیده است.

این هم تصویری از توربین بادی نصب شده در سرعین اردبیل


 

میثم...

عضو جدید
کاربر ممتاز
بزرگترین مزارع توربین های بادی

بزرگترین مزارع توربین های بادی

"Alta Wind Energy Center"
کالیفرنیا، آمریکا - ظرفیت: 1550 مگاوات
.......................................................
این پروژه که توسط شرکت "ترا-جن پاور" رهبری می شود از چندین مزرعه بادی تشکیل شده است. این مزارع بادی در مجموع می توانند برق لازم برای 275 هزار خانه را تامین کنند. از پیامدهای مثبت این پروژه کاهش انتشار سالانه 5.8 میلیارد پوند دی اکسید کربن، 28 میلیون پوند دی اکسید گوگرد و 13.2 میلیون پوند اکسید نیتروژن است.
 

میثم...

عضو جدید
کاربر ممتاز
بزرگترین مزارع توربین های بادی جهان

بزرگترین مزارع توربین های بادی جهان

"Roscoe Wind Farm"
تگزاس، آمریکا - ظرفیت: 781.5 مگاوات
...................................................
این مزرعه بادی دارای 627 توربین بوده و ناحیه ای به مساحت 40 هزار هکتار را پوشش داده است. این مزرعه بادی می تواند برق لازم برای 260 هزار خانه را تامین کند.
 

Antikarisma

عضو جدید
واقعا عالی بود مطالب. خیلی مفید بودند.
جدیدا خبری رو من خوندم راجع به توربین های بادی به اسم Saphonian که پره ندارند. اگر اطلاعاتی در اون زمینه داشتید خیلی خوشحال میشم بیشتر بدونم.
http://www.gizmag.com/saphonian-bladeless-wind-turbine/24890/
منتظر خبر های جدیدتون هستیم دوست عزیز. ;)
 

arash_441

متخصص انرژی های نو
نخستین توربین بادی چوبی جهان در آلمان

نخستین توربین بادی چوبی جهان در آلمان

نخستین توربین بادی چوبی جهان در شهر هانوفر برپا می شود این توربین قابلیت تولید چندین گیگاوات برق را دارد.

در حالی که سالهاست از توربین های بادی برای تولید انرژی پاک استفاده می شود اما خود این توربین ها که بدنه شان از فولاد ساخته می شوند چندان سبز نیستند. وسایل مورد نیاز برای ساخت این توربین ها نه تنها قیمت بسیار بالایی دارند بلکه راه اندازی آنها نیز به انرژی زیادی نیاز دارد.

اکنون مهندسان آلمانی برای آنکه این صنعت را هر چه بیشتر سبز و پاک کنند نخستین توربین بادی چوبی جهان را در شهر هانوفر برپا کرده اند که چندین گیگاوات برق تولید می کنند.

شرکت "تیمبر تاور" این توربین را با سیستم متصلی از پانل های چند لایه چسبیده به هم و مولفه های سطحی ساخته است که در جای دیگری ساخته و به محل برج توربین انتقال داده و مونتاژ می شوند.
نمونه اولیه برج ساخته شده 100 متر ارتفاع دارد. این توربین دارای شعاع پروانه 77 متر و وزن 100 تن است و می تواند هزار و 500 کیلووات برق تولید کند. شعاع پایه این برج با برج های فولادی یکسان است.


این توربین های بادی چوبی دستکم 20 سال عمر مفید دارند و براساس اعلام شرکت، توربین های 100 متری چوبی می توانند در 300 تن ورقه فولادی صرفه جوبیی کنند. از سوی دیگر وقتی که عمر این توربین تمام شود نیز می تواند چوب های آن را به راحتی بازیافت کرد.
نمونه اولیه این توربین که ساخت آن اوایل ماه جاری به اتمام رسید اکنون در حال آزمایش است و احتمالا تا پایان سال به شبکه برق منطقه متصل خواهد شد.
 

samane.genius

عضو جدید
سلام من یه سری اطلاعات می خوام راجع به استفاده از انرِژی های تجدید پذیر در ساختمان اگر کتاب یا مقاله های در این رابطه داشتین ممنون میشم کمکم کنین.
 

moziete

عضو جدید
سلام

سلام

ضمن تشکر میخاستم بگم پایان نامه بنده در مورد این نوع پره ها هست و سوالی که دارم اینه که منابعی به زبان پارسی هست ؟ چون تمام سایت های فارسی زبان فقط همین مطلب رو دارند..... ممنون

سلام مهندس
منم موضوع تزم در مورد پره های هوشمند در توربین های بادی هست.می خواستم ببینم میتونم ازت راهنمایی بگیرم یه مقدار؟:):smile:
ادرس ایمیلت رو پیدا نکردنم اما این ایمیل منه: m.etezadifar@aut.ac.ir اگه زحمت بکشی یه خبر بهم بدی مزاحمت میشم
 
بالا