آخرین اخبار وگزارش از شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کشور

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز

[h=1] آخرین اخبار وگزارش از شیوع آنفلوآنزای پرندگان در کشور [/h]
[h=3] عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: با توجه به اخبار و نگرانی ها در مورد شیوع آنفلوآنزای مرغی و برخی تناقض گویی‌ها در این خصوص از رئیس سازمان دامپزشکی برای حضور در کمیسیون کشاورزی مجلس دعوت شده تا در مورد جدی بودن شیوع این بیماری گزارش دقیق و شفافی ارائه کند. [/h]
محمدتقی توکلی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به دستور کار روز سه شنبه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: براساس اخبار و اطلاعات واصله در استان هایی مثل مازندران و شمال آنفلوآنزا مشاهده شده و گفته می شود این بیماری در حال شیوع است.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: ازسوی دیگر برخی بررسی های انجام شده خطر جدی شیوع آنفلوآنزا را رد کرده و اعلام شده که دراین خصوص نگرانی نیست؛لذا به منظور رفع این تناقضات و آمادگی برای انجام اقدامات پیشگیرانه از رئیس سازمان دامپزشکی دعوت کرده ایم تا با حضور در کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی در این باره به صورت شفاف و دقیق اطلاع رسانی کند.
عضوهیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه آنفلوآنزا یک بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و دام است،باید شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق در این زمینه صورت گیرد.
شیوع آنفلوآنزا درکشورهای همسایه
وی تاکید کرد: باید مشخص شود اگر خطر شیوع آنفلوآنزا جدی است و کشور را تهدید می کند؛آمادگی لازم و اقدامات پیشگیرانه انجام گیرد تا به خسارات گسترده تر منتهی نشود. وی با اشاره به شیوع آنفلوآنزا درکشورهای همسایه مثل روسیه و پاکستان ادامه داد: براین اساس احتمال انتقال این بیماری به کشور وجود دارد،لذا سازمان دامپزشکی باید برنامه‌های خود برای کنترل و مقابله با آنفلوآنزا را ارائه کند و اگر نیاز باشد مجلس هم کمک و یاری لازم را خواهد داشت. عضوهیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تاکید کرد: باید با سایر دستگاه ها هماهنگی شود تا در صورت جدی بودن خطر شیوع آنفلوآنزا اقدامات پیشگیرانه انجام و خیال مردم راحت شود./
 

Similar threads

بالا